Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unilääkkeet,unettomuus ja raskaana.AUTTAKAA!!!

Vierailija
24.09.2014 |

Olisin kirjoitanut rekisteröityneenä, mutta ei onnistunut sekään.Eli tulin raskaaksi melkein vuoden kestäneen pahan unettomuuden aikana!Tiedän oma syyni, kun ei ollut parisuhteen ehkäisy kunnossa.Mulla myös persoonan epävakautta, joka siis ilmenee ylikorostuneina tunteina ja pelkoina. JA ahdistuneisuushäiriö.Pelottaa paljon raskausaika ja synnytyts- mutta monet muutkin asiat elämässä pelottavat. MUTTA siis; käytössä n. 4kk jatkuvasti ollut imovane. itse asiassa hedelmöityshetkellä oli diapam satunnaisena ja mirtanzapine, mutta ne ei auttaneetkaan jote jätin pois ennen ku tiesin raskaudesta. Mut repii rikki se, että olen siis uneton ja pelkotilainen tai sitten tällä hetkellä syön imovanea!!Olen vimmaisesti yrittänyt nyt viikon hakea apua...tuntuu ettei kukaan auta mua; joko tuhoan lapseani lääkkeillä tai sitten stressilläni tai sitten pakotettu ajamaan keskeytykseen. Mulla unettomuudene ja muunkin epätasaisuuden takia ollut monivuotinen suhde HGISSA psyk.polille, mutta niin uskomatonta kun tää onkin en ole päässyt hinkumisestani huolimatta dg:n mukaiseen terapiaankaan.Pahan vuoden unettomuuden aikan oon nähnyt lääkärin kerran. Ja puhelimessa sitten määräillyt muutamia lääkkeitä. Tk-lääkäri oli asiallinen ja empaattine viime vkolla, mutta ei puuttunut lääkitykseen tms kun niin se on psyk.puolen tehtävä...että joskpa nut aktivoituisivat ja tekisivätt asioille jotain. tulos sieltä ketään lääkäriä turha kuvitella saavansa kii ees viikon sis!oon pyytänyt, itkenyt ja raivonnut.ens vkolla EHKÄ saadaan lääkäri ottamana kantaa. Tk:Sta soittaa hoitaja takaisin, että turha kuvitella etta sielta saan lääkäriaikaa tällä perusteella, että on ihan psyk puolen asia ja ne lääkkeethän voin jättää ottamatta...Huusin etta sanoin irti hoitosuhteeni siellä sillä musta ei tod tunnu etta mua hoidetaan. MITÄ IHMETTÄ OIKEIN TEEN?En nyt kaipaisi tuomitsemista miten lapsia hankkiassa pitäs olosuhteet hyvät ja lääkitys nollassa.Mä en tod mättäis näitä iltaisin naamaani,jos nukkuisin muuten. en tieda oisiko se mahdollista esim.opamoxeilla. Olen soittanut teratologiseen. menisin yksityiselle, ,mutta en tiedä minne siellä KANNATTAISI mennä. en käy koskana missään . en luota yhtään enää psyk.puoleen, mutta siis ahdistus ja unettomuus pitää hoitaa. Itkettää jos oon vain pakotettu luopumaa vauvasta ja tekemään keskeytyksen, mikä ei varmasti tekisi mun päälle hyvään.sit ne sais varmaan luvattua mul hoitoa; lataamoon mis en ole ikinä ollut ja sit varmaan söisin enemmän lääkkeitä, kun nyt ei voida hoitaa tätä. oon niin yksin tän kanssa

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varaa on, kannattaa mennä yksityiselle psykiatrille. Varmasti ottavat vakavasti ja kuuntelevat, kun siitä heille maksetaan. Ihan varmasti on kokeiltavissa sikiöturvallisempia lääkkeitä kuin Imovane.

Vierailija
2/10 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan kautta pyydä lähete äitiyspoliklinikalle, josta sitten yhteistyössä psykiatrien kanssa suunnitellaan lääkehoito.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*AP näkee että oon pois tolaltani, kun virheitäkin...Soitin nut Äitiysplk..tähän mennes mukvain taho, mutta pitäs saada vain lähete erikoislääkärille. kestää kaikki. ja tuntuu etta tuhoa vain aiheutuu. suosituksia hyvista psykiatreista tässä asiassa*??

Vierailija
4/10 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat sen Imovanen heti, ja jos pakko on jtkn siihen unettomuuteen saada niin Opamoxia, sitä voidaan käyttää raskausaikana, Imovanea taasen ei.

Yksityiselle varaat ajan psykiatrille, hänen alaansahan tuo sinun diagnoosisi ovat. (tosin neurologi olisi unettomuusasiassa oikeampi osoite).

No Opamox vaikuttaa aivoissa samoihin repeptoreihin kuin Imovane eli aivan hyvin voit sillä saada unta tai sitten et, kokeilemalla se selviää, mutta ymmärrät varmastikin että et voi raskaana ollessasi jatkaa Imovanea!

Vierailija
5/10 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 14:12"]

*AP näkee että oon pois tolaltani, kun virheitäkin...Soitin nut Äitiysplk..tähän mennes mukvain taho, mutta pitäs saada vain lähete erikoislääkärille. kestää kaikki. ja tuntuu etta tuhoa vain aiheutuu. suosituksia hyvista psykiatreista tässä asiassa*??

No omani on erinomainen, mielestäni, mutta hän ei ota uusia asiakkaita vastaan tänä vuonna. Olen viikoilla 27+3, Opamoxia olen ottanut muutaman kerran 15 mg/krt. Diagnoosina gad kuten sinullakin. Psykiatrini on saanut terapiakoulutuksen, käyn tällä hetkellä kahdesti viikossa vastaanotollaan, terapiassa.

[/quote]

Vierailija
6/10 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox on turvallinen niin raskaus kuin imetysaikana. Kannattaa hakutua yksityiselle psykiatrille. TK-lääkärit lääkitsevät huonosti unettomuutta ja lisäksi melatonistakaan ei ole pitkäaikaisia tutkimuksia miten vaikuttaa sikiöön. Opamoxia on tukittu, se on vanha lääke ja turvallinen raskausaikana.

Vierailija
7/10 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan korostaa etten imovanea lämpimikseen ole syönyt.unettomuuteni tarkoittaa etten monta x oke nukkunut kamalasta väsymyksestä huolimatta vrk iin.nukkuessani hyvin nukun 5h.en oo nyt vko
ihin taas nukkunut enempää ku 3-5h vrk.surullisena mietin miten raskaana tulisi nukkua 8-9h.en ole ikinä nukkunut.lepään ja makaan sängys klon ympärikin.elämäni pyörinyt nukkumisen ympärillä.siitä huolimatta opiskelen iltaisin.oon julkiselta hakenut apua vuoden.mirtanzapiinit yms.väsyttävät lääkkeet eivät nukuttaneet, joten en turhasn niitä syö.en juo enkä polta enkä siis napsi lääkkeitä huvin vuoksi? Mulla on paljon ahdistusta ja pelkoa sillo iltaisin.oon tiennyt raskaudesta vkon ja se on vkolla 5 tai 6.ja 1.siis.oon konsultoinut kahta lääkäriä(tk ja psykiatri päivystyksessä) ja heistä se ei niin paha, mut tietoa ei saatavilla.en siis missään nimes levollisin mielin ole.teratologinen ei suosittele jatkuvaan käyttöö .minä kuitenkin syönyt montaa kk tta.olen joo epätoivoinen ja toivon apuanyt oikeasta paikkaa.löin luurin korvaan ja itkuraivarit ns hoiravalle taholleni koska en saa ketään muka ottaa kantaa ts.tekee mtn ainakaan tälläkää vkolla...tunnen itseni hirviöksi.hakisin nyt ja heti yksityisen tahon tähän jos tietäisin mikä hyvä.

Vierailija
8/10 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa:ajattelin tänään viel men päivystykseen josko he auttaisivat opamoxeilla.olen hetken syönyt vuosia sit niitä eikä muistaakseni juuri auttaneet.En haluaisi menettää kaikkea toivoa tämän suhteen, ettekä voisin korvata imovanen, rahoittua uneen ja olla täs tilassa.jos teille tulee mieleen suositella joitain tahoja oisin todella kiitollinen

Vierailija
9/10 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi: kukaan ei voi pakottaa sinua raskaudeskeskeytykseen, vaikka olisi riski, että vauvalle on voinut aiheutua lääkkeistä jotain. Minä suosittelen, että unohda abortin miettiminen kokonaan.

....

Päivystyksestä tuskin määrätään mitään rauhoittavia.

Vierailija
10/10 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa aika yksityiselle psykiatrille. Saat todennäköisesti ajan huomattavasti nopeammin. Olet sen velkaa lapsellesi, että yrität hoitaa asian kuntoon. Älä odota, että saat ajan kunnalliselta puolelta, koska kunnallinen puoli on näköjään aivan säästöjen lamauttama.