Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korkeakouluopiskelijat ovat jaksamisensa äärirajoilla: "Korona tappaa paljon enemmän kuin tiedämmekään – se tappaa naurun, se tappaa hymyn"

Vierailija
25.07.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-12030192

Eikö näitä saakelin koronarajoituksia voida ottaa jo kokonaan pois? Ne tekevät nykyään jo paljon enemmän vahinkoa kuin hyötyä. Riskiryhmät ja vanhukset on jo rokotettu, joten rajoituksia ei enää tarvita! Vaikka tartuntoja tuleekin nyt paljon, niin tehohoidossa ei silti ole kuin muutama eikä koronakuolemiakaan juuri tule.

Kommentit (1091)

Vierailija
761/1091 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä rajoitteet ovat turhia. Koronaan tulee vastustuskyky sen sairastamalla tai rokottamalla, tässä ilmeisesti haetaan että rokottaminen tulee yhteiskunnalle halvemmaksi ja rajoitteiden avulla kontrolloidaan sairastuvuuden leviämistä tietyllä aikajaksolla siedettävästi. Lopultahan meidän on kuitenkin hyväksyttävä että virus jää kiertämään väestössä kuten muutkin kausitaudit.

Vierailija
762/1091 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuorten loputonta marmatusta. Kasvakaa aikuisiksi jo!!! Ikuisia lapsia nämä nykypellet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1091 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista, että fiksuina pidetyt nuoret ovat noin sekaisin. 

Tulevaisuus on pelottava, kun todella monella nuorella on psyykkisiä oireita. 

Työpaikalla keski-ikäiset tekevät duunit, kun nuoriso psyykesaitsuilee lähes joka viikko.

Juurikin näin! Minulla on 0 saikkupäivää viimeisen 3 vuoden ajalta. Joka vuosi meille tulee duuniin näitä liikunnallisia sporttitimmimimmejä, jotka sitten saikuttavat minunkin edestä. Työt hoidan minä. Tämä ei oikeastaan minua kuitenkaan haittaa, koska katson että töitä olen tullut tekemäänkin. Ihmettelen vain tätä nuorten maailmankatsomusta - vastuuta ei osata ottaa eikä kantaa.

Vierailija
764/1091 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään matkustin kaukoliikenteessä olevassa bussissa: nuoret ilman maskia, jalat vieruspenkeille nostettuina. Puheidensa perusteella yliopisto-opiskelijoita. - Koska heitä ei selvästikään kiinnosta oma eikä toisten turvallisuus, miksi minun pitäisi piitata heidän väitetyistä ongelmistaan? (Ja jostain syystä minua ärsyttävät aikuiset ihmiset, jotka eivät osaa matkustaa julkisissa liikennevälineissä muuten kuin vääntäytymällä ihme asentoon.)

Näet yhden ihmisen joukkoa x ja teet sillä perusteella päätöksen, että kaikki x on jonkilaisia ja niinpä sinua ei kiinnosta x ongelmat.

Näinhän suurin osa ihmisistä ajattelee ja toimii.

Mut hei kun hakkaa kikkailemalla viesteihin yksinään 800 alapeukkua niin sehän on vähän kuin olisi isompikin joukko samaa mieltä?

Muutenkin ketju näyttää olevan ilmeisesti kahden spämmivän tahon vallassa eli on nää moskovansoopaa spämmivät ja tuo yksi pakkomielteinen palstahullu joka hokee joka kommentissaan sitä miten opiskelijat ei saa valittaa. 

Vierailija
765/1091 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä42257 kirjoitti:

En jaksanut lukea ketjua. Onko joku boomeri jo kaivautunut kolostaan kommentoimaan asiaa Talvisota-vertauksillaan ja pullamössöhöpinöillään?

Tottakai on. Jopa 1800-luvun nälänhätä on otettu esille.

Ja tietty kaikki nuoret on laiskoja ja tyhmiä ja mihin tämä maailma on menossa yms.

Vierailija
766/1091 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

François Mitterrandin neuvonantaja, taloustieteilijä Jacques Attali kuvaili kirjassaan v. 1981  L’avenir de la vie, tulevaisuuden valtaeliitin kyynistä ajattelua näin:

"Tulevaisuudessa on löydettävä keino väestön vähentämiseksi. Aloitamme vanhuksista, sillä kun ihminen on yli 60-65-vuotias, hän elää kauemmin kuin tuottaa, ja se tulee yhteiskunnalle kalliiksi. Sitten heikot ja sitten hyödyttömät, jotka eivät anna mitään yhteiskunnalle, koska heitä tulee olemaan yhä enemmän, ja varsinkin lopuksi tyhmät.

Eutanasia kohdistuu näihin ryhmiin; eutanasian on oltava tulevaisuuden yhteiskuntiemme olennainen väline kaikissa tapauksissa.
Emme tietenkään pysty teloittamaan ihmisiä tai järjestämään leirejä. Pääsemme heistä eroon saamalla heidät uskomaan, että se on heidän omaksi parhaakseen.

Liian suuri ja suurimmaksi osaksi tarpeeton väestö on taloudellisesti liian kallista. Sosiaalisesti on myös paljon parempi, että ihmiskoneisto pysähtyy äkillisesti, kuin että se heikkenee vähitellen.

Emme pysty läpäisemään älykkyystestejä miljoonille ja taas miljoonille ihmisille, voitte kuvitella!

Me löydämme jotain tai aiheutamme sen; pandemia, joka kohdistuu tiettyihin ihmisiin, todellinen talouskriisi tai ei, virus, joka vaikuttaa vanhuksiin tai sairaisiin, sillä ei ole väliä, heikot ja pelokkaat alistuvat.

Tyhmät uskovat sen ja pyytävät hoitoa. Olemme huolehtineet siitä, että olemme suunnitelleet hoidon, hoidon, joka on ratkaisu.
Idioottien valinta tapahtuu siis itsestään: he menevät itse teurastamoon."

......................................................................................................................

Nykyinen talouden valtaeliitti, ihmiset weforum.org takana, ovat asettaneet tavoitteen vähentää maailman väestömäärän 0,5 miljardiin. Maailman Talousfoorumi, WEF, perustettiin 50 vuotta sitten, sen perusti nykyinen johtaja Klaus Schwab. Hän ja muu valtaeliitti on alusta asti kertoneet että maapallon väkimäärä pitää saada vähennettyä.

Nyt tämä samainen porukka teetätti Wuhanin labrassa koronaviruksen (todistettu jo oikeudenkäynnissä) ja sama porukka tarjoaa "hoidoksi" pelastavaa rokotetta!

HERÄTKÄÄ JA MIETTIKÄÄ, katsokaa kuolinlukuja maailmalta. Sitä mukaa kun rokotuskäyrät nousee, kuolinkäyrät nousee perässä. Tästä kertoi mm. Nobel-palkittu Luc Montagnier. Nyt on aika herätä aivopesusta ja alkaa ajattelemaan järjellä ennenkuin on liian myöhäistä!

Te salaliittohörhöt olette kouluttamattomia ja typeriä. Ehkä saatte tuosta jotain vallantunnetta, mutta täyttä hömppää se on.

Vierailija
767/1091 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkoa ainesta.

Oma lapsi aloitti yliopiston viime vuonna, kertoo että opinnot ovat edenneet oikein hyvin, kun etäluennot on mahdollista kuunnella silloin kun itselle sopii.

On iloinen ja tyytyväinen, ei puhettakaan mistään kuolleista hymyistä vai mitä ne olikaan.

Pietarin trollia toki veetuttaa tämäkin kokemus.

Vierailija
768/1091 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäät ja riskiryhnät rokotettu ja kaikki keski-ikäiset. Muut suojautukaa FFP3/2. Ottakaa rokote.

Vierailija
769/1091 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman etäopetusta en olisi pystynyt tekemään 100 op vuodessa, hyvä kun edes 60 olisi tullut täyteen

Vierailija
770/1091 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sairaanhoitopiirit ympäri Suomea kertovat koronan lisänneen nuorten masentuneisuutta, ahdistusta ja syömishäiriöitä. Psykiatrisessa hoidossa nuoria on enemmän kuin koskaan."

Nyt ne ovatkin todellisten perkeleiden hoivissa. psykiatrit.  vakavin sairaus kaikista. He todella tarvitsevat potilaansa.

Vierailija
771/1091 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikkoa ainesta.

Oma lapsi aloitti yliopiston viime vuonna, kertoo että opinnot ovat edenneet oikein hyvin, kun etäluennot on mahdollista kuunnella silloin kun itselle sopii.

On iloinen ja tyytyväinen, ei puhettakaan mistään kuolleista hymyistä vai mitä ne olikaan.

Pietarin trollia toki veetuttaa tämäkin kokemus.

Sehän on selvä. Muiden kakarat jne.

Vierailija
772/1091 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpot ja hyvät ajat tuottaa laiskaa ja kykenemätöntä sakkia. Laiska ja kykenemätön sakki tuottaa huonoja ja vaikeita aikoja. Huonot ja vaikeat ajat tuottaa sitkeää ja osaavaa sakkia. Sitkeä ja osaava sakki tuottaa helppoja ja hyviä aikoja

Samaa mieltä. Kyllä on laiskaa ja kykenemätöntä sakkia ja todella suuri osa mt-potilaita vaikka vaikeudet on vasta edessä. 

Vierailija
773/1091 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otaniemen opiskelijan biisi puhuu olosuhteista nuorten kokemana:

https://open.spotify.com/track/4wh5BTnUjrm35gZKEvi4F8?si=656e45be25ee4c…

Vierailija
774/1091 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai medioissa korostuu valittavien ääni. Ne, jotka ovat tyytyväisiä, harvemmin pitävät älämölöä eikä medioita puolestaan kiinnosta hyvinvointi samalla tavalla kuin pahoinvointi.

Vierailija
775/1091 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sairaanhoitopiirit ympäri Suomea kertovat koronan lisänneen nuorten masentuneisuutta, ahdistusta ja syömishäiriöitä. Psykiatrisessa hoidossa nuoria on enemmän kuin koskaan."

Tässä huomaa hyvin sen miten retuperällä kasvatus on ollut, kun elämän pienet vastoinkäymiset kasvavat liian suuriksi ymmärtää: tuntuu pahalta, kun sitä kaveria ei pääse näkemään tai sinne festareille menemään. Elämä on muutakin, kuin päähän taputtamista ja pullamössöä. Hyvä, jos tämän sisäistää ajoissa.

Vierailija
776/1091 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42257 kirjoitti:

En jaksanut lukea ketjua. Onko joku boomeri jo kaivautunut kolostaan kommentoimaan asiaa Talvisota-vertauksillaan ja pullamössöhöpinöillään?

Ja tietty kaikki nuoret on laiskoja ja tyhmiä ja mihin tämä maailma on menossa yms.

Toki pahoinvoiva nuoriso voisi hakea vertailukohtia myös ihan nykyajasta ja globaalilla perspektiivillä, esimerkiksi Syyriasta ja Jemenistä. Ehkä ne korona-ajan kärsimykset ovat kuitenkin kestettävissä täällä turvallisessa Suomessa, vaikka jotkut fuksiaiset perutaan tai Antti Tuiskun konsertti siirtyy.

Vierailija
777/1091 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua Ritan ulinalle.

Vierailija
778/1091 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista, että fiksuina pidetyt nuoret ovat noin sekaisin. 

Tulevaisuus on pelottava, kun todella monella nuorella on psyykkisiä oireita. 

Työpaikalla keski-ikäiset tekevät duunit, kun nuoriso psyykesaitsuilee lähes joka viikko.

Juurikin näin! Minulla on 0 saikkupäivää viimeisen 3 vuoden ajalta. Joka vuosi meille tulee duuniin näitä liikunnallisia sporttitimmimimmejä, jotka sitten saikuttavat minunkin edestä. Työt hoidan minä. Tämä ei oikeastaan minua kuitenkaan haittaa, koska katson että töitä olen tullut tekemäänkin. Ihmettelen vain tätä nuorten maailmankatsomusta - vastuuta ei osata ottaa eikä kantaa.

Oletko töissä jossain XXL:ssä, vai miten teille ei oteta töihin yhtään plösöjä sohvaperunamimmejä?

Vierailija
779/1091 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen AMK opiskelija ja olen äärimmäisen onnellinen, että olen saanut opiskella etänä. Onnistuu töiden teko siinä ohessa hyvin eikä tarvitse elää pelkällä opintotuella.

Vierailija
780/1091 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42257 kirjoitti:

Toki pahoinvoiva nuoriso voisi hakea vertailukohtia myös ihan nykyajasta ja globaalilla perspektiivillä, esimerkiksi Syyriasta ja Jemenistä. Ehkä ne korona-ajan kärsimykset ovat kuitenkin kestettävissä täällä turvallisessa Suomessa, vaikka jotkut fuksiaiset perutaan tai Antti Tuiskun konsertti siirtyy.

Tämähän se ois.