Kerrostalojen köyhätkö ne valittaa helteistä?
Kun ei pääse pihalle ja kämppäkin kuumenee liikaa?
Meidän omakotitalo pysyy mukavan viileänä, ja oman pihan suojassa on kiva chillaa ja ottaa aurinkoa. Lapsillakin oma uima-allas puhallettuna.
Kommentit (86)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 08:59"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 01:46"]
Just me. En lukenu ketjua. Ei oo varaa muuttaa ku mies maksaa sun hanipetterille elareita ja omaa huonetta. Joka toinen viikko sunkin hanupetteri hikoilee meidän köyhien olkkarin sohvalla. Me nukutaan miehen kanssa patjalla lattialla. Ei ole etävanhemmilla kato elareita ja lapsilisiä. Ja jaksat valittaa. Anna se lapsi meille ni päästään muuttamaan toiseen kaupunkiin, jossa varaa pitää ilmastointia ja yritystä, sä voit maksaa meille elareita.
[/quote]Mutta minä maksan hanipetterin elatuksesta täsmälleen yhtä paljon kuin sinun miehesi prosentuaalisesti tulojeni mukaan, välillä olen maksanut enemmänkin kuin rakkaasi. Miksi lapsen elintason pitäisi laskea jos mies lähtee kälppimään? Sinäkin voisit maksaa asumisestasi saman verran kuin mies.
[/quote]
Tietenkin elintaso laskee jos toinen lähtee. Se joka on lähihuoltaja on velvollinen elättämään lapsen. Etähuoltajan tai vaan isän varallisuudella ei ole mitään merkitystä.
Jos äidin elintaso ei kelpaa lapselle niin lapsi pois äidiltä.
Nyt taisi päästä ihan höpöhöpö-juttu...
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 00:42"]Kun ei pääse pihalle ja kämppäkin kuumenee liikaa?
Meidän omakotitalo pysyy mukavan viileänä, ja oman pihan suojassa on kiva chillaa ja ottaa aurinkoa. Lapsillakin oma uima-allas puhallettuna.
[/quote]Pankin omakotitalo ja lasten uima-allas siis.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 09:07"]
Nyt taisi päästä ihan höpöhöpö-juttu...
[/quote]
Keneltä?
Taitaa suurin osa valittajista olla persuja, ne kun valittaa kaikesta ;)
"Helppohan se on tykätä helteestä kun pääsee aina halutessaan sitä pakoon. Ja kyllä, olen vähän kade tuosta pumpusta. Eniten kuitenkin riepoo tuo jatkuva helteen ihanuuden ylistäminen."
Ei kannata olla kade ilmapumpun viileydestä, koska kosteusvauriot rakenteissa ovat mitä ilmeisimmät, sillä Suomessa rakennetaan talot höyrysululla ja käytetään paljon eristeitä ja näin kosteus ei pääse pois, toisin kuin Euroopassa, jossa olosuhteet ovat aivat toiset ja rakennusvaatimukset erilaiset, eikä paksuja eristepaksuuksia tai höyrysulkuja edes tunneta. Suomessa lämpötila vaihtelut ovat suuret jopa 80 ast. ja siksi huoneiston viilentämistä lämpöpumpulla tulisi välttää, ellei halua itselleen hometaloa.
Kyllä me köyhät pysytään hoikkina ja jaksetaan kävellä raput alas ja ovesta ulos, ei ole sen vaikeampaa ;)
Nähdään ihmisiäkin samalla, ei tarvi aina itekseen jupista omalla tontilla. Kokeile, saattas tehdä sullekin ihan hyvää ettet ihan höperöidy :)
Omakotitaloasukas. Sisällä 30 astetta, ulkona sama tai enemmän.
"Kun ei pääse pihalle ja kämppäkin kuumenee liikaa?
Meidän omakotitalo pysyy mukavan viileänä, ja oman pihan suojassa on kiva chillaa ja ottaa aurinkoa. Lapsillakin oma uima-allas puhallettuna."
Näillä helteillä kyllä talo kuin talo lämpenee, jopa vanhat hirsitalot (jotka yleensä ovat kesällä viileitä) kun on näin pitkä hellejakso.
Jos talo viilennetään koneellisesti, se on pian hometalo, sillä voimassa olevat rakennusmääräykset suosivat paksuja eristekerroksia ja höyrysulkua, jolloin saadaan energiasäästöjä lämmityksessä, mutta viilentäessä se kääntyykin päälaelleen, koska kosteus ei höyrysulun vuoksi pääse pois, jos sisä-ja ulkolämpotila poikkeavat useamman asteen.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 01:41"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 01:39"]Juu täytyy myöntää että 30-neliön kerrostaloyksiössä on helvetin tukalaa! Rakastan kuitenkin hellettä ja ulkona on ihana olla vaikka ei oma piha olekaan :)
[/quote]oletko koittanut pimentää päiviksimikkunan ja yöksi ikkuna auki sepposen selälleen. Ulkona on suosittu sisälämpötola nyt öisin.
[/quote]
Kaihtimet kiinni heti kun aurinko alkaa paistaa sisälle ja yöksi tuuletusikkuna auki. Mulla on tuuletusikkunassa vielä hyttysverkko niin ei itikat syö. Hyvin olen pärjännyt 30 neliön yksiössäni tällä keinolla.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 00:44"]
Pyh, uusrikkaat nousukkaat ne vaan alentuu tuollaiseen lapselliseen elvistelyyn.
[/quote]
Ärsyttävä kommentti. Minä en ole uusrikas, mutta meilläkin rivitaloasunto pysyy viileänä ja lapsilla on pihalla allas ja kaikki on kivaa. Eikö saisi olla?
En tiedä vastausta kysymykseesi mut mun mummo on ollut yli viikon sairaalassa koska pumppu petti helteiden vuoksi. Voin kysyä häneltä onko hän vain köyhä valittaja jos haluat.
Valitan kyllä, sillä näillä keleillä joittelnkin täytyy tehdä työtä ulkona, kuten esim. maatalousyrittäjien,sen sijaan että vois chillailla rantsulla tai terassilla. Maitohuoneo on helvetti kun kuumat pesuvedet nostaa lämpöä ja kosteutta, lehmät kärsii paarmoista ja kärpäsistä ja sato nyt oli mitä oli kiitos VITTU helteiden!! Jokainen joka näistä keleistä nauttii vois tulla kokeilemaan tätä päiväksi ja miettiä sitten uudelleen...
olen köyhä, asun kerrostalossa, nyt olen parvekkeella ja valitan että on kuuma.. aurinko paistaa suoraan tähän koko päivän :O
Voisin tietty mennä sisälle, mutta sitten en näkisi mitä noi ihmiset tekee ton läheisen omakotitalon pihalla, parvekkeelta on niin hyvä näkymä sinne :D Heh , jotkut näköjään meinaa ruveta grillaamaan, ihan ymmärrettävää nythän on kaunis aamupäivä ;DD
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 00:55"]
Olen yh ja suurperheen äiti. Paritalo + ilmalämpöpumppu. Sisällä on kylmä, ulkona liian kuuma. Meijän kelpaa :)
[/quote]
Sähkölaskua odotellen :D ... ei mahda olla pieni kun kuukauden on tahkonnut kylmää tupaan
Reino Nordinin terveiset helteestä valittajille fb:ssä: syökää syanidia jos on ongelmia kestää juttuja.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 09:38"]"Helppohan se on tykätä helteestä kun pääsee aina halutessaan sitä pakoon. Ja kyllä, olen vähän kade tuosta pumpusta. Eniten kuitenkin riepoo tuo jatkuva helteen ihanuuden ylistäminen."
Ei kannata olla kade ilmapumpun viileydestä, koska kosteusvauriot rakenteissa ovat mitä ilmeisimmät, sillä Suomessa rakennetaan talot höyrysululla ja käytetään paljon eristeitä ja näin kosteus ei pääse pois, toisin kuin Euroopassa, jossa olosuhteet ovat aivat toiset ja rakennusvaatimukset erilaiset, eikä paksuja eristepaksuuksia tai höyrysulkuja edes tunneta. Suomessa lämpötila vaihtelut ovat suuret jopa 80 ast. ja siksi huoneiston viilentämistä lämpöpumpulla tulisi välttää, ellei halua itselleen hometaloa.
[/quote]Myös kivitalojakin on olemassa.
Tuo ilmalämpöpumppudissaaja on kyllä höpsö. Tykittää samaa mantraa tänne viesti viestin perään. Hassu CeppoCalevi.
No joopa joo, me kaikki emme voi vaan "chillailla" kotipihalla, katsos jotkut meistä joutuvat käymään töissäkin. Ja voin kertoa, ettei se ole mukavaa viettää 8,5 tuntia siinä vähintään +40-asteiseksi kuumenneessa betonihelvetissä. Kyllä, pidän työstäni, mutta tämä saatanan helle saisi jo helpottaa. Ehkä en itsekään valittaisi, jos kaiket päivät vain röhnöttäisin rannalla/terassilla sidukka kädessä...
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 00:42"]
Kun ei pääse pihalle ja kämppäkin kuumenee liikaa?
[/quote]
Voi sua. Onko teidän lapsilla vaan puhallettu uima-allas? =/
Kun meidän lapsilla on ihan oikea ja sitä voi käyttää talvellakin.
Haha, viddu miten naurettava veto aidosti!!=DDD