Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korkeakouluopiskelijat ovat jaksamisensa äärirajoilla: "Korona tappaa paljon enemmän kuin tiedämmekään – se tappaa naurun, se tappaa hymyn"

Vierailija
25.07.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-12030192

Eikö näitä saakelin koronarajoituksia voida ottaa jo kokonaan pois? Ne tekevät nykyään jo paljon enemmän vahinkoa kuin hyötyä. Riskiryhmät ja vanhukset on jo rokotettu, joten rajoituksia ei enää tarvita! Vaikka tartuntoja tuleekin nyt paljon, niin tehohoidossa ei silti ole kuin muutama eikä koronakuolemiakaan juuri tule.

Kommentit (1091)

Vierailija
741/1091 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtää tuon kun nuorilta menossa jo toinen vuosi harakoille. Nuoria ollaan vain kerrat ja parhaat vuodet pitää kotona istua ja etänä opiskella.

Boomerhapannaamat hakkaa alapeukkua, juhlittuaan toki itse ikuisen opiskeluoikeutensa turvin 12 vuotta yliopistossa ja sen jälkeen päästyään helposti hyviin alan töihin jossa inflaatio söi opintolainat ja asuntolainat. 

Opinto-oikeus on edelleen ikuinen.

Höpö höpö. Se on ollut iät ja ajat 10 vuotta plus se minkä vuosi kerrallaan saa sanottua lisää. Tähän kyllä pitää sitten olla pätevä suunnitelma miten aikoo valmistua. Silloin tällöin tehdyt tutkinnon uudistukset myös tekee sen, että suoritetut kurssit vanhentuvat ja eivät kelpaa.

Vierailija
742/1091 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä joku poistaa täyttä paskaa ja sitten toinen hullu vielä levittää sitä laajemmalle? Ilmoita idiootti nuo asiattomiudet poistettavaksi. Älä kommentoi niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1091 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko38 kirjoitti:

On se nykynuorilla rankkaa.

Minä kävin hakemassa ammattikorkeasta insinöörin paperit alle 10v sitten.

Päivät töissä, illat koulussa, viikonloppuisin koulutehtävät.

kesät yms lomat töissä, ei lomia viiteen vuoteen.

Samaan aikaan tuli muutama lapsi ja rakennutin omakotitalon. Taloprojekti oli silleen helppo, kun ei tarvinnut itse rakentaa, riitti että olis projektipäällikkönä.

Okei, koronaa ei ollut, mutta ei silloinkaan olisi kerinnyt baarissa käymään tai haalarit päällä kontata puistossa.

No olipa elämää, sulla ei ole mitään, mitä kiikkustuolissa muistella.

T. Rankasti nuorena bilettänyt, ja kiikkuun olisin mennyt, jos silloin nuorena olisi ollut korona

N36

Säälittävä elämä sulla.

ohis

Vierailija
744/1091 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä jokin suomalainen erityispiirre, että ylpeinä elvistellään kuinka elämän tyhjyys ei tunnu missään ja niistä omankin elämän pikku valopilkuista voisi luopua koska vain, koska tylsiähän ne olivat. Käytte töissä, tiskaatte ja kävelette kierroksen metsässä ja se riittää elämänsisällöksi kymmeniksi vuosiksi? Ja olette tästä vielä ylpeitä?

Voin pahoin. En todellakaan kuulu ankeaan hiirenharmaaseen joukkoonne.

Tämä.

Olen jo vanha, iältäni mutten sielultani. Lähes 1,5 vuotta olen kuunnellut kuinka olen vain heikko ihminen ja nyt pitää nauttia elämän pienistä hetkistä, kuten metsäretkistä ja voi vaikka aloittaa kutomisharrastuksen. Suurimpia rajoitusten tuomia ahdistuksia ei ole se etten pääse baariin/keikoille/matkustamaan/harrastuksiin vaan se että on viety se vapaus tehdä näitä asioita. Elämä on harmaata. Se on sitä että herätään viideltä, mennään töihin (jossa on maskipakko, ei enää yhteisiä lounaita työkavereiden kanssa, yksin syöt missä syöt), sitten kotiin, haet lapset, teet ruokaa, lohdutat lasta kun ei saa mennä harrastuksiin. Vapaapäivät ja lomat ei eroa arjesta, samaa ruoanlaittoa, kaupassa käyntiä ja siivousta kuten aina. Ei ole suunnitelmia elämälle, ei tavoitteita, vain harmaata. En ala pakotettuna elämään kotihiiren elämää vaikka rajoituksista nauttijat niin elävätkin. Minä vihaan metsäretkiä. Eikä siinä mitään jos tämä olisi ollut ainoa vuosi etten saa tehdä asioita joista nautin, mutta kun tässä on takana edelliset neljä vuotta lasten ja lähipiirin terveyden takia sitä harmaata kotielämää, piti viimeinkin olla aika jolloin minäkin saan taas elää ja harrastaa. Tuli universumi vastaan.

Saan suunnattomasti voimaa siitä kun olen ihmisten parissa, missä vaan - matkoilla, ravintolassa, ihmismassassa keikalla. Tapaan ehkä uuden ihmisen, juttelen, nauran, iloitsen. Kyllä, voi sanoa että olen masentunut ja ahdistunut siitä että ne asiat jotka tekee ihmiseksi, vietiin. Samaan aikaanhan ikäihmisiltä ei viety mitään, meidän kaupungissa vain ikäihmisten harrastukset pidettiin käynnissä uimahalleja myöten.

Ja mistään negatiivisista tuntemuksistahan ei ole sallittua puhua, ei tule sympatiaa. ”Kyllä aikuisen pitää ymmärtää”. Joo pitää ymmärtää mutta miten olisi edes hitunen ymmärrystä minulle päin?

En sympatisoi minäkään riskiryhmiä, en ikäihmisiä, en enää ketään. Enkä todellakaan ota itselleni tarpeetonta piikkiä siksi että nämä itsekkäät oman edun tavottelijat saavat elää, eihän minunkaan tunteeni merkanneet teille mitään.

Mutta hei, tänä vuonna päästiin festareille, vielä olisi parit edessä.

Kuole pois.

Todistit kaikki mitä kerroin todeksi. Kuolen kyllä, toivottavasti vedän sinut mukaani.

Mainitsinko muuten millä alalla olen? Ai niin, näitä arvon riskiryhmiä tässä hyysäilen. Mitään eivät ole tehneet pandemialta suojautuakseen. ”Minähän en kauppaan mene aamulla”. ”Kyllä minä saan tavata sukulaisiani ja ystäviäni, miksei ne nuoret nyt pysy kotona”. ”Maskia en taatusti käytä”.

Yksikään tuhansista asiakaskontakteistani ei ole suostunut maskin käyttöön koko aikana. Kyllä minun suojelutalkooni on ohi. Eipä tullut koronalisiä, ne meni toimeentulotukiasiakkaille ja etätöissä oleville verovähennyksinä. Minulta peruttiin viime vuonna laittomasti yksi loma, vähän tapellaan siitä vielä.

Olet sairas valehtelija...

Vierailija
745/1091 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun korona alkoi, olin rajoitusten puolella. Nyt kun tilanne vaan jatkuu ja taudista tiedetään enemmän, mielestäni rajoitukset tulisi purkaa nyt.

Itse olemme mieheni kanssa ottaneet rokotteet ja nykytiedolla vaikka rokote ei estä tartuntoja, se estää hyvin tehokkaasti vakavan taudinkuvan. Siihen meidän on mielestäni nyt oltava tyytyväisiä. Harvat koronakuolemat kestän, mutta lähipiiriissä ilmestyviä nuorten mielenterveysongelmia, ahdistuksia ja oman käden kautta lähteviä työikäisiä yrittäjiä, niitä tapauksia en kestä enää yhtäkään. Ne pysyköön kellareissaan loppuelämänsä, jotka haluavat, muille yhteiskunta on avattava välittömästi.

Helppohan sinun on kestää koronskuolemat, kun niitä ei lähipiirissäsi ole.

Vierailija
746/1091 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pitäisi alkaa miettiä, onko tässä maassa kohta yhtäkään työkykyistä nuorta jäljellä, Rita sanoo huolestuneena."

Laiskuus ja mukavuudenhalu, työnteko ei kiinnosta koska laiskottelu on mukavempaa.

Siinä ne ongelmat nuorilla.

Laiskuus ja mukavuudenhalu, nuoret ja lasten asiat ei kiinnosta. Siinä ne ongelmat vanhoilla.

Kukaan teistä vanhemmista ei ole kokenut koko elämänsä aikana samanlaista kriisiä. Koronakriisi iski juuri nuorten työpaikkoihin ja sitä kautta heidän tuloihinsa. Koronakriisi iski lapsiin, jotka eivät saaneet käydä koulua. Jos korona olisi sattunut esimerkiksi 60-luvulla niin ei tälläistä rajoituksia oltaisi ikinä tehty vaan paikallisia karanteeneja. Vanhat olisivat saaneet pysyä kotonaan kun työikäiset pyörittävät yhteiskuntaa ja ruokkivat lapsensa. Nyt tehdään toisin ja nyt tehdään se vanhusten ehdoilla. Minun puolestani rajoitukset olisivat saaneet jäädä ja vanhukset pysyä kotonaan. Ruotsi teki oikein ja ymmärsi priorisoida asiat tärkeysjärjestykseen. Vanhuksille tarjoillaan kuitenkin kaikki rahat ja palvelut nenän eteen. Ei heidän tarvitse käydä töissä, stressata toimeentulostaan tai edes muuttaa eri paikkakunnille töiden tai koulun perässä.

No niin, siinäpä meillä vasta oivallinen Suomen nuori toivo. Varmaan äänestätkin persuja tai kokkareita.

Ja sitten vielä nuoret ihmettelevät, että vanhemmat ikäryhmät katsovat heitä hämmästellen, kummastellen ja halveksien. Ei jatkoon.

Vierailija
747/1091 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nythän teillä yliopisto hihhuleilla on enemmän aikaa . voitte mennä vaikka manskulle istumaan. talojen lämmitys ja lämmin vesi pitää lopettaa. saatikka yksityis autoilu millähän tekin olette muuttaneet. MIETI HIILI JÄLKEÄSI 

Vierailija
748/1091 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä jokin suomalainen erityispiirre, että ylpeinä elvistellään kuinka elämän tyhjyys ei tunnu missään ja niistä omankin elämän pikku valopilkuista voisi luopua koska vain, koska tylsiähän ne olivat. Käytte töissä, tiskaatte ja kävelette kierroksen metsässä ja se riittää elämänsisällöksi kymmeniksi vuosiksi? Ja olette tästä vielä ylpeitä?

Voin pahoin. En todellakaan kuulu ankeaan hiirenharmaaseen joukkoonne.

Tämä.

Olen jo vanha, iältäni mutten sielultani. Lähes 1,5 vuotta olen kuunnellut kuinka olen vain heikko ihminen ja nyt pitää nauttia elämän pienistä hetkistä, kuten metsäretkistä ja voi vaikka aloittaa kutomisharrastuksen. Suurimpia rajoitusten tuomia ahdistuksia ei ole se etten pääse baariin/keikoille/matkustamaan/harrastuksiin vaan se että on viety se vapaus tehdä näitä asioita. Elämä on harmaata. Se on sitä että herätään viideltä, mennään töihin (jossa on maskipakko, ei enää yhteisiä lounaita työkavereiden kanssa, yksin syöt missä syöt), sitten kotiin, haet lapset, teet ruokaa, lohdutat lasta kun ei saa mennä harrastuksiin. Vapaapäivät ja lomat ei eroa arjesta, samaa ruoanlaittoa, kaupassa käyntiä ja siivousta kuten aina. Ei ole suunnitelmia elämälle, ei tavoitteita, vain harmaata. En ala pakotettuna elämään kotihiiren elämää vaikka rajoituksista nauttijat niin elävätkin. Minä vihaan metsäretkiä. Eikä siinä mitään jos tämä olisi ollut ainoa vuosi etten saa tehdä asioita joista nautin, mutta kun tässä on takana edelliset neljä vuotta lasten ja lähipiirin terveyden takia sitä harmaata kotielämää, piti viimeinkin olla aika jolloin minäkin saan taas elää ja harrastaa. Tuli universumi vastaan.

Saan suunnattomasti voimaa siitä kun olen ihmisten parissa, missä vaan - matkoilla, ravintolassa, ihmismassassa keikalla. Tapaan ehkä uuden ihmisen, juttelen, nauran, iloitsen. Kyllä, voi sanoa että olen masentunut ja ahdistunut siitä että ne asiat jotka tekee ihmiseksi, vietiin. Samaan aikaanhan ikäihmisiltä ei viety mitään, meidän kaupungissa vain ikäihmisten harrastukset pidettiin käynnissä uimahalleja myöten.

Ja mistään negatiivisista tuntemuksistahan ei ole sallittua puhua, ei tule sympatiaa. ”Kyllä aikuisen pitää ymmärtää”. Joo pitää ymmärtää mutta miten olisi edes hitunen ymmärrystä minulle päin?

En sympatisoi minäkään riskiryhmiä, en ikäihmisiä, en enää ketään. Enkä todellakaan ota itselleni tarpeetonta piikkiä siksi että nämä itsekkäät oman edun tavottelijat saavat elää, eihän minunkaan tunteeni merkanneet teille mitään.

Mutta hei, tänä vuonna päästiin festareille, vielä olisi parit edessä.

Kuole pois.

Todistit kaikki mitä kerroin todeksi. Kuolen kyllä, toivottavasti vedän sinut mukaani.

Mainitsinko muuten millä alalla olen? Ai niin, näitä arvon riskiryhmiä tässä hyysäilen. Mitään eivät ole tehneet pandemialta suojautuakseen. ”Minähän en kauppaan mene aamulla”. ”Kyllä minä saan tavata sukulaisiani ja ystäviäni, miksei ne nuoret nyt pysy kotona”. ”Maskia en taatusti käytä”.

Yksikään tuhansista asiakaskontakteistani ei ole suostunut maskin käyttöön koko aikana. Kyllä minun suojelutalkooni on ohi. Eipä tullut koronalisiä, ne meni toimeentulotukiasiakkaille ja etätöissä oleville verovähennyksinä. Minulta peruttiin viime vuonna laittomasti yksi loma, vähän tapellaan siitä vielä.

No en tiedä millaisia sinun asiakkaasi oikein ovat. Itse en ole omassa asuinpaikassani nähnyt kaupassa ketään paikallista vanhusta ilman maskia. Maskittomia ovat lähinnä keski-ikäiset miehet ja... ta-daa.... nuoret.

Parikymppinen maski naamalla on enemmän minimaalisen prosentin poikkeus kuin sääntö. Näin täälläpäin.

Kotihoito.

Asiakkaat pääosin ulkona liikkuvia, omaiset tietenkin myös.

Minkä alueen?

Vierailija
749/1091 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun korona alkoi, olin rajoitusten puolella. Nyt kun tilanne vaan jatkuu ja taudista tiedetään enemmän, mielestäni rajoitukset tulisi purkaa nyt.

Itse olemme mieheni kanssa ottaneet rokotteet ja nykytiedolla vaikka rokote ei estä tartuntoja, se estää hyvin tehokkaasti vakavan taudinkuvan. Siihen meidän on mielestäni nyt oltava tyytyväisiä. Harvat koronakuolemat kestän, mutta lähipiiriissä ilmestyviä nuorten mielenterveysongelmia, ahdistuksia ja oman käden kautta lähteviä työikäisiä yrittäjiä, niitä tapauksia en kestä enää yhtäkään. Ne pysyköön kellareissaan loppuelämänsä, jotka haluavat, muille yhteiskunta on avattava välittömästi.

Hohhoijaa. Suomessa ei yhteiskunta ole vielä edes ollut suljettuna, joten hankala ymmärtää tätä ulinaa. Ihan vapaasti olette saaneet hakea deltavarianttia ulkomailta ja hävittää siitä festareilla ja ravintoloissa. Mitä muuta vielä pitäisi saada tehdä.

Hohhoijaa itsellesi, ei olla matkusteltu eikä riekuttu tapahtumissa, eikä ne olisi rajoitusten takia olleet mahdollistakaan aiemmin. Jos itse olet omassa omahyväisessä kuplassasi onnistunut elämään koronan aikana ilman suurempia murheita, niin onnea. Omaan lähipiiriini kuuluu matkailu-, ravintola-, ja tapahtuma-alan yrittäjiä ja jälki on ollut todella karua.

Ja voit myös haastatella ihmisiä, jotka asuvat oikeasti kovien rajoitusten maassa, mikä siellä on henkinen tila tällä hetkellä. Esim Britanniassa ei enää ole mahdollista vetää tiukkaa lockdownia, ne kauheudet menevät jopa koronakuolemien edelle. Edelleen, pelkääjät pysykööt jatkossa kellareissaan.

Mitä kauheuksia Britanniassa on ollut? Ja eikö monilla ole ollut ihan hyvä syy pelätä? eri

Vierailija
750/1091 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäiset ja toustaitouset kurottaa yksin, olipa korona tai ei. Sosiaalisesti taitavat ja aktiiviset keksivät kyllä keinot tutustua ja pitää yhteyttä.

Vierailija
751/1091 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään matkustin kaukoliikenteessä olevassa bussissa: nuoret ilman maskia, jalat vieruspenkeille nostettuina. Puheidensa perusteella yliopisto-opiskelijoita. - Koska heitä ei selvästikään kiinnosta oma eikä toisten turvallisuus, miksi minun pitäisi piitata heidän väitetyistä ongelmistaan? (Ja jostain syystä minua ärsyttävät aikuiset ihmiset, jotka eivät osaa matkustaa julkisissa liikennevälineissä muuten kuin vääntäytymällä ihme asentoon.)

Vierailija
752/1091 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Voi nyyh.

Kaikki ollaan samassa veneessä!

Kaikkia väsyttää.

Kaikki ärsyttää.

Kukaan ei halua saada koronaa.

Mitä se jatkuva valittaminen auttaa?

No minäpä poistan koronan planeetalta kun sinua vähän väsyttää.

Voi *****.

Käyttäkää maskia, peskää kädet, hakekaa rokote, pysykää pois väkijoukoista.

Se auttaa paremmin kuin täysin hyödytön kitinä. Aikuiset ihmiset!

Vierailija
753/1091 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttäkää kiinalaisia. Nehän tämän ovat keksineet.

Kiinalaisia Volvoja ostetaan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Vierailija
754/1091 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään matkustin kaukoliikenteessä olevassa bussissa: nuoret ilman maskia, jalat vieruspenkeille nostettuina. Puheidensa perusteella yliopisto-opiskelijoita. - Koska heitä ei selvästikään kiinnosta oma eikä toisten turvallisuus, miksi minun pitäisi piitata heidän väitetyistä ongelmistaan? (Ja jostain syystä minua ärsyttävät aikuiset ihmiset, jotka eivät osaa matkustaa julkisissa liikennevälineissä muuten kuin vääntäytymällä ihme asentoon.)

Näet yhden ihmisen joukkoa x ja teet sillä perusteella päätöksen, että kaikki x on jonkilaisia ja niinpä sinua ei kiinnosta x ongelmat.

Näinhän suurin osa ihmisistä ajattelee ja toimii.

Vierailija
755/1091 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäiset ja toustaitouset kurottaa yksin, olipa korona tai ei. Sosiaalisesti taitavat ja aktiiviset keksivät kyllä keinot tutustua ja pitää yhteyttä.

Niin?

Vierailija
756/1091 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kehityksen ammattilainen"? Tirsk.

Tirskutiliini, tirsk tirsk. Tyrsk!

757/1091 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea ketjua. Onko joku boomeri jo kaivautunut kolostaan kommentoimaan asiaa Talvisota-vertauksillaan ja pullamössöhöpinöillään?

Vierailija
758/1091 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä sosiaalista eksperimenttiä voida keskeyttää kesken kaiken näin vähäpätöisten syiden takia.

Vierailija
759/1091 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että fiksuina pidetyt nuoret ovat noin sekaisin. 

Tulevaisuus on pelottava, kun todella monella nuorella on psyykkisiä oireita. 

Työpaikalla keski-ikäiset tekevät duunit, kun nuoriso psyykesaitsuilee lähes joka viikko.

Vierailija
760/1091 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hölmöä porukkaa. Mitterandin tyhmiä...