Katkooko narsisti välejä ”myrkyllisiin ihmisiin”?
Onko tavallista, että narsisti erottaa jonkun ihmisen hovistaan kertoen muille hovin jäsenille, että tämä ”hovista erotettu” oli raskas, myrkyllinen ihminen, joka kuormitti häntä henkisesti?
Oikeasti narsisti ei katkaissut välejä ensin, vaan uhri, mutta narsisti käänsi asian päälaelleen. Eikä uhri kokenut olevansa millään tavalla myrkyllinen, vaan päinvastoin, uskoi itse joutuneensa myrkyllisen ihmisen uhriksi.
Onko tällainen käytös ihan tavallista eli yritetään saada toinen (uhri) ajattelemaan, että hän oli itse asiassa syypää välirikkoon?
Kommentit (120)
Sama, narskuta yksin, ei kiinnosta.
Nirskun narskun, Nirskun narskun, Nirskun narskun... 🤮🤮🤮🤮🤮🤮😠😠😠😠
Narskuasiantuntijan päräyksiä aamusta... 😬🤪😵
Jos narsistia ei tottele/ narsisti kokee ettei häntä totella, ”tottelematon” on MIELISAIRAS. Kaikille kerrotaan naureskellen, miten mielisairas tämä ihminen on ja hovi uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Narskuasiantuntijan päräyksiä aamusta... 😬🤪😵
Reppananarsku ei kestä että aiheesta puhutaan. Tekase vaikka lasu jospa se sua helpottas : D D D
Mulla on narsisti vanhempana. Olen aina ihmetellyt sitä piirrettä että ihaillaan esimerkiksi jotakin koulutusta, asuinpaikkaa, työpaikkaa, harrastusta jne joka jollakin tutulla henkilöllä on. Sitten kun minä olen hankkinut itselleni nuo samat koulutuksen, asuinpaikan, työpaikan ja harrastuksen kuin tuolla henkilöllä on, eivät ne olekaan yhtään hienoja ja ihailtuja enää. Päinvastoin, ne ovat säälittäviä, naurettavia ja huonoja.
Jos aihe ei kiinnosta tai se peräti ärsyttää: älä avaa ketjua. Pätee ihan mihin tahansa keskustelun aloitukseen täällä. Meitä muita tämä kiinnostaa ja on hyvä että narsismista puhutaan, se auttaa ihmisiä tunnistamaan tilanteita ja tuon ihmistyypin.
Narsisteja on paljon, mm. wikipedian mukaan jopa 9% väestöstä. Se tarkoittaisi sadasta ihmisestä 9 henkilöä! Jokainen meistä siis on kohdannut narsistin, useimmat tietämättään ja tajuamattaan - se myrkky ilmenee yleensä lähisuhteissa. Siksi tästä on tärkeää puhua.
Jos ei kiinnosta tai jopa osuu omaan nilkkaan, mene muualle.
Aloitukseen: kyllähän se narsisti juuri tuotakin tekee. Asiat kierähtävät aina jotenkin päälaelleen ja uhrista maalataan syyllinen. Valitettavasti monet narsistin hovilaiset siihen uskookin, jolloin ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin jättää koko porukka taakseen, oli sitten lähisukua tai ei.
Se on mysteeri, miten hovin jäseniltä puuttuu kaikki oma ja älyllinen ajattelu täysin. Joku voi viettää koko elämänsä tällaisen koneiston osana tajuamatta sitä koskaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Se on mysteeri, miten hovin jäseniltä puuttuu kaikki oma ja älyllinen ajattelu täysin. Joku voi viettää koko elämänsä tällaisen koneiston osana tajuamatta sitä koskaan itse.
Riippuu tietty tapauksesta mutta eihän niille hovin jäsenille välttämättä tule milloinkaan esiin se narsistin myrkyllinen puoli. Heille narsisti saattaa näyttää ikuisesti vain sitä kullattua ulkokuortaan ja kokonaisuus näyttäytyy hoviväelle siten että narsistin muut ihmissuhteiden kariutumiset menevät siihen piikkiin että narsistille vaan osuu poikkeuksellisen paljon huonoa tuuria... Tämä ainakin jos hovin jäsenet eivät ole harjaantuneita tunnistamaan narsismia. Tai vaihtoehtona jos he itse hyötyvät narsistin ystävyydestä, sulkevat silmänsä vaikka hälärit soisivatkin.
Omasta narsistisuudestani en tiedä mutta olen katkaissut välejä sen vuoksi että osa käyttää vaan terapeuttina ja haluaa vain puhua asioistaan tai udella omiani kertoakseen niitä eteenpäin. Muuten minulla ei ole virkaa kenellekkään tai pyydetä mihinkään tms. Joten kiitos riitti! Etsiköön terapeuttinsa ja juorun kohteensa muualta.
Vierailija kirjoitti:
Toki p4skaa ei tietenkään tarvitse puhua jälkikäteen.
Sen ihmisen ku joskus näkis.
Vierailija kirjoitti:
Se, että joku ei halua olla jonkun toisen kanssa tekemisissä, ei tee kenestäkään narsistia, huokaus.
Ihmiset saavat pääsääntöisesti viettää aikaa niiden kanssa, joiden kanssa haluavat, niin mitä se kenellekään muulle mitään kuuluu? Toki p4skaa ei tietenkään tarvitse puhua jälkikäteen.Itse olen tässä "katkaissut" välejä 4 ihmisen kanssa reilu vuoden sisään, lähinnä siksi, että huomasin, että heidän seuransa ottaa enemmän kuin antaa. Ihan hyviä ihmisiä kaikki ja hauskaa on ollut, mutta aika aikansa kutakin :)
En ole näistä ihmisistä kenellekään mitään pahaa puhunut, enkä muistele heitä pahalla, mutta olo on kevyempi, kun ei tarvitse enää olla missään tekemisissä heidän kanssaan :)
Tyypillistä naisen venkoilua. Katkaistaan välit jostain"hyvästä syystä" hyviin ihmisiin, joiden kanssa on hauskaa. Kerrohan tarkemmin miksi heidän seuransa"ottaa enemmän kuin antaa"? Ovatko kaverisuhteet sinulle jotain liiketoimintaa, joista pitää jäädä voitolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietty tapauksesta mutta eihän niille hovin jäsenille välttämättä tule milloinkaan esiin se narsistin myrkyllinen puoli. Heille narsisti saattaa näyttää ikuisesti vain sitä kullattua ulkokuortaan ja kokonaisuus näyttäytyy hoviväelle siten että narsistin muut ihmissuhteiden kariutumiset menevät siihen piikkiin että narsistille vaan osuu poikkeuksellisen paljon huonoa tuuria... Tämä ainakin jos hovin jäsenet eivät ole harjaantuneita tunnistamaan narsismia. Tai vaihtoehtona jos he itse hyötyvät narsistin ystävyydestä, sulkevat silmänsä vaikka hälärit soisivatkin.
Paitsi, että se ei ole mikään narsisti ellei sinulla ole näyttää psykologian ammattilaisen diagnoosia, joka todistaa tämän huippumuodikkaan persoonallisuuhäiriön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Sitten taas jos hovin jäsen tapaa tällaisen ”kariutuneen ihmissuhteen” ja näkee että se ihminen on ihan tavallinen, aito ihminen, josta ei ilmene mitään mielen sairauden merkkejä tai muuta omituista — eikö hovin jäsen silloinkaan herää?
Vierailija kirjoitti:
Jos aihe ei kiinnosta tai se peräti ärsyttää: älä avaa ketjua. Pätee ihan mihin tahansa keskustelun aloitukseen täällä. Meitä muita tämä kiinnostaa ja on hyvä että narsismista puhutaan, se auttaa ihmisiä tunnistamaan tilanteita ja tuon ihmistyypin.
Narsisteja on paljon, mm. wikipedian mukaan jopa 9% väestöstä. Se tarkoittaisi sadasta ihmisestä 9 henkilöä! Jokainen meistä siis on kohdannut narsistin, useimmat tietämättään ja tajuamattaan - se myrkky ilmenee yleensä lähisuhteissa. Siksi tästä on tärkeää puhua.
Jos ei kiinnosta tai jopa osuu omaan nilkkaan, mene muualle.
Aloitukseen: kyllähän se narsisti juuri tuotakin tekee. Asiat kierähtävät aina jotenkin päälaelleen ja uhrista maalataan syyllinen. Valitettavasti monet narsistin hovilaiset siihen uskookin, jolloin ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin jättää koko porukka taakseen, oli sitten lähisukua tai ei.
No nythän me saatiin tänne kovan luokan kyökkipsykologi, nykyään on epämuodikasta jos ei ole tavannut huippumuodikasta narsistia tai joutunut sellaisen"uhriksi", jotta saa muodikkaasti kertoa kahvipöydässä"narsistin"tempauksista.
Diagnoosin tietysti voi antaa kuka tahansa kyökkipsykologi, ei haittaa vaikka kyseisen äärimmäisen harvinaisen persoonallisuuhäiriön diagnosointi on kokeneelle psykologian ammattilaisellekkin erittäin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Sitten taas jos hovin jäsen tapaa tällaisen ”kariutuneen ihmissuhteen” ja näkee että se ihminen on ihan tavallinen, aito ihminen, josta ei ilmene mitään mielen sairauden merkkejä tai muuta omituista — eikö hovin jäsen silloinkaan herää?
Ei ilmene mielisaurauden merkkejä:D:D Kyllähän se maallikko toki pystyy näkemään merkit yhden tapaamisen perusteella ja antamaan diagnoosin.
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli nyt ihmisestä, joka puhuu yhteisille tutuille ja ystäville uhristaan ”myrkyllisenä ihmisenä, joka kuormitti häntä henkisesti”. Tämä siis välirikon syy ”narsistin” mielestä. Ei se, että tämä ihminen oli itse aiheuttanut kamelin selän katkeamisen omalla sairaalla käytöksellään.
Kun uhri on mustamaalattu raskaaksi ja myrkylliseksi, ei liene yllätys, että myös kaikki yhteiset tutut ja ystävät vain katoavat uhrin elämästä tai pysyvät enää korkeintaan viileän asiallisissa väleissä, samalla kuitenkin pitäen ”narsistin” kanssa samalla tavalla yhtä kuin aina ennenkin.Outoja vastauksia tullut tähänkin.
Ap
Täällä on paljon luonnehäiriöisiä ja aina kun näkevät jotain mikä ei ole linjassa heidän häiriintyneen elämäntapansa kanssa niin saapuvat nälvimään ja uhriutumaan.
Ap, olet se sama joka kunikaalliseten palstoilla mesoat jokaista narsistiksi Näihin sun narku juttuihin on kaikki kyllästyneet, Siksi kunnkuketjut kuivuu. Sovitaan että NARSKUTA YKSIN, hyvin näytät itsellesi vastailehan, joten heippa.