Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa sinun muuttavan asuntoosi muttei halua myydä osaa asunnostaan sinulle?

Vierailija
25.07.2021 |

Mitä teet? Miksi veikkaat, ettei mies halua myydä osaa asunostaan? Olen luvannut voivani mennä kihloihin mutta tämä seikka mietityttää. Olenko tyhmä niuho vai ainoastaan järkevä aikuinen (omasta mielestäni tietysti jälkimmäinen).

Kommentit (596)

Vierailija
1/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä myisi kun ero on melkein väistämätön. Mutkistaa vain asioita.

Vierailija
2/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi myisi? Miksi ostaisit? Maksatte kulut puoliksi, mutta älä maksa hänelle vuokraa tai lainan lyhennyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teidän pitäisi omistaa asunto yhdessä?

Vierailija
4/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sijoitusasunto itsellesi.

Vierailija
5/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa oma sijoitusasunto.

Vierailija
6/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo et missään nimessä maksa miehellesi vuokraa! Maksat puolet sähköstä, vedestä ja hoitovastikkeesta.

Ja jos on miehelle ok järjestely niin mikäs siinä. Mitä sitä itse omistamaan, ala säästämään esim. sijoitusasuntoa varten.

Vierailija
7/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa oma sijoitusasunto.

Minulla on. Mies ei tästä tosin pidä. Mies myös haluaa, että maksan koko hoitovastikkeen hänelle asunnosya, jossa asuisimme yhdessä.

Vierailija
8/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisin, kunhan saisin tasapuolisen päätösvallan esim. sisustuksen suhteen. Lainanlyhennyksiä tai vuokraa en maksaisi, puolet juoksevista kuluista kyllä. Sitten jos mies haluaisi minun maksavan vuokraa/lyhennyksiä vaatisin saada ostaa osan asunnosta ja maksaa sitä.

Vierailija
9/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostuisin, kunhan saisin tasapuolisen päätösvallan esim. sisustuksen suhteen. Lainanlyhennyksiä tai vuokraa en maksaisi, puolet juoksevista kuluista kyllä. Sitten jos mies haluaisi minun maksavan vuokraa/lyhennyksiä vaatisin saada ostaa osan asunnosta ja maksaa sitä.

Vastasinkin jo että mies ei pidä siitä, että minulla on omakin asunto. Haluaa, että maksan koko hoitovastikkeen. Kuulemma reilua koska en asuntoa omista ja minun pitäisi ajatella asiaa edullisena vuokrana. En ymmärrä miehen aivoituksia.

ap

Vierailija
10/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tuo nyt aika surkealta kuulostaa koko suhde. Mies haluaa sitä ja tätä ja mitä kaikkea. Oletteko rakastuneita? Kihloihin "luvannut voivani mennä" kuulostaa aika ankealta.

Vierailija
11/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei pitäisikään ostaa tuossa vaiheessa kun ei olla vielä naimisissa tai edes kihloissa. Se on hankala sitten kun seurustelu päättyy hoitaa sen asunnon asioita kun sä muutat siitä pois ja miehen pitäisi taas ostaa se osuus sulta takaisin. Turhaa vaivaa ja rahanmenoa.

Maksat sen miehelle puolet vuokrasta mitä vastaavasta asunnosta sun pitäisi maksaa jos olisitte vuokranneet sen yhdessä ja sillä selvä. Sitten kun menette naimisiin ostatte luultavasti kuitenkin yhteisen kodin.

Vierailija
12/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos odottaisit, että se oikea tulee kohdallesi?

Vierailija
13/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisustukseen olen jo osallistunut maksamalla puolet niin astiastosta kuin matoista sekä kaikista sisustustekstiileistä. Ihan helposti voin todeta useita tuhansia euroja kuluneen. Tällä hetkellä rupeaa tuntumaan typerältä maksaa koko hoitovastike, sähkölasku sekä netin kulu. Jos tästä lähden, minulle ei jää mitään osoitusta siitä, että olen käyttänyt rahaa miehen omaisuuden eteen.

ap

Vierailija
14/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyytyväinen ja sijoittaisin omat rahani. 

Vierailija
15/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei pitäisikään ostaa tuossa vaiheessa kun ei olla vielä naimisissa tai edes kihloissa. Se on hankala sitten kun seurustelu päättyy hoitaa sen asunnon asioita kun sä muutat siitä pois ja miehen pitäisi taas ostaa se osuus sulta takaisin. Turhaa vaivaa ja rahanmenoa.

Maksat sen miehelle puolet vuokrasta mitä vastaavasta asunnosta sun pitäisi maksaa jos olisitte vuokranneet sen yhdessä ja sillä selvä. Sitten kun menette naimisiin ostatte luultavasti kuitenkin yhteisen kodin.

öö sinun mielestäsi ok, että seurustelukumppanin halutaa tuottavan voittoa?

Älä unohda, että minulla (ap) on omakin asunto.

ap

Vierailija
16/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasinkin jo että mies ei pidä siitä, että minulla on omakin asunto. Haluaa, että maksan koko hoitovastikkeen. Kuulemma reilua koska en asuntoa omista ja minun pitäisi ajatella asiaa edullisena vuokrana. En ymmärrä miehen aivoituksia.

ap

Jättäisin muuttamisen väliin. Pidä ihmeessä asuntosi tai miksi et vaikka ostaisi omaa. Mieleen tulee törkeä hyväksikäyttö, kun miesystäväsi ei suostu jakamaan omaisuutta kanssasi, mutta on valmis ottamaan vastaan maksun yhtiövastikkeesta. Mieti!

Vierailija
17/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ostaisi mitään osuuksiaa toisen asunnosta vaan mieluummin sijoittaisiin eli mulle sopisi tosi hyvin tuollainen asumisjärjestely. 

Vierailija
18/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisustukseen olen jo osallistunut maksamalla puolet niin astiastosta kuin matoista sekä kaikista sisustustekstiileistä. Ihan helposti voin todeta useita tuhansia euroja kuluneen. Tällä hetkellä rupeaa tuntumaan typerältä maksaa koko hoitovastike, sähkölasku sekä netin kulu. Jos tästä lähden, minulle ei jää mitään osoitusta siitä, että olen käyttänyt rahaa miehen omaisuuden eteen.

ap

Paljon tuo hoitovastike? Itselle sopisi hyvin tuollainen järjestelmä, etta maksaisin vastikkeen kokonaan ja puolet muista juoksevista kuluista. 

Vierailija
19/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan ostaisi mitään osuuksiaa toisen asunnosta vaan mieluummin sijoittaisiin eli mulle sopisi tosi hyvin tuollainen asumisjärjestely. 

Siis maksaisit mielelläsi kaikki vastikkeet asumisesta toisen asunnosta ilman, että saisit siitä mitään vastineeksi? Ymmärsinkö oikein?

ap

Vierailija
20/596 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en myisi. Toisaalta en ottaisi asumaan pelkästään puolella sähköstä ja vedestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi