Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surullista seurata vierestä kun ystävää viedään kuin sikaa narussa.

Vierailija
26.07.2021 |

Hyvä ystäväni on toinen nainen mutta ei suostu ymmärtämään asiaa. En tosin ole sitä itsekään hänelle sanonut, välillä vihjaillut että mielestäni kuviossa haisee scheisse.

Kyseessä siis keski-ikää lähestyvä nainen, joka on löytänyt miehen ja on nyt umpi-ihastunut. 3 kuukauden tapailun jälkeen selvisi että mies asuu avoliitossa. On siis kuulemma jo eronnut, mutta ex asuu yhä saman katon alla.

Ei siinä sinänsä mitään, kuvioita on kaikenlaisia eikä ero käytännössä aina käy sormia napsauttamalla. Nyt väitetystä erosta on kuitenkin aikaa 5 kk ja tilanne edelleen sama. Mies selittää ystävälleni ettei voi olla niin julma että muuttaisi pois tai pyytäisi eksää muuttamaan pois, kun eksä ei edes halua erota. Asunto on vuokrattu, pari ei ole naimisissa eikä heillä ole lapsia tai edes lemmikkejä.

Alan olla aika varma, ettei miehen avokki ole erosta kuullut mitään.

Sydäntä riipii seurata touhua vierestä. Ystäväni ei muusta puhukaan kuin kys. miehestä, ja sanoo itsekin että uppoaa syviin vesiin jos homma ei toimikaan.

Huh. Kiitos kun sain avautua.

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole sanonut sitä. Kummallinen ystävyys.

Vierailija
2/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole sanonut sitä. Kummallinen ystävyys.

Yllättävän vaikeaa sanoa ääneen moista, kun toinen hehkuu ja seikkailee pilvilinnoissaan onnesta soikeana.

Olen kyllä sanonut ettei mielestäni kannata odottaa kovin kauaa tilanteen etenemistä, koska riskinä on ettei se etene ikinä. Tähän ystäväni ei sanonut oikein mitään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään suhdetta ei kannattaisi jatkaa, jos toinen ei ole tehnyt selkeitä päätöksiä oman elämänsä ja ihmisten suhteen. 

Ystäväsi on umpirakastunut, eikä varmasti kuuntele yhtäkään järjen sanaa juuri nyt. Se surkea hetki on kyllä edessä, joten kyse on  enää ajasta koska pettymys iskee häneenkin.

Miehen toimia on vaikea arvioida monen välikäden kautta, mutta tavallisesti uuden suhteen mahdollisuus voi kiehtoa, seksi olla tosi toivottua vaihtelua samoin kuin jutella ihan muusta kuin paikoillaan polkevassa, tutussa suhteessa jauhaa samat jutut uudelleen. Nyt mies huomaakin, ettei vaihtelu tee muuta kuin virkistä ja samalla virkistää vanhaakin suhdetta hänen piristyessään? Melkoinen reppana ja henkinen löysäkasa se mies on. Kaverisi ei sitä suostu näkemään sitä.

Ole kuitenkin selkeä puheissasi, Kun kaverisi sydän särkyy voit vedota siihen, että mitä mä sanoin ja piste. Säästyt ainakin syytöksiltä, miksi et sanonut mitään ja kun et jaksa viidettäkymmenettä kertaa jauhaa kaverisi sydänsurusta voit sujuvasti vaihtaa aihetta miten sinä siitä kaikesta varoitit jo ajoissa.

Vierailija
4/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi pitäisi itsekin ymmärtää, että miehen puheet on ristiriitaisia. Kuka nyt eronneena haluaisi asua pysyvästi eksän kanssa? Joskus opit pitää ottaa kantapään kautta, rakastuminen sokaisee. Ole myötätuntoinen mutta voit yrittää herätellä pysymällä realistisena.

Vierailija
5/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin ystävälleni monta kertaa, että miehesi on saakelinmoinen petturi. Ystävä itsekin myönsi tämän mutta kaipasi kuulema sitä, että saisi miehensä ”rysän päältä” kiinni. Vaikka kaikea löytyi, yöllisiä poissaoloja, viestejä puhelimessa jne.

No lopulta sai kiinni kun oli menossa ehdottamaan seksiä miehelleen (yök, inhottaa ajatuskin koska kuitenkin tiesi miehen muista suhteista) niin näki tämän juuri vaihtavan viestejä sen hetkisen heilansa kanssa.

Ero tuli rytinällä, nainen on nyt ollut monta vuotta hiukan sekaisin, hänellä on kyllä uusi suhde, mutta edelleen kulkee terapeutilla ja jatkuvasti vatvoo ex-miehen tekemisiä. Eikä uskalla viedä loppuun ositusta koska pelkää miehen reaktiota, isot rahat saamatta.

Minä olen neuvonut, että vie ero maaliin saakka, vaadi ositus ja irroittaud kunnolla.

Mies yllättäen löysi tästä viimeisimmästä panokaveristaan oikean rakastetun, ex-parin lapset ovat ystävälleni kertoneet isän olevan nyt aidosti onnellinen ja ihan erilainen kuin ystäväni kanssa. Kohtelevan hyvin, ystävääni kohteli törkeästi. Ihanaa kuultavaa läheisriippuvaisuuteen sairastuneelle ystävälleni.

Minun on vaikeaa katsoa kun olen realisti tappiin asti, suhteista irroittautuminen on ollut ”hetken kipu ja sitten eteenpäin” -tyyppistä.

Vierailija
6/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, kehotan keräämään rohkeutta ja sanomaan suoraan, mitä ajattelet. Ei se helppoa ole, mutta ei tämä ole elämäsi viimeinen tilanne, jossa pitää sanoa jotain epämiellyttävää. Mieti etukäteen, miten asian sanot. Mä olen esim. sanonut eräälle ystävälleni, joka oli sekaantumassa alkoholiongelmaiseen mieheen, että tuosta ei tule seuraamaan mitään hyvää, älä oikeasti ryhdy tuohon. Eikä hän sitten ryhtynyt. Toki tilanne on nyt erilainen, kun ystäväsi on jo rakastunut.

Toki voi olla, että sanomisesta ei ole mitään hyötyä, ja ystäväsi on vain tehtävä omat virheensä ja käytävä pohjan kautta. Sekin on elämää. Ole sitten tukena. Mutta helpompi sun on olla itsesi kanssa ja muutenkin teet oikein, kun nyt vain keräät voimasi ja kerrot hänelle, mitä ajattelet.

Vierailija
7/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on "pässiä narussa", ei sikaa. Sika ostetaan säkissä.

Vierailija
8/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko kysyä ystävältä, missä hän näkee itsensä esim. vuoden kuluttua ja mitä hän on ajatellut tehdä asian hyväksi?

Vaikea tilanne kun ystävänä tuntee rajansa eli tässä tilanteessa mahdollisuutensa puuttua asioihin.

Vierailija
9/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään suhdetta ei kannattaisi jatkaa, jos toinen ei ole tehnyt selkeitä päätöksiä oman elämänsä ja ihmisten suhteen. 

Ystäväsi on umpirakastunut, eikä varmasti kuuntele yhtäkään järjen sanaa juuri nyt. Se surkea hetki on kyllä edessä, joten kyse on  enää ajasta koska pettymys iskee häneenkin.

Miehen toimia on vaikea arvioida monen välikäden kautta, mutta tavallisesti uuden suhteen mahdollisuus voi kiehtoa, seksi olla tosi toivottua vaihtelua samoin kuin jutella ihan muusta kuin paikoillaan polkevassa, tutussa suhteessa jauhaa samat jutut uudelleen. Nyt mies huomaakin, ettei vaihtelu tee muuta kuin virkistä ja samalla virkistää vanhaakin suhdetta hänen piristyessään? Melkoinen reppana ja henkinen löysäkasa se mies on. Kaverisi ei sitä suostu näkemään sitä.

Ole kuitenkin selkeä puheissasi, Kun kaverisi sydän särkyy voit vedota siihen, että mitä mä sanoin ja piste. Säästyt ainakin syytöksiltä, miksi et sanonut mitään ja kun et jaksa viidettäkymmenettä kertaa jauhaa kaverisi sydänsurusta voit sujuvasti vaihtaa aihetta miten sinä siitä kaikesta varoitit jo ajoissa.

Ei todellakaan kannattaisi. Itse sanoisin vastaavassa tilanteessa että soita kun ero on selvä ja muutto hoidettu alta pois.

Tuohon en kyllä lähde että odottaisin pääseväni sanomaan "mitäs mä sanoin". Itse näen ystävän roolin vähän erilaisena, vaikka kauhulla odotankin sitä että homma leviää käsiin. Toisaalta kauhistuttaa ajatella miten kauan ystävälläni mahdollisesti menee asian tajuamiseen. En kuitenkaan koe että minun tehtäväni on sen enempää takoa järkeä aikuiseen ihmiseen. Jokainen tekee omat valintansa elämässään.

Ap

Vierailija
10/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs, jos ap:n ystävälle riittää se, että hän on toinen nainen, niin mitäs se muille kuuluu?

Antaa ihmisten elää onnessaan, niin  pitkään kuin sitä onnea kestää.  Ei tässä maailmassa kukaan liiaksi noita onnen hetkiä saa.

Onhan noita toisia naisia ja toisia miehiä aina ollut jo varatuilla ihmisillä.  Eihän siinä mitään kummallista ole.

Ei pitäisi puuttua toisten suhteisiin ja rakkauselämään, siitä voi saada vaikka ikuiset vihat niskoilleen, kun aletaan syyttämään toista, että sinähän käskit minun koko ajan erota siitä yms. yms.

Aikuinen ihminen tekee itse oman elämänsä valinnat, ja vastaa valinnoistaan.

Vierailija
11/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, kehotan keräämään rohkeutta ja sanomaan suoraan, mitä ajattelet. Ei se helppoa ole, mutta ei tämä ole elämäsi viimeinen tilanne, jossa pitää sanoa jotain epämiellyttävää. Mieti etukäteen, miten asian sanot. Mä olen esim. sanonut eräälle ystävälleni, joka oli sekaantumassa alkoholiongelmaiseen mieheen, että tuosta ei tule seuraamaan mitään hyvää, älä oikeasti ryhdy tuohon. Eikä hän sitten ryhtynyt. Toki tilanne on nyt erilainen, kun ystäväsi on jo rakastunut.

Toki voi olla, että sanomisesta ei ole mitään hyötyä, ja ystäväsi on vain tehtävä omat virheensä ja käytävä pohjan kautta. Sekin on elämää. Ole sitten tukena. Mutta helpompi sun on olla itsesi kanssa ja muutenkin teet oikein, kun nyt vain keräät voimasi ja kerrot hänelle, mitä ajattelet.

Mun on vaikea uskoa että sanomiseni vaikuttaisi asiaan paljoakaan. Tilanne on kuitenkin niin selvä, että ystävänikin täytyy pohjimmiltaan ymmärtää mikä on riski.

Sanoin kyllä ettei kannattaisi odottaa kovinkaan kauaa ettei tule huijatuksi. Sillä ei ollut vaikutusta.

En itsekään ensin tajunnut kuviota, kun luulin että pari on naimisissa ja heillä on omistusasunto. Silloin eroon meneekin aikaa. Nyt kuitenkin vähän väliä selviää uusia asioita, kuten se että ystäväni tapaa miestä salaa naapurikaupungissa. Miehen mukaan niin on tehtävä, ettei ex pahoita mieltään.

Ap

Vierailija
12/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hinku ja halu teillä on puuttua toisten rakkauselämään?

Onko se vain kateutta siitä, että toinen saa elää ja olla onnellinen jonkun kanssa, kestipä se onni siten kauan- tai vähän aikaa?

Mistä muut voivat tietää toisten tunteet ja aikomukset ja aatokset?

Ei yhtään mistään.

Vierailija
13/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs, jos ap:n ystävälle riittää se, että hän on toinen nainen, niin mitäs se muille kuuluu?

Antaa ihmisten elää onnessaan, niin  pitkään kuin sitä onnea kestää.  Ei tässä maailmassa kukaan liiaksi noita onnen hetkiä saa.

Onhan noita toisia naisia ja toisia miehiä aina ollut jo varatuilla ihmisillä.  Eihän siinä mitään kummallista ole.

Ei pitäisi puuttua toisten suhteisiin ja rakkauselämään, siitä voi saada vaikka ikuiset vihat niskoilleen, kun aletaan syyttämään toista, että sinähän käskit minun koko ajan erota siitä yms. yms.

Aikuinen ihminen tekee itse oman elämänsä valinnat, ja vastaa valinnoistaan.

Ei riitä. Hän haaveilee avoliitosta, ja on jo alkanut puhua lasten hankkimisestakin.

Ap

Vierailija
14/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se vain kateutta siitä, että toinen saa elää ja olla onnellinen jonkun kanssa, kestipä se onni siten kauan- tai vähän aikaa?

Ei yhtään mistään.

En puutu. Inhottaa vain seurata tilannetta sivusta varsinkin kun ystäväni tosiaan puhuu tästä miehestä 99% ajasta kun tapaamme.

Ap

Vierailija
15/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, surullista ja surullista.

Taitaa olla enemmänkin kateellisia tunteita ap:lla, kun ystävä vaihteeksi hehkuttaa ja riemuitsee omista tunteistaan. Ja hällä menee rakkaudessa hyvin.

Mitäs se kellekään kuuluu miten kauaa suhde kestää?  Erotaanhan sitä avioliitoistakin saati sitten pelkästään suhteista.

Vierailija
16/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä kysyisin että miksi naisille ei kelpaa sinkkumiehet? Miksi aina pitää kiinnostua vain varatuista?

Naiset aina väittävät että kun nainen löytää miehen niin mies löytää naisen eli että se menisi 50/50 mutta tästäkin voi nähdä että yhdellä miehellä on useampi nainen.

Vierailija
17/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, surullista ja surullista.

Taitaa olla enemmänkin kateellisia tunteita ap:lla, kun ystävä vaihteeksi hehkuttaa ja riemuitsee omista tunteistaan. Ja hällä menee rakkaudessa hyvin.

Mitäs se kellekään kuuluu miten kauaa suhde kestää?  Erotaanhan sitä avioliitoistakin saati sitten pelkästään suhteista.

Ystäväni on saanut sen verran paskaa niskaansa lähimenneisyyden mieskuvioissaan, että toivon hänelle onnea ja rakkautta ihan joka solullani. Siksi tilannetta onkin nyt ikävä seurata, kun kohtalaisen varmasti hänen haaveensa elämän kestävästä rakkaudesta ei toteudu. Taaskaan.

Ap

Vierailija
18/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään mistään.

En puutu. Inhottaa vain seurata tilannetta sivusta varsinkin kun ystäväni tosiaan puhuu tästä miehestä 99% ajasta kun tapaamme.

Ap

Tietenkin puhuu, koska on niin rakastanut.   Etkö enää muista omia rakastumisia, vai etkö ole koskaan kunnolla rakastunut, niin että todella tuntuu, myös fyysisesti?

"Suu puhuu sydämen kyllyydestä".

Kyllä siinä voimakasta kemiaa on, kun kerran edelleen tapailailevat toisiaan.

Sitten kun se kemia loppuu, se on sen ajan suru.

Vierailija
19/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea uskoa että sanomiseni vaikuttaisi asiaan paljoakaan. Tilanne on kuitenkin niin selvä, että ystävänikin täytyy pohjimmiltaan ymmärtää mikä on riski.

Sanoin kyllä ettei kannattaisi odottaa kovinkaan kauaa ettei tule huijatuksi. Sillä ei ollut vaikutusta.

En itsekään ensin tajunnut kuviota, kun luulin että pari on naimisissa ja heillä on omistusasunto. Silloin eroon meneekin aikaa. Nyt kuitenkin vähän väliä selviää uusia asioita, kuten se että ystäväni tapaa miestä salaa naapurikaupungissa. Miehen mukaan niin on tehtävä, ettei ex pahoita mieltään.

Ap

Sitä ei voi tietää, vaikuttaako vai ei. Voi olla, että mitään vaikutusta ei ole, tai sitten voi olla, että idylliin tulee särö, jonka kautta ystäväsi alkaa tarkastella asiaa kriittisesti.

Rakastuminen voi olla yhden sortin psykoosi, ja ystäväsi on selvästi tällaisessa psykoosissa. Silloin se rakastuminen on se todellisuus. Kyllä se kupla jossain vaiheessa puhkeaa, vaikka siihen voi mennä kauankin.

Vierailija
20/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä kysyisin että miksi naisille ei kelpaa sinkkumiehet? Miksi aina pitää kiinnostua vain varatuista?

Naiset aina väittävät että kun nainen löytää miehen niin mies löytää naisen eli että se menisi 50/50 mutta tästäkin voi nähdä että yhdellä miehellä on useampi nainen.

Totuus miehen tilanteesta selvisi 3 kk tapailun jälkeen. Siihen saakka esiintyi ihan poikamiehenä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi