Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaverin äärimmäisen mustasukkainen vaimo

Vierailija
16.08.2014 |

Kollegani, yksi monista, on mukava ja fiksu 55-60-vuotias mies. Hän tulee hyvin juttuun kaikkien kanssa.

Eilen meidän piti laittaa ex tempore -kokous pystyyn yhden työasian takia. Hän näytti jotenkin vaikealta ja ilmoitti, että hänen on soitettava vaimolle, että tuli yllättävä kokous. Kysyin heti, että oliko sinulla sovittu meno (tapahtui keskellä päivää) ja että voimme toki kokoustaa ilman häntäkin.

Vastaus oli ihan absurdi. Hänen pitää aamulla ilmoittaa vaimolleen päivän kokoukset, jotta vaimo tietää, milloin hän on tavoitettavissa. Jos yllätyskokouksia tulee, vaimo suuttuu kotona, kun niistä ei ole kerrottu.

En tiedä, mikä tämän historia on, mutta siis mitä helvettiä?!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö puhelinta voi vain laittaa äänettömälle kun on kokouksessa ja sitten sen jälkeen soittaa takaisin jos joku on tavoitellut? Mutta kuten joku edellinenkin sanoi, ei nykyaikana nykyisellä työtahdilla hirveästi liverrellä vamoille töistä kännykällä. Itseltä on työnantaja kiletänyt sen ja ei kyllä kerkeäisikään. Olen kyllä kuullut kuinka vanhoina hyvinä aikoina tytahti oli verkkaista ja ei niin vaativaa.

Vierailija
2/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä ainakin haluaisin tietää ihan käytännönkin syistä jos päivä venyy (monelta teen ruoan, odotanko häntä vai syödäänkö yhdessä), enkä kyllä pidä sitä mitenkään kontrolloivana :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:51"]No kyllä minä ainakin haluaisin tietää ihan käytännönkin syistä jos päivä venyy (monelta teen ruoan, odotanko häntä vai syödäänkö yhdessä), enkä kyllä pidä sitä mitenkään kontrolloivana :D

[/quote]

No kun kyse ei ollut päivän venymisestä.

Vierailija
4/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaverilla oli tällainen tyttöystävä, sanotaan nyt vaikka Jussilla. Olkoon tyttis Katja (nimet keksitty). Kuulin puhelun vierestä, kun oltiin työmatkalla. Mä olen vaikka Hanna.

Katja: Oletko nähnyt Hannaa paljon tänään?

Jussi: En (Hanna seisoo vieressä)

Katja: Oletko puhunut Hannan kanssa?

Jussi: En. Ollaan oltu asiakkaalla. (Hannakin ollut siellä tosin, tottakai. Ja hommia tehty yhdessä)

Katja: Et mene sitten Hannan kanssa illalla.

Jussi: En mene. Otan huonepalvelusta vähän sapuskaa. Väsyttääkin. (Hannan kanssa sovittu, että mennään lähiravintolaan pitämään vielä yhteenvetoa päivästä.)

Yhteisissä kesäjuhlissa (avec) Katja tönii Hannaa useamman kerran, vähän kuin vahingossa kolme kertaa. Hiukan humalluttuaan meukastaa kuinka jotkut on niin rumia. Pynttäytyvät kuin vanhat akat, tukat nutturalla ja jotain mummo merkkilaukkuja. Olevinaan oikein tosinaisia! (Hanna on ainoa vähän ylipukeutunut, mutta on menossa juhlista ystävänsä häihin)

Jussi kertoo Hannalle työpaikalla, että Katja on todella mustasukkainen, ei ainoastaan Hannan vuoksi vaan lähes kaikkien naisten. Jussi sanoo, että välillä myöntää jotain tapahtuneeksikin, kun Katja oikein suuttuu.

Hanna ei ole enää samassa työpaikassa Jussin kanssa. Huomaa Hesarin vihityistä, että Jussi ja Katja ovat avioituneet. 

Vierailija
5/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tälläinen on lähinnä samaan aikaan surullista ja huvittavaa. Miten tälläinen pirttihirmu oikeen onnistuukin aina löytämään sopivan tossukan miehekseen? Joku erityisaisti? :)

Mustisvaimo vaatii tarkkoja selontekoja päivästään. Tossukka valehtelee huonosti ja vaimon epäilykset herää, johtaen entistä tarkempiin selontekoihin ja uusiin valehteluihin. Kierre on valmis. Jännityksen sekaisella huvituksella ulkopuoliset seuraavat miten lopulta käy, hih :)

Terveisin työpaikan flirtti, mustisvaimojen painajainen.

Vierailija
6/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 06:13"]Tai vaimolla vaikka epilapsia tai jotain. Mutta aaveemammahan aina ajattelee muista naisista pahaa

[/quote]

Miten epilepsia voisi tuollaiseen käytökseen vaikuttaa? Yleensä se pysyy lääkityksellä suht hyvin kurissa, ja jos kohtaus tulisikin, eipä sen aikana paljon soiteltaisi...

[/quote]

No joku sairaus ylipäätänsä?

[/quote]

Nii, onhan se narsismi ja aggresiivinen käytöksin sairauksia. Et totta kyllä turiset. ;)

[/quote] 

Kyllä, mutta useimmiten sillä muille mukavalla, mutta vaimoaan pettävällä ja vaimoaan kohtaan sadistisesti käyttäytyvällä miehellä on tuo oireYHTYMÄ! (=nuo molemmat). Narskuthan ovat sosiaalisia, menestyviä, mukavina tunnettuja (kun ei tunne paremmin), ihmisiä manipuloivia ja hyväkseen käyttäviä hauskuttajia, mutta toisaalla, missä ei tarvitse kalastella suosiota, voivat olla tuon edellä mainitun lisäksi välillä sadisteja, ja juurikin tuo lämmön ja vihan vuorottainen jakaminen kohteelle on yksi narskun tyypillinen piirre. Ovat kuin tuuliviirejä, koskaan ei tiedä, milloin nousee myrsky! Ja mikä pelottavinta, he voivat itse säädellä, milloin raivoavat, eli ei silloin, jos paikalla on esim työporukkaa! Narskulle ei myöskään voi sanoa vastaan (ainakaan se, joka jäänyt narskun hampaisiin!), tai saa kokea kaksin verroin pahempaa. Ei voi sanoa, että kyllä se nyt oli sinun syysi (vaikka rehellisesti sanoen olisi!). Narskussa ei ole koskaan mitään vikaa tai syytä, syy on aina sen toisen (yleensä vaimon!). Narsku ajaa uhrinsa epätoivon partaalle.

Narsku saa kyllä vaimonsa ihan sekopäiseksi juuri tuolla "rakastan sua niin että halkeen" ja kohta "sä oot kaikista v-ttupäisin akka" veivaamisella.

Vierailija
7/28 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen työnantajalla ei ole mitään syytä kieltää miestäni soittamasta työaikana mulle, jos jotain asiaa on! Mies tekee rutkasti ylitöitä ilman mitään korvausta ja pomonsa tietää sen kyllä! Tietää myös, että olen joskus työmatkoilla mukana, mutta sitä ei ehkä tiedä, että ajan autoa, että mies saa tehdä matkankin ajan työtään, levitellä papereitaan ja soittaa sen sata puhelua. Kaikille hyvä kuvio! Niin, ja kyselen, missä olet, milloin tulet, ketä oli, minkä värinen tukka ja mitä söit! Ihan samalla tavoin kuin mies kyselee työasiadetaljeja päälliköltä, tai soittaa minulle ja kysyy, olenko laittanut mitä ruokaa, hän tulisi syömään! Tai kysyy minulta, muistanko vielä valkoiset nappikengät (oli minulla, kun tavattiin eka kerta!). No, ei näitä työaikana tällaisia...

Sitten kuulen, että "sen ja sen takia sun ei ainakaan tarvi olla yhtään mustis!" Voi, kun tekee hyvää kuulla tuollaistakin! Vissiin se sit rakastaa mua ...

Panin merkille ap:n kertomuksessa, että vaimo ei siis soita työaikana miehelle, vaan mies soittaa ja selvittää työaikatauluaan. Ovat varmasti sopineet niin, koska miestään kunnioittava vaimo pyytää miehen mieluummin soittamaan ja selvittämään, kuin alkaa itse soitella, kun ei hän tiedä, missä hankalassa työtilanteessa mies on ja itselleen voi soittaa milloin vain! Syytä, miksi tuo aikataulujen tiedotus, emme voi kuin arvailla, ja ehkä arvata väärin.

Jospa vaimolla on kuolemanvakava sairaus ...?

Vierailija
8/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 06:13"]Tai vaimolla vaikka epilapsia tai jotain. Mutta aaveemammahan aina ajattelee muista naisista pahaa

[/quote]

Miten epilepsia voisi tuollaiseen käytökseen vaikuttaa? Yleensä se pysyy lääkityksellä suht hyvin kurissa, ja jos kohtaus tulisikin, eipä sen aikana paljon soiteltaisi...

[/quote]

No joku sairaus ylipäätänsä?

[/quote]

Nii, onhan se narsismi ja aggresiivinen käytöksin sairauksia. Et totta kyllä turiset. ;)

Vierailija
9/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka valehtelee vaimolleen, on petollinen, eikä vaimolla oe mitään todellista pohjaa luottaa sellaiseen mieheen, saati uskoa hänen olevan uskollinen! Juuri tuo miehen valehtelu ja siitä kiinni jääminen saa vaimon kyselemään enemmän miehen tekemisiä, ja mies jatkaa valehtelua, kuin sadistista vaimonsa kiusaamista, yhdessä esim työpaikkansa "flirtin mustisvaimojen painajaisen" kanssa.

Sanopa, kumpi näistä on oikeasti se parempi aviopuoliso: valehteleva ja petollinen mies, vai epätoivoisesti mieheltään rehellisyyttä ja avoimuutta hakeva vaimo?

Mietipä, miltä itsestäsi vaimona tuntuisi, jòs miehesi paljastuisi valehtelijaksi, johon et voi luottaa, ja salaa pettäisi ja vaistoaisit sen. Mietipä, mitä itse yrittäisit tehdä aviosuhteenne eteen, vai yrittäisitkö mitään? Antaisit vaan miehen pettää ja valehdella lainkaan puuttumatta miehen käytökseen? Lainkaan kysymättä, missä olit ja kenen kanssa?

Oletko oikeasti koskaan tajunnut, että mies itse (usein myöhemmin paljastuvilla) valheillaan (työkaverinaisen nauraessa hiljaa vieressä) suorastaan provosoi vaimon kyselemään ja soittamaan, ja kun mies tulee kotiin, hän hakkaa vaimon raivoten ja haukkuen s-tanan mustasukkaiseksi ja vainoharhaiseksi v-pääksi, mutta tuo työkaverinainen EI OLE SILLOIN NÄKEMÄSSÄ EIKÄ KUULEMASSA, vaikka vaimon kyselyt kuuli ja miehen VALHEET kuuli! Ja puolustaa tuota valehtelevaa miestä ja pilkkaa todellisen epätoivon partaalla olevaa vaimoa!

Toisen ihmisen syyhän se on aina, jos joku valehtelee tai tekee petoksia. Niinkö? Minulle on opetettu, että jokainen vastaa vain omista teoistaan ja sanoistaan, ei toisen! 

Pilkatkaa te vain sitä vaimoa! Jospa se pilkka osuu joskus omaan nilkkaanne.

Vierailija
10/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:28"]

Heheh, minä ilmoitan jopa lapsille, että milloin on palaveri. Tämä vain siksi, etteivät turhaan soittele sinä aikana, kun en pysty kuitenkaan vastaamaan puhelimeen.

[/quote]

Minäkin ilmoitan lapsille jos olen palaverissa enkä voi vastata. Silloin on lupa soittaa vain jos on hätätilanne. Muulloin voivat soitella tavallisia asioita. Miehen kanssa emme tiedä kummatkaan mitä toinen töissä tekee, mitä ihmettä mies tekisi tiedolla olenko työpöydän äärellä, asiakkaalla, palaverissa, lounaalla jne. Kotiintuloaikojakaan ei sen kummemmin ilmoitella.

Vierailija
11/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas on. Mun mielestä yksityispuheluita ei soitella työpaikalle kuin hätätapauksissa oli palavereja tai ei. Tiedän kyllä että joissain työpaikoissa varsinkin vanhemmilla työntekijöillä on tapana hoitaa omia asioitaan työpöydän äärestä, on ehkä jäänne erilaisesta työkulttuurista joskus 70-80-luvuilla kun ei tarvinnut vielä olla niin tehokas.

Vaimo on todennäköisimmin kontrolloiva ja mustasukkainen, harmi että mukava mies menee hukkaan :(

Vierailija
12/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vaimolla vaikka epilapsia tai jotain. Mutta aaveemammahan aina ajattelee muista naisista pahaa

Vierailija
13/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi.. etkö antanut lupaa soittaa? Kuulostat aika kontrolloivalta itsekin.

Vierailija
14/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaimo soittaisi epileptisessä kohtauksessa miehelleen, että nyt kulta aivosähköt reistailee?

Olen jutellut hänen vaimonsa kanssa ja hän vaikuttaa ihan normaalilta. Vaikka helpostihan sitä hetken näyttää normaalilta.

Vierailija
15/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 06:16"]No voi voi.. etkö antanut lupaa soittaa? Kuulostat aika kontrolloivalta itsekin.

[/quote]

Eh?

Vierailija
16/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossu.

Vierailija
17/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla oikeutta tuomita kun se on kerta työkaverille ok.

Kyllä minäkin ilmoitan miehelleni jos oma aikatauluni poikkeaa normaalista oletetusta, se on mielestäni hyviä käytöstapoja. Samoin mieheni ilmoittaa minulle, ei ole muistaakseni edes tarvinnut asiasta sanoa etteikö ilmoittaisi.

Ei sen siis välttämättä tarvitse olla mustasukkaisuutta tai kontrollointia. Siellä perheessä se vaan on toimintapana ollut kauan.

Vierailija
18/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali toimintatapa raportoida ennen työpäivän alkua niistä kokouksista, joita päivän aikana on. Kyse ei siis olet työpäivän venymisestä. Hyvää päivää.

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 08:00"]

Ei sulla oikeutta tuomita kun se on kerta työkaverille ok.

Kyllä minäkin ilmoitan miehelleni jos oma aikatauluni poikkeaa normaalista oletetusta, se on mielestäni hyviä käytöstapoja. Samoin mieheni ilmoittaa minulle, ei ole muistaakseni edes tarvinnut asiasta sanoa etteikö ilmoittaisi.

Ei sen siis välttämättä tarvitse olla mustasukkaisuutta tai kontrollointia. Siellä perheessä se vaan on toimintapana ollut kauan.

[/quote]

Vierailija
19/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan pettänyt vaimoaan ja nyt joutuu raportoimaan missä on ja mitä tekee...

Vierailija
20/28 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tuli mieleen. Siis pettäminen. Tiedän esimerkkitapauksen läheltä, että vaimo ei ollut yhtään mustasukkaista sorttia, mutta kun pettäminen tapahtui niin sen jälkeen pienetkin asiat epäilyttää ja on mustasukkainen asioista joita ei ennen edes noteerannut. Niin se vain menee valitettavasti.