Mies, miksi et lähesty naista, josta olet kiinnostunut
Ja tässä ei tarkoiteta nyt parisuhteessa olevia, silloin ei ole tarkotuskaan lähestyä romanttisessa mielessä muita, vaan sinkkua, joka on kiinnostunut jostakusta, mutta ei kuitenkaan tätä lähesty.
Nykyään harvempi taitaa halutakaan löytää elämänkumppanin-itse haluaisin, mutta en toki huutele siitä ympäriinsä. Ihan olisi mukava ensi alkuun treffata niitä, joista kiinnostuu (aika harvassa tosin ovat), mutta nämä eivät sitten ole innostuneita minusta, hankalahkoa on.
Kommentit (302)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 00:45"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 00:33"]Koska suomalaiset naiset ei osaa jutella eikä sanoa mitään muuta takaisin kuin " ei tässä " " ihan jees" ja pakkeja tulee jatkuvasti ennen kuin pääsee näinkään lähelle[/quote]
Osaatko itse jatkaa keskustelua siitä, jos nainen sanoo "mitäs tässä"? ;) Yrittänyttä ei laiteta, ja kuten jokaisen kohdalle, joskus sieltä osuu se helmi vastaan! Nimim. Optimisti loppuelämänsä :)
[/quote]
Jos saa vastaukseksi "mitäs tässä" eikä peruskohteliasta vastakysymystä, niin sellaisen keskustelijan voi toivottaa opiskelemaan tapoja. Skippaisin heti nämä yhden tavun vastaajat.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 10:02"]
Jokaisen ihmisen pitäisi saada sellainen joka tyydyttää sillä muuten aiheuttaa itselleen ja toiselleen vain mielipahaa. Onko siis liikaa vaadittu että vaatii mukavaa normaalia suomalaista naista joka ei kuitenkaan tarvitsisi olla mikään himoläski ja jos tämä kuulostaa pinnalliselta niin uskon ettei kovin moni nainenkaan tykkää kaljamahamiehestä
[/quote]
Mukavia normaaleja sinkkunaisia on pilvin pimein, ja vielä alle 25 bmi:n painoisia. Kannattaa tosiaan itse miettiä, että miksi ei onnistu parinhaussa.
Mullakin on jäänyt lähestymättä kiinnostavaa naista oman elämäntilanteen sekavuuden takia. Sitten joitaki oon jättäny väliin jonkun epämääräisen tunteen takia. Tymimmät jutut liittyneet siihen, että mitä muut asiasta miettisi.
Menkää miehet ihmeessä tekee alotteita. Vissiin joka kerta on kyllä mulla onnistunut pyyntö treffeille (vaikka usein onki jääny sitten siihen yhteen kertaan) jos daami on ollut sinkku. Tosin vaikka pakkeja tulisi, niin se ei mua harmittais, siis jos kyseessä on joku random-pokaus nopea ihastumisen/kiinnostumisen jälkeen. Pitkäaikaisemman tutun kanssa asiat voivat olla vaikeita, jos joutuu ko henkilöä näkemään vaikka joka päivä tai pelkää rikkovansa kaveruuden.
Hei sori miehet, olen vararattu ja käyn harvoin baarissa ja silloin menen kavereiden kanssa tanssimaan ja hengailemaan. Siksi välttelen katsekontakteja ja yksin jäädessä näprään puhelinta. Mua ei kiinnosta mölyisessä baarissa small talkki oudoille miehille. Varsinkin kun en voi ensimmäisenä tokaista että "oon varattu älä tuhlaa aikaas" niin tiedän juttelun olevan ohitse siinä hetkessä kun voi kohteliaasti livauttaa keskusteluun että mulla on mies. Kavereitani näen harvoin kaikkia kerralla niin jos olemme jossain pöydässä juttelemassa niin mies joka tulee kyseleen et "mitäs tytöt" niin keskeyttää kyllä paremmat jutut.. Lähestykää niitä jotka hymyilee takas jo kauempaa.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 10:28"]
Hei sori miehet, olen vararattu ja käyn harvoin baarissa ja silloin menen kavereiden kanssa tanssimaan ja hengailemaan. Siksi välttelen katsekontakteja ja yksin jäädessä näprään puhelinta. Mua ei kiinnosta mölyisessä baarissa small talkki oudoille miehille. Varsinkin kun en voi ensimmäisenä tokaista että "oon varattu älä tuhlaa aikaas" niin tiedän juttelun olevan ohitse siinä hetkessä kun voi kohteliaasti livauttaa keskusteluun että mulla on mies. Kavereitani näen harvoin kaikkia kerralla niin jos olemme jossain pöydässä juttelemassa niin mies joka tulee kyseleen et "mitäs tytöt" niin keskeyttää kyllä paremmat jutut.. Lähestykää niitä jotka hymyilee takas jo kauempaa.
[/quote]No varmaan varattuna kannattaakin puhua tästä koko aiheesta joka on tarkoitettu sinkuille. Entä kun kukaan ei hymyile kauempaa takas
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 00:45"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 00:33"]Koska suomalaiset naiset ei osaa jutella eikä sanoa mitään muuta takaisin kuin " ei tässä " " ihan jees" ja pakkeja tulee jatkuvasti ennen kuin pääsee näinkään lähelle[/quote]
Yhden tavun vastaus viestii siitä ettei kiinnosta jutella
Osaatko itse jatkaa keskustelua siitä, jos nainen sanoo "mitäs tässä"? ;) Yrittänyttä ei laiteta, ja kuten jokaisen kohdalle, joskus sieltä osuu se helmi vastaan! Nimim. Optimisti loppuelämänsä :)
[/quote]
Jos saa vastaukseksi "mitäs tässä" eikä peruskohteliasta vastakysymystä, niin sellaisen keskustelijan voi toivottaa opiskelemaan tapoja. Skippaisin heti nämä yhden tavun vastaajat.
[/quote]
Olen monta kertaa osoittanut suoraan kiinnostukseni naiselle ihan vain sanomalla, että vaikutat kivalta ja tutustuisin mielelläni sinuun lisää. Jos nainen on kieltäytynyt, olen jättänyt naisen rauhaan, koska pidän tungettelua epäkohteliaana.
Kummasti monet naiset kuitenkin kieltäytymisen jälkeen alkavat tehdä uudestaan tuttavuutta. Kun sitten kysyn naista uudestaan treffeille, on vastaus taas kieltävä, mutta silti jonkin ajan päästä nainen alkaa taas pyrkiä seuraan.
Tätä voi kestää vuosia, enkä oikein ymmärrä, mikä tässä on taustalla. Jokin sellainen kai, että nainen ei tahdo miestä mutta tahtoo miehen huomion.
Olen alkanut ajatella, että jos nainen ei pysty antamaan suoraan kysymykseen suoraa vastausta vaan käyttäytyy ristiriitaisesti, niin olkoon omillaan. Mitään pelejä en jaksa pelailla tai arvailla ristiriitaisia viestejä.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:09"]
Kyllä mun kaverit ovat löytäneet aviomiehensä ihan opiskeluista ja töistä, pari harrastuksista. Ei kukaan baareista ja aivan normaaleja tavallisia miehiä nuo kaikki, eivät pelimiestä nähneetkään.
Tuohon ulkonäköön, olen ihan tavallinen vaaleahiuksinen ja hoikka nainen. Ujo kylläkin, mutta ei se muiden naisten kohdalla ole kuitenkaan haitannut kun sivusta olen seurannut.
[/quote]
Oletko miettinyt, että onko ongelmana se, että arjessa kukaan ei lähesty, vai että juuri ne mielestäsi oikeantyyppiset miehet eivät lähesty?
Naiset ovat kovin taitavia lokeroimaan vähemmän viboja aiheuttavien miesten aloitteet sarjaan "se oli vaan normaalia ystävällisyyttä/jos mies tarjoutuu tekemään minulle palveluksia, kyseessä on vain perinteinen herrasmies/kahdenkeskiselle lounaalle pyyntö oli vain tavallista työpaikan sosiaalisuutta".
Olen nainen ja kysyn teiltä muilta naisilta: Miksi TE ette tee aloitteita? Ehkä tässä maassa olisi paljon vähemmän yksinäisiä sinkkuja, jos naiset olisivat aktiivisempia. Aloin oikein miettiä, milloin olen ryhtynyt suhteeseen miehen aloitteesta. En ehkä koskaan. Koska jos tapaan kiinnostavan miehen, lähestyn häntä heti. Tai näin ainakin yleensä olen tehnyt. Jos minua lähestyy joku mies, todennäköisesti en ole kiinnostunut, sillä muuten olisin jo itse toiminut. Mitä helvettiä te muut oikein jahkaatte? Ja joo, en ole mielestäni mitenkään erityisen kaunis, vaikka sellaiseksikin on joku joskus sanonut. Kroppa on kyllä aina ollut kunnossa. Paras valttini on ehkä kuitenkin sosiaalisuus. Osaan jutella ja olen hauska, ihmiset viihtyvät seurassani.
Joku varmaan nyt luulee, etten ole koskaan saanut pakkeja. Voi kyllä olen. En ehkä niin paljon kuin keskivertomies. Olen pettynyt ja pahoittanut mieleni monta kertaa. Samoin monta kertaa mies, jonka olisin halunnut, onkin ihastunut kaveriini. Pakkien jälkeen olen tuntenut itseni rumaksi, noloksi ja epätoivoiseksi. Ehkä niitä onnistuneita lähestymisiä on kuitenkin sitten ollut enemmän, kun en ole menettänyt uskoa itseeni.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:17"]
Oletko miettinyt, että onko ongelmana se, että arjessa kukaan ei lähesty, vai että juuri ne mielestäsi oikeantyyppiset miehet eivät lähesty?
Naiset ovat kovin taitavia lokeroimaan vähemmän viboja aiheuttavien miesten aloitteet sarjaan "se oli vaan normaalia ystävällisyyttä/jos mies tarjoutuu tekemään minulle palveluksia, kyseessä on vain perinteinen herrasmies/kahdenkeskiselle lounaalle pyyntö oli vain tavallista työpaikan sosiaalisuutta".
[/quote]
No ei mitään tuollaista ole ollut. Eniten kontaktia työpaikoilla esim. juttelemalla ovat ottaneet jo avioliitossa olevat, sellaiset minua 20-30 vuotta vanhemmat miehet, eivät ikäiseni ja vapaat miehet. Joten...
^ Tuohon ei kukaan keksi enää sanottavaa näemmä.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 09:48"]
Havainto "miesten aloitteiden tekemättömyydestä / lannistuneisuudesta" on netin harha.
Oikeassa elämässä miehet tekee suuren osan aloitteista ja hyvin näyttävät päättyvän. Itse vaan kuulun niihin naisiin, joille niitä ei tehdä kun kännissä baarissa :/ Niin sääli. Oma usko ulkokuoreenkin horjuu, kun kukaan ei koskaan kiinnostu arjessa.
[/quote]
Ja missäköhän arjessa pitäisi kiinnostua? Montako aloitetta ehtii tekemään vaikkapa jossain citymarketin jouluostoksilla oleville naisille ennekuin vartija tulee ja heittää pihalla ja saa porttikieltoa?
Todella kovan luoka pelimies pitäisi kyllä olla että sieltä onnistuu naisen saamaan mukaansa..
Onkohan nyt odotukset ihan realistiset?
[/quote]
Kyllä mun kaverit ovat löytäneet aviomiehensä ihan opiskeluista ja töistä, pari harrastuksista. Ei kukaan baareista ja aivan normaaleja tavallisia miehiä nuo kaikki, eivät pelimiestä nähneetkään.
Tuohon ulkonäköön, olen ihan tavallinen vaaleahiuksinen ja hoikka nainen. Ujo kylläkin, mutta ei se muiden naisten kohdalla ole kuitenkaan haitannut kun sivusta olen seurannut.
[/quote]
Opiskelu- ja työpaikkoka sekä harrastuksia on monenlaisia. Ei niistäkään välttämättä koskaan löydä kumppania. Herkästi jää jäljelle tuo baareissa notkuminen. :(
Olet siis tämän kirjoittaja:
"Oikeassa elämässä miehet tekee suuren osan aloitteista ja hyvin näyttävät päättyvän. Itse vaan kuulun niihin naisiin, joille niitä ei tehdä kun kännissä baarissa :/ Niin sääli. Oma usko ulkokuoreenkin horjuu, kun kukaan ei koskaan kiinnostu arjessa."
Kaikkihan me olemme olkokuoren "vankeja" ja uskon horjuminen tuskin on sukupuolesta riippuva ilmiö. "olen ihan tavallinen vaaleahiuksinen ja hoikka nainen. Ujo kylläkin" en kyllä pitäisi ujoutta vikana kenenkään naisen kohdalla, söpönä "ominaisuutena" paremminkin. :)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 05:59"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 03:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 02:29"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 00:33"] [quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 00:25"] Pakko kommentoida tähän ja kompata... Todellakin, suomalainen mies: miksi et lähesty kiinnostavaa naista, ihan vaan jutellen mukavia ja "maaperää tunnustellen"? Miksi ainoa paikka sinulle lähestyä on baaritiski tai narikka, enemmän kuin yhden liian monta ottaneena ja tyyliin "mitäs plikat?". Itse pari vuotta tänne (takaisin) muuttaneena ja sittemmin eronneena, olen järkyttynyt suomalaisten miesten saamattomuudesta/ujoudesta/tahdittomuudesta. Naimisissa ollessanikin sain enemmän huomionosoituksia Keski-Euroopassa asuessani, vaikka pörräsin baareissa ja turuilla ja toreilla paljon vähemmän kuin nykyään. Ja vaikka miehet tajusivatkin minun olevan varattu, jäivät usein juttelemaan niitä näitä, eli eivät heti osoittaneet olleensa p....n perässä, vaan kiinnostuneet imenomaan ihmisestä, jonka kanssa voi vaihtaa ajatuksia ilman sen kummempia taka-ajatuksiakin. Vaikka muualla asuessani tajusinkin, että suomalaiset häpeävät itseään ihan liian usein ja ihan väärissä paikoissa, niin silti täytyy tunnustaa, että jos häpeän välillä suomalaista naista, niin todellakin häpeän usein myös suomalaista miestä! Sieltä joukosta toivoisin kuitenkin löytäväni sen helmen... ;) [/quote]Koska suomalaiset naiset ei osaa jutella eikä sanoa mitään muuta takaisin kuin " ei tässä " " ihan jees" ja pakkeja tulee jatkuvasti ennen kuin pääsee näinkään lähelle [/quote] Tämä on se syy. Suomessa ei ole koskaan arvostettu keskustelutaitoja, ihan oikeasti. Naisille ei kannata mennä juttelemaan "muuten vaan", he pitävät sitä nolona, outona ja epämiehekkäänä. Eivätkä tosiaan osaa jutella takaisin mitään. T. Sosiaalinen mies. [/quote] Minä osaan jutella, vaikka olen naimisissa. Persoonaani on aina ihmetelty...ja minä taas aina mietin mielessäni, että millaisia tolloja naiset on, jos ei voi ennakkoluulottomasti vaihtaa edes muutamaa kohteliasta sanaa! Ihan oikeasti siskot, kohdellaan niitä miehiä kuin veljiä, vaikka ei olisikaan aviomies-matskua jooko?
[/quote]
Mitäpä tuohon voisi lisätä.
M40
[/quote]
Ei paljon mitään. Aika useilla miehillä on sisaruksia. Itselläni kaksi systäriä. Aika hyvin pystyy projisoimaan naisten ajatusmaailmaa sitä kehystä vasten. Itse juttelen naisille kuten sisaruksilleni. Tonen saa sitten itse päättää onko kiinnostunut vai ei.
[/quote]
Nainenhan sen jatkon päättää aina, teki/sanoi mies mitä hyvänsä. :)
M40
Kyl se vaan on niin, että turha on naista yrittää, saa vaan helvetin pahan mielen.
Meillä on töissä määräaikainen työsuhde eräällä naisella. Tämä on sosiaalinen ja ottaa kontaktia. Pari kertaa hän on laittanut käden olkapääni päälle ja todennut jonkin positiivisen asia. Olen miettinyt mitä se tarkoittaa. Onko hän hieman kiinnostunut, vai onko se vaan sellainen "kohteliaisuus". Kukaan muu ei koskaan ole laittanut kättä olkapääni päälle ja todennut arkipäiväistä asiaa. Ei sellainen kuulu tapoihin normaalisti.
No, se selvisi myöhemmin. Kysyin häntä kerran yhteiseen tekemiseen ja.......no kaikki miehet tietääkin jo vastauksen. :D Takkiin tuli. "Ei kerkee ja niin pois päin." Ai vi**u että väänsi sisuskaluja. Että pitikin mennä kysymään. Jos en olisi kysynyt mitään, niin mieli olisi kaikilla hyvä. Mutta nyt mieli on kaikilla paha. Varsinkin minulla.
Voitte (miehet) kuvitella kuinka kiva on tuon jälkeen jatkaa työkavereina. Ekat viikot oli karmeita, kun menin typeryyttäni lyömään korttini pöytään ja se käsi hävisi aivan sata nolla. Koita siinä sitten kerätä miehisyytesi rippeet ja jatkaa päivittäisiä hommia. Kun sydän särkyy kerta toisensa jälkeen, niin se ei koskaan palaudu ennalleen, vaan se on kerta toisensa jäljeen rikkinäisempi.
Ei tarvii ihmetellä aloitteen tekemättömiä. kirjoitti:
Kyl se vaan on niin, että turha on naista yrittää, saa vaan helvetin pahan mielen.
Meillä on töissä määräaikainen työsuhde eräällä naisella. Tämä on sosiaalinen ja ottaa kontaktia. Pari kertaa hän on laittanut käden olkapääni päälle ja todennut jonkin positiivisen asia. Olen miettinyt mitä se tarkoittaa. Onko hän hieman kiinnostunut, vai onko se vaan sellainen "kohteliaisuus". Kukaan muu ei koskaan ole laittanut kättä olkapääni päälle ja todennut arkipäiväistä asiaa. Ei sellainen kuulu tapoihin normaalisti.
No, se selvisi myöhemmin. Kysyin häntä kerran yhteiseen tekemiseen ja.......no kaikki miehet tietääkin jo vastauksen. :D Takkiin tuli. "Ei kerkee ja niin pois päin." Ai vi**u että väänsi sisuskaluja. Että pitikin mennä kysymään. Jos en olisi kysynyt mitään, niin mieli olisi kaikilla hyvä. Mutta nyt mieli on kaikilla paha. Varsinkin minulla.
Voitte (miehet) kuvitella kuinka kiva on tuon jälkeen jatkaa työkavereina. Ekat viikot oli karmeita, kun menin typeryyttäni lyömään korttini pöytään ja se käsi hävisi aivan sata nolla. Koita siinä sitten kerätä miehisyytesi rippeet ja jatkaa päivittäisiä hommia. Kun sydän särkyy kerta toisensa jälkeen, niin se ei koskaan palaudu ennalleen, vaan se on kerta toisensa jäljeen rikkinäisempi.
Been there, done that. Boldattuna on hyvin viisaita sanoja. Aina ei todellakaan ole parempi että on edes yrittänyt, vaan joskus olisi parempi olla yrittämättä ja tyytyä siihen ikuiseen jossitteluun. Todella hyvä esimerkki siitä miksi harrastus- ja työympäristö on ihan väärä paikka yrittää lähempää kontaktia. Siinä kärsii liian helposti kaikki.
Koska siitä seuraisi vaan joku #metoo-päivitys jos mä pysähtyisin autollani naapurin tiukkapebbuisen lenkkeilijärouvan kohdalle höpöttelemään yhtään mitään.
Pärjään hyvin yksin. En tarvitse prinsessaa rinnalle. Tasa-arvoisessa Suomessa nainen saa iskeä minut jos haluaa saada minut oikeasti kiinnostumaan hänestä. Näin aina menty ja aina tullaan menemään. Jopa onnistunut saamaan ainoastaan pitkiä parisuhteita tällä tavalla.
-m38
Ei kiinnosta enää muutosprojektiksi, psykologiksi tai käveleväksi juoma-tai pankkiautomaatiksi ryhtyminen. Pelimiehet saa hoitaa noi asiat niin mun ei tarvitse enää
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 09:52"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 09:51"]
Eli pitäisi laskea oma rima niin alas ja tyytyä sellaiseen joka ei tyydytä vain sen takia että muut on vittumaisia hirviöitä ? Helpompi lähteä ulkomaille matkoille sillä siellä osataan jutella
[/quote]
Sun ei kyllä itse kannata yrittää edes suhdetta, jos sun oma taso on niin alhainen, että et huolisi samantasoista naista =D (tuo 'oma rima niin alas ja tyytyä sellaiseen joka ei tyydytä').
[/quote]
Jokaisen ihmisen pitäisi saada sellainen joka tyydyttää sillä muuten aiheuttaa itselleen ja toiselleen vain mielipahaa. Onko siis liikaa vaadittu että vaatii mukavaa normaalia suomalaista naista joka ei kuitenkaan tarvitsisi olla mikään himoläski ja jos tämä kuulostaa pinnalliselta niin uskon ettei kovin moni nainenkaan tykkää kaljamahamiehestä