Surullista seurata vierestä kun ystävää viedään kuin sikaa narussa.
Hyvä ystäväni on toinen nainen mutta ei suostu ymmärtämään asiaa. En tosin ole sitä itsekään hänelle sanonut, välillä vihjaillut että mielestäni kuviossa haisee scheisse.
Kyseessä siis keski-ikää lähestyvä nainen, joka on löytänyt miehen ja on nyt umpi-ihastunut. 3 kuukauden tapailun jälkeen selvisi että mies asuu avoliitossa. On siis kuulemma jo eronnut, mutta ex asuu yhä saman katon alla.
Ei siinä sinänsä mitään, kuvioita on kaikenlaisia eikä ero käytännössä aina käy sormia napsauttamalla. Nyt väitetystä erosta on kuitenkin aikaa 5 kk ja tilanne edelleen sama. Mies selittää ystävälleni ettei voi olla niin julma että muuttaisi pois tai pyytäisi eksää muuttamaan pois, kun eksä ei edes halua erota. Asunto on vuokrattu, pari ei ole naimisissa eikä heillä ole lapsia tai edes lemmikkejä.
Alan olla aika varma, ettei miehen avokki ole erosta kuullut mitään.
Sydäntä riipii seurata touhua vierestä. Ystäväni ei muusta puhukaan kuin kys. miehestä, ja sanoo itsekin että uppoaa syviin vesiin jos homma ei toimikaan.
Huh. Kiitos kun sain avautua.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Se on "pässiä narussa", ei sikaa. Sika ostetaan säkissä.
Ollaan sitä nyt niin muka sivistyneitä että. Oikea kieli nero on tullut palstalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs, jos ap:n ystävälle riittää se, että hän on toinen nainen, niin mitäs se muille kuuluu?
Antaa ihmisten elää onnessaan, niin pitkään kuin sitä onnea kestää. Ei tässä maailmassa kukaan liiaksi noita onnen hetkiä saa.
Onhan noita toisia naisia ja toisia miehiä aina ollut jo varatuilla ihmisillä. Eihän siinä mitään kummallista ole.
Ei pitäisi puuttua toisten suhteisiin ja rakkauselämään, siitä voi saada vaikka ikuiset vihat niskoilleen, kun aletaan syyttämään toista, että sinähän käskit minun koko ajan erota siitä yms. yms.
Aikuinen ihminen tekee itse oman elämänsä valinnat, ja vastaa valinnoistaan.
Ei riitä. Hän haaveilee avoliitosta, ja on jo alkanut puhua lasten hankkimisestakin.
Ap
Heh heh, haaveilut ja toteutuminen ovat kaksi eri asiaa. Kukapa ei rakastuneena haaveilisi kaikenlaista, sellaista tyhmääkin, mitä toiset naureskelee ja säälii?
Jos ystäväsi ap on niin hölmö ja tyhmä, että ihastuu ja rupeaa suhteisiin väärien miesten kanssa, niin eihän ne jutut ole sun vastuulla.
Ota / yritä ottaa heistä kuva ja laita Facebookiin julkiseksi. Ystäväsi on onnessaan, että kaikki näkevät ihanan uuden miehen. Miehen reaktio voi olla mielenkiintoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hinku ja halu teillä on puuttua toisten rakkauselämään?
Onko se vain kateutta siitä, että toinen saa elää ja olla onnellinen jonkun kanssa, kestipä se onni siten kauan- tai vähän aikaa?
Mistä muut voivat tietää toisten tunteet ja aikomukset ja aatokset?
Ei yhtään mistään.
En puutu. Inhottaa vain seurata tilannetta sivusta varsinkin kun ystäväni tosiaan puhuu tästä miehestä 99% ajasta kun tapaamme.
Ap
Tietenkin puhuu, koska on niin rakastanut. Etkö enää muista omia rakastumisia, vai etkö ole koskaan kunnolla rakastunut, niin että todella tuntuu, myös fyysisesti?
"Suu puhuu sydämen kyllyydestä".
Kyllä siinä voimakasta kemiaa on, kun kerran edelleen tapailailevat toisiaan.
Sitten kun se kemia loppuu, se on sen ajan suru.
Tietenkin puhuu, ja kuuntelinkin hehkutusta ihan mielelläni ensimmäiset 3 kk ennen kuin miehen tilanne selvisi. Tulin itsekin hyvälle tuulelle kun toinen on kuin alkuhuumassa kieriskelevä teini. Nyt olo on aika ristiriitainen. Pelottaa se, miten korkealta ystäväni tipahtaa sitten aikanaan.
Ja olen tälläkin hetkellä rakastunut omaan aviomieheeni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs, jos ap:n ystävälle riittää se, että hän on toinen nainen, niin mitäs se muille kuuluu?
Antaa ihmisten elää onnessaan, niin pitkään kuin sitä onnea kestää. Ei tässä maailmassa kukaan liiaksi noita onnen hetkiä saa.
Onhan noita toisia naisia ja toisia miehiä aina ollut jo varatuilla ihmisillä. Eihän siinä mitään kummallista ole.
Ei pitäisi puuttua toisten suhteisiin ja rakkauselämään, siitä voi saada vaikka ikuiset vihat niskoilleen, kun aletaan syyttämään toista, että sinähän käskit minun koko ajan erota siitä yms. yms.
Aikuinen ihminen tekee itse oman elämänsä valinnat, ja vastaa valinnoistaan.
Ei riitä. Hän haaveilee avoliitosta, ja on jo alkanut puhua lasten hankkimisestakin.
Ap
Heh heh, haaveilut ja toteutuminen ovat kaksi eri asiaa. Kukapa ei rakastuneena haaveilisi kaikenlaista, sellaista tyhmääkin, mitä toiset naureskelee ja säälii?
Jos ystäväsi ap on niin hölmö ja tyhmä, että ihastuu ja rupeaa suhteisiin väärien miesten kanssa, niin eihän ne jutut ole sun vastuulla.
En minä naureskele enkä sääli, olen huolissani. Nuo haaveethan ovat ihan ymmärrettäviä ja realistisia normaalissa tilanteessa. Mutta jos homma nyt on sitä miltä näyttää niin sitten ne eivät tule toteutumaan.
Ja ei, ei ole minun vastuullani. En ole ystäväni holhooja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ota / yritä ottaa heistä kuva ja laita Facebookiin julkiseksi. Ystäväsi on onnessaan, että kaikki näkevät ihanan uuden miehen. Miehen reaktio voi olla mielenkiintoinen.
En ole tavannut miestä enkä aio tavatakaan. Muuten ihan hauska idea kyllä!
Ongelma olisi siinä, että ystäväni on lähtenyt täysillä mukaan tuohon salamyhkäisyyteen. Hänen mielestään mies on reilu kun ei halua pahoittaa exän mieltä muuttamalla pois ja/tai esiintymällä ystäväni kanssa julkisesti.
Ap
Apinaa koijataan, apinaa pumpataan. 😂
Vierailija kirjoitti:
Mikä hinku ja halu teillä on puuttua toisten rakkauselämään?
Onko se vain kateutta siitä, että toinen saa elää ja olla onnellinen jonkun kanssa, kestipä se onni siten kauan- tai vähän aikaa?
Mistä muut voivat tietää toisten tunteet ja aikomukset ja aatokset?
Ei yhtään mistään.
Minua ärsyttää vieläkin se, ettei kukaan aikoinaan sanonut minulle, että miesystäväni on mulkku! Vasta kun erosimme, niin avasivat suunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan sitä nyt niin muka sivistyneitä että. Oikea kieli nero on tullut palstalle!
Jos käyttää sanontoja, niin olisi syytä olla vääntämättä niistä omia versioita 🙄 Kielinerokin on muuten yhdyssana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttää sanontoja, niin olisi syytä olla vääntämättä niistä omia versioita 🙄 Kielinerokin on muuten yhdyssana.
Pahoittelen syvästi aiheuttamaani mielipahaa ja närkästystä. Meillä päin sanotaan että jotain viedään kuin naapurin sikaa narussa.
Ehkä voimme yhdessä päästä yli tästä kriisistä.
Ap
Minun ystäväni taas on se puoliso, jonka miehellä on PITKÄ salasuhde toiseen naiseen. Jäi ensin kiinni yhdestä "hairahduksesta" joka muuttui "pariksi kerraksi" ja lopulta löytyi todisteita vuoden takaa. Petturi myönsi aina kerralla vain sen verran mistä jäi kiinni. Mutta nyt on tietysti kaikki ohi ja se hullu akka vainoaa edelleen miesparkaa joka on tietenkin vastannut vain pyytääkseen jättämään hänet rauhaan!
Ystävän rooli on näissä vaikea, rakastunut kun valitsee uskoa toisesta vain hyvää, minkäs sille voit? Riipaisee katsoa vierestä miten toinen pilaa elämänsä mutta itse on heidän tiensä kuljettava, heillä kun on kaikki ratkaisun avaimet kuitenkin käsissään.
Itse olen tullut siihen lopputulokseen, ettei auta kuin odottaa, koska se viimeinen olki katkaisee kamelin selän ja olla sitten tukena.
Vierailija kirjoitti:
Joo, surullista ja surullista.
Taitaa olla enemmänkin kateellisia tunteita ap:lla, kun ystävä vaihteeksi hehkuttaa ja riemuitsee omista tunteistaan. Ja hällä menee rakkaudessa hyvin.
Mitäs se kellekään kuuluu miten kauaa suhde kestää? Erotaanhan sitä avioliitoistakin saati sitten pelkästään suhteista.
Hirveän hyvin tuntuukin menevän rakkaudessa tällä ystävällä. Ukko pitää kahta muijaa ja salarakkaana oleva ystävä odottaa innoissaan heidän yhteistä tulevaisuuttaan, josta voi jo nyt melkein varmaksi sanoa, ettei tule olemaan.
Eiköhän ap ole vain huolissaan ystävästään ja siitä, miten tämän käy sitten kun tuo "parisuhde" loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Minun ystäväni taas on se puoliso, jonka miehellä on PITKÄ salasuhde toiseen naiseen. Jäi ensin kiinni yhdestä "hairahduksesta" joka muuttui "pariksi kerraksi" ja lopulta löytyi todisteita vuoden takaa. Petturi myönsi aina kerralla vain sen verran mistä jäi kiinni. Mutta nyt on tietysti kaikki ohi ja se hullu akka vainoaa edelleen miesparkaa joka on tietenkin vastannut vain pyytääkseen jättämään hänet rauhaan!
Ystävän rooli on näissä vaikea, rakastunut kun valitsee uskoa toisesta vain hyvää, minkäs sille voit? Riipaisee katsoa vierestä miten toinen pilaa elämänsä mutta itse on heidän tiensä kuljettava, heillä kun on kaikki ratkaisun avaimet kuitenkin käsissään.
Itse olen tullut siihen lopputulokseen, ettei auta kuin odottaa, koska se viimeinen olki katkaisee kamelin selän ja olla sitten tukena.
Näin minäkin asian näen. Jos kyseessä olisi vaikkapa oma hypoteettinen tyttäreni, saattaisin sanoa asiasta vähän kärkkäämminkin. Aikuisen ihmisen tilannetta ei kuitenkaan voi kukaan muu muuttaa kuin hän itse. Olen kuuntelijana nyt ja tulen olemaan tukena kun pilvilinnat romahtavat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, surullista ja surullista.
Taitaa olla enemmänkin kateellisia tunteita ap:lla, kun ystävä vaihteeksi hehkuttaa ja riemuitsee omista tunteistaan. Ja hällä menee rakkaudessa hyvin.
Mitäs se kellekään kuuluu miten kauaa suhde kestää? Erotaanhan sitä avioliitoistakin saati sitten pelkästään suhteista.
Hirveän hyvin tuntuukin menevän rakkaudessa tällä ystävällä. Ukko pitää kahta muijaa ja salarakkaana oleva ystävä odottaa innoissaan heidän yhteistä tulevaisuuttaan, josta voi jo nyt melkein varmaksi sanoa, ettei tule olemaan.
Eiköhän ap ole vain huolissaan ystävästään ja siitä, miten tämän käy sitten kun tuo "parisuhde" loppuu.
Jep. Kai sitten jossain ihmisissä, kuten tuossa kommentoijassa, herää kateus vastaavassa tilanteessa. Minä kyllä tunnen lähinnä huolta ja empatiaa kun hyvä ystäväni on vaarassa saada rakkaudessa siipeensä kunnolla.
Meitä on moneen junaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Apinaa koijataan, apinaa pumpataan. 😂
Näin taitaa ikävä kyllä olla asian laita. :( No, ei auta kuin toivoa että virheistä oppii. Kuten kissanpennutkin.
Ap
Ai että, ei oo kyl helppoo, en tiiä kuinka itse toimisin tai jos olisin toi sun frendi, kuuntelisinko mitä sanot. Hankalaa on.
Jos nuo ovat miehen oikeasti sanomia asioita, miten mies voi sanoa, että on eronnut, mutta silti ei voi lähteä, kun vaimo ei halua erota. Ei kai siinä enää mitään haluja kysytä, jos on jo erottu. Jos taas vielä mietitään, eroavatko vai ei, mies ei ole vielä eronnut.
Ap:n kannattaisi minun mielestäni kysyä vielä siltä ystävältä, mikä onkaan se syy, miksi mies ei ole lähtenyt. Sen jälkeen voi kysyä, onko mies kertonut, miten ja milloin tilanne muuttuu. Voihan mies kutsua itseään eronneeksi, mutta sellainen hän ei nyt kyllä millään mittapuulla ole. Ei salasuhteen ylläpitäminen ole eroamista.
Vierailija kirjoitti:
Jos nuo ovat miehen oikeasti sanomia asioita, miten mies voi sanoa, että on eronnut, mutta silti ei voi lähteä, kun vaimo ei halua erota. Ei kai siinä enää mitään haluja kysytä, jos on jo erottu. Jos taas vielä mietitään, eroavatko vai ei, mies ei ole vielä eronnut.
Ap:n kannattaisi minun mielestäni kysyä vielä siltä ystävältä, mikä onkaan se syy, miksi mies ei ole lähtenyt. Sen jälkeen voi kysyä, onko mies kertonut, miten ja milloin tilanne muuttuu. Voihan mies kutsua itseään eronneeksi, mutta sellainen hän ei nyt kyllä millään mittapuulla ole. Ei salasuhteen ylläpitäminen ole eroamista.
Ja vielä jatkan, että ystävältä voisi vielä kysyä, mitä mies on tarkoittanut sillä, että hän on eronnut. Mitä mies on tehnyt sellaista, että hän voi kutsua itseään eronneeksi.
Juu, ehkä ystävä kieltäytyy ajattelemasta asiaa eikä näe tilanteen ristiriitaisuutta, mutta minusta sinun pitäisi nyt esittää hänelle vain sellaisia kysymyksiä, että hänen pitää itsekin hieman miettiä, mitä on tapahtumassa.
Mun mielestäni ei ole rakkaudessa hyvin menemistä sotkeutua varattuun mieheen jolla ei näy olevan aikomustakaan erota ja joka pitää toista naista ns. sivupil*una.
Mistä sinun kaltaisiasi oikein sikiää? Toivottavasti tällaisia ei osu kenenkään ystäväpiiriin.