Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ystäväperhe on eri yhteiskuntaluokkaa

Vierailija
27.07.2021 |

Sanon jo heti alkuun, että en välttämättä osaa kertoa tai kuvailla fiilistäni oikein.

Mutta meillä on tällainen samanhenkinen ystäväperhe, jonka olemme tunteneet n. 10 vuotta.

Me olemme täysin duunareita, minä lastenhoitaja ja mies asentaja. Meillä on kaksi lasta, asumme kerrostalossa. Yksi vanha perusauto, nätti koti kyllä ja kaupasta voidaan ostaa mitä ruokaa huvittaa ja kaikki vaatteet ym. on kunnollisia, lapset voivat harrastaa, jos haluavat.

Mihinkään erikoiseen meillä ei kuitenkaan ole varaa, ei käydä ulkomailla. Ei käydä teatterissa tai tapahtumissa. Mutta leffaan voidaan hyvin lähteä tai tehdä joku yhden yön hotellireissu. Pyöräretkiä tai muuta halpaa.

No ystävämme asuvat omakotitalossa, on kaksi autoa ja kolme lasta, trampat, kylpytynnyrit, hienot terassit ym.

Lapset harrastavat paljon (jääkiekko, ratsastus...) ja koko perhe reissaa (noh, ennen koronaa), tekevät kivoja pitkiä viikonloppumatkoja Euroopassa ja kerran vuodessa etelään.

Käyvät keikoilla ja keksivät paljon kaikkea kivaa tekemistä, jos jotain suunnitellaan yhdessä.

Tottakai olen kateellinen varsinkin reissuista ja ihanasta pihasta, olen sen myös ääneen sanonut ja se ei ole tämän aloituksen pointti.

Pointti on se, että heikko itsetuntoni ei enää kestä. On tosi ikävää kun se on niin ilmeistä, että heillä on enemmän rahaa kuin meillä.

Ikävää on, että mieheni on tosi hyvä työntekijä, äärettömän taitava. Työn määrällä palkka voisi olla parempi, kohtuullisen hyvä on jo nytkin.

Mun palkka on aika surkea.

Mutta ei edes tuo, että ovat meitä menestyneempiä (ja koulutetumpia), vaan se että myös lapset alkavat huomata tämän. Ystävien tytär jotenkin käyttäytyy ylimielisesti meidän tytärtä kohtaan, hiukan säälitellen jopa.

Joka kerta me menemme heille.

No miksi ollaan ystäviä? He ovat huumorintajuisia, reiluja, kiinnostuneita samanlaisista asioista noin yleisesti (musiikki, pelit) ja olemme samaa ikää kuten lapsetkin.

En tiedä miksi he ovat kymmenessä vuodessa noin paljon onnistuneet samaan omaisuutta lisää, ehkä sijoittavat tms.

Ei pliis takerruta tuohon kateus-asiaan tässäkin ketjussa, nyt olisi kiva kuulla onko muilla tätä tilannetta.

Eihän se kavereillekaan ole kiva, kun me ei voida lähteä reissuun yhdessä tai kiertää kaikkia festareita. Mutta heitä taas ei niin tunnu kiinnostavan vaikka joku yhteinen liikuntaharrastus.

Kysyvät meitä kuitenkin usein kylään niin tottakai mennään, mun tarvisi nyt jotenkin päästä asian yli. Tai opiskella parempipalkkainen ammatti.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, on aina ihmisiä, joita voi kadehtia. Tänään se voi olla palju, konsertit ja ulkomaanmatkat. Joku muu taas on kateellinen perheestä, miehesi taidoista, työstäsi lasten parissa.

Ei myöskään unohdeta sitä, että sinulla ON puoliso ja lapsia. Olisikohan aika tuntea kiitollisuutta niistä asioista, joista sinulla on? Se auttaa, kun tavoittelet niitä asioita, joita haluat. 

Jos haluat saavuttaa jotakin, tee lista niistä asioista ja pohdi, että mitä ne sinulle edustavat. Onko todella aivan välttämätöntä saada ne? Olisitko onnellisempi, jos sinulla on ne? 

Olisitko onnellisempi, jos voisit viedä lapsesi ulkomaille joka vuosi? Onko se jotakin, jota he haluavat? Olisitko onnellisempi, jos sinulla olisi pihalla palju? Mitä jos se lisää huoliasi, kun mietit, että jonkun lapsi voi hukkua sinne tai vesilasku nousee, entä vakuutus?

Raha ei tuo onnea. Se toki voi tuoda elämääsi asioita, joiden oletat luovan onnea. Mutta ei se varmaa ole, sillä onni on aina sisältä lähtöisin. Mistä asioista ilahdut? Mistä pidät? Milloin olet oikeasti onnellinen? Keskity niihin, ole niistä kiitollinen ja saat lisää asioita, joista olla kiitollinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi