Mies haluaa sinun muuttavan asuntoosi muttei halua myydä osaa asunnostaan sinulle?
Mitä teet? Miksi veikkaat, ettei mies halua myydä osaa asunostaan? Olen luvannut voivani mennä kihloihin mutta tämä seikka mietityttää. Olenko tyhmä niuho vai ainoastaan järkevä aikuinen (omasta mielestäni tietysti jälkimmäinen).
Kommentit (596)
Vierailija kirjoitti:
Siis täh. Molemmilla on nyt omistusasunto. Ap:n mielestä olisi reilua, että hänen asuntonsa on vuokralla ja hän pitää rahat itse, ja mies antaa hänen asua nurkissaan puoli-ilmaiseksi. Mites on ap, käykö sama järjestely toisinpäin? Miehen kämppä laitetaan vuokralle ja mies pitää rahat itse ja muutatte sinne sinun kämppääsi? Mies maksaa sinulle puolet vastikkeesta ja sinä maksat loput kulut? Ai miksei sovi?
Kyllä oman, itse maksetun omaisuuden tuotot saa pitää ihan itse, on ne sitten vuokraa, osinkoja, tai mitä tahansa. Jos toiselle ei sovi, että hänen asumiskulunsa vähenevät huomattavasti kun toinen maksaa puolet juoksevista kuluista samalla kun mies voi säästyneillä rahoillaan ostaa vaikka niitä ikiomia osakkeita, niin mies saa sitten asua yksin ja maksaa kaiken yksin ja olla ostamatta osakkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miestä siinä, ettei hän halua myydä asuntoaan. Haluaa teidän pitävän raha-asiat erillään, mikä on viisasta. Mutta sinuna en myisi sijoitusasuntoa, sinullakin on oikeus omistaa ja turvata omaisuutesi. Vastikkeet ja juoksevat kulut puoliksi. Miehellä ei ole mitään perusteita vaatia sinua maksamaan kokonaan. Samoin sisustus, ruoat ym. puoliksi.
+ vuokra
Mikä ihmeen vuokra? Omistusasunnosta ei makseta vuokraa.
Aloittaja mieltää itsensä järkeväksi, mutta enpä oikein tiedä, jos tällaista asiaa joutuu julkisesti kysymään ja vatvomaan. Kukin tekee niinkuin itsestä hyvältä tuntuu eikä pelkästään niin kuin joku toinen (tässä tapauksessa mies) haluaisi. Mutta miksi kysyä neuvoja täältä? Ei kuulosta kovinkaan järkevän ihmisen toiminnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miestä siinä, ettei hän halua myydä asuntoaan. Haluaa teidän pitävän raha-asiat erillään, mikä on viisasta. Mutta sinuna en myisi sijoitusasuntoa, sinullakin on oikeus omistaa ja turvata omaisuutesi. Vastikkeet ja juoksevat kulut puoliksi. Miehellä ei ole mitään perusteita vaatia sinua maksamaan kokonaan. Samoin sisustus, ruoat ym. puoliksi.
+ vuokra
Omasta omistusasunnosta ei makseta vuokraa, muuten kyllä.
Psykiatriina kirjoitti:
Aloittaja mieltää itsensä järkeväksi, mutta enpä oikein tiedä, jos tällaista asiaa joutuu julkisesti kysymään ja vatvomaan. Kukin tekee niinkuin itsestä hyvältä tuntuu eikä pelkästään niin kuin joku toinen (tässä tapauksessa mies) haluaisi. Mutta miksi kysyä neuvoja täältä? Ei kuulosta kovinkaan järkevän ihmisen toiminnalta.
Tässähän on tullut asiaan jo monta erilaista näkökulmaa, joita voi pohtia. Päätös tehdään tietysti pariskunnan välillä.
Avioliitto ilman avioehtoa on järjestely, jossa munat pistetään samaan koriin.
Puolisoiden väliset asuntokaupat ovat aika tyhmiä, sillä verottaja haluaa varainsiirtoveronsa joka kaupasta.
Ap kuulostat erittäin järkevältä ihmiseltä, en usko että tarvitset minulta neuvoja.
Ap, miksi maksat miehen ja koiran ruoat? Onko mies köyhä elelemässä yli varojensa, kun ruoan lisäksi haluaa maksattaa asumisensakin sinulla? Hänen olisi parempi laittaa ylihintainen asuntonsa vuokralle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+ vuokra
Ap ei olisi alivuokralainen vaan avopuoliso. Jos minulta Ap:na vaadittaisiin vuokraa, pyytäisin vuokrasopimusta. Sitten repisin sen ja päättöisin suhteen. Vuokran pyytäminen olisi tuossa kohtaa rahastusta, ei avoliitto. Ap:n mies täytyy päästää vapaaksi etsimään itselleen alivuokralaista.
Olen opiskelija. Asun miehen omistamassa asunnossa, en maksa edes vastiketta. Mies ei suostu ottamaan opiskelijalta rahaa vastaan, vaan sanoo että katsotaan sitten kun palaan työelämään. Toisaalta muuten minulla ei olisi varaakaan asua yhdessä. Aiemmin käytännössä maksoin asumiseni lähes kokonaan asumistuen avulla, "säästöni" on siis n. 50 e/kk.
Meillä on yhteinen tili, johon kumpikin laittaa osan tuloistaan. Yhteiseltä tililtä maksetaan ruoka jne. Laitan sinne summan, jonka opiskelijana budjetoin yksin asuessani ruokaan ja lisäksi tuon 50 euroa, jonka säästän asumisessa. Minulle nimittäin olisi ok elää opiskelijan elintasolla. Jos teemme matkoja tms, maksan toki osani. Mitään kalliita matkoja emme harrastakaan.
Toimisin samoin, jos osat olisivat toisin päin. Olenkin sanonut miehelle, että jos haluaa joku päivä lähteä jotain opiskelemaan niin sitten vaihdan mielihyvin osia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helevetti. Mies mieluummin ottaa kaupassa huutoraivoitkevän naisen puolisoksi mitä on sinkkuna. Kaikkea sitä saa lukea.
Onko ainoa tapasi riidellä "huutoraivoitku" ? Useimmat näiset pystyvät paljon pahempaan henkiseen väkivaltaan.
En tietenkään tee noin. Joku ilmeisesti tekee, kun miehensä tänne kirjoitti, että pakko on sietää, kun muuten joutuisi elämään yksin.
Mies puhui kiukuttelusta ja mykkäkoulusta.
Sekö on sitten parempi? Yhdessä kommentissa mainittiin huutaminen hernarihyllyllä.
Se oli joku ohis.
Mene huviksesi Prisman olutlavoille ja katso kun kesälomalaiselle aletaan motkottamaan kun keissiä lasketaan kärryyn. Se naisen kehonkieli ja kaikki. Väitätkö vakavissasi ettei elintervikeliikkeissä synny konflikteja siitä mitä ostetaan ja millä rahalla? Ja jos miehen tekee mieli syödä makkaraa ja naisen sushia niin lapset saavat tietysti 30 päivää kuukaudessa sitä samaa kuin mieskin?
En tietenkään voi muiden puolesta puhua, mutta minä motkon siitä keissistä sen takia, kun mies on joka ilta pöhnässä. Ei ole kiva katsoa vierestä kun menee vanhempiensa, sekä oman äitini kanssa samaa tietä alaspäin. Motkottaminen on se ainoa mitä on jäljellä ennen eroa, jota mies ei halua kun asiasta on keskusteltu. Rahasta ei ole kiinni, sen puolesta voisi ostaa kaksi keissiä joka päivä, vaan terveydestä. Mutta jos mies valitsee oluen perheensä ylitse, minkä sille voi, se on miehen valinta.
Ei syillä ole niin väliä, kyse oli siitä tapahtuuko tuota. katsos kun joku ihan pokkana väitti ettei moista tapahdu.
Minä kirjoitin, että en ole itse koskaan nähnyt. Kysyn tuolta motkottavalta naiselta, että huudaatko sinä niin kovalla äänellä, että muut lähistöllä olevat ihmiset huomaavat? Vai pyydätkö ihan hillityllä äänenvoimakkuudella, että mies jättäisi olutostot väliin?
Pysytään siinä kiukuttelevassa ja mököttävässä kuten alunperin laitoin. Tuo huutaminen on oma lisäyksesi. meneekö jakeluun?
Tässä on suora lainaus yhdestä kommentista:
"Nainen voi alkaa vaikka huutamaan kaupassa kuin lapsi jos ei saa tahtoaan läpi."
Tuoko on sinusta kukuttelua ja mököttämistä?
Se ei ole alkuperäinen kommenttini vaan se voi olla vaikka jonkun naisen sarkastinen heitto.
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi maksat miehen ja koiran ruoat? Onko mies köyhä elelemässä yli varojensa, kun ruoan lisäksi haluaa maksattaa asumisensakin sinulla? Hänen olisi parempi laittaa ylihintainen asuntonsa vuokralle.
Ap on jo todettu trolliksi ja se on naisille ok koska on ihana haukkua miehiä, mutta miksi sä ruokit sitä ja keksit lisää paskaa "miehestä" ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on jo todettu trolliksi ja se on naisille ok koska on ihana haukkua miehiä, mutta miksi sä ruokit sitä ja keksit lisää paskaa "miehestä" ?
Miten niin? Aika asialliselta kuulostaa ja ei mitenkään epäuskottava ole tarinakaan. Miksi yleistät tämän kaikkiin miehiin? Minulla ainakin on oikein hyvä mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+ vuokra
Ap ei olisi alivuokralainen vaan avopuoliso. Jos minulta Ap:na vaadittaisiin vuokraa, pyytäisin vuokrasopimusta. Sitten repisin sen ja päättöisin suhteen. Vuokran pyytäminen olisi tuossa kohtaa rahastusta, ei avoliitto. Ap:n mies täytyy päästää vapaaksi etsimään itselleen alivuokralaista.
Ja lokin etsimään uutta jäätelötötteröä.
Se mies saa susta ilmaisen piian ja seksiä. Loppupeleissä maksat enemmän kuin eri asunnoissa. Kun ukko kyllästyy niin heittää sut pihalle eikä sulla mitään sananvaltaa. Olen kuullut näistä. Älä tyttö hyvä suostu.
Kihlat ei merkitse mitään. Eri asunnot niin kauan kun haluaa naimisiin ilman avioehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan ostaisi mitään osuuksiaa toisen asunnosta vaan mieluummin sijoittaisiin eli mulle sopisi tosi hyvin tuollainen asumisjärjestely.
Siis maksaisit mielelläsi kaikki vastikkeet asumisesta toisen asunnosta ilman, että saisit siitä mitään vastineeksi? Ymmärsinkö oikein?
ap
Olen eri, mutta kyllä minustakin on reilua, että sinä maksat hoitovastikkeen kokonaan tai lähes kokonaan sekä ainakin puolet sähköstä ja vesimaksusta. Oletettavasti kyse on kaksiosta tai muusta pienehköstä asunnosta, jossa hoitovastike luokkaa 200 €. Muista, että sinun sijoitusasuntosi tuottaa kassavirtaa, jolla todennäköisesti lyhennät ko. asunnon lainaa. Palkkatulosi eivät kulu sijoitusasunnon lyhentämiseen, toisin kuin miehellä asunnossa, johon olet nyt muuttamassa.
Mieti kokonaisuutta ja summaa, josta nyt puhutaan. Todennäköisesti hoitovastike on huomattavan halpa verrattuna vastaavan asunnon vuokraan. Samalla saat miehen saman katon alle. Yhteinen elämäkin on mukavampaa, kun myös miehellä jää asumiskulujen jälkeen ylimääräistä rahaa.
Kuten aiemmin mainitsin. hoitovastike asunnosta, kahdesta hallipaikasta + kustannus sähköstä sekä netistä on n. 900 €/kk. Asunto ei ole "pieni kaksio".
ap
Miten hoitovastike voi olla noin iso? Vai onko siinä sisällä myös rahoitusvastike (jolla lyhennetään taloyhtiölainaa? Vai onko kyseessä jokin asumisoikeusasunto? En maksaisi noin isoa hoitovastiketta, oli asunto sitten oma tai puolison.
Mitä ihmettä tuo kihloihin menon lupailu on? Kihloissa ollaan, kun on luvattu mennä naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Se mies saa susta ilmaisen piian ja seksiä.
Monessa tapauksessa näin voisi olla, mutta miksi oletus, että AP alkaisi piiaksi? Tai ei itse myös saisi seksiä?
+ vuokra