Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme miestä vaivaa(ilkeily)?

Vierailija
04.08.2014 |

Alan olla kurkkuani myöten täynnä miehen huomauttelua ja ilkeilyä. Mikä siinä on, että pitää toisen mieli aina pahoittaa. Onko mies todellakin puhdas KP vai voisiko jokin muu selittää käytöstä?

Tilanteet vaihtelevat. Tänään esim. aioin aloittaa uuden ruokavalion (5:2 dieetti) ja mies alkoi valittaa eräästä ruoka-aineesta kuinka en saisi sitä syödä. Asiasta seurasi keskustelu ja siinä sanailun lomassa mies laukoi että kuukaudessa kuitenkin kyllästyt siihen ruokavalioon kun ei siitä kuitenkaan mitään tule.

Jestas että tulikin paha mieli, vähän voisi kuitenkin jotain kannustusta puolisolta odottaa, kun mullakin tätä painoa on kertynyt. Eri asia jos olisin jatkuvasti jollain dieetillä mutta kun en ole. Karppamalla joskus pudotin ja nyt olen koittanut ihan virallisterveellisellä, paino vaan ei putoa, koska syön liikaa.

Mutta siis mies usein laukoo jotain vastaavaa, eikö se tajua että tuollainen loukkaa toista? Vai voiko tosiaan olla vaan niin ilkeä. Harkitsen jo eroa kun en jaksa noita tyhjästä tulevia ilkeitä kommentteja kuunnella. Aina saa olla vähän varuillaan että mitä mies suustaan päästelee ja sitten se viattomana pyörittelee silmiään että mistäs sinä taas suutuit :(

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:25"]

Miehellä varmaan huono itsetunto, yrittää pätemällä ja pienillä letkautuksilla sitä peitellä?

Kuulostaa ihan meidän arjelta, vastaan jos piikittelet, kääntyy tilanne pian toisinpäin ja alkuperäinen "uhri" pyytelee anteeksi, kun menikin sanomaan pahasti takaisin.

[/quote]Tätä mieltä minäkin olen. Tuo on ihan perus manipulointitaktiikka (englanniksi leveling) ja sitä käytetään, kun halutaan nostaa itse korkeampaan asemaan. Käytetään paljon alentavia sanavalintoja, kuten muka, etkö ikinä, aina jne.

Tässä kohtaa helpottaa yleensä sille alennettavalle se tieto, että mitä toinen yrittää. Siitä sitten keskustelemaan, että voisiko sitä olemista kehittää, ja mikä epävarmuuttaa aiheuttaa.

Vierailija
2/51 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 11:51"]

Eikö kukaan nyt oikeasti näe rivien läpi vaan keskittyy analysoimaan muutamaa tilannetta? Kokonaisuudessaan ap saattaa yrittää sanoa, että heidöän suhteensa valtakenttä on altavastaaja - päällepäsmäri. Asiat, joista ap mainitsi, eivät vaikuta kovin ihmeellisiltä tälleen kuultuna, mutta ap saattaa nähdä sen mitä me emme näe mutta joista hän yrittää kertoa - mies on ilkeä ja tahallaan ja haluaa mollata puratakseen jotain ongelmiaan tai vinoumiaan. Se näkyy ilmeissä ja eleissä ja jutuissa ja teoissa, jonka Ap huomaa. Itsekin vastaavassa tilanteessa kun yritin kertoa parisuhteessa olevasta kiusaamisestani, niin kaikmki puolustelivat miestä. Olin ottanut herneen nekkuun aivan pienistä ja mun pitäisi kasvattaa selkäranka. Todellisuudessa jos itse olisin puhunut miehelle vähänkään samalla tavalla, ovet olisivat paukkuneet ja suku olisi rampannut ovella kyselee et miksi olin niin sika käytöstavoiltani. Paras ratkaisu oli lopettaa suhde. Ei sellaista kiukuttelua ja piikittelyä jaksanut kuunnella, varsinkaan jos mies ei koskaan myöntänyt sanomisiaan. Olisi pitänyt olla joku nauhuri, jolla olisin todentanut ne.

[/quote]

Kiitos tästä, tuntuu että joku sentään ymmärtää mitä yritän sanoa.

Ap

[/quote]

Joo, tiedän tismalleen mistä puhut. Ihan tollasta kieroutunutta syyttelyä ja piikittelyä ja se miehen asennoituminen kaikkeen mitä teet on jotenkin niin valmiiksi anteeksi antamaton.. mitään et tee oikein. Tulee joskus sellainen olo kuin olisi teinin tai viisi vuotiaan kanssa tekemisissä. Pahoittelen huonoa suomeani, se ei heti herättyäni oikein sujunut. - 21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap, miten menee?

Vierailija
4/51 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, mutta miehesi puheet paljastavat, ettei hän kunnioita sinua. Eikä se ole normaalia, että tehdään yhdessä lapsia ja sitten lytätään pyolisoa joka käänteessä. Oma mieheni kohtelee minua kuin kuningatarta, kun olen hänelle kaksi ihanaa lastakin antanut, mutta kohtelee naisia muutenkin kunnioituksella. Onko sun miehesi yleisestikin ottaen sovinisti (se telttakommentti...)? Myös huonolta isältä kuulostaa, jos hän ei voi lapsia hoitaa sen aikaa kun käyt lenkillä! Ihan KP-käytöstä kyllä!

Valitettavasti on epätodennäköistä että hän muuttuisi. Hänet pitäisi ravistella hereille: ei omaa elämänkumppania kohdella epäkunnioittavasti. Herättäisiköhän eron uhka edes?

Vierailija
5/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisikohan kysyä siltä mieheltäsi? Perusnainen, heti ensimmäisenä oman päänsä sisällä harkitsemassa eroa, kun asiasta pitäisi puhua ääneen.

Vierailija
6/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielensäpahoittaja liikenteessä. Ei kannata kaikesta vetää herneitä nokkaan.

Vierailija
7/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varmaan kurkkuaan myöten täynnä sun laihdutusyrityksiä. Tykkäis, että olisit hoikka.

Vierailija
8/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:28"]

Kannattaisikohan kysyä siltä mieheltäsi? Perusnainen, heti ensimmäisenä oman päänsä sisällä harkitsemassa eroa, kun asiasta pitäisi puhua ääneen.

[/quote]

Tokihan asiata on keskusteltu miehen kanssa. Ja käydään ihan ammattilaisellakin keskustelemassa. Mutta kun ei se siitä mihinkään kummene! Niin ajattelinpa kysäistä täältä jos löytyisi uusia näkökulmia asiaan.

Kyseisiin kommentteihin en vielä tiedä miehen perusteluita, "keskustellaan" sitten kunhan on ensin rauhoituttu. Yleensä mies kiistää ilkeilleensä. Joko väittää ettei ole sanonut asioita mitä sanoi tai vetoaa vitsailleensa, ja mulla ei vain ole huumorintajua.

Vierailija
9/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sutkauta jotain yhtä ilkeää takaisin.

Vierailija
10/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:34"]

Mies varmaan kurkkuaan myöten täynnä sun laihdutusyrityksiä. Tykkäis, että olisit hoikka.

[/quote]

Kuten sanoin jo aloitusviestissä, niin ei niitä laihdutusyrityksiä varsinaisesti ole. Esikoisen jälkeen pudotin karppaamalla imetyksen loputtua, paino ei imetysaikana pudonnut vaikka koitin syödä tervellisesti.

Nyt toisen kanssa sama juttu ja aion nyt kokeilla 5:2 koska koin karppauksen niin vaivalloiseksi. Ennen lapsia olin normipainossa ja tahtoisin toki itsekin siihen takaisin.

Ap

Vierailija
11/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyllä tuo kommentti 5:2 dieetistä ei ollut mitenkään paha tai sellainen mistä pitäisi loukkaantua - saati miettiä eroa. Fakta on, että useimmilla nuo erityisdieetit ei ole ratkaisu, juuri siksi että niistä innostutaan hetkeksi ja sitten homma hiipuu - ja pudotettu paino palaa takaisin. Miehesi kommentti oli ihan järkevä, hän vaan sanoi mielipiteensä että mahdatkohan moisella dieetillä kuitenkaan jatkaa. Siihen olisi voinut loukkaantumisen sijaan vaikka vaan vastata, että minulla on motivaatio kohdallaan joten kyllä aion onnistua, sittenpähän näet!

"Yleensä mies kiistää ilkeilleensä. Joko väittää ettei ole sanonut asioita mitä sanoi tai vetoaa vitsailleensa, ja mulla ei vain ole huumorintajua."

Luultavasti mies on ihan tosissaan kun noin sanoo, eli hänen näkökulmastaan mitään ilkeilyä ei ole oikeasti tapahtunut. Sinä vaan tulkitset sen niin, eikä mies ymmärrä miksi. En kyllä minäkään ymmärrä tässä esimerkkitapauksessa laihdutuksen suhteen, miksi siitä pitää loukkaantua jos mies vaan sanoo ääneen epäilyksensä valitsemasi dieettitavan suhteen.

Vierailija
12/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin ap olet herkkänahkainen. Paino taitaa olla sulle itselles herkkä aihe?

Vierailija
13/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko sen miehen oikeasti kuulla sun yrityksistäsi? Aika harvinainen mies on jos suostuu edes keskustelemaan sun laihiksesta sen kummemmin.

Sanon minäkin miesystävälle monia asioita aivan suoraan, jos uskon tietäväni paremmin kuin hän itsekään.

Tyyliin jos aikoo lopettaa ryyppäämisen tai tupakoinnin, ettei tule onnistumaan. Ja jos onnistuu niin sittenhän hän on näyttänyt, joten tarviiko tuosta nyt sen kummemmin herneitä nenään vetää.

Siis sä odotat että sun mies on vaan joo joo ja kuuntelee sun juttujas että joo, tee niin ja se on hyvä, ja kyllä sä tällä kertaa onnistut ja bla bla. Jospa mies on vain niitä ihmisiä jotka eivät tykkää hehkuttaa etukäteen ettei sitten tulekin pettymys. On muuten aika raivostuttava sellainen ihmistyyppi joka selostaa just jotain "tänään (tai huomenna tai ens maanantaina) mä aloitan sen ja sen dieetin ja nyt mä laihdun" kun tietää ettei siitä suurimmalla osalla tosiaan tule mitään. Hehkutetaan sitten kun tuloksia näkyy.

Eli turhan herkkis nyt tän esimerkin perusteella mielestäni olet. Mitä muuta se laukoo?

Vierailija
14/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehes vaan säikähti että nyt sekin joutuu nälkäkuurille kun vaimo rupesi "jäniksenruoka-dieetille", pelkää ettei saa pihviä ja muuta mättöä enää :)

Vierailija
15/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miehestäsi, mutta mua vaan niin vituttaa kuunnella sitä narinaa siitä miten reidet/perse/vatasa hyllyy ja tissit roikkuu jne. Enhän mä voi vaimolle sanoa, että näin on. Ja turha yrittää todistella, että pidän häntä kauniina ja haluttavana. Se vaan tulkitaan vonkaamisena tai kaivetaan todisteet (läskit) esiin kuinka olen väärässä. Hän pitää suurta meteliä siitä miten pitäisi kuntoilla ja laihduttaa. Jättää ruuan väliin ja napsii sitten sipsejä, suklaata ja jäätelöä päivittäin. Tätä on jatkunut sen verran pitkään, etten enää jaksa kannustaa vaan vinoilen mahtavasta terveysdieetistä, kun näen hänet taas herkkuja mussuttamassa.

Rakkaus on sokeaa. Josku toivon, että se olisi myös kuuroa.

Vierailija
16/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:44"]

Minustakin ap olet herkkänahkainen. Paino taitaa olla sulle itselles herkkä aihe?

[/quote]

Tottakai 25kg ylipainoa on mulle herkkä aihe, ja voin kuvitella että on monelle muullekkin. Ja mies kyllä tietää sen, miksei siis voisi kannustaa eikä lytätä laihdutustani?

Ap

Vierailija
17/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:44"]

[/quote]

Tottakai 25kg ylipainoa on mulle herkkä aihe, ja voin kuvitella että on monelle muullekkin. Ja mies kyllä tietää sen, miksei siis voisi kannustaa eikä lytätä laihdutustani?

Ap

[/quote]

Mies pienessä päässään ajattelee, että se mitä hän tekee on kannustamista. Kerro hänelle, että et koskaan tule laihtumaan, jos ilkeily jatkuu. Mutta OT, älä anna niin paljon painoarvoa miehen sanomisille. Ota se laihdutusdraivi itsestäsi, tee se oman hyvän olosi takia.

Vierailija
18/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:47"]

Tarviiko sen miehen oikeasti kuulla sun yrityksistäsi? Aika harvinainen mies on jos suostuu edes keskustelemaan sun laihiksesta sen kummemmin.

Sanon minäkin miesystävälle monia asioita aivan suoraan, jos uskon tietäväni paremmin kuin hän itsekään.

Tyyliin jos aikoo lopettaa ryyppäämisen tai tupakoinnin, ettei tule onnistumaan. Ja jos onnistuu niin sittenhän hän on näyttänyt, joten tarviiko tuosta nyt sen kummemmin herneitä nenään vetää.

Siis sä odotat että sun mies on vaan joo joo ja kuuntelee sun juttujas että joo, tee niin ja se on hyvä, ja kyllä sä tällä kertaa onnistut ja bla bla. Jospa mies on vain niitä ihmisiä jotka eivät tykkää hehkuttaa etukäteen ettei sitten tulekin pettymys. On muuten aika raivostuttava sellainen ihmistyyppi joka selostaa just jotain "tänään (tai huomenna tai ens maanantaina) mä aloitan sen ja sen dieetin ja nyt mä laihdun" kun tietää ettei siitä suurimmalla osalla tosiaan tule mitään. Hehkutetaan sitten kun tuloksia näkyy.

Eli turhan herkkis nyt tän esimerkin perusteella mielestäni olet. Mitä muuta se laukoo?

[/quote]

>Ei sen miehen ole tarvinnut mun laihdutuksesta mitään jauhantaa kuunnella. Ihan itsekseni olen asiaa tutkinut.

Aamulla vaan tuli puheeksi että aion tehdä itselleni marjasmoothien. Kysyin mieheltä onko pakkasessa vielä mustikoita että laittaisin niitä siihen. Mies tästä hermostui että aion dietilläni syödä hänen sukulaisensa meidän lapsille antamat mustikat ja alkoi laskeskella paljonko niitä menee jos syön niitä 2dl viikossa :D Joo, on siellä munki poimimia ja sanoin kyllä että voin vaikka ostaa omat mustikkani kaupasta. Mutta miehen lopputulema oli se että minä aion ahneuksissani syödä mustikat lasten suusta, jotka hänen vanha sukulaisensa on niskalimassa kerännyt. Kuukauden päästä kuulemma totean sitten ettei siitä mitään tullut, vaan mustikat on silloin syöty ihan turhaan.

Jos ei ärsyttäisi niin paljon niin naurattaisi koko homma!

Toinen vastaava juttu oli kun lauleskelin lasten kanssa tosi hyvällä mielellä. Nuorempi alkoi sitten kiukutella kun alkoi olla jo ruoka-aika niin mies siihen kommentoi että lapsi alkoi itkemään kun ei kestänyt kuunnella mun laulua. Joo, enhän mä mikään kultakurkku ole mutta luulisi että kotonaan saisi lauleskella ilman ilkeilyjä.

Lisäksi kommentoi usein sukulaisiani ilkeään sävyyn. Ei lopeta useista pyynnöistä huolimatta.

Näitä esimerkkejä nyt riittäisi...

Lähinnä kiinnostaisi mikä tuollaisen käytöksen takana on.

Ap

Vierailija
19/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:53"]

En tiedä miehestäsi, mutta mua vaan niin vituttaa kuunnella sitä narinaa siitä miten reidet/perse/vatasa hyllyy ja tissit roikkuu jne. Enhän mä voi vaimolle sanoa, että näin on. Ja turha yrittää todistella, että pidän häntä kauniina ja haluttavana. Se vaan tulkitaan vonkaamisena tai kaivetaan todisteet (läskit) esiin kuinka olen väärässä. Hän pitää suurta meteliä siitä miten pitäisi kuntoilla ja laihduttaa. Jättää ruuan väliin ja napsii sitten sipsejä, suklaata ja jäätelöä päivittäin. Tätä on jatkunut sen verran pitkään, etten enää jaksa kannustaa vaan vinoilen mahtavasta terveysdieetistä, kun näen hänet taas herkkuja mussuttamassa.

Rakkaus on sokeaa. Josku toivon, että se olisi myös kuuroa.

[/quote]

Harmi sulle ja vaimollesi. Mutta tilanne ei ole meillä tällainen. Mä en valittele läskejäni miehelle ja yritä milloin mitäkin dieettiä.Olen päättänyt jo nuoremman synnyttyä että laihdutan sitten kun siihen energiaa on, ja nyt olisi. Harmittaa vaan tuo miehen asenne.

Lenkkeillä yritän vaan kun sille ei tahdo löytyä aikaa(mies ei suostu katsomaan lapsia, jos sovitaan joku aika milloin menisin niin on omilla menoillaan ja mä pääsisin vasta 11 jälkeen illalla kun muksut nukkuu, ei tod jaksa)

Ap

Vierailija
20/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, mä keksin. Lähdet nyt poimimaan niitä mustikoita lisää, paras aika siihen, ja tulee sitä kaivattua liikuntaakin. Oikeesti, en mäkään tykkää jos vaivalla poimitut mustikat syödään saman tien pakkasesta, jos haluan säästää kevääseen piirakkamarjat. Ja vieläpä jos joku vanha sukulainen on niitä lapsille kerännyt, kun et itse viitsi.

Ja suosittelen että jätät ne marjasmoothiet sikseen, sokeriahan niissä on eikä niillä nälkä pysy pois. Opettele syömään kaalia ja porkkanaa, ovat halpojakin.

Melkeen tekis mieli munkin jo sanoa ettei sun laihis tule onnistumaan, vaikka av:n banaanin- tms. hedelmän ja marjansyöjälaihduttajilta tasan tulee paskaa niskaan.

Ja toi lauluhomma, voi se olla vitsi. Kyllä mäkin saattaisin sanoa noin, vaikka laulaja periaatteessa olisi hyväkin.

Ei tuon "käytöksen" takana nyt välttämättä ole muuta kuin että olette liian erilaisia ihmisiä, toinen ronskimpi huumoriltaan ja sinä mielensäpahoittaja. No, voihan se ukko olla vittuuntunut sinuun, tai ehkä siihen mielensäpahoittamiseen, ainakin minä olisin jos koko ajan saisi varoa sanojaan ettei vaan vitsaile mitään mistä toinen saa hernepurkin nenuun.

10

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi