Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalojen köyhätkö ne valittaa helteistä?

Vierailija
07.08.2014 |

Kun ei pääse pihalle ja kämppäkin kuumenee liikaa?

Meidän omakotitalo pysyy mukavan viileänä, ja oman pihan suojassa on kiva chillaa ja ottaa aurinkoa. Lapsillakin oma uima-allas puhallettuna.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun 30 neliön yksiössä, täällä on tällä hetkellä 30 astetta lämmintä. Mulla on yllä pitkähihainen paita ja pitkät college-housut. Ei ole yhtään kuuma. Päivällä pyöräilin 15km (tosin lyhythihaisessa paidassa ja hameessa), ei ollut yhtään liian kuuma. Se miten kuumuuteen asennoituu vaikuttaa paljon siihen miten sitä sietää. Minusta on ihanan lämmintä :)

Vierailija
22/86 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 00:42"]

Meidän omakotitalo pysyy mukavan viileänä, ja oman pihan suojassa on kiva chillaa ja ottaa aurinkoa. Lapsillakin oma uima-allas puhallettuna.

[/quote]

Puhallettava uima-allas? Me rakensimme talomme merenrantaan, ettei tarvitse missään puhallettavissa altaissa lapsen lillua. Taitaa talosi olla pakettitalopellolla muiden samanlaisten keskellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no kyllä täällä omakotialueellakin tuskaillaan lämmöstä. Sisällä on ihan ok vaikka ei ole viilennystä, uusi kivitalo ja lämpötila noin 25-26. Parissa puutalossa kuulemma lähemmäs 30 astetta sisällä.

Vierailija
24/86 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmalämpöpumppua ei pitäisi käyttää viilentämiseen, se kerää kosteutta höyrysulun väärälle puolelle. Sisäilma pitäisi pitää 3 astetta viileämpänä kuin ulkoilma, siten kosteusvauriota ei synny.

Vierailija
25/86 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisnainen julistaa aina ja jokaikiselle miten hän niiiin rakastaa helteitä, olisi vaan aina tämmöistä kuumaa ja aurinkoista ja ihanaa. Kotonaan ilmalämpöpumppu jäähdyttää kuin viimeistä päivää, tuntuu kuin jääkaappiin menisi kun astuu heille sisään. Helppohan se on tykätä helteestä kun pääsee aina halutessaan sitä pakoon. Ja kyllä, olen vähän kade tuosta pumpusta. Eniten kuitenkin riepoo tuo jatkuva helteen ihanuuden ylistäminen.

Vierailija
26/86 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tässä ulko-ovi, ja jopa pihaa etupihalla

Vierailija
27/86 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän kerrostalosta pääsee ulos. Makuuhuone on onneksi pohjoisen puolella niin sinne ei paista koko päivää. Ihan hyvin saadaan nukuttua, lämpötila noin 27. Me tykätään lämpimästä. Ja päivät ollaan oltu töissä näillä helteillä ilmastoiduissa toimistoissa niin sinänsä ihan sama. Iltaisin liikutaan. Pyöräillään, mä käyn ulkojumpissa, uimassa, rannalla muuten jne. En kaipaa omakotitaloa nytkään. Lapset ei asu enää kotona, en tiedä olisiko eri asia jos olisi pieniä lapsia. Tosin on meillä kerrostalossakin piha leikkipaikkoineen.

Vierailija
28/86 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa asun Hgissä ja fillarilla n 10 min ja olen jo meressä uimassa. En valita, makkarissa ei oo ollut liian kuumaa koska pohjoispuolella. Huomenna uin jo välimeressä, tänään lento Kreetalle jossa en oo käynyt.

Vierailija
29/86 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

IlmaLÄMPÖpumppu on lämmitystä, ei viilennystä varten. Liika viilennys voi aiheuttaa kosteusvaurioita:

http://www.talouselama.fi/uutiset/asiantuntija+varoittaa+lampopumpuista+ylella+en+viilentaisi+viikkoakaan/a2259549

Vierailija
30/86 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle omakotitalossa asuville - kuten aloittajalle - taitaa omakotitalossa asuminen nostaa erään tunnetun nesteen päähän, valitettavasti.

Vierailija
31/86 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan koko ajan helteitä valitellut, mutta todellakin asutaan vuokralla kerrostalossa, väliaikaisesti kunhan oma ok-talo on valmis (köyhyydestä en nyt tiedä). Kerrostaloasuminen on ihan perseestä, ylipäätään. Näillä helteillä varsinkin, kun ei pääse suoraan ovesta pihalle terassin varjoon. Parvekkeita on kaksi, mutta ollaan ylimmässä kerroksessa eikä parvekkeilla ole kattoa, pahainen aurinkovarjo ei siinä paljon auta. Tavalliset pöytätuulettimet tuo vähän helpotusta kun sisällä on 28-29 lämmintä. Mutta tää nyt oli ainoa ratkaisu meidän pikaiseen väliaikaisen asunnon tarpeeseen.

Ensi kesänä sitten nautiskellaan helteistä (jos niitä suodaan) omalla pihalla ja viilennetyssä talossa.

(kerrostaloelämän muutkin kirot on jo koettu, pojalta varastettiin uusi fillari lukitusta kellarista ja naapuri käytti parvekettaan kaatopaikkana, huh sitä hajuhaittaa)

Vierailija
32/86 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette puhaltaneet sen altaan, olisitte ihan rehellisesti ostaneet:))))

Vierailija
33/86 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin hirveän kuuma täällä talossa sisällä. Tuuletusikkunat ei auta mitään. Illalla toki ovista vetää viileää, mutta samantein lämpö palaa, kun sulkee ovet. Jotenkin talo on niin rakenteitaan myöten lämminnyt kuten kaikki tekstiilit jne. Vaikkei ehkä verhojen voi suoraan ajatella varaavan mittavast lämpöä, mutta siltä tuntuu kuitenkin.

Ilmalämpöpumppu auttaisi, mutta ei raskita investoida muutaman hellepäivän takia. Talvella ei ole tarvetta, kun on maalämpö + varaava takka ja polttopuita saadaan ilmaiseksi.

Vierailija
34/86 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ihana pörrönen trolli <3

Vierailija
35/86 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 00:58"]

Joo, tukalan kuuma on näissä kahdensadantuhannen euron kerrostaloneliöissä. Ja surkeudekseni kuulun siihen prosenttiin suomalaisista, joka perii yli puoli miljoonaa. Enkä sittenkään aio muuttaa omakotitaloon, koska rakastan sitä tunnelmaa, mikä tämän vanhan kivitalon seinien sisällä vallitsee.

[/quote]hesasta saa kyl vaan max 40 neliötä parillasadallatuhannella:))))

Vierailija
36/86 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Että teillä on kotona sellaiset 18 astetta lämmintä? Pihalle ei paista aurinko ja sielläkin on alle 20 astetta lämmintä? 

Koska sitä korkeammat lämpötilat ovat liian kuumia. Jos ihminen hikoilee niin silloin on liian kuuma

Vierailija
37/86 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 01:46"]

Just me. En lukenu ketjua. Ei oo varaa muuttaa ku mies maksaa sun hanipetterille elareita ja omaa huonetta. Joka toinen viikko sunkin hanupetteri hikoilee meidän köyhien olkkarin sohvalla. Me nukutaan miehen kanssa patjalla lattialla. Ei ole etävanhemmilla kato elareita ja lapsilisiä. Ja jaksat valittaa. Anna se lapsi meille ni päästään muuttamaan toiseen kaupunkiin, jossa varaa pitää ilmastointia ja yritystä, sä voit maksaa meille elareita.

[/quote]Mutta minä maksan hanipetterin elatuksesta täsmälleen yhtä paljon kuin sinun miehesi prosentuaalisesti tulojeni mukaan, välillä olen maksanut enemmänkin kuin rakkaasi. Miksi lapsen elintason pitäisi laskea jos mies lähtee kälppimään? Sinäkin voisit maksaa asumisestasi saman verran kuin mies.

Vierailija
38/86 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 01:32"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 01:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 00:59"]Mua vähän surettaa, kun ihmiset joutuu turvautumaan noihin ilmalämpöpumppuihin kestääkseen kesäsäätä.sairaaloissa toki on ilmastointi hyvä. Itse olen sairastunut flunssaan jokakerta nyt kesällä, kun olen ollut pumppukulässä.

[/quote]Puhuu kateellinen ja yksi niistä sadoista :D

[/quote] Olen pahoillani puolestasi, että luulet kaikkien kärsivän lämmöstä. Siihen tottuu vajaassa viikossa, kun ei ole vilvoittimia.

[/quote]

Ei muuten totu. Hikoiletko? Jos hikoilet niin et ole sinäkään tottunut. Ihmisen ei kuulu hikoilla normaalista liikkumisesta ulkona. 

Vierailija
39/86 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 02:33"]

Mä asun 30 neliön yksiössä, täällä on tällä hetkellä 30 astetta lämmintä. Mulla on yllä pitkähihainen paita ja pitkät college-housut. Ei ole yhtään kuuma. Päivällä pyöräilin 15km (tosin lyhythihaisessa paidassa ja hameessa), ei ollut yhtään liian kuuma. Se miten kuumuuteen asennoituu vaikuttaa paljon siihen miten sitä sietää. Minusta on ihanan lämmintä :)

[/quote]

Ihme jos et hikoile noissa keleissä?

Vierailija
40/86 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 07:54"]

Ilmalämpöpumppua ei pitäisi käyttää viilentämiseen, se kerää kosteutta höyrysulun väärälle puolelle. Sisäilma pitäisi pitää 3 astetta viileämpänä kuin ulkoilma, siten kosteusvauriota ei synny.

[/quote]

Jos on kolme astetta viileämpää sisällä kuin ulkona niin täällä ei olisi yksikään nukkunut yli kuukauteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi