Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiva korvaus neljän lapsen 3vrk hoidosta?

Vierailija
06.08.2014 |

Olen suunnittelemassa 3vrkn lomaa mieheni kanssa. Lapset menisi kaverilleni hoitoon. Kun kysyin asiaa, hän sanoi, että kyllä mielellään hoitaa, että täytyy vaan sopia ruoka (ja muusta)korvauksesta. Sitten häneltä tuli viesti, että 400euroa olisi hänestä sopiva. Mielestäni tuo summa tuntuu isolta. En tietenkään ilmaiseksi ajatellut lapsia hoidattaa, mutta 180euroa olisi ollut sopivampi, kuitenkin alle 200euroa.

En kehdannut laittaa viestiä takaisin, että sopisiko 200e tai alle, mutta lomalle olisi mukava mennä. Tarkoitus olisi siis, että torstai-illasta sunnuntai-iltaan lapset olisi hoidossa. Lapset on 9, 7, 6 ja 4. Eli nukkuvat yönsä eikä ole vaippoja kellään. 

Mikä on teistä sopiva korvaus 3vrk neljän, jo aika ison lapsen hoidosta?

Kommentit (187)

Vierailija
141/187 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kustannukset neljästä lapsesta ole enemmän kuin 180e./3 vrk.

Muistelen, päiväkodissa määrärahan olevan pävässä n. 8 e/lapsi (aamup.lounas,välipala) + teidän tapauksessa vielä iltapala, niin jo pelkän ruuan osuus olisi noin 120 euroa + liinavaatteiden pesu, siivous, ruuan ja välipalojen valmistukseen käytetty, lasten hoito jne. eli alle 200 euron korjauksella, perhe maksaisi osan kuluista kyllä ihan omasta pussistaan ja siksi 400 euroa kyllä kuullostaa vähältä. 

Vierailija
142/187 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Päivähoito maksaa 250 euroa/kk. Lapseni oli viikon leirillä ja maksoi 100 euroa/kk. Tuo 400 euroa on siis täysin kohtuuton pyyntö kaikin tavoin"

Kunnallinen päivähoito maksaa yhteiskunnalle n. 1000-2500 euroa/kk (45-114 euroa/päivä/lapsi) lapsen iästä riippuen. Jos maksat 250 euroa/22 pv. yhteiskunta maksaa loput. Leirien ylläpidosta vastaavat yhdistykset ja säätiöt, joita tuetaan verovaroin ja keräyksin.

Muistelen ruuan määrärahan olevan n. 8 -10 euroa/päivä, päiväkodista riippuen (aamiainen,lounas ja yksi välipala) ja ap.tapauksessa tulisi vielä iltapala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/187 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni vetoaa siihen, että lapset ovat isoja (kaikki kuitenkin alle 10-vuotiaita ja kaksi alle kouluikäistäkin) ja leikkivät keskenään ja kaverin lasten kanssa niin, että kaveri itse pääsee helpolla. Mitä jos leikit eivät sujukaan? Meillä oli kesällä hoidossa YKSI omaa lastamme pari vuotta nuorempi lapsi pari yötä. Kyläilevän lapsen vanhempien oletus oli se, että kaikki sujuu vaivattomasti, koska lapset voivat leikkiä yhdessä, mutta jutut eivät käyneetkään ollenkaan yksiin. Oma lapsemme kyllä yritti, mutta kaverin lapsi osoittautui aikamoiseksi riehupetteriksi, joka riehumisen lisäksi söi erittäin huonosti, ikävöi kotiin ja yski molempina öinä niin paljon, että me muut emme juuri nukkuneet. Vaikka kyläileviä lapsia oli vain yksi omamme lisäksi, olimme kahden päivän jälkeen aivan uupuneita ja pinna kireällä. Lasta kotiin palauttaessamme kaverit alkoivat pohjustaa ensi kesää, jolloin "olisi kiva päästä viikoksi reissuun ihan kahdestaan". Me totesimme kotimatkalla, että buukkaamme sen viikon täyteen omia menoja, joko oikeita tai keksittyjä... Sellaista rahasummaa ei olekaan, jolla me pilaamme kesälomastamme VIIKON tuon kakaran vuoksi.

Vierailija
144/187 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot että ystäväsi on ennenkin hoitanut lapsiasi ilmaiseksi. Olisiko nyt kenties tiedossa pieni pesäero. Taidat vähän liian helposti tyrkätä lapsiasi hoitoon, ilman että tarjoat mitään palkaksi ja tässä on nyt lopputulos.

Ehkä juuri sen takia ystäväsi pyytää kunnon summaa, koska on aika posketonta että olet pykännyt 4 lasta maailmaan, nyt on rahapula ja pitää vielä rahapulan lisäksi mennä kylpylään.

Vierailija
145/187 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 00:51"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:56"]

400 euroa kuulostaa kohtuulliselta. Itse maksoin kahden lapsen (4v ja 6v) yön yli hoitamisesta (noin 9 tuntia) 90 euroa. 400 euroa on 100 euroa/lapsi/viikonloppu, mikä on mielestäni varsin kohtuullinen korvaus. Itse en ottaisi 4 lasta hoitoon, kun aivan poikkeustilanteessa esim. äkillinen onnettomuus, jonka vuoksi vanhempi joutuisi sairaalaan.  

[/quote]Jos oikeasti on pokkaa pyytää 400e miin minä kyllä vastavetona pyytäisin siltä verokortin ja pidättäisin veroa tuosta maksusta koska en halua tukea harmaataloutta.

[/quote]

Hoh hoijaa, ilmaiseksiko sinun pentujasi pitää hoitaa. Amma kakarat pois, ei tule kuluja laisinkaan.

Aphän tässä on saamapuolella, pääse lomalle.

Vierailija
146/187 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ottaisi 400 Eurosta. Aivan kamala homma. Ruokakulut nyt on pienin paha, mutta se sotkun ja metelin määrä. Meillä on lapsilla kavereita tässä välillä useampi muutaman tunnin ja kämppä on kuin räjähdyksen jäljiltä, vaikka periaatteessa ovat enimmäkseen lastenhuoneissa. Kengät eteisessä, roskia, laseja pöydillä jne. Kyllä se vaan näkyy ja kuuluu, että porukkaa on enemmän.

Vieraiden lasten hoitaminen on tosiaan raskasta. Omat menee enemmän siinä sivussa, mutta vieraan kanssa suorastaan uupuu.

Vierailija
147/187 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaahan ilmoittaa verottajalle jotka otatte hoitoon lapsia ja siitä rahaa. Vai teettekö pimeitä hommia. 3 vrk 400€ on pimeänä tosi hyvin. Mä saan työttömänä ollessa lähes saman rahan kuukaudessa. Hoitaisin lapsia vaikka pimeänä 7 päivänä viikossa tuolla rahalla

Vierailija
148/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kaniperheen kirjoittaja tais osua naulankantaan kirjoittaessaan sukulaisista jotka on väsytetty jo tappiin asti!

En mäkään haluis olla kovinkaan monen frendi täällä joten noi on ihan turhii "onneksi et kuulu ystäväpiiriini" lässytykset.

Vierailija
149/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse kysynyt mummoa enkä kaveria... Ymmärrän että jotain pitäisi maksaa, mutta en itse kyllä maksaisi 400€ hoidosta. Mummolaan! Tietty ruokakulut tms. Joku vastapalvelus sitten.

Vierailija
150/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä luulen, että sieltä mummolasta on tullut jo; kiitos ei ja nyt tämä ystävä on ainut pelastus, mutta ei kuitenkaan raaskisi maksaa....!

Eikö näissä kylpylöissä ole lapsiparkki ja leikittäjät hotellin puolesta?

Vierailija
151/187 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tämä kaveri ei haluakkaan ottaa AP:n lapsia oikeasti hoitoon, mutta ei kehtaa sitä suoraan sanoa? AP:n taloudellisen tilanteen tietäen, päätti hinnoitella palveluksensa sen verran korkealle ettei toisen kukkaro sitä taatusti kestä.

Vierailija
152/187 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaverilla lapsia? Ainakin omien kavereiden kanssa hoidetaan ilmsiseksi yökylätkin mutta vuoroin vieraissa.

Vierailija
153/187 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo tullut selväksi, että kaverilla on 2 lasta, miksi sitä pitää nyt vielä kysellä ja  vastata samalla kaavalla, kuin 85% tänne kirjoittajista.

Jos ei ole mitään omaperäisempää kuin laulaa samaa veisua; että meillä hoidetaan puolin toisin. Joo on tullut selväksi jo boooring ketä kiinnostaa tollaset.

Vierailija
154/187 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljä lasta ja ei olisi tullut mieleenkään pukata niitä kenellekään hoitoon alle 10 vuotiana ja varsinkin, kun kaksi oli alle kouluikäisiä.

Ainakaan kolmeksi vuorokaudeksi ja 180 eurolla. Tiedän, kuinka iso homma niissä oikeasti on. Alle kouluikäiset ovat vielä vahdittavia eri tavalla. Ja jos olisi kaksi omaa, niin tekisit ruokaa kuudelle. Lisäksi lakanoiden pesu ja paikkojen siivoaminen, isot tiskit yms.

Jos olisin itse pyytänyt jotain hoitamaan lapsiamme kolme vuorokautta, olisin maksanut 500 euroa kitisemättä ja vienyt vielä jotain herkkuja myös hoitajan lapsille ja hoitajalle oman erityisen lahjan siitä, että uhrasi kolme vuorokautta omasta lomastaan minun hyväksi.

Vierailija
155/187 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuijaa. Kaveri pyytäisi,et tuo ruokakassi, mää handlaan. Tuttu pyytää rahaa. Ugh.

Vierailija
156/187 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala ehdotella mitään hintaa kun tässä on jo näin monta sivua, mutta monissa useampilapsisissa perheissä lapset ovat todella uppiniskaisia ja jästipäisiä, kun ovat tottuneet isossa sakissa vääntämään omaa näkemystään ja paikkaansa ja etuja.

Kehtaavat olla uppiniskaisia jo kun ovat ihan yksinään kylässä ja mietin millaisia kehtaavat olla kun kaikki sisarukset ovat paikalla.

Eli ehdottaisin että jos porukka jakaantuu sukulaisille/kavereille niin ei tule kaverille ylivoimaista. Tietenkin eri asia jos kaverilla on kokemusta tästä porukasta jo useamman tunnin ajalta vähintään.

Vierailija
157/187 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:54"]

Minulla on ex mieheni kanssa viikko - viikko lapset hoidossa ja nyt jo kolmena kesänä olemme sopineet niin että lapset ovat koko heinäkuun isällään ja koko elokuun minulla. Miehellä on aina heinäkuu vapaata töistä ja kun olimme naimisissa usein vuokrasimme talon ulkomailta koko kuukaudeksi. Tätä hän on jatkanut uuden perheen kanssa.

Ja mitä tapahtuu elokuussa ? Lapsia olisi tulossa ikkunoista ja ovista. Yhteistä näiden lapsien vanhemmilla on se että kukaan ei haluaisi maksaa mitään, kun lapsista on kaikille seuraa ja minulla kun kerran on vapaata.

Olen ollut erossa lapsistani kokonaisen kuukauden. Normaalisti kun olen ollut yksin viikon, on perjantait täynnä halaamista ja yleensä toinen tai joskus jopa jompi kumpi lapsista tulee viereeni yöksi ja nyt kun olen ollut 4 viikkoa erossa, on ikävä ollut ihan melkoinen.

Ja sitten minun pitäisi ilmaiseksi jakaa huomio muiden lapsien kanssa.

Pahimmat tapaukset ovat lähettäneet lapsensa soittamaan ovikelloa ja ovat sillä aikaa lähteneet itse pois kotoa, lapsi on vaan sanonut mä tulen teille nyt. Olen soittanut äidille ja sanonut tuntitaksa on 20 euroa tunti, milloin tulet hakemaan ja kovin nopeasti onkin sitten lapset haettu. Jos on sanottu jotain epäselvää, olen ilmoittanut jos et nouda lastasi 10 min sisällä soitan lasten huostaanottoon. Yhden kerran jouduinkin soittamaan, kun me oltiin lähdössä reissuun, vuokra-auto odotti, lähes tuntematon lapsi odotti makuupussin kanssa portilla ja ilmoitti tulevansa mukaan eikä äidin kännykkä ollut päällä.

Onneksi naapurustossa on eräs mummo, joka otti tämän pojan kotiinsa, mä soitin sosiaalitoimistoon ja naputin äidille viestin.

Nytkin taas lapsia olisi tullut vaikka kuinka. Ilmoitin suoraan en missään nimessä ota, koska minä haluan olla lasteni kanssa.

Mitään vuoroisuutta ei ole, koska minulla on muutenkin joka toinen viikko aivan liian paljon vapaa-aikaa, en halua lapsia laittaa kenellekään hoitoon silloin kun he ovat minulla. Ja jos jotain tosi urgenttia tapahtuisi, ex. asuu naapurikylässä ja heille lapset voivat aina tulla, niin minäkin otan, kun ex.llä joskus työmatkat venyvät tai jotain muuta.

Olen ollut naapurilla kissanvahtina. Pariskunta ei ole juuri koskaan poissa kotoa, ei edes joka vuosi. Yhden kerran he lähtivät viikoksi kylpylään, rouva pääsi eläkkeelle ja sai työkavereilta lahjaksi lahjakortin ja tällöin tulin heille kissanvahdiksi. Kissa ei ole tottunut olemaan hirveesti yksin, joten tavallaan muutin heille. Kissan laatikko piti siivota, avaa purkki valmisruokaa, eipä juuri työtä ollut.

Kissa tykkää ompelukoneen äänestä, joten koko viikon ompelin heillä ja nukuin olohuoneen sohvalla kun kissa nukkui makuuhuoneessa.

Sain hyvin, hyvin vaatimattoman palkan siitä hyvästä että asuin heillä viikon, toisaalta olemme asuneet samassa taloyhtiössä vuosikausia ja mielestäni hyvistä väleistä voi jonkin verran auttaakin. Ja minulla ei ollut mitään "Kuluja" siitä että asuin heillä.

4 lasta jos tulisi meille 3 - 4 vuorokaudeksi minä veloittaisin 20 euroa per tunti per lapsi.

Jos sinulla ei ole varaa ystäväsi palkkaan, jää kotiin. Varsinkin kun kertaakaan et minkäänlaista vastavuoroisuutta harrasta, kun et kertonut että edes veisit mitään palkkaa, esim pullaa tai vst.

[/quote]

Aika kova taksa, 20 euroa/tunti/lapsi, paljonko se tekee...4 kertaa 20 kertaa 72?

Vierailija
158/187 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:56"]

400 euroa kuulostaa kohtuulliselta. Itse maksoin kahden lapsen (4v ja 6v) yön yli hoitamisesta (noin 9 tuntia) 90 euroa. 400 euroa on 100 euroa/lapsi/viikonloppu, mikä on mielestäni varsin kohtuullinen korvaus. Itse en ottaisi 4 lasta hoitoon, kun aivan poikkeustilanteessa esim. äkillinen onnettomuus, jonka vuoksi vanhempi joutuisi sairaalaan.  

[/quote]Jos oikeasti on pokkaa pyytää 400e miin minä kyllä vastavetona pyytäisin siltä verokortin ja pidättäisin veroa tuosta maksusta koska en halua tukea harmaataloutta.

Vierailija
159/187 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:54"]

Minulla on ex mieheni kanssa viikko - viikko lapset hoidossa ja nyt jo kolmena kesänä olemme sopineet niin että lapset ovat koko heinäkuun isällään ja koko elokuun minulla. Miehellä on aina heinäkuu vapaata töistä ja kun olimme naimisissa usein vuokrasimme talon ulkomailta koko kuukaudeksi. Tätä hän on jatkanut uuden perheen kanssa.

Ja mitä tapahtuu elokuussa ? Lapsia olisi tulossa ikkunoista ja ovista. Yhteistä näiden lapsien vanhemmilla on se että kukaan ei haluaisi maksaa mitään, kun lapsista on kaikille seuraa ja minulla kun kerran on vapaata.

Olen ollut erossa lapsistani kokonaisen kuukauden. Normaalisti kun olen ollut yksin viikon, on perjantait täynnä halaamista ja yleensä toinen tai joskus jopa jompi kumpi lapsista tulee viereeni yöksi ja nyt kun olen ollut 4 viikkoa erossa, on ikävä ollut ihan melkoinen.

Ja sitten minun pitäisi ilmaiseksi jakaa huomio muiden lapsien kanssa.

Pahimmat tapaukset ovat lähettäneet lapsensa soittamaan ovikelloa ja ovat sillä aikaa lähteneet itse pois kotoa, lapsi on vaan sanonut mä tulen teille nyt. Olen soittanut äidille ja sanonut tuntitaksa on 20 euroa tunti, milloin tulet hakemaan ja kovin nopeasti onkin sitten lapset haettu. Jos on sanottu jotain epäselvää, olen ilmoittanut jos et nouda lastasi 10 min sisällä soitan lasten huostaanottoon. Yhden kerran jouduinkin soittamaan, kun me oltiin lähdössä reissuun, vuokra-auto odotti, lähes tuntematon lapsi odotti makuupussin kanssa portilla ja ilmoitti tulevansa mukaan eikä äidin kännykkä ollut päällä.

Onneksi naapurustossa on eräs mummo, joka otti tämän pojan kotiinsa, mä soitin sosiaalitoimistoon ja naputin äidille viestin.

Nytkin taas lapsia olisi tullut vaikka kuinka. Ilmoitin suoraan en missään nimessä ota, koska minä haluan olla lasteni kanssa.

Mitään vuoroisuutta ei ole, koska minulla on muutenkin joka toinen viikko aivan liian paljon vapaa-aikaa, en halua lapsia laittaa kenellekään hoitoon silloin kun he ovat minulla. Ja jos jotain tosi urgenttia tapahtuisi, ex. asuu naapurikylässä ja heille lapset voivat aina tulla, niin minäkin otan, kun ex.llä joskus työmatkat venyvät tai jotain muuta.

Olen ollut naapurilla kissanvahtina. Pariskunta ei ole juuri koskaan poissa kotoa, ei edes joka vuosi. Yhden kerran he lähtivät viikoksi kylpylään, rouva pääsi eläkkeelle ja sai työkavereilta lahjaksi lahjakortin ja tällöin tulin heille kissanvahdiksi. Kissa ei ole tottunut olemaan hirveesti yksin, joten tavallaan muutin heille. Kissan laatikko piti siivota, avaa purkki valmisruokaa, eipä juuri työtä ollut.

Kissa tykkää ompelukoneen äänestä, joten koko viikon ompelin heillä ja nukuin olohuoneen sohvalla kun kissa nukkui makuuhuoneessa.

Sain hyvin, hyvin vaatimattoman palkan siitä hyvästä että asuin heillä viikon, toisaalta olemme asuneet samassa taloyhtiössä vuosikausia ja mielestäni hyvistä väleistä voi jonkin verran auttaakin. Ja minulla ei ollut mitään "Kuluja" siitä että asuin heillä.

4 lasta jos tulisi meille 3 - 4 vuorokaudeksi minä veloittaisin 20 euroa per tunti per lapsi.

Jos sinulla ei ole varaa ystäväsi palkkaan, jää kotiin. Varsinkin kun kertaakaan et minkäänlaista vastavuoroisuutta harrasta, kun et kertonut että edes veisit mitään palkkaa, esim pullaa tai vst.

[/quote]

Aika kova taksa, 20 euroa/tunti/lapsi, paljonko se tekee...4 kertaa 20 kertaa 72?

[/quote]

Tekee 5760e...aikamoinen liksa 3 päivästä.

Vierailija
160/187 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ verottomana...