Mihin käytän 5dl kuohukermaa jonka päiväys on tänään?
Päivän ruoka on jo tehty, eli siihen ei käy.
Vinkkejä, ideoita :)
Kommentit (29)
Maitotuotteiden terveellisyys vain kasvaa parasta ennen -päiväyksen jälkeen, kun maitohappobakteerien määrä moninkertaistuu. Kyllä se sitten oikeasti haisee pahalta, kun ne viimein kuolevat.
Kunhan säilytät viileässä, maitotuote on parhaimmillaan parasta ennen -päiväyksen jälkeen.
Lähde: elintarvikehygieniakoulutus
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:54"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:49"]
Tee kermavaahtoa seksileikkeihin. Jos siis sulla on miestä. Tai naista, jos oot lespo.
[/quote]
No hyi helvetti. Sairasta. Se on RUOKAA, HALOO!
[/quote]
No sehän syödään, ja harvinaisen nauttivaisesti vielä. Jos määrä on liikaa, sitten naapuritkin mukaan. Jos ei olla niin läheisissä väleissä, niin voi viedä puolet kermavaahdosta heille.
Ja muuten, mitäs jos aloittaja on mies? Onko sekin sairasta, jos mies on jääkaapin herra?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:38"]Ei se miksikään mene, käy huomenna ruokaan :)
[/quote]
Hmm.. Olen aina ollut vähän nipo maitotuotteiden päiväyksien suhteen, kauppaan on jääneet jos päiväykseen on alle kolme päivää.. :D
Mutta kiitos vastaajille, maitorahkaakin jääkaapissa on, tosin panna cotta alkoi houkuttelemaan! Ehkä etsin reseptin ja kokeilen sitä :)
Kiitos ideoistanne!
[/quote]No mutta kun juuri maitotuotteissa on se venyvä parasta ennen -päivä, jolla ei siis edes tarkoiteta viimeistä käyttöpäivää.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/03/27/vanhaakin-ruokaa-voi-syoda
- Parasta ennen – tuotteet ovat yleensä sellaisia, että ne eivät muutu vaarallisiksi (vanhetessaan). Ne vain pilaantuvat, rupeavat maistumaan vähän huonolta.
Paljon tulikin vastauksia, kiitos niistä!
Nuo parasta ennen/viimeinen käyttöpäivä -merkkaukset on olleet aina heikko kohtani, nykyään kyllä voin syödä mm. leipää vaikka päiväys olisi mennyt.
Ja tuosta maitohappobakteerien lisääntyvyydestä en tiennyt (muistanut?) vaikka elintarvikehygieniapassin olenkin suorittanut.
Pannacottaa nyt tein, mutta pidän ideat muistissa vastaisuuden varalle :)
Tee kermavaahtoa seksileikkeihin. Jos siis sulla on miestä. Tai naista, jos oot lespo.
ja minä kun ajattelin ettei kukaan muu ole ehtinyt ehdottaa tätä. haista kukka.
Banana Split. Täytteeksi kakkaa ja kermavaahtoa päälle. Se on helpompi syödä alas.
Jatkoon ehdotuksia: Pannaria, minä myös käytän kakkuihin. Mulla on esim. yksi ikivanha sokerikakkuohje, mihin tulee 1,5 dl maitoa ja 50 grammaa sulaa rasvaa. Jätän molemmat pois ja laitan tilalle kermaa. Tulee parempaa.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:49"]
Tee kermavaahtoa seksileikkeihin. Jos siis sulla on miestä. Tai naista, jos oot lespo.
[/quote]
No hyi helvetti. Sairasta. Se on RUOKAA, HALOO!