Riittäisikö sinulle pelkkä vaimona ja äitinä olo?
Kommentit (138)
Mä haluaisin tietää mitä te tekisitte joille se ei riittäisi jos ei opiskelut eikä työpaikan saanti onnistuisi?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 09:23"]
Mä haluaisin tietää mitä te tekisitte joille se ei riittäisi jos ei opiskelut eikä työpaikan saanti onnistuisi?
[/quote] Ei täällä ole ketään sellaista. Kaikki muut olisivat tekemässä sitä helvetin puhelinmyyntiä. Miks se ei nyt sulle käykään, jos alat nyt syksyllä ajaa autoa. Ja eiks sun pitäny joku ennustajaeukkolinja pistää pystyyn.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 09:22"]
NO mene nyt uudelleen sinne psykologille ja kerro, että sulla on oppimisvaikeuksia ja olet aloittanut merkonomiopinnot jo neljä kertaa ja et niistä selviä!
[/quote]
Voin mä vielä kuudennen kerran mennä taas ammatinvalintapsykologille tuskinpa siitä vaan on apua. Itse ovat sen mulle kertoneet etteivät tiedä mitä mun pitäisi opiskella ettei sellaista alaa oikein ole olemassa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 09:25"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 09:23"]
[/quote] Ei täällä ole ketään sellaista. Kaikki muut olisivat tekemässä sitä helvetin puhelinmyyntiä. Miks se ei nyt sulle käykään, jos alat nyt syksyllä ajaa autoa. Ja eiks sun pitäny joku ennustajaeukkolinja pistää pystyyn.
[/quote]
Tottakai mä sitä taas kokeilen, sulla vaan on sellainen kuva että se muka on helppoa ja kaikki siinä pärjäisi. Pitäisi saada vähintään 300€ myytyä lehtiä päivittäin että saisi paikkansa pitää.
Todella outo kysymys, mutta ap:n vastaukset hieman selvensivät asiaa. Mutta vastaan silti, vaikka kykenen hyvin opiskelemaan, saamaan ja tekemään haluamaani työtä. Jos olisi taloudellisesti mahdollista, niin voisin hyvin olla monta vuotta kotiäiti. Vaikka siihen asti että nuorin menisi tokalle luokalle. (syntyy vasta joulukuussa) Nyt olen ollut kotona kohta kaksi vuotta ja viihdyn hyvin. On mahtava tukiverkko perhettä ja sukulaisia, kavereita myös kotiäitinä ja kohta taas alkaa perhekerhot ym. ohjelmaa. Saan omaa aikaa tarvittaessa enkä koe olevani vain äiti ja vaimo, vaikka olenkin vain kotona.
Harmi vaan että viimeistään parin vuoden päästä on mentävä töihin, ehkä jo aikaisemmin, koska rahasta tulee niin tiukkaa muuten.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 09:16"]
Yleensä nukun 8 tuntia yössä,reuma väsyttää. Ja miten mä päiväunet nukun kun poika on kotona? ja remonttia en saa tehtyä miehen pä ei käänny.
[/quote]
Joopa joo ja niinpä niin. Poikahan on jo jotain 6 v.? Eikö sillä ole mitään omaa tekemistä, vai pitkääkö sun olla koko ajan sen kimpussa? Pääseekö poika naapuriin leikkimään tunniksi kun sinä lepäilet?
Kun et saa remonttia aikaan (mies estää-selitykset on lapsen puhetta, ei aikuisen), niin palkkaa rahoillasi joku vahtimaan poikaa iltapäivisin, että saat otettua päikkärit.
ihan oikeasti: tässä meidän maailmassa on aika harvoja asioita, joita ei saisi jotenkin järkkäiltyä ja säädettyä. Se tietty edellyttää sitä, että ottaa itse vastuun itsestään, ei sysää vastuuta miehelle, lapselle, viranomaisille, ties kelle.
37
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 09:34"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 09:16"]
Yleensä nukun 8 tuntia yössä,reuma väsyttää. Ja miten mä päiväunet nukun kun poika on kotona? ja remonttia en saa tehtyä miehen pä ei käänny.
[/quote]
Joopa joo ja niinpä niin. Poikahan on jo jotain 6 v.? Eikö sillä ole mitään omaa tekemistä, vai pitkääkö sun olla koko ajan sen kimpussa? Pääseekö poika naapuriin leikkimään tunniksi kun sinä lepäilet?
Kun et saa remonttia aikaan (mies estää-selitykset on lapsen puhetta, ei aikuisen), niin palkkaa rahoillasi joku vahtimaan poikaa iltapäivisin, että saat otettua päikkärit.
ihan oikeasti: tässä meidän maailmassa on aika harvoja asioita, joita ei saisi jotenkin järkkäiltyä ja säädettyä. Se tietty edellyttää sitä, että ottaa itse vastuun itsestään, ei sysää vastuuta miehelle, lapselle, viranomaisille, ties kelle.
37
[/quote]
On sillä omaa tekemistä mutta en mä mitään päiväunia edes halua nukkua.
Riittäisi hyvinkin, vaikka on minusta muuhunkin.
NO mene nyt uudelleen sinne psykologille ja kerro, että sulla on oppimisvaikeuksia ja olet aloittanut merkonomiopinnot jo neljä kertaa ja et niistä selviä!
[/quote]
Voin mä vielä kuudennen kerran mennä taas ammatinvalintapsykologille tuskinpa siitä vaan on apua. Itse ovat sen mulle kertoneet etteivät tiedä mitä mun pitäisi opiskella ettei sellaista alaa oikein ole olemassa.
[/quote] Okei. Eli olet ollut jo siellä ja sulle ei vaan löydy mitään sopivaa. Ei voi mitään sitten. Ja ethän sä siinä puhelinmyynnissä mitenkään pärjää. Voi voi. Et voi tehdä mitään muuta kuin olla se äiti ja vaimo.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 08:21"]
No vähän outo kysymys, koska pakkohan sen olisi riittää, jos ei muuhun tosiaan kykenisi. Mutta en kyllä mistään hinnasta haluaisi olla PELKKÄ vaimo tai äiti. Vähiten vaimo. Olen aina kokenut olevani itsenäinen nainen, ja esim. ammatillinen identiteettini on hyvin vahva.
[/quote]
Minä taas en osaa ajatella, että olisin PELKKÄ vaimo tai äiti, vaikka en ikinä kävisi töissä ja joku mies minut elättäisi. Olen silti oma itsenäinen itseni, omine mielenkiinnon kohteineni. Mielellään olisinkin vain kotona ja harrastaisin kaikkia kivoja juttuja, jos joku muu maksaisi :). Nyt jää harrastamiset vähiin, kun on pakko käydä töissä.
ohis
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 09:47"]
[/quote]
[/quote] Okei. Eli olet ollut jo siellä ja sulle ei vaan löydy mitään sopivaa. Ei voi mitään sitten. Ja ethän sä siinä puhelinmyynnissä mitenkään pärjää. Voi voi. Et voi tehdä mitään muuta kuin olla se äiti ja vaimo.
[/quote]
Onneksi eläinen ei ole pakollista.
Olen aina ollut sitä mieltä että musta ei pelkkää kotiäiti tule. Siis ennenkuin sain lapsen. Nyt kyllä voisin kuvitella olevani ihan vain äiti ja vaimo, jos siihen vain olisi varaa.
Ei ole ei. Kuoleminen on. Sen me kaikki saavutamme joskus. Olimme sitten merkonomeja tai emme. Miksi hankit lapsen, jos olet itsetuhoinen? Hanki apua jostain, terapiaa tai vastaavaa. Saat tuota katkeruuttasi käsiteltyä. Normaalit ihmiset saa kyllä siitä muusta elämästä revittyä sitä sisältöä, vaikka ei ammattia olisi.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 10:07"]
Olen aina ollut sitä mieltä että musta ei pelkkää kotiäiti tule. Siis ennenkuin sain lapsen. Nyt kyllä voisin kuvitella olevani ihan vain äiti ja vaimo, jos siihen vain olisi varaa.
[/quote]
Ei mulla ainakaan ole varaa olla kotona mutta tämä on ollut mulle vaan pakkotilanne ei ole voinut miettiä onko varaa vai ei.
Ei ole ei. Kuoleminen on. Sen me kaikki saavutamme joskus. Olimme sitten merkonomeja tai emme. Miksi hankit lapsen, jos olet itsetuhoinen? Hanki apua jostain, terapiaa tai vastaavaa. Saat tuota katkeruuttasi käsiteltyä. Normaalit ihmiset saa kyllä siitä muusta elämästä revittyä sitä sisältöä, vaikka ei ammattia olisi.
[/quote]
Olen käynyt terapiassa vuosikymmenet ei siitä apua ole koska en pysty hyväksymään itseäni ja lapsella on myös isä. Jos minä kuolen niin hän varmasti pärjää lapsen kanssa kahden se mahdollista ihan luonnollisestikkin koska mulla on paljon fyysisiä sairauksia.
Minulle riittää vaimona ja äitinä olo vallan mainiosti tosin olen myös ihminen, nainen, tytär ja ystävä.
Jos olisi pari miljardia rahaa, riittäisi.
Mun unelma elämä on olla äiti ja vaimo, elän unelmaani! Pidän myös käsitöistä ja kodin remonteista, kyllä on kiva kun kerkeää niitäkin tekemään.. en missään nimessä ole kuitenkaan pelkkä äiti ja vaimo vaan ne on osa identiteettiäni, eikä tämä riitä minulle, haluaisin vielä olla omakotitalon omistaja, puutarhan, hyötykasvimaan, lisää lapsia, isoäidiksi, labrarodin noutajan, lomamatkoja ja vaikka mitä....
Oli uranainen taikka kotiäiti tärkeintä elämässä on olla onnellinen.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 10:11"]
[/quote]
Olen käynyt terapiassa vuosikymmenet ei siitä apua ole koska en pysty hyväksymään itseäni ja lapsella on myös isä. Jos minä kuolen niin hän varmasti pärjää lapsen kanssa kahden se mahdollista ihan luonnollisestikkin koska mulla on paljon fyysisiä sairauksia.
[/quote]
Tää alkaa jo olla korkeampaa komiikkaa, ihan Buster Keatonia.
Jos joku nyt ehdottaisi ap:lle, että hyväksy osasi niin mielialasi kohenee, niin mitäköhän vastaväitettä siihen tulee? :D