Miten sait psykiatriset diagnoosisi? Tutkittiinko kunnolla vai lätkäsikö naaman perusteella?
Kävitkö psykologin tutkimuksissa? Mitä diagnooseja sait?
Kommentit (84)
Työterveyslääkäri antoi diagnoosit käynnillä, psykiatri ei nähnyt tarvetta tarkempiin tutkimuksiin. Olemuksen perusteella dg.
Psykologin tutkimuksia voi käyttää diagnosoinnin apuna.
Ihan naaman perusteella lätkäistiin. Kärpäslätkällä.
Etsin hyvän yksityisen psykiatrin. Kävin keskustelemassa tarvittavat kerrat.
Psykologilla ei ole valtuuksia eikä osaamista mitään diagnooseja antaa. Sen tekee psykiatri, tai vähintään lääketieteen lisensiaatti.
Aion hankkia jonkin psykiatrisen diagnoosin heti kun sellainen tulee saataville.
Vierailija kirjoitti:
Palsta täynnä hulluja
Ikävää, että joudut sanomaan noin ilkeästi.
Toistan itseäni, minulle kuntoutustukea varten tehtailtiin lievä diagnoosi, ja sen teki psykologi, yleislääkäri kirjasi lausuntoon. Sanottiin, ettei fyysisillä sairauksilla pötki pitkälle. No, en saanut. Kuulemma varsinainen lääkäri ei saa olla yleislääkäri vaan fyys sairauden erikoislääkäri.
Siten, että kukaan ei ikinä usko miten sairaita ihmisiä lähelläni on ollut koko elämäni ajan ja mihin kaikkeen kykenevätkään. No, he saivat mitä halusivatkin ja itse en luota enää ikinä kehenkään ihmsieen, en yhteenkään enkä pyydä apua enää ikinä keneltäkään. Herran haltuun. Ja rukoilen, että karma-korona iskisi kusipäihin.
Olenhan nyt siis h ullu niin voin rukoilla mitä lystään ainakin eikä kiinnosta yhtään vaikka kaikki nauraisi seonneelle hihhulille. Enää ei tarvitse ainakaan välittää kenenkään mielipiteistä mitään. Toki nuppini onkin sekaisin kun minut on traumatisoitu niin pahasti, mutta diagnoosi ja etenkin "hoito" oli ihan vääränlaista ja vain pahensi traumojani. Olen menetetty tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Siten, että kukaan ei ikinä usko miten sairaita ihmisiä lähelläni on ollut koko elämäni ajan ja mihin kaikkeen kykenevätkään. No, he saivat mitä halusivatkin ja itse en luota enää ikinä kehenkään ihmsieen, en yhteenkään enkä pyydä apua enää ikinä keneltäkään. Herran haltuun. Ja rukoilen, että karma-korona iskisi kusipäihin.
Olenhan nyt siis h ullu niin voin rukoilla mitä lystään ainakin eikä kiinnosta yhtään vaikka kaikki nauraisi seonneelle hihhulille. Enää ei tarvitse ainakaan välittää kenenkään mielipiteistä mitään. Toki nuppini onkin sekaisin kun minut on traumatisoitu niin pahasti, mutta diagnoosi ja etenkin "hoito" oli ihan vääränlaista ja vain pahensi traumojani. Olen menetetty tapaus.
Millaista "hoito" oli?
On tutkineet psykiatrit ja psykologit, silti olen sitä mieltä että diagnoosi on väärä. Mutta tulipa sillä eläke varmaankin.
Mikä pakkomielle näitä ketjuja avaavalla on psykiatreista?
Psykiatrin luona kävin. Siinä oli myös hoitaja psykiatrian polilta. Psykologi ei voi tehdä diagnoosia. Ei ole lääkäri.