Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin päättäjät ovat NIMBYjä?

Vierailija
27.08.2026 |

"Saimme haltuumme Helsingin asioista päättävien poliitikkojen postinumerot ja selvitimme, kuinka paljon heidän kotinsa lähellä asuu vieraskielisiä. Tulokset ovat hätkähdyttäviä."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/daac6e7e-a794-445c-a373-94cd63070…

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa sitä mamughetossa haluaisi asua. Eivät mmuuttajat itsekään. Paitsi ehkä jos on halal-putiikki ja moskeija ihan vieressä.

Vierailija
2/11 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä taida päättäjien lapsetkaan missään itähelsingin S2-valtaisessa koulussa sitä kansainvälistymistään oppia. 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ullatuin!

Vierailija
4/11 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin kiitos Iltalehdelle tän jutun tekemisestä! Paljon puhuttu aihe palstallakin, liekö täältä sen napanneet.

Vierailija
5/11 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri jännä juttu, että nämä päättäjät, jotka haluavat välttämättä kehitysmaalaisia Suomeen, eivät kuitenkaan huoli niitä naapureikseen.

Vierailija
6/11 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tienaa niillä ja kuitenkin jäävät toisten ongelmaksi. M*lkun unelma.

Vierailija
7/11 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua asiassa ihmetyttää eniten, että miksi helsinkiläiset äänestävät nimbyjä kaupunginvaltuustoon.

Vierailija
8/11 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroimme selvityksen tulokset professorille, joka latasi suorat sanat: ”Kaikki koulupiirien rajasiirtelyt ja tasoittamispyrkimykset tehdään ja suunnitellaan alueille, joissa poliitikot eivät itse asu.”

Ullatus!

Vierailija
9/11 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräti 25 valtuutetun postinumeroalueella vieraskielisten osuus on alle 10 prosenttia.

Tähän joukkoon kuuluvat muun muassa Munkkiniemessä asuvat kansanedustajat Maaret Castrén (kok), Fatim Diarra (vihr) ja Sari Sarkomaa (kok) ja Lauttasaaressa asuva Nasima Razmyar (sd). Razmyar on SDP:n varapuheenjohtajana yksi puolueen näkyvimmistä poliitikoista Helsingissä.

Vierailija
10/11 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö kuten minä teen vaan kuten minä sanon. 

Vierailija
11/11 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta pitäisi poistaa se kysymysmerkki. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä