Kysymys palstan naisille. Olisitko alkanut pelaamaan lätkää jos asuinpaikallasi olisi ollut tyttöjen lätkäjoukkue?
Naiset ovat todella agressiivisia ja lätkä sopisi siten tytöille paremmin kuin esim.taitoluistelu
Kommentit (38)
En, joukkuelajit eivät kiinnostaneet. Eivätkä yksilölajit, koska en ollut kilpailuhenkinen. Toisaalta ehkä minusta olisi tullut kilpailuhenkinen, jos olisin urheillut.
En. Olisin alkanut harrastaa puntin nostoa ja nyrkkeilyä jos siihen olisi ollut mahdollisuus. Inhoan kaikkea joukkue puuhastelua.
En. Ei sen puolen, täällä oli muutenkin aika vähän tytöille liikuntaharrastuksia kun olin nuori. Jalkapalloa ja hiihtoa, siinä se.
Kiinnosti silloin enemmän se kaunoluistelu. Liian räväkkää se meno siinä lätkässä.
En todellakaan. Enkä tyttöjalistakaan ois alkanu harrasteleen. Poikatyttöjen rähjäsiä juttuja, eikä koskaan peli ja taidot yllä poikien/miesten tasolle.
En, olin surkea luistelussa ja inhosin sitä.
Muistaakseni paikallisella jääkiekkoseuralla oli pienemmille lapsille sekajoukkueita jo silloin kun olin lapsi, en tiedä oliko vain tyttöjoukkueita, mutta kyllä lätkä olisi ollut tytöillekin mahdollista.
En varmaankaan. Jääpallosta tykkäsin koulussa. Se oli oikeastaan ainut liikuntalaji, missä olin hyvä. ysärin alussa kouluvuoteni.
Lapseni pelasi jääkiekkoa ja heidän joukkueessaan oli tyttö, joka oli niin hyvä ettei tyttöjoukkue oikein tarjonnut mahdollisuutta kehittyä.
Vierailija kirjoitti:
En, se on miesjunttien laji.
oikeastaan tällainen kommentti on se juntti
Vierailija kirjoitti:
Kiinnosti silloin enemmän se kaunoluistelu. Liian räväkkää se meno siinä lätkässä.
Sama, kaunoluistelu, baletti (tai mikä tahansa tanssi) olisi ollut tosi jees. Mutta eihän sellaista tytöille voinut järjestää kun kaikki rahat meni poikien harrastuksiin. Joko teit samaa kuin pojat tai olit harrastamatta, näin 80-luvulla.
En.. Ei kyllä kiinnosta. Joku teatteri/ showtanssi ois enempi mun juttu. Laulaminen bändissä.. Ei ollut tuppukylässä moisia kun olin lapsi/ nuori. Eikä kyllä yh- äidillä varaakaan.
Mä pelasin jonkun aikaa mutta oli vain yksi joukkue jossa pelaajat 15-50-vuotiaita ja harjoitusajat oli jäähallin paskimmat vuorot johon ei koskaan koko joukkue päässyt kerralla edes osallistumaan koska nuorimmat meistä oli koululaisia ja vanhimmat perheellisiä vuorotyöläisiä. Lisäksi ei ollut kunnollista valmennusta.
Sittemmin koko joukkue hiipui vähitellen eikä uutta ole saatu kerättyä.
Vierailija kirjoitti:
En. Olisin halunnut harrastaa ampumahiihtoa, mutta oon sen ikäinen, ettei naiset semmoista mun lapsuudessa harrastaneet.
Sama juttu tai siis näin jälkeenpäin ajateltuna ampumahiihto olisi ollut just se mun laji koska mä sekä tykkäsin hiihtää että harrastaa ampumista vaikka en silloin missään seurassa hiihtänytkään. Kummastakin tykkään edelleen ja varsinkin ampumaan olen ihan hyväkin aika luonnostaan, mutta ei näin keski-iässä enää ampumahiihtoharrastusta aloiteta ja liekö edes mahdollistakaan. On kyllä ihan mahtava laji ja harmittaa aina ihan vietävästi kun kisoja telkkarista (tai kontiolahdella) seuraa.
Tuolloin lapsena/nuorena kun oli semmoinen juttu, että ampumahiihtoa pidettiin jotenkin vaan pöljänä lajina joten ei sitä osannut sitten itsellekään ajatella.
Ja niin joo, tuo ketjun kysymys. Meillä oli tytöilläkin mahdollisuus pelata poikien kanssa ja sitten oli ringetteäkin tarjolla, mutta en alkanut niitä harrastamaan kun ei kiinnosta joukkuelajit yhtään.
Vierailija kirjoitti:
no en tod, junttien laji
Mikä sun laji on noin parempana ihmisenä ?
Vierailija kirjoitti:
no en tod, junttien laji
tod. on totaalisen juntti ilmaisu.
Kyllä. Vaikka siihen aikaan mistään kypäristä tai muista suojavarusteista ei ollut tietoakaan. Mulla on ikuisena muistona haljennut ylähuuli jääpallosta, siis komea arpi, tuli pelattua jätkien kanssa.
En. Olisin halunnut harrastaa ampumahiihtoa, mutta oon sen ikäinen, ettei naiset semmoista mun lapsuudessa harrastaneet.