Mihin työhön sinut voitaisiin pakottaa sodan syttyessä?
Mä joutuisin varmaankin jonkinlaiseksi kirjuriksi. Tai sitten sotasairaalaan hoitajaksi jos oikein epätoivoisia oltaisiin. Harrastuksen puolesta voisi joku paikannusjuttukin sopia.
Kommentit (131)
Kokki olen ammatiltani, joten varmaan ruoanlaittoon/antamiseen liittyvään tehtävään.
Itse jäisin varmaan pitämään elintarviketuotannossa huolta. Joko ihan alkupäästä (opiskellen maataloutta) tai lopusta (olen makkaratehtaalla töissä osarina).
Jaa-a, mihinköhän minusta olisi. Varmaan johonkin hallinnollisiin tehtäviin huolehtimaan diplomaattisista suhteista tai kirjanpitäjäksi kaatuneita kirjaamaan.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:46"]
Huolehtisin sotilaiden pimpan saannista
[/quote]
huoruli?
[/quote]
Joku siiderivalas varmaan.
Jaa-a, johonkin ruokahuoltoon tai perushommiin, mihin nyt ikinä tarvittaiskaan. Jonkun lapsia voisin hoitaa jos äidin pitäis lähteä tärkeisiin tehtäviin. Johonkin kirjaamishommiin koska oon nopee näpyttelemään, mutta en tiiä olisiko sellaiselle tarvetta nykyaikana. Sairaalasiivoojaks. Hoitoapulaiseks jos sellasista olis pulaa (ei mitään koulutusta hommaan). Ainoo erikoinen taito viittomakieli, mutta tuskinpa siihenkään tarvittais, kun ei kuurot juurikaan sotaan joudu. Pystyisivät hoitamaan omat tiedottamisensa niinkuin tähänkin asti (esim. uutiset). Ja tulkeistakin suurin osa on naisia.
En mihinkään en taistelisi/työskentelisi tämän omahyväisen kansan puolesta
Mä en ole tehnyt töitä vuosikausiin vaan matkustellut ympäriinsä ja elellyt säästöillä ja sijoituksilla. En tiedä mihin mut sitten pakotettais. Seksistä tykkään ja ulkoiseen olemukseen on ollut aikaa panostaa joten viihdyttelisin solttuja että pysyvät vireessä eikä tarvi jarrua laittaa puuroon. Ei tuohon pestiin edes pakottaa tarvisi. Mut todennäköisestihän en ehtis yhtään mihinkään viihdytystehtäviin vaan jos sota syttyisi olisin jo matkalla jonnekin mahdollisimman kauas.
Ei tarvitsisi pakottaa, sotaponnistuksiin osallistuminen olisi itsestäänselvää. Tai, no, jos pitäisi kaatuneiden ruumiita pestä ja panna arkkuun kotiin kuljettamista varten, niin se vaatisi jonkun verran ainakin sisäistä pakottamista. Mutta jonkunhan nekin työt täytyy tehdä.
Pystyisin hoitamaan muonitustehtäviä, evakuointihommiinkin minusta olisi. Ammattini puolesta voisin olla viestintä- tai propagandahommissa. Siis jos ajatellaan että seuraava sota olisi samanlainen kuin talvi- ja jatkosota, mihin en usko. Enkä usko että Suomi joutuu sotaan minun elinaikanani.
Tuskin mihinkään kun ei ole ammattitaitoa mistään.
Suunnittelemaan tilallisesti kiinnostavia bunkkereita
Varmaan mut laitettais lähihoitsun koulutuksen omaavana johonkin. Niin kauaks aikaa, kun porukka saa tarpeeks mun ronskista puheesta. Sitten mut kannattais luovuttaa vastapuolen muonajoukkoihin. Teen niin huonoa safkaa, että porukka kuolis nälkään, kun ei tahtois mun pöperöitä syödä. Ja sota olis voitettu :)
jep, oikeastihan sota kun täällä syttyis, niin se olis sen verran kovan luokan sählingit alusta asti, että Uusimaa olis pamautettu ilmaan alta aikayksikön, eikä tarvitsis pakkotöihin mennä.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:49"]
Mua käytettäis varmaan tykinkuulan houkuttimena eturivissä. Terv. insinööri.
[/quote]
Sama, jos eivät sitten keksisi mulle jotain piirtämishommaa.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 06:37"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:49"]
Mua käytettäis varmaan tykinkuulan houkuttimena eturivissä. Terv. insinööri.
[/quote]
Sama, jos eivät sitten keksisi mulle jotain piirtämishommaa.
[/quote]
Maalari liittyy joukkoon. Tuskin olis paljoo seiniä pystyssä mitä värittää.
Hoitajana oisin tai siistisin ruumiita..
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:59"]Meillä koko perhe jäisi kotiin turvaamaan ruokahuoltoa. Siitä on muuten olemassa ihan aito, virallinen, jonnekin "esikuntaan" toimitettu suunnitelmakin eli sodan syttyessä edes pojat ei joutuisi rintamalle, koska olisivat arvokkaampia kotona.
[/quote]
Meillä ihan sama :)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:41"]
lähettämään sotapropagandaa ja manipuloimaan lehdistökuvia
[/quote]
Sama. Eikä tarvitsisi edes pakottaa.
Varusmieskoulutuksen mukaan tulenjohtajaksi rintamalle
Minä toimisin hitsaajana ja korjaisin rikki menneitä tankkeja, teloja ja tykkejä, myös aseiden osia perehdytyksen jälkeen voisin korjata. Olen ammatiltani siis koruseppä mutta raskaampikin metallityö hoituu hyvin. Mieheni olisi rintamakokki.