Mä kirjoitin eilen miehestäni, joka ei ollut tullut kotiin.
Jostain syystä ketju on poistettu. Poistuin palstalta, enkä ehkä lukenut kaikkia viestejä. Tyhmiä päänaukomisiahan siinä oli :( No, mies tuli kotiin. Viideltä. Piti tulla klo 23. Se nukkui iltapäivään asti ja sanoi senkin jälkeen, ettei voi ottaa vauvaa syliin. Tämä vauva on miehen toiveesta hankittu :(
Kommentit (214)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 02:31"]
Surkee paikka tämä vauvapalsta ja ihmiset ovat kyllä tosi mustavalkoisia tai sitten en ole lukenut kunnolla koko palstaa tai olen jotenkin vajaa. Ehkä sitä eniten.
SIlloin, kun vauva on todella pieni, jotkut äidit tarvitsevat usein paljon omaakin aikaa, että pysyvät järjissään. Toiset eivät.Tarviiko koko elämäänsä pyhittää lapsille. Lapsesta kasvaa terve, kun hän huomaa, että äidillä on omaakin elämää, eikä koko maailma pyöri sen yhden muksun ympärillä. Millaisia aikuisia tuollaisen seurauksena kasvaa? Kyllä vauvan kiintymyksen kehityksestä täytyy huolta pitää, mutta ei vauva siihen menehdy, jos tuore äiti käy välillä muualla nukkumassa yönsä. Pääasia on loppujen lopuksi, että äiti voi hyvin, koska äidin hyvinvointi siirtyy lopulta myös vauvan huolenpitoon yleensä. Ja se, että vauva on turvallisissa käsissä. Äidit on kyllä vahtaamassa muiden touhuja ja huutamassa niitä ainuita oikeita kasvatus- ja elämäntapoja julki. Katsoisivat väillä, mitä itsellä tulee touhuttua.
[/quote]
jaa, että sinusta on ihan normaalia, että naimisissa oleva muutamankuukauden ikäisen vauvan imettävä äiti lähtee pariksi vuorokaudeksi miesystävänsä luokse, koska aviomieskin pääsi ihan huumebileisiin. Juhliakseen ja saadakseen huomiota ja hellyyttä, jopa nukkuukin tämän vieressä. jos kutsut tota normaaliksi, meillä aika erinlainen elämänkatsomus. hei haloo! heillä kotona nyt moni asia pielessä ja tätä vauvaa me säälimme!
Jahas palstan pystyynkuolleet mammat heti kivittämässä ja haukkumassa petturiksi kun yksi ilta menee miehellä hieman pitkäksi.. Tappakaa itsenne.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:15"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:12"]
Mulle oli äitiys alkuun todella vaikeaa, olin tottunut olemaan hemmoteltu huomion keskipiste. Mutta siinä vaiheessa, kun vauva syntyi, ei olisi tullut mieleenkään olla lapsesta erossa tuolla tavalla. Neuvolatädin suosituksesta yritin kerran ottaa omaa aikaa vauvan ollessa pari kuukautta. Koko sen pari tuntia kestäneen kahvilareissun ajan vilkuilin kelloa ja toivoin vain olevani kotona vauvan kanssa. En todellakaan voi ymmärtää ap:ta, joka juoksee ties missä baarissa ja vieraiden miesten kanssa toista vuorokautta...
[/quote]
Parhaan ystävän kanssa, jonka mä olen tuntenut melkein ikäni ja joka tuntee mut paremmin kuin kukaan, edes mieheni.
ap
[/quote]
Mikset sitten ole avioliitossa hänen kanssa ?
[/quote]
Koska hän on mun paras ystäväni, ei rakastettuni.
ap
[/quote]
Miksi sitten rakastetun koskettelu ja huomio ei enää riitä vaan kaipaat sitä ystävältä?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:42"]
En pettänyt.
ap
[/quote]
Kyllä petit, et voi kertoa miehellesi kokototuutta, ethän?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:28"]
Miten mies on reagoinut poissaoloosi?
[/quote]
Mun mieheni tietää, missä olin ja on aina hyväksynyt ystävyytemme. Ystävä on ollut olemassa paljon ennen miestä. Hänestä en luovu mistään hinnasta.
ap
Mä en enää jaksa koko helkkarin muru-saagaa, nyt meni yli. Keksi parempaa, kyllästyin.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:00"]
Mä en enää jaksa koko helkkarin muru-saagaa, nyt meni yli. Keksi parempaa, kyllästyin.
[/quote]
mikset sitten häivy hölmö
Tylsää! Idioottimaista tekstiä. En usko sanaakaan..
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:00"]
[/quote]
mikset sitten häivy hölmö
[/quote]
No koska luin tämän vielä mielenkiinnosta? Enää en jatkossa tälläistä ilmiselvää feikkiä jaksa.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 01:06"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 01:03"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 00:58"]Ensin asiakastapaamisessa, sitten niitä viihdyttämässä, sitten tapasi kuulemma kaverin. Mutta en tiedä, mitä uskoa. Mies oli tosi outo ja sulkeutunut tänään. On mulla epäilykseni.
ap
[/quote]
Kuulostaa pettämiseltä. Olen pahoillani :(
[/quote]
Tätä en halua edes ajatella. Se olisi niin iso petos nyt, kun mä tein tämän vauvankin miehen toiveesta ja olen ihan kiinni siinä.
ap
[/quote]
Kuulostaa sille, ettet ite ois halunnu koko vauvaa..
Jos ap on kotona puolenpäivän aikaan miten käy imetykselle? Pystyykö silloinkaan vielä imettämään jos on promilleja? Menee äidin biletys vauvan hyvinvoinnin edelle.
Toivottavasti ap:lla oli hauska ilta.
Nyt se tärkein kysymys: Onko mies käynyt laittamassa piuhat poikki (kuten lupasi) vai miten hoidatte ehkäisyn nyt ?? Vai onko jo toinen vauva tilauksessa ?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 01:22"]
Mies tietää, että mä en oikeastaan tarvitse häntä. Vain olemaan mun mies, en muista syistä. Mulle ei käy huonosti, jos jättäisin joskus mieheni. Vauvan takia tietysti haluaisin, että me olisimme onnellinen perhe.
ap
[/quote]
Jos sinä et oikeastaan tarvitse miestäsi, niin ei hyvää vastakaikua ole odotettavissa miehenkään puolelta. Kyllä miehen täytyy saada tuntea olevansa haluttu ja arvostettu, ihan parisuhteen peruskauraa.
[/quote]
tämä on ehkä vauvafoorumin järkevin kommentti! Laskes nyt, baarit kiinni neljältä, kotimatka+mahdollinen kebapmättö -> kotona viideltä. Jos tulisi joskus 10 jälkeen vois pettämistä ajatella, ellei sittenkin ole ystävillä jatkoilla. PS. Miehelle voi tulla morkkis muustakin kuin pettämisestä. Mitä ihmeen uroja ne teidän miehet on, kun joka baariteissulla vieraita saa?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 09:26"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 01:22"]
Mies tietää, että mä en oikeastaan tarvitse häntä. Vain olemaan mun mies, en muista syistä. Mulle ei käy huonosti, jos jättäisin joskus mieheni. Vauvan takia tietysti haluaisin, että me olisimme onnellinen perhe.
ap
[/quote]
Jos sinä et oikeastaan tarvitse miestäsi, niin ei hyvää vastakaikua ole odotettavissa miehenkään puolelta. Kyllä miehen täytyy saada tuntea olevansa haluttu ja arvostettu, ihan parisuhteen peruskauraa.
[/quote]
tämä on ehkä vauvafoorumin järkevin kommentti! Laskes nyt, baarit kiinni neljältä, kotimatka+mahdollinen kebapmättö -> kotona viideltä. Jos tulisi joskus 10 jälkeen vois pettämistä ajatella, ellei sittenkin ole ystävillä jatkoilla. PS. Miehelle voi tulla morkkis muustakin kuin pettämisestä. Mitä ihmeen uroja ne teidän miehet on, kun joka baariteissulla vieraita saa?
[/quote]
Mutta, JOS on luvattu olla puoliltaöin kotona eikä edes ilmoita ettei saavukaan lähellekään silloin, on aihetta olla vittuuntunut toiseen.
varsinkin jos se toinen on kiskonut kokaa.
Kuules ap oletko jo kysynyt mieheltäsi ymmärtääkö hän mitä tapahtuu jos joutuu huumeista nyt sairaalaan tai muuten lastensuojelun ihmiset saavat tietää miehen huumeiden käytöstä ?
Teillä ei taida ihan sopimukset mennä kuten piti silloin kun vauva sitten laitettiin alulle ? Sillionhan julistit että mies ei tule koskaan käyttämään huumeita jos teillä lapsi jne. Nyt taas tämä kerta ei ole ongelma koska mies ei tule enää koskaan käyttämään huumeita... Jep tälläkertaa mies tosiaan aikoo pitää lupauksensa (niin edelliselläkin mutta nyt varmaan pitää, tai sitten ei).
Ohis:
Mitenkäs ap:n synnytys muuten meni ?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 01:53"]
sori ap! mun pakko sanoa nyt suoraan. luin ketjun läpi ja kertomasi perusteella, en pysty tuntemaan sympatiaa sinua tai miestäsi kohtaan. mitä enemmän kerrot miehestäsi, sitä 'idioottimaisemmaksi' hän varmistuu. oman lapsen hoitamattomuus tai edes koskettamisen puute on huh huh ! ja huumeet on se, joka pitäis sulle äitinä olla ehdoton tabu mut sä vaan puolustelet miestäsi ja hyväksyt kaiken. äitinä sun tehtävä on ajatella lapsesi parasta. läheisyyttä karttava huumeisä... ei sitä ole! ap sulle jo kerrottiin, ei se huumeiden käyttö ainakaan vähene.
[/quote]
Samaa mieltä: luin ketjun ja ajattelin, että voi helvetti näitä ihmisiä.
En koskaan kattoisi kertaakaan lapseni isän huumeidenkäyttöä ( miksi puolustelet ? )
ja tollaisen miehen jättäisin elämään ihan omaa elämää. Jo se, ettei isä hoida eikä koske lastansa kertoo minulle, ettei hänestä ole isäksi. Mikset itse sitä tajua ? Oletko kovin nuori..? Tälläisen vanhemman ihmisen korviin tuo kaikki kuulostaa pahalta - oikeasti. Muista että lapsi on kaikkein tärkein ja lapsi ei tee isällä ( joka ei koske eikä hoida, käyttää huumeita) mitään.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:37"]
Aiot sitten kostaa lapsellekin, että olet viikonlopun pois pienen luota kun isä veti viikolla huumeita? Ymmärrätkö miten sairasta tää teidän meininki on? Jos edelliset merkit pitää paikkansa, vedät taas viikonloppuna vähän shampagnee ja loppu onkin historiaa.
[/quote]
Kostaa lapselle? Jos vauva pärjää hetken ilman isää, pärjää se hetken ilman äitiäkin. Mä olen sen kanssa joka päivä ja mies käy töissä. Eiköhän se minut tunne vielä poissaoloni jälkeenkin :)
ap
[/quote]
Täällä huomaa taas tämän tasa-arvottumuuden, kun nainen haluaisi mennä viihteelle tai saada vähän omaa aikaa, se ei silloin rakasta lastaan tarpeeksi tai ollenkaan. Kun mies tekee saman, niin no se on vaan mies
Kokkeli ja essot ny on ihan peruskauraa että jaksaa painaa henkistä duunia kuten myyntihommia. En tunne yhtään huippumyyjää jotka ei käyttäis. Huippumyyjä on sitten sellainen jonka vuositulot yli miljoonan b to b hommista
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 01:53"]
sori ap! mun pakko sanoa nyt suoraan. luin ketjun läpi ja kertomasi perusteella, en pysty tuntemaan sympatiaa sinua tai miestäsi kohtaan. mitä enemmän kerrot miehestäsi, sitä 'idioottimaisemmaksi' hän varmistuu. oman lapsen hoitamattomuus tai edes koskettamisen puute on huh huh ! ja huumeet on se, joka pitäis sulle äitinä olla ehdoton tabu mut sä vaan puolustelet miestäsi ja hyväksyt kaiken. äitinä sun tehtävä on ajatella lapsesi parasta. läheisyyttä karttava huumeisä... ei sitä ole! ap sulle jo kerrottiin, ei se huumeiden käyttö ainakaan vähene.
[/quote]
Samaa mieltä: luin ketjun ja ajattelin, että voi helvetti näitä ihmisiä.
En koskaan kattoisi kertaakaan lapseni isän huumeidenkäyttöä ( miksi puolustelet ? )
ja tollaisen miehen jättäisin elämään ihan omaa elämää. Jo se, ettei isä hoida eikä koske lastansa kertoo minulle, ettei hänestä ole isäksi. Mikset itse sitä tajua ? Oletko kovin nuori..? Tälläisen vanhemman ihmisen korviin tuo kaikki kuulostaa pahalta - oikeasti. Muista että lapsi on kaikkein tärkein ja lapsi ei tee isällä ( joka ei koske eikä hoida, käyttää huumeita) mitään.
[/quote]
Miten nää osaa lukee näin väärin??? Koskeehan se isä ja on vauvan kanssa joka päivä.
Surkee paikka tämä vauvapalsta ja ihmiset ovat kyllä tosi mustavalkoisia tai sitten en ole lukenut kunnolla koko palstaa tai olen jotenkin vajaa. Ehkä sitä eniten.
SIlloin, kun vauva on todella pieni, jotkut äidit tarvitsevat usein paljon omaakin aikaa, että pysyvät järjissään. Toiset eivät.Tarviiko koko elämäänsä pyhittää lapsille. Lapsesta kasvaa terve, kun hän huomaa, että äidillä on omaakin elämää, eikä koko maailma pyöri sen yhden muksun ympärillä. Millaisia aikuisia tuollaisen seurauksena kasvaa? Kyllä vauvan kiintymyksen kehityksestä täytyy huolta pitää, mutta ei vauva siihen menehdy, jos tuore äiti käy välillä muualla nukkumassa yönsä. Pääasia on loppujen lopuksi, että äiti voi hyvin, koska äidin hyvinvointi siirtyy lopulta myös vauvan huolenpitoon yleensä. Ja se, että vauva on turvallisissa käsissä. Äidit on kyllä vahtaamassa muiden touhuja ja huutamassa niitä ainuita oikeita kasvatus- ja elämäntapoja julki. Katsoisivat väillä, mitä itsellä tulee touhuttua.