Surullista seurata vierestä kun ystävää viedään kuin sikaa narussa.
Hyvä ystäväni on toinen nainen mutta ei suostu ymmärtämään asiaa. En tosin ole sitä itsekään hänelle sanonut, välillä vihjaillut että mielestäni kuviossa haisee scheisse.
Kyseessä siis keski-ikää lähestyvä nainen, joka on löytänyt miehen ja on nyt umpi-ihastunut. 3 kuukauden tapailun jälkeen selvisi että mies asuu avoliitossa. On siis kuulemma jo eronnut, mutta ex asuu yhä saman katon alla.
Ei siinä sinänsä mitään, kuvioita on kaikenlaisia eikä ero käytännössä aina käy sormia napsauttamalla. Nyt väitetystä erosta on kuitenkin aikaa 5 kk ja tilanne edelleen sama. Mies selittää ystävälleni ettei voi olla niin julma että muuttaisi pois tai pyytäisi eksää muuttamaan pois, kun eksä ei edes halua erota. Asunto on vuokrattu, pari ei ole naimisissa eikä heillä ole lapsia tai edes lemmikkejä.
Alan olla aika varma, ettei miehen avokki ole erosta kuullut mitään.
Sydäntä riipii seurata touhua vierestä. Ystäväni ei muusta puhukaan kuin kys. miehestä, ja sanoo itsekin että uppoaa syviin vesiin jos homma ei toimikaan.
Huh. Kiitos kun sain avautua.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on "pässiä narussa", ei sikaa. Sika ostetaan säkissä.
Ollaan sitä nyt niin muka sivistyneitä että. Oikea kieli nero on tullut palstalle!
Kielinero on yhdyssana.
Ei tarvitse olla nero osatakseen omaa äidinkieltään ja sen yleisimpiä sanontoja.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nuo ovat miehen oikeasti sanomia asioita, miten mies voi sanoa, että on eronnut, mutta silti ei voi lähteä, kun vaimo ei halua erota. Ei kai siinä enää mitään haluja kysytä, jos on jo erottu. Jos taas vielä mietitään, eroavatko vai ei, mies ei ole vielä eronnut.
Ap:n kannattaisi minun mielestäni kysyä vielä siltä ystävältä, mikä onkaan se syy, miksi mies ei ole lähtenyt. Sen jälkeen voi kysyä, onko mies kertonut, miten ja milloin tilanne muuttuu. Voihan mies kutsua itseään eronneeksi, mutta sellainen hän ei nyt kyllä millään mittapuulla ole. Ei salasuhteen ylläpitäminen ole eroamista.
Ja vielä jatkan, että ystävältä voisi vielä kysyä, mitä mies on tarkoittanut sillä, että hän on eronnut. Mitä mies on tehnyt sellaista, että hän voi kutsua itseään eronneeksi.
Juu, ehkä ystävä kieltäytyy ajattelemasta asiaa eikä näe tilanteen ristiriitaisuutta, mutta minusta sinun pitäisi nyt esittää hänelle vain sellaisia kysymyksiä, että hänen pitää itsekin hieman miettiä, mitä on tapahtumassa.
Tämähän siinä juuri on. Mies kertoo olevansa eronnut ja että avovaimo ei halua erota, joten hän ei voi asumistilanteelleen mitään koska muuten avovaimolle tulisi paha mieli.
Kuulostaa ehkä jopa vielä pimeämmältä kun nyt puen sen itse sanoiksi. Eihän kukaan voisi tässä maailmassa koskaan erota kenestäkään, jos tärkeintä olisi aina suojella sen tunteita joka vielä haluaisi jatkaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen ei halua nähdä ikäviä asioita, hän ei niitä näe, vaikka kuinka yrität sanoa mitä.
Minusta olisikin olennaisempaa saada hänet ITSENSÄ hokaamaan asia. Se onkin kyllä vaikeaa.
Älä siis esitä hänelle mielipiteitä ja väitteitä, vaan KYSY ns. hankalia kysymyksiä.
- Onko alueellanne vaikeaa saada uutta vuokra-asuntoa vai miksi mies ei ole eronnut avovaimostaan?
- Miten mies osoittaa olevansa halukas vaihtamaan avovaimonsa ystävääsi, mies on kumminkin pysynyt avokkinsa kanssa yhdessä jo 5 kk?
- Jos ei ole halunnut kertoa avovaimolleen, että haluaa erota, eikös se ole sama kuin että hän pettää avovaimoaan jatkuvasti hänen (siis ystäväsi) kanssa? Oiskohan sille avovaimolle armollisempaa tietää, että miehensä on jo sitoutunut muualle niin, että avovaimokin voisi hakea uskollisempaa kumppania, joka rakastaa juuri häntä?
- Tietääkö avovaimo varmuudella, että miehellään on uusi rakas (=ystäväsi)? Mistä ystäväsi tämän tietää muusta kuin että mies väittää niin?
Ei kannata kerralla korventaa, vaan pieninä epäilyksen siemeninä kylvät.
Olet asian ytimessä. Avovaimo ei siis tiedä ystävästäni mitään, sillä miehen ja ystäväni välistä vuorovaikutusta piilotellaan aktiivisesti. Sen lisäksi tosiaan mies on asunut eron jälkeen eksänsä kanssa vuokra-asunnossa 5 kk, ja kaikki tämä on mielestäni päivän selvä osoitus siitä ettei avovaimo tiedä tästä "erosta" mitään. Ehkä sellaista ei ole tulossakaan, mutta mies ihastui uuteen naiseen ja jännitys on kutkuttavaa.
Kuka ihme asuu avokkinsa kanssa eron jälkeen kuukausia siksi, että välttää toisen mielipahaa? Eivätkö ne sydänsurut olisi alkaneet jo siitä, kun mies ilmoitti haluavansa erota..?
Ap
Hah, onkohan tämä mun ex? Erosimme tammikuun lopulla ja asumme vuokralla yhdessä edelleen.....ei lapsia, ei lemmikkejä.
voisin kuvitella, että hän haluaisi pitää huolen, etten näkisi häntä ja uutta naista. Vaikka osittain tiedänkin hänellä olevan/olleen joku tai joitakin :)
Eilen juuri näin vahingosssa erään 37.v blondin naisen profiilin puhelimessä. Viestejä paljon.
Tähän olemme päätyneet siksi, että meillä molemmilla on tarkoitus ostaa omat asunnot... molemmat etsii ja vuokran voi maksaa puoliksi, joten säästöt karttuu.
Tulemme hyvin myös toimeen, eikä meidän ole tarvinnut riidellä mistään.
Joten ei mies nyt välttämättä aivan luvattomilla teillä ole, on myös mahdollisuus, että hän puhuu totta.
Jos kaverisi mies olisikin exäni, niin sanonpa vain, että hän on hyvä ja kunnioittava mies!! Varsinkin kun osaa antaa hänelle tilaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nuo ovat miehen oikeasti sanomia asioita, miten mies voi sanoa, että on eronnut, mutta silti ei voi lähteä, kun vaimo ei halua erota. Ei kai siinä enää mitään haluja kysytä, jos on jo erottu. Jos taas vielä mietitään, eroavatko vai ei, mies ei ole vielä eronnut.
Ap:n kannattaisi minun mielestäni kysyä vielä siltä ystävältä, mikä onkaan se syy, miksi mies ei ole lähtenyt. Sen jälkeen voi kysyä, onko mies kertonut, miten ja milloin tilanne muuttuu. Voihan mies kutsua itseään eronneeksi, mutta sellainen hän ei nyt kyllä millään mittapuulla ole. Ei salasuhteen ylläpitäminen ole eroamista.
Ja vielä jatkan, että ystävältä voisi vielä kysyä, mitä mies on tarkoittanut sillä, että hän on eronnut. Mitä mies on tehnyt sellaista, että hän voi kutsua itseään eronneeksi.
Juu, ehkä ystävä kieltäytyy ajattelemasta asiaa eikä näe tilanteen ristiriitaisuutta, mutta minusta sinun pitäisi nyt esittää hänelle vain sellaisia kysymyksiä, että hänen pitää itsekin hieman miettiä, mitä on tapahtumassa.
Tämähän siinä juuri on. Mies kertoo olevansa eronnut ja että avovaimo ei halua erota, joten hän ei voi asumistilanteelleen mitään koska muuten avovaimolle tulisi paha mieli.
Kuulostaa ehkä jopa vielä pimeämmältä kun nyt puen sen itse sanoiksi. Eihän kukaan voisi tässä maailmassa koskaan erota kenestäkään, jos tärkeintä olisi aina suojella sen tunteita joka vielä haluaisi jatkaa.
Ap
Niin juuri tuo pitäisi se ystäväsi saada ymmärtämään. Että miten kukaan voi olla eronnut, ellei raaski jättää puolisoaan? Missä siinä on se ero-osuus? Se jättäminenhän siinä nimenomaan on eroamista eikä mikään muu. Tai miten mies voi olla eronnut, mutta vaimo ei?
Vierailija kirjoitti:
Hah, onkohan tämä mun ex? Erosimme tammikuun lopulla ja asumme vuokralla yhdessä edelleen.....ei lapsia, ei lemmikkejä.
voisin kuvitella, että hän haluaisi pitää huolen, etten näkisi häntä ja uutta naista. Vaikka osittain tiedänkin hänellä olevan/olleen joku tai joitakin :)
Eilen juuri näin vahingosssa erään 37.v blondin naisen profiilin puhelimessä. Viestejä paljon.Tähän olemme päätyneet siksi, että meillä molemmilla on tarkoitus ostaa omat asunnot... molemmat etsii ja vuokran voi maksaa puoliksi, joten säästöt karttuu.
Joten ei mies nyt välttämättä aivan luvattomilla teillä ole, on myös mahdollisuus, että hän puhuu totta.Jos kaverisi mies olisikin exäni, niin sanonpa vain, että hän on hyvä ja kunnioittava mies!! Varsinkin kun osaa antaa hänelle tilaa!
No eihän hän puhu totta, jos on sanonut, että vaimo (sinä?) ei halua erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen juuri näin vahingosssa erään 37.v blondin naisen profiilin puhelimessä. Viestejä paljon.Tähän olemme päätyneet siksi, että meillä molemmilla on tarkoitus ostaa omat asunnot... molemmat etsii ja vuokran voi maksaa puoliksi, joten säästöt karttuu.
Joten ei mies nyt välttämättä aivan luvattomilla teillä ole, on myös mahdollisuus, että hän puhuu totta.Jos kaverisi mies olisikin exäni, niin sanonpa vain, että hän on hyvä ja kunnioittava mies!! Varsinkin kun osaa antaa hänelle tilaa!
Missä sanoin, että halusin? En halunnut, mutta kunnioitan hänen haluaan ja toivettaan!
Nyt asiaan olen jo kasvanut. Eikä hän pidä minua täällä varalla, sillä tiedän sen ettei meistä paria enää tule!
Mutta en tosin usko exäni puhuneen asumisesta noin, vaan varmasti hän olisi sanonut oikean syyn... tai tiedä häntä... ehkä hän häpeää tilannetta! Miekin häpeän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, miehet nyt sanovat vaikka mitä, kun on se pilde mielessä.
Niitä on semmosia häntäheikkejä, että pois tieltä.
Ja jotkut miehet oikein rakastavat sitä jännitystä, että kärähdänköhän minä tästä pettämisestä
Se jännitys on suuri osa sitä salasuhdetta, se pitää miehen ikäänkuin "hengissä, että on äksöniä koko ajan.
Täysiä hulivilejä tuollaiset miehet, kuvottavia, mutta heitä kyllä riittää tässä maassa ja maailmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, surullista ja surullista.
Taitaa olla enemmänkin kateellisia tunteita ap:lla, kun ystävä vaihteeksi hehkuttaa ja riemuitsee omista tunteistaan. Ja hällä menee rakkaudessa hyvin.
Mitäs se kellekään kuuluu miten kauaa suhde kestää? Erotaanhan sitä avioliitoistakin saati sitten pelkästään suhteista.
Hirveän hyvin tuntuukin menevän rakkaudessa tällä ystävällä. Ukko pitää kahta muijaa ja salarakkaana oleva ystävä odottaa innoissaan heidän yhteistä tulevaisuuttaan, josta voi jo nyt melkein varmaksi sanoa, ettei tule olemaan.
Eiköhän ap ole vain huolissaan ystävästään ja siitä, miten tämän käy sitten kun tuo "parisuhde" loppuu.
Jep. Kai sitten jossain ihmisissä, kuten tuossa kommentoijassa, herää kateus vastaavassa tilanteessa. Minä kyllä tunnen lähinnä huolta ja empatiaa kun hyvä ystäväni on vaarassa saada rakkaudessa siipeensä kunnolla.
Meitä on moneen junaan.
Ap
Kuulostat todella hyvältä ystävältä. Onneksi ystävälläsi on sinut tukenaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sanoin, että halusin? En halunnut, mutta kunnioitan hänen haluaan ja toivettaan!
Nyt asiaan olen jo kasvanut. Eikä hän pidä minua täällä varalla, sillä tiedän sen ettei meistä paria enää tule!
Mutta en tosin usko exäni puhuneen asumisesta noin, vaan varmasti hän olisi sanonut oikean syyn... tai tiedä häntä... ehkä hän häpeää tilannetta! Miekin häpeän.
No ymmärsit, että olet kuitenkin siinä nyt ihan järjestämässä uutta asuntoa ja eroa eikä mies siinä enää sitä varten ole, että sinä et halua erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jotkut miehet oikein rakastavat sitä jännitystä, että kärähdänköhän minä tästä pettämisestä
Se jännitys on suuri osa sitä salasuhdetta, se pitää miehen ikäänkuin "hengissä, että on äksöniä koko ajan.
Täysiä hulivilejä tuollaiset miehet, kuvottavia, mutta heitä kyllä riittää tässä maassa ja maailmalla.
Juu. Et nyt näköjään lainkaan ymmärtänyt, mihin olit kommentoimassa. Tuossa oli siis kommentoija, joka arvaili, voisiko kyse olla hänen miehestään ja hän sanoi, että hänenkaltaisessaan tapauksessa mies voi puhua totta.
En siis nyt mitenkään analysoinut, miten luotettavia miehet ovat. Tuossa vain pohdittiin, sopiiko tuon kirjoittajan tilanne tähän ap:n kertomaan tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Eli tällaistakin voi tapahtua? On tässä kai sitten vielä joku mahdollisuus että mies oikeasti on eronnut ja tosissaan.
En itse ole koskaan törmännyt vastaavaan eli sikäli mielenkiintoista. Kokisin asuntosäästämisen itse totaalisen toissijaiseksi (tai miljoonassijaiseksi) asiaksi, jos se edellyttäisi asumista miehen kanssa joka haluaa minusta eroon ja jonka kanssa itse haluaisin vielä olla. Omassa lähipiirissä avo- ja avioerot ovat käyneet hyvinkin pikaisesti, siis eropäätöksestä asumuseroon.
Ap
Muiden rakkauselämään ei oikeasti kannata puuttua. Siitä ei ikinä seuraa mitään hyvää.
Anna ystäväsi elää omaa elämäänsä ja tehdä omat ratkaisunsa. Jos homma sitten menee jotenkin pieleen, niin lohduta kuten ystävät tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Viyerailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko etten tiedä tätä? Halusin vain muistuttaa omalla tarinallani, että teoriassa miehen sana voi olla myös totta.
Sehän teistä miesten vihaajista voisikin varsin kamalaa olla :)
Tosin... täytyy myöntää... tämä haisee hämärälle!!! Mutta ei siis täysin mahdottomalle...
En tosin itse ymmärrä sitä, että kuka alkaisi edes tapailla juuri eronnutta. Joudut laastarin asemaan hyvin todennäköisesti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viyerailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko etten tiedä tätä? Halusin vain muistuttaa omalla tarinallani, että teoriassa miehen sana voi olla myös totta.
Sehän teistä miesten vihaajista voisikin varsin kamalaa olla :)
Tosin... täytyy myöntää... tämä haisee hämärälle!!! Mutta ei siis täysin mahdottomalle...
En tosin itse ymmärrä sitä, että kuka alkaisi edes tapailla juuri eronnutta. Joudut laastarin asemaan hyvin todennäköisesti!
No ei se nyt vaan voi, jos mies on sanonut, että on jäänyt nimenomaan siksi, että vaimo ei halua erota. Vaikka ei nyt juuri sinun tilanteeseesi liittyisikään, niin tämä tarina on paradoksi, että ollaan erottu, mutta toinen ei ole vielä sittenkään eronnut.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hinku ja halu teillä on puuttua toisten rakkauselämään?
Onko se vain kateutta siitä, että toinen saa elää ja olla onnellinen jonkun kanssa, kestipä se onni siten kauan- tai vähän aikaa?
Mistä muut voivat tietää toisten tunteet ja aikomukset ja aatokset?
Ei yhtään mistään.
Tuollainen vedättäminen on väärin. Uuden suhteen voi aloittaa kun ei asu enää yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin juuri tuo pitäisi se ystäväsi saada ymmärtämään. Että miten kukaan voi olla eronnut, ellei raaski jättää puolisoaan? Missä siinä on se ero-osuus? Se jättäminenhän siinä nimenomaan on eroamista eikä mikään muu. Tai miten mies voi olla eronnut, mutta vaimo ei?
Tätä mietinkin. Että erottu on mutta asumusero ei käy koska ex ei halua erota. Mitä.
Ap
Ystäväsi voi soittaa tai viestiä sille vaimolle, kysyä ystävällisesti. Saa kuulla pitääkö asia paikkansa vai ei. Ja onko muitakin naisia tai alkoholia kuvioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, surullista ja surullista.
Taitaa olla enemmänkin kateellisia tunteita ap:lla, kun ystävä vaihteeksi hehkuttaa ja riemuitsee omista tunteistaan. Ja hällä menee rakkaudessa hyvin.
Mitäs se kellekään kuuluu miten kauaa suhde kestää? Erotaanhan sitä avioliitoistakin saati sitten pelkästään suhteista.
Hirveän hyvin tuntuukin menevän rakkaudessa tällä ystävällä. Ukko pitää kahta muijaa ja salarakkaana oleva ystävä odottaa innoissaan heidän yhteistä tulevaisuuttaan, josta voi jo nyt melkein varmaksi sanoa, ettei tule olemaan.
Eiköhän ap ole vain huolissaan ystävästään ja siitä, miten tämän käy sitten kun tuo "parisuhde" loppuu.
Jep. Kai sitten jossain ihmisissä, kuten tuossa kommentoijassa, herää kateus vastaavassa tilanteessa. Minä kyllä tunnen lähinnä huolta ja empatiaa kun hyvä ystäväni on vaarassa saada rakkaudessa siipeensä kunnolla.
Meitä on moneen junaan.
Ap
Kuulostat todella hyvältä ystävältä. Onneksi ystävälläsi on sinut tukenaan.
Kiitos, ihanasti sanottu. :) Melkein 24 vuotta yhteistä taivalta takana ja toivottavasti monta kymmentä edessä.
Ap
Kun ihminen ei halua nähdä ikäviä asioita, hän ei niitä näe, vaikka kuinka yrität sanoa mitä.
Minusta olisikin olennaisempaa saada hänet ITSENSÄ hokaamaan asia. Se onkin kyllä vaikeaa.
Älä siis esitä hänelle mielipiteitä ja väitteitä, vaan KYSY ns. hankalia kysymyksiä.
- Onko alueellanne vaikeaa saada uutta vuokra-asuntoa vai miksi mies ei ole eronnut avovaimostaan?
- Miten mies osoittaa olevansa halukas vaihtamaan avovaimonsa ystävääsi, mies on kumminkin pysynyt avokkinsa kanssa yhdessä jo 5 kk?
- Jos ei ole halunnut kertoa avovaimolleen, että haluaa erota, eikös se ole sama kuin että hän pettää avovaimoaan jatkuvasti hänen (siis ystäväsi) kanssa? Oiskohan sille avovaimolle armollisempaa tietää, että miehensä on jo sitoutunut muualle niin, että avovaimokin voisi hakea uskollisempaa kumppania, joka rakastaa juuri häntä?
- Tietääkö avovaimo varmuudella, että miehellään on uusi rakas (=ystäväsi)? Mistä ystäväsi tämän tietää muusta kuin että mies väittää niin?
Ei kannata kerralla korventaa, vaan pieninä epäilyksen siemeninä kylvät.