Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävimmät lapsiperheisiin liittyvät sanat ja sanonnat

Vierailija
07.08.2014 |

Palstalla selaillessa usein törmää sanoihin jotka saa niskakarvat pystyyn. Nämä sanat nimenomaisesti liittyy yhteen forumin lemppariaiheista, lapsiin! En siis itse ole mikään lapsivihaaja ja pystyn kyllä keskustelemaan niin omista kuin vieraidenkin lapsista asialliseen sävyyn, mutta välillä nämä lässynlässyn höpötykset saa täällä pahoinvointia aikaan. Omat esimerkkini:

- Vaunuttelu, soseiden maistattelu, pottailu..

- Taaperon makupaletti

- Sormiruokailija (joo tiedän että tavallaan on tiettyä vaihetta kuvastava sana, mutta silti.. ''mitä tarjota <3 ihkulle <3 sormiruokailijalle <3 '' )

- Masuasukki

- Isimies

- Lapsiperhearki (tai siis lähinnä kun korostetaan miten se ja se ''ei vaan onnistu lapsiperhearjessa'. ei ole väliä vaikka monella muulla onnistuisi, kun kyse on nimenomaan siitä lapsiperhearjesta joka kaiken estää eikä suinkaan yksilöistä)

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksu-sana lapsista puhuttaessa. En saata uskoa, että ihminen on täysjärkinen, jos puhuu lapsistaan "muksuina"!

Vierailija
22/67 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:09"]En mäkään nyt kyllä käsitä mikä noissa sanoissa on niin ärsyttävää.

[/quote]

Ymmärryspilleri ottamatta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun äitiyslomasta puhutaan äippälomana, mammalomana, ja hyi yök, mammiksena! Viimeksi äitiyslomalle jäädessäni sain töissä eräältä työkaverilta toivotuksena "Hyvää mammista!"

Vierailija
24/67 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut siihen tulokseen tämän palstan perusteella, että ihmisille ei kannata puhua ollenkaan, kun joku joko vetää herneen nenään tai ärsyyntyy ;) Esim. mikä vikaa on kutsua lasta neidiksi kun ei niin kokoajan tee? Lapsella on nimikin joo, mutta silti. En ymmärrä...

Vierailija
25/67 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautua. En tiedä mikä siinä niin ärsyttää :D

Vierailija
26/67 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkumies ja meidän neiti. Äippä paitulissaan tai äityli joka kutsuu miestään isukiksi vaikka ei puhu lapsilleen. Muskari ja liikkari. Vaippuli. Vaunuttelu, kärryttely, tissittely, puistoilu tissitakiaisen kanssa.  Vaimokulta.

Vierailija
27/67 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykköspoika ja kakkospoika. Minua kummastuttaa ajatus viitata lapsiin syntymäjärjestyksen mukaisesti numeroina. En ole kuullut puhuttavan ykkösmiehestä tai kolmosvaimostakaan. Tai kuutosystävästä. Asumme nyt viitoskodissa... 

Vierailija
28/67 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MASUASUKKI. hirveä sana. aiemmin mainittu masukki menettelee.

Vierailija
29/67 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että jos on energiaa vihata "tikuttelua" sanana, ei sitä ole joutunut tekemään. Onnea vaan siis!

Vierailija
30/67 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikko ja tosikko.

Vierailija
31/67 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarha

Päikkärit

Väskä

Perhepeti, perhepuisto, perhepyörä, perhesitäjatätä

Vierailija
32/67 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku kakkonen, kestovaippailu, pikku herra, pikku neiti, plussatuulet. Lisäksi poikamaha ja tyttömaha kun niistä raskausmahoistahan pystyy niin helvetin hyvin päättelemään kumpi on tulossa. 

Vierailija
33/67 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pottaillaan/kontataan/sormiruokaillaan jne. Koko perheelläkö :O

Vierailija
34/67 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kauhea, kun mulle tulee pikkukakkosesta mieleen jotain ihan muuta kuin lapsi... :D

Vierailija
35/67 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka muut ovatkin vaatailleet enemmän ärsyttäviä sanoja, mulle tuli otsikosta heti mieleen yksi sanonta ylitse muiden:

"Kyllä sä sitten ymmärrät, kun sulla on omia lapsia!"

Vierailija
36/67 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 08:20"]

Oon kauhea, kun mulle tulee pikkukakkosesta mieleen jotain ihan muuta kuin lapsi... :D

[/quote]

Sama täällä, en viitsinyt aiemmin kirjoittaa :-D

Kaikkein pahin on "raskautua". Olen törmännyt jopa käyttöön "yritämme mieheni kanssa raskautua". En pysty pitämään ihmistä normaalina, jos hän käyttää kieltä noin...

Vierailija
37/67 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D:D:D

Vierailija
38/67 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihaan jo sanaa taapero. Tiedän että on ihan tietty  ikäkautta merkitsevä ''virallinen'' sana, mutta jotenkin palstalla tuntuu että asiayhteys on vain harvinaisen ällöttävä.

Vierailija
39/67 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkituttakaa päänne, jos noista ärsyynnytte.

Vierailija
40/67 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 19:59"]

Itse vihaan jo sanaa taapero. Tiedän että on ihan tietty  ikäkautta merkitsevä ''virallinen'' sana, mutta jotenkin palstalla tuntuu että asiayhteys on vain harvinaisen ällöttävä.

[/quote]

Just. "Kiva, että vieraita käy, mutta eikö yhtään voi katsoa perään, kun tarjoiluja laittaessani kuuluu olkkarista särkyvän tavaran äänia"? -"Jos ei olla tervetulleita, nii ei sitten, meidän taaperot saa ainakin kotona olla vaan lapsia"! RRRäyh!