3 yön reissu uuden miehen loma-asunnolle, apuja :)
Eli oltu etäsuhteessa nelisen kuukautta ja nyt tulossa eka pidempi yhteinen reissu. Miehellä on lomaosake jonne menemme kolmeksi yöksi. Keittiö ja jotain välineitä löytyy, mutta mitä ihmettä keksisin aterioiksi? Mies ei syö lihaa, muuten aikalailla kaikkiruokainen kulinaristi. Haluaisin yllättää laittamalla joka päivä ainakin parin ruokalajin ateriat. Ei tiedä nykyisen koulutukseni/työni perusteella, että minulla myös kotitalousalan koulutus.
Entäpä miten muuten voisin miehen yllätää ja kiitos positiivisella tavalla :)
Kiitos vinkeistä!
Kommentit (26)
Mä kokkaisin intialaishenkistä kasvisruokaa. Linssi/papyumuhennosta, perunapohjaisen ruoan ja naanleipää mangochutneyn ja raidan kanssa.
grillikasviksia? kantarelli kastiketta, muutenkin sieniä :) täräytät yhtenä päivänä ja teet alusta asti kasvis hernekeittoa! hyvää (itsetehtyä?) leipää, raikkaita salaatteja, marjaisia jälkiruokia jne.
grillikasviksia? kantarelli kastiketta, muutenkin sieniä :) täräytät yhtenä päivänä ja teet alusta asti kasvis hernekeittoa! hyvää (itsetehtyä?) leipää, raikkaita salaatteja, marjaisia jälkiruokia jne.
Älä ny ainakaa hernekeittoo ala väsää, jos et haluu kaasuongelmia!!
Mun ehdotukseni olis kanttarellirisotto, joku salaatti ja jälkkäriks vaikka marjoja valkosuklaakastikkeella. Sit toisena päivänä vaikka pinaattitäytteiset kuharullat perunalumen kanssa ja joku ruoka vois olla vaikka ruokaisa salaatti jokiravun pyrstöistä. Jälkkäreitä en oo kovin hyvä iedoimaan, mutta ei kai miehet niistä oikeen välitäkään.
Makkaraa ja kaljaa. Kylmä eturuoka-lämmin pääruoka-hileinen jälkiruoka.
Kotitalousalan koulutus - ei keksi, mitä ruokaa tekisi -_-
Mä jännittäisin vain kakkimista tuossa tilanteessa. Vatsa menee helposti kovalle vieraissa paikoissa saati vieraahkon miehen kanssa :(
No en ole enää alalla, joten en tiedä mikä olisi nyt sellasta mikä on pinnalla juuri nyt. Eikä kyllä tule perusruokia ihmeellisempää mieleen, pitäisi varmaan ostaa joku ruokalehti tmv.
ap
4. Sama täällä, mutta enköhän juurikin siitä syystä pärjää nuo muutamat päivät tai sit kylpyläosaston veski :)
ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:37"]No en ole enää alalla, joten en tiedä mikä olisi nyt sellasta mikä on pinnalla juuri nyt. Eikä kyllä tule perusruokia ihmeellisempää mieleen, pitäisi varmaan ostaa joku ruokalehti tmv.
ap
[/quote]
Miksi tehdä sellaista, mikä on "pinnalla"? Mikset tee sitä, mitä osaat hyvin, tai jotain miehen lempiruokaa? Kuulostaa, että yrität tehdä vaikutuksen ruokasnobiin, vaikket tajua mitään ruuanlaitosta.
älä anna sen sian aloittaa alistaminene jo suhteen alkuvaiheessa!
pieruverkkareissa istut sohvalle sipsien ja sidukan kanssa ja odotat koska se on saanut
ruoat tehtyä teille! tuollaiset vaatija paskamaha äijät pitää opettaa tavoille!
av-mamma
Näin kesällä ruuaksi riittää mielestäni vallan hyvin uudet perunat, kasvikset ja vaikka lihapullat.
Tajuan aika paljon ruuanlaitosta, olen mm. Nuorempana toiminut 3v ravintolan johtajana....mutta kaipaisin uusia ideoita ja toki olen hänelle ruokaa laittanut, mutta lohipasta, erilaiset salaatit ja blinit ja mm. Kuharullat on nyt kokeiltu. Jotain muuta olisi siis hakusassa.
ap
10. Mies ei syö lihaa ja lohikin hänelle vähän liian jokapäiväinen raaka-aine kun ei oikein muuta osaa itse laittaa :)
ap
Olet ollut 4kk suhteessa, mutta ruokafani miehesi ei tiedä, että olet ollut 3v ravintolan johtajana? Miten tälläset asiat ei tuu ilmi? Ihmettelen!
Miehellä voi olla omia suunnitelmia asian suhteen ja ennen kun mietit asiaa yhtään enempää, kysy häneltä.
Oletteko sopineet, että hoidat ruuat?!
Miten olisi:
rapuja
joku pasta
kalaruoka
niin ja ne uudet alusvaatteet :D