Surullista seurata vierestä kun ystävää viedään kuin sikaa narussa.
Hyvä ystäväni on toinen nainen mutta ei suostu ymmärtämään asiaa. En tosin ole sitä itsekään hänelle sanonut, välillä vihjaillut että mielestäni kuviossa haisee scheisse.
Kyseessä siis keski-ikää lähestyvä nainen, joka on löytänyt miehen ja on nyt umpi-ihastunut. 3 kuukauden tapailun jälkeen selvisi että mies asuu avoliitossa. On siis kuulemma jo eronnut, mutta ex asuu yhä saman katon alla.
Ei siinä sinänsä mitään, kuvioita on kaikenlaisia eikä ero käytännössä aina käy sormia napsauttamalla. Nyt väitetystä erosta on kuitenkin aikaa 5 kk ja tilanne edelleen sama. Mies selittää ystävälleni ettei voi olla niin julma että muuttaisi pois tai pyytäisi eksää muuttamaan pois, kun eksä ei edes halua erota. Asunto on vuokrattu, pari ei ole naimisissa eikä heillä ole lapsia tai edes lemmikkejä.
Alan olla aika varma, ettei miehen avokki ole erosta kuullut mitään.
Sydäntä riipii seurata touhua vierestä. Ystäväni ei muusta puhukaan kuin kys. miehestä, ja sanoo itsekin että uppoaa syviin vesiin jos homma ei toimikaan.
Huh. Kiitos kun sain avautua.
Järjen ääni. Ilmeisesti joidenkin mielestä minun tehtäväni on nyt haukkua mies pystyyn ystävälleni ja ilmoittaa ettei tapaa häntä enää. Ehkä myös soittaa miehen avokille (tai eksälle, miten sen ottaakaan).
Tilanne on kuitenkin se, että minä tiedän miehen tilanteesta yhtä paljon kuin ystävänikin. Me molemmat tiedämme että mies asuu naisen kanssa ja sanoo eronneensa. Ainut ero on se, että minusta kuviossa haisee paska naapuripitäjään asti, ystäväni mielestä taas miehen asumiskuvio on ymmärrettävä ja mies on eksäänsä kohtaan reilu ja sensitiivinen.
Homma olisi eri jos minä tietäisin että mies asuu naisen kanssa ja ystäväni ei tietäisi.
Minähän en siis tosiaan tiedä totutta, epäilen vain aika vahvasti. Onhan tässäkin keskustelussa tullut jo esille parikin tapausta, joissa entisen kanssa on asuttu pitkään eron jälkeen käytännön syistä. Jos tilanne onkin sellainen, saattaa olla aikanaan häissä vähän kiusallista jos nyt tuomitsen miehen kovaäänisesti täyskusipää-huijariksi.
Ap