Listataan keskiluokan statussymboolit
Aloitan:
TrippTrapp
Artek-huonekalut
Lokki-valaisin
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Palveluistahan keskiluokan tuntee eikä niinkään tavarasta. Keskiluokka satsaa hyvään ruokaan, käydään laadukkaissa ravintoloissa, woltataan kotiin kunnollista ruokaa. Siivooja on käynyt ainakin ajoittain, jos ei jatkuvasti ja lomat vietetään hyvissä hotelleissa, kylpylöissä, hiihtokohteissa, luksusmökeillä. Lasten harrastukset ovat ohjattuja, tytöillä kaunoluistelua ja telinevoimistelua, pojilla jääkiekkoa ja jalkapalloa. Vanhemmilla on maksullisia harrastuksia, äidin käsityölangatkin ovat kaikkea muuta kuin novitaa.
Jääkiekko on kunnon duunariharrastus. Keskiluokka harrastaa musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valokuvaamossa otetut perhekuvat
Hymähdin. Alemman luokan perhekuvat on otettu Alanyan rannalla...
Eikä niissä ole ydinperhe vaan sun lapset, mun lapset ,äiti ja äidin Repe.
Nyt jo tyrskähdin ;) ilta on nousujohteinen.
Vierailija kirjoitti:
Hep 🧏♀️. Löytyy Artekit, Lundiat ja Kuplat-valaisin. Löytyy Iittalat, Arabiat ja Marimekot. Suurimman osan olen ostanut käytettynä ja yhden hengen vaatimattomassa taloudessa asun. Mutta suosin kotimaista ja siksi näitä samoja kamoja, kuin sillä keskiluokalla 👌.
Sama minulla. Yhden hengen työläistalous. Haluan suosia kotimaista ja kestävää laatua. Kodissani on melkein kaikki kalusteet Artekia ja Lundiaa, vaikka kotini on kunnan vuokra-asunto ja itsekin olen kunnan työväenluokkainen työmyyrä. Olen kiinnostunut arkkitehtuurista ja muotoilusta ja senkin takia rakastan Alvar Aallon ja muiden sen ajan muotoilijoiden huonekaluja.
Onko mammoilla taas perjantai kännit menossa, niin naurettavaa höpinää.
Keskiluokka on mindset, hei! Keskiluokkalaisen kuuluu äänestää Kokoomusta koska se on turvallinen valinta ja osoittaa, että hei, ei me mitään kuormasta syöjiä olla vaan tehdään töitä elantomme eteen!
Eikä niissä ole ydinperhe vaan sun lapset, mun lapset ,äiti ja äidin Repe.