Riittäisikö sinulle pelkkä vaimona ja äitinä olo?
Kommentit (138)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 13:18"]Ei dissaaminen ja haukkuminen ketään auta, joo se on väärin. Mutta ei se päänsilittelykään auta. Joku on valittanut 10 vuotta sitä, miten paskaa elämä on koko ajan, mutta ei tee mitään sen parantamiseksi, niin hänhän itse levittää siinä sitä negatiivista ilmapiiriä.
[/quote]
Juu, mutta jonain päivänä ymmärtää että eihän täsdä negatiivisuudessa ole mitään järkeä ja oivaltaa elämän ilon. Siitä seuraa positiivisuutta joka on vain hyväksi kaikille.
[/quote] Tai sit ei ymmärrä. Mulla oli isoäiti, joka alkoi tuollaisen valituksen ja kuoleman odottamisen 47-vuotiaana. Tätä valitusta jatkui sitten sinne 87-vuoteen asti, jolloin sitten kuoli lopulta. Ei oppinu kyllä mitään, myrkytti vaan muut ympärillään. Tietty, jos ois elänyt sinne 88-vuotiaaksi, niin ehkä se ois ollu se käänteentekevä vuosi...
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 13:23"]
Onko ap vielä paikalla ?
[/quote] EI, koska aina kun alkaa tulla liian hyviä neuvoja, joihin hän ei suoralta kädeltä keksi syytä miksei voisi niin tehdä, hän katoaa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 13:23"]
Onko ap vielä paikalla ?
[/quote]
Olen mä. Anoppi vaan kävi tuossa välissä meillä.
Antakaa ihmisen valittaa, se ei ole tekosyy ilkeisiin viesteihin. Eikä omaan käytökseenne. Kuka tuntee itsensä hyväksi tai suuremmaksi polkiessaan jotain toista? Epäkypsää ja surkeaa nähtävää.
Ja tottakai mä aina välillä katon tältä palstalta,koska mun tarvitsee joskus ulkoilla lapsen kanssa,laittaa ruokaa yms en mä siksi katoa että joku mua haukkuu tai etten osaisi johonkin vastata. ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 13:36"]
Antakaa ihmisen valittaa, se ei ole tekosyy ilkeisiin viesteihin. Eikä omaan käytökseenne. Kuka tuntee itsensä hyväksi tai suuremmaksi polkiessaan jotain toista? Epäkypsää ja surkeaa nähtävää.
[/quote] Negatiivisuus lisää negatiivisuutta. Kukaan ei esimerkiksi viihdy työpaikalla, jossa ei muuta kuin valiteta valittamisen ilosta. Tällä palstalla on kuitenkin sen hyvä puoli, että tännehän ei ole pakko tulla.
Ei mua haittais kotiäidin elämä. Mies ei vaan koskaan siihen lähtis et elättäis mua.. On tää työelämä nähty.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 13:40"]Ja tottakai mä aina välillä katon tältä palstalta,koska mun tarvitsee joskus ulkoilla lapsen kanssa,laittaa ruokaa yms en mä siksi katoa että joku mua haukkuu tai etten osaisi johonkin vastata. ap
[/quote]
Ap, älä takerru niihin negatiivisiin kommentteihin. Ota näistä positiivisista itsellesi voimaa ja tsemppiä elämääsi, asiat kyllä hoituu kun otat sen pienen askeleen kohti positiivisuutta. Pikkuhiljaa se positiivisuus valtaa elämää ja huomaatkin tekeväsi yhtä sun toista mukavaa ja iloa tuottavaa asiaa..
jonain päivänä hoksaat että hetkinen, enpä ole tarvinnut vauva palstalta apua kuukausiin vaan elämä hymyilee :) toki täällä on kiva käydä aina hakemassa neuvoja ja kannustusta positiivisessa mielessä :)
Mikään ei olisi niin kamalaa kuin olla perheenäiti ja vaimo. Vaimo vielä menettelisi, mutta ei äiti. Elämä olisi pilalla.
No, mä en haluaisi olla kenenkään vaimo enkä myöskään äiti. Vastauksena siis ap:n kysymykseen, että mulle tuo ei riittäisi, ja olen tehnyt valintani sen mukaan. Elän elämääni yksin ja onnellisena.
Mutta sä ap olet itse valinnut sekä vaimon että äidin roolin. Se on siis hyvää elämää sulle.
Sun kannattaisi nyt iloita siitä, mitä olet saanut ja mitä sulla on, eikä haikailla sen perään, mitä sulle ehkä ei ole. Kukaan maailmassa ei saa kaikkea haluamaansa, ja jotkut eivät saa mitään. Sulla on paljon. Vertaapa itseäsi vaikka niihin, jotka kovasti haluaisivat lapsen, mutta eivät voi sitä saada.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:14"]No, mä en haluaisi olla kenenkään vaimo enkä myöskään äiti. Vastauksena siis ap:n kysymykseen, että mulle tuo ei riittäisi, ja olen tehnyt valintani sen mukaan. Elän elämääni yksin ja onnellisena.
Mutta sä ap olet itse valinnut sekä vaimon että äidin roolin. Se on siis hyvää elämää sulle.
Sun kannattaisi nyt iloita siitä, mitä olet saanut ja mitä sulla on, eikä haikailla sen perään, mitä sulle ehkä ei ole. Kukaan maailmassa ei saa kaikkea haluamaansa, ja jotkut eivät saa mitään. Sulla on paljon. Vertaapa itseäsi vaikka niihin, jotka kovasti haluaisivat lapsen, mutta eivät voi sitä saada.
[/quote]
Ohi aiheen, mut kiinnostaa että oikeestiko haluat elää elämäsi yksin ? Etkö ikinä kaipaa puolisoa vierelle..ihmistä jonka kanss jakaa elämän ilot ja surut ja joka olis aina vierellä tukena ja turvana?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:14"]No, mä en haluaisi olla kenenkään vaimo enkä myöskään äiti. Vastauksena siis ap:n kysymykseen, että mulle tuo ei riittäisi, ja olen tehnyt valintani sen mukaan. Elän elämääni yksin ja onnellisena.
[/quote]
Ohi aiheen, mut kiinnostaa että oikeestiko haluat elää elämäsi yksin ? Etkö ikinä kaipaa puolisoa vierelle..ihmistä jonka kanss jakaa elämän ilot ja surut ja joka olis aina vierellä tukena ja turvana?
[/quote]
Ja vielä toinen kysymys että mitä ihmettä teet vauva-palstalla jos sinua ei kiinnosta lapsiperhe- eikä edes perhe-elämä ??
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:14"]No, mä en haluaisi olla kenenkään vaimo enkä myöskään äiti. Vastauksena siis ap:n kysymykseen, että mulle tuo ei riittäisi, ja olen tehnyt valintani sen mukaan. Elän elämääni yksin ja onnellisena.
[/quote]
[/quote]
Kyllä haluan ja olen elänytkin pian kuusikymppiseksi. En kaipaa vierelle ihmistä, joka olisi siinä aina, se tuntuisi itse asiassa tosi ahdistavalta. Mulla on niin suuri oman tilan ja yksin olemisen tarve. Kun painan ulko-oven perässäni kiinni, tahdon tietää, että voin olla hiljaa ja rauhassa.
Mutta en mä silti mikään pimahtanut erakko ole. Työssäni ja harrastuksissani olen koko ajan ihmisten parissa, ja mulla on erittäin läheisiä ystäviä ja sukulaisia. Meitä vaan on tällaisiakin ihmisiä. :)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 09:23"]
Mä haluaisin tietää mitä te tekisitte joille se ei riittäisi jos ei opiskelut eikä työpaikan saanti onnistuisi?
[/quote]
Mä oon sulle jo tähän vastannut, mutta etsisin jotain mielekästä, ei tuottavaa tekemistä, kuten aloittaisin jonkun taideharrastuksen, joko ohjattuna tai ihan yksin. Maalaisin tauluja, tekisin koruja, kirjoittaisin tarinoita tai romaania (esim. noista avuttomuuden kokemuksistasi). Menisin näytelmäkerhoon. Etsisin jonkun urheilulajin, jota voi harrastaa sairauksistasi huolimatta. Aloittaisin vapaaehtoistyön esim. auttavassa puhelimessa. Tekisin vaatteita Venäjän köyhille lapsille. Ryhtyisin sellaiseksi vapaaehtoisystäväksi vanhukselle.
Ai vielä toinen kysymys (mitä teen vauvapalstalla). No, eksyin tänne kerran jonkun Iltasanomien liidin kautta. Ei tällä Aihe vapaa -palstalla niin kovin paljon vauvoista keskustella, kuten palstan nimikin kertoo. Jostain luin, että tämä on Suomen suurin yleiskeskustelupalsta. En vaan availe niitä vauva-aiheisia ketjuja, joita täällä on, niihin mulla ei olisi paljon annettavaa.
Voi kyllä riittäisi jos se vain olisi taloudellisesti mahdollista. Siihen aikaan kun lapsemme oli pieniä ei ollut olemassakaan Kotihoidontukia ja äitiyslomakin oli tosi lyhyt.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 09:23"]
Mä haluaisin tietää mitä te tekisitte joille se ei riittäisi jos ei opiskelut eikä työpaikan saanti onnistuisi?
[/quote]
Mä oon sulle jo tähän vastannut, mutta etsisin jotain mielekästä, ei tuottavaa tekemistä, kuten aloittaisin jonkun taideharrastuksen, joko ohjattuna tai ihan yksin. Maalaisin tauluja, tekisin koruja, kirjoittaisin tarinoita tai romaania (esim. noista avuttomuuden kokemuksistasi). Menisin näytelmäkerhoon. Etsisin jonkun urheilulajin, jota voi harrastaa sairauksistasi huolimatta. Aloittaisin vapaaehtoistyön esim. auttavassa puhelimessa. Tekisin vaatteita Venäjän köyhille lapsille. Ryhtyisin sellaiseksi vapaaehtoisystäväksi vanhukselle.
[/quote]
Ap?
Onko ap vielä paikalla ?