Ärsyttävimmät lapsiperheisiin liittyvät sanat ja sanonnat
Palstalla selaillessa usein törmää sanoihin jotka saa niskakarvat pystyyn. Nämä sanat nimenomaisesti liittyy yhteen forumin lemppariaiheista, lapsiin! En siis itse ole mikään lapsivihaaja ja pystyn kyllä keskustelemaan niin omista kuin vieraidenkin lapsista asialliseen sävyyn, mutta välillä nämä lässynlässyn höpötykset saa täällä pahoinvointia aikaan. Omat esimerkkini:
- Vaunuttelu, soseiden maistattelu, pottailu..
- Taaperon makupaletti
- Sormiruokailija (joo tiedän että tavallaan on tiettyä vaihetta kuvastava sana, mutta silti.. ''mitä tarjota <3 ihkulle <3 sormiruokailijalle <3 '' )
- Masuasukki
- Isimies
- Lapsiperhearki (tai siis lähinnä kun korostetaan miten se ja se ''ei vaan onnistu lapsiperhearjessa'. ei ole väliä vaikka monella muulla onnistuisi, kun kyse on nimenomaan siitä lapsiperhearjesta joka kaiken estää eikä suinkaan yksilöistä)
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:28"]"Eletään lasten ehdoilla. " Hui kamala.
[/quote]
Sellasta elämä lasten kanssa on, monessa asiassa. Kaikkeen tottuu, niin tuonkin sanomiseen koska faktahan Se on :)
[/quote]
Ai joissakin perheissä lapset määräävät asioista. Ilmanko on vaikea sopeutua kouluun, armeijaan ja työelämään.
Ollessani vielä raskaana ja töissä sain pariin otteeseen laskea kymmeneen ennen vastausta kysymykseen: "Mikä on masuasukin arvioitu laskeutumisaika."
Tuplayök!
Neidittely ärsyttää, jos se toistuu joka lauseessa. Silloin tällöin voi muiden nimitysten sekaan heittää myös neidin, se on minusta värikästä kielenkäyttöä, mutta jos 3+ peräkkäistä lausetta sisältää "neidin", rupee kyllä itkettään.
Kolmen pienen lapsen äitinä mä komppaan kyllä noita ärsyttävyyksiä! :D Sit mua kaikkien noitten lisäksi ärsyttää tää tällanen "no niin maistusko meille tänään tämmönen sose/oho onkos meillä kakat housussa/tuleeko meille jo hampaita... " yms. jutustelu lapsille.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:28"]"Eletään lasten ehdoilla. " Hui kamala.
[/quote]
Sellasta elämä lasten kanssa on, monessa asiassa. Kaikkeen tottuu, niin tuonkin sanomiseen koska faktahan Se on :)
[/quote]No ei se kyllä ole. Meillä ainakin eletään vanhempien ehdoilla. Yöllä nukutaan, päivisin ollaan hereillä. Ruokaa syödään ja laitetaan vaatteet päälle.
"Lapsi tuo leivän tullessaan."
Ei ärsytä muiden mainittujen tapaan imelyydellään, vaan korniudellaan ja kammottavuudellaan. Hirvittää ihmiset jotka oikeasti ajattelevat noin.
*raskautua
*plussata
*tikuttaa
*masuasukki
Rumba. Pyykkirumba, tarharumba, arkirumba, vaaterumba...
Kyllähän noista kaikista söpöstelyistä ja sössötyksistä saa sen kuvan että ainakin siis äiti taantuu pikkulapsen tasolle ja tietysti isäkin.Isät varmaan harvemmin puhuu tuollaista vaahtokarkkihöpinää.Mutta se isyysvapaa on kyllä normaali sana.Etkö hyväksy isyysvapaita?Mä en olis aikanaan selvinnyt jos ei olisi ollut isyyslomaa,mutta se kesti silloin vain viikon.Onneksi sai talviloman samaan putkeen.
Lapsi tuo leivän tullessaan.Se on vanha vanha suomalainen sanonta.Tarkoitti että lapset ovat siunaus perheessä ja tiukoilla oltaessa jotain hyvää kotiin tulee kun uusi pienokainen syntyy.Muutkin asiat tulee selviämään.
Työkaveri jaksaa aina muistuttaa, kun joku kertoo teinin menoista: "Luulitko, että ne jää tekopalkaksi?"
No en luullut, mutta ajattelun silti kasvattaa ja pitää hengissä.
Meidän ♥pikkuprinsessat♥ oli mummupappalassa♡♥♡ ihqraxupoxudaa
Tämä on ylivoimainen kammotus: ämmä - rintamaidosta. Olen kuullut käytettävän Pohjanmaalla. Esim. "Meidän Jennajannica saa ämmää enää pari kertaa päivässä."
Muita: tissittely, sormiruoka, esikko, päikky, äippä, liinailla, vaunuilla, isukki (omasta miehestä), rakkauspakkaus, masuasukki, avokki (avopuoliso).... onhan noita, varmaan ei tullut kaikki mieleenkään.
Sylittely, tisuttelu, tisuasiat, vuosikas, esikko, kuivittelu, masuasukki, sormiruokailu, kestoilu, vaunuttelu ... AARGH! Ihan hirveää lässytystä.
Mikään ei harmita minua niinkuin miedän neiti ja meidän pikkuherra.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 19:58"]
- Taaperon makupaletti
[/quote]
Mitä helvettiä tää on? Neuvola keksinyt uuden sanan taas? Sieltä kun tuntuu tulevan milloin mitäkin sanaällötyksiä.
Itse inhoan sanaa ruuhkavuodet. Kiire on useimmiten seurausta huonosta asioiden organisoimisesta tai väkisin täyteen ympätystä kalenterista. Tuosta sanasta tulee sellainen kuva, että kiire ja sählääminen kuuluu perhe-elämään.
Ovislima.
Jossain palstalla törmäsin ja ... eieiei.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:32"]Se kun tyttöjä neiditellään. "Meidän neiti sitä ja meidän neiti tätä...". Vituttaa lähinnä. Sillä lapsella on varmaan nimikin?
[/quote]
Tunnustan, mutta johtuu usein siitä, että esim palstalla en halua mainita nimeä...