Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme miestä vaivaa(ilkeily)?

Vierailija
04.08.2014 |

Alan olla kurkkuani myöten täynnä miehen huomauttelua ja ilkeilyä. Mikä siinä on, että pitää toisen mieli aina pahoittaa. Onko mies todellakin puhdas KP vai voisiko jokin muu selittää käytöstä?

Tilanteet vaihtelevat. Tänään esim. aioin aloittaa uuden ruokavalion (5:2 dieetti) ja mies alkoi valittaa eräästä ruoka-aineesta kuinka en saisi sitä syödä. Asiasta seurasi keskustelu ja siinä sanailun lomassa mies laukoi että kuukaudessa kuitenkin kyllästyt siihen ruokavalioon kun ei siitä kuitenkaan mitään tule.

Jestas että tulikin paha mieli, vähän voisi kuitenkin jotain kannustusta puolisolta odottaa, kun mullakin tätä painoa on kertynyt. Eri asia jos olisin jatkuvasti jollain dieetillä mutta kun en ole. Karppamalla joskus pudotin ja nyt olen koittanut ihan virallisterveellisellä, paino vaan ei putoa, koska syön liikaa.

Mutta siis mies usein laukoo jotain vastaavaa, eikö se tajua että tuollainen loukkaa toista? Vai voiko tosiaan olla vaan niin ilkeä. Harkitsen jo eroa kun en jaksa noita tyhjästä tulevia ilkeitä kommentteja kuunnella. Aina saa olla vähän varuillaan että mitä mies suustaan päästelee ja sitten se viattomana pyörittelee silmiään että mistäs sinä taas suutuit :(

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:34"]

Sutkauta jotain yhtä ilkeää takaisin.

[/quote]

Omasta kohdaltani tiedän ettei tuo auta. Mies vetää herneen nokkaan ja riita on valmis, koska tulin loukanneeksi. -ohis..

Vierailija
22/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 11:39"]

No kuule, mä keksin. Lähdet nyt poimimaan niitä mustikoita lisää, paras aika siihen, ja tulee sitä kaivattua liikuntaakin. Oikeesti, en mäkään tykkää jos vaivalla poimitut mustikat syödään saman tien pakkasesta, jos haluan säästää kevääseen piirakkamarjat. Ja vieläpä jos joku vanha sukulainen on niitä lapsille kerännyt, kun et itse viitsi.

Ja suosittelen että jätät ne marjasmoothiet sikseen, sokeriahan niissä on eikä niillä nälkä pysy pois. Opettele syömään kaalia ja porkkanaa, ovat halpojakin.

Melkeen tekis mieli munkin jo sanoa ettei sun laihis tule onnistumaan, vaikka av:n banaanin- tms. hedelmän ja marjansyöjälaihduttajilta tasan tulee paskaa niskaan.

Ja toi lauluhomma, voi se olla vitsi. Kyllä mäkin saattaisin sanoa noin, vaikka laulaja periaatteessa olisi hyväkin.

Ei tuon "käytöksen" takana nyt välttämättä ole muuta kuin että olette liian erilaisia ihmisiä, toinen ronskimpi huumoriltaan ja sinä mielensäpahoittaja. No, voihan se ukko olla vittuuntunut sinuun, tai ehkä siihen mielensäpahoittamiseen, ainakin minä olisin jos koko ajan saisi varoa sanojaan ettei vaan vitsaile mitään mistä toinen saa hernepurkin nenuun.

10

[/quote]

Okei. Täytynee lähteä sinne mustikkametsään sitten. Ja kuten sanoin jo aiemmassa viestissäni, pakkasessa oli kyllä ihan mun omin kätösin poimimia mustikoita myös.

Nähtävästi täytynee sitten joko kasvatta paksumpi nahka tai etsiä mies jonka huumori natsaa paremmin. Edelleenkään en kyllä ymmärrä vitsailua jonka tietää osuvan toisen arkoihin paikkoihin ja pahoittavan mielen. Onko se sitten oikein että minun pitää kotonani olla varuillaan miehen "vitsien" vuoksi. Mielestäni kun huumorin tulisi olla hauskaa eikä loukata toista.

Ja mä nimenomaan en ole mikään hyvä laulaja vaan lauleskelenpa silti lapsilleni. Enkä jaksaisi kuunnella kotonani lauluni arvostelua, menisin Idolsiin jos sellaista kaipaisin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:34"]

Sutkauta jotain yhtä ilkeää takaisin.

[/quote]

Omasta kohdaltani tiedän ettei tuo auta. Mies vetää herneen nokkaan ja riita on valmis, koska tulin loukanneeksi. -ohis..

[/quote]

Mitä sitten, teillähän on jo loukkaantumisen aiheuttama riita käsissä?

Vierailija
24/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan nyt oikeasti näe rivien läpi vaan keskittyy analysoimaan muutamaa tilannetta? Kokonaisuudessaan ap saattaa yrittää sanoa, että heidöän suhteensa valtakenttä on altavastaaja - päällepäsmäri. Asiat, joista ap mainitsi, eivät vaikuta kovin ihmeellisiltä tälleen kuultuna, mutta ap saattaa nähdä sen mitä me emme näe mutta joista hän yrittää kertoa - mies on ilkeä ja tahallaan ja haluaa mollata puratakseen jotain ongelmiaan tai vinoumiaan. Se näkyy ilmeissä ja eleissä ja jutuissa ja teoissa, jonka Ap huomaa. Itsekin vastaavassa tilanteessa kun yritin kertoa parisuhteessa olevasta kiusaamisestani, niin kaikmki puolustelivat miestä. Olin ottanut herneen nekkuun aivan pienistä ja mun pitäisi kasvattaa selkäranka. Todellisuudessa jos itse olisin puhunut miehelle vähänkään samalla tavalla, ovet olisivat paukkuneet ja suku olisi rampannut ovella kyselee et miksi olin niin sika käytöstavoiltani. Paras ratkaisu oli lopettaa suhde. Ei sellaista kiukuttelua ja piikittelyä jaksanut kuunnella, varsinkaan jos mies ei koskaan myöntänyt sanomisiaan. Olisi pitänyt olla joku nauhuri, jolla olisin todentanut ne.

Vierailija
25/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 11:51"]

Eikö kukaan nyt oikeasti näe rivien läpi vaan keskittyy analysoimaan muutamaa tilannetta? Kokonaisuudessaan ap saattaa yrittää sanoa, että heidöän suhteensa valtakenttä on altavastaaja - päällepäsmäri. Asiat, joista ap mainitsi, eivät vaikuta kovin ihmeellisiltä tälleen kuultuna, mutta ap saattaa nähdä sen mitä me emme näe mutta joista hän yrittää kertoa - mies on ilkeä ja tahallaan ja haluaa mollata puratakseen jotain ongelmiaan tai vinoumiaan. Se näkyy ilmeissä ja eleissä ja jutuissa ja teoissa, jonka Ap huomaa. Itsekin vastaavassa tilanteessa kun yritin kertoa parisuhteessa olevasta kiusaamisestani, niin kaikmki puolustelivat miestä. Olin ottanut herneen nekkuun aivan pienistä ja mun pitäisi kasvattaa selkäranka. Todellisuudessa jos itse olisin puhunut miehelle vähänkään samalla tavalla, ovet olisivat paukkuneet ja suku olisi rampannut ovella kyselee et miksi olin niin sika käytöstavoiltani. Paras ratkaisu oli lopettaa suhde. Ei sellaista kiukuttelua ja piikittelyä jaksanut kuunnella, varsinkaan jos mies ei koskaan myöntänyt sanomisiaan. Olisi pitänyt olla joku nauhuri, jolla olisin todentanut ne.

[/quote]

Kiitos tästä, tuntuu että joku sentään ymmärtää mitä yritän sanoa.

Ap

Vierailija
26/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies on vain idiootti, ei siihen suurempia analyysejä tarvita. Mutta miksi se ei halua sun laihtuvan? Onko itsekin lihava? Mun mielestä tuo lannistaminen ja vähätteleminen on juurikin sitä?

Haluaa nostaa itsensä ylemmäs linttaamalla sua maanrakoon. Ja täältä palstalta et saa ymmärrystä, koska ne joilla ei tuollaista miestä ole ollut, eivät ymmärrä miten ne "harmittomat letkautukset" alkaa pikkuhiljaa sitä itsetuntoa nakertaa kun niitä kuulee jatkuvasti ja ihan joka aiheesta.

Sun miehesi tietää kyllä että tuo on väärin, olettehan siitä jo keskustelleet useasti, mutta tekee sitä silti koska saa itse siitä jotain kiksejä! 

Olen pahoillani, mutta en usko että miehesi muuttuu. 

Vierailija
27/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä itse ymmärrä, miksi kumppanille pitäisi sanoa niin ilkeästi, että toinen joutuu olemaan varuillaan odottaen koska saa taas kuulla jonkun ilkeän kommentin. Musta ei kuulosta kivalta, eikä tee toisesta mielensäpahoittajaa.

Ei musta vaan toiselle sanota, "ettei siitä mitään tule". Toisen lyttäämistä se on.

Vierailija
28/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:47"]Tarviiko sen miehen oikeasti kuulla sun yrityksistäsi? Aika harvinainen mies on jos suostuu edes keskustelemaan sun laihiksesta sen kummemmin.

Sanon minäkin miesystävälle monia asioita aivan suoraan, jos uskon tietäväni paremmin kuin hän itsekään.

Tyyliin jos aikoo lopettaa ryyppäämisen tai tupakoinnin, ettei tule onnistumaan. Ja jos onnistuu niin sittenhän hän on näyttänyt, joten tarviiko tuosta nyt sen kummemmin herneitä nenään vetää.

Siis sä odotat että sun mies on vaan joo joo ja kuuntelee sun juttujas että joo, tee niin ja se on hyvä, ja kyllä sä tällä kertaa onnistut ja bla bla. Jospa mies on vain niitä ihmisiä jotka eivät tykkää hehkuttaa etukäteen ettei sitten tulekin pettymys. On muuten aika raivostuttava sellainen ihmistyyppi joka selostaa just jotain "tänään (tai huomenna tai ens maanantaina) mä aloitan sen ja sen dieetin ja nyt mä laihdun" kun tietää ettei siitä suurimmalla osalla tosiaan tule mitään. Hehkutetaan sitten kun tuloksia näkyy.

Eli turhan herkkis nyt tän esimerkin perusteella mielestäni olet. Mitä muuta se laukoo?

[/quote]

ihan törkee ämmä oot!

Toivottavasti miehes tajuaa et sä oot esteenä sen kaikille yrityksille ja onnistumisille ja jättää sut!

pitäs pikkusen tukee toista eikä pelätä et toisesta tulee parempi. Juuri noin huono itsetuntonen toimii. Nujertaa toisen ku ei kestä toisen saavutuksia ja onnistumisia

Vierailija
29/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännät homman toisinpäin, jolloin varmistuu ainakin se että mies tietää miltä ne kommentit tuntuu.

Tee vaikka viikon kokeilujakso, jolloin sanot kolme ilkeilyä sille per päivä. Suunnittele hiukan etukäteen miehesi kipeimpien paikkojen mukaisesti, niin tuntuu.

esim. Saako noin pienellä hauiksella muka halkoja halki? Voisit ostaa kyllä hienomman auton, kato nyt kun naapurin Jaakollakin on Lexus, se kyllä varmaan tienaakin hiukan enemmän? 

On tämä sinun tekemä terassi kyllä ihan ok, mutta paremmalla suunnittelulla se kyllä toimisi paremmin ja onhan nuo laudat nyt aika vinoon asennettu?

Kyllä sunkin pitäisi nyt viis-kakkoseen-ryhtyä kaveriksi, on meinaan tuo kaljaröllykkä taas kasvanut uusiin uljaisiin mittoihin? JNEJNE JNE

Vierailija
30/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 11:56"]

En mä kyllä itse ymmärrä, miksi kumppanille pitäisi sanoa niin ilkeästi, että toinen joutuu olemaan varuillaan odottaen koska saa taas kuulla jonkun ilkeän kommentin. Musta ei kuulosta kivalta, eikä tee toisesta mielensäpahoittajaa.

Ei musta vaan toiselle sanota, "ettei siitä mitään tule". Toisen lyttäämistä se on.

[/quote]

Nämä on niin vaikeita asioita kun ihmiset on niin erilaisia. Esim. meillä molemmat saa ja pitää sanoa suoraan mitä ajattelee. Pienestä "kinastelusta" me vaan nautimme molemmat, ja minua esim. tuollainen kommentti että ei tule onnistumaan, ei lannistaisi vaan päinvastoin, vahvistaisi motivaatiota sitä kautta että halauisin näyttää miehelle, että kylläpäs onnistuu, vaikka sinä toisin luulet! Samoin kun minut sai aikoinaan koulusta innostumaan se että äiti ja opinto-ohjaaja sanoivat etten pärjäisi lukiossa, joten minun pitää mennä ammattikouluun. SIitähän minä sisuunnuin ja kirjoitin 5 L:ää lukiosta, ja sitten menin yliopistoon!

Vierailija
31/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 11:39"]

Ja toi lauluhomma, voi se olla vitsi. Kyllä mäkin saattaisin sanoa noin, vaikka laulaja periaatteessa olisi hyväkin.

Ei tuon "käytöksen" takana nyt välttämättä ole muuta kuin että olette liian erilaisia ihmisiä, toinen ronskimpi huumoriltaan ja sinä mielensäpahoittaja. No, voihan se ukko olla vittuuntunut sinuun, tai ehkä siihen mielensäpahoittamiseen, ainakin minä olisin jos koko ajan saisi varoa sanojaan ettei vaan vitsaile mitään mistä toinen saa hernepurkin nenuun.

10

[/quote]

Se, että se on vitsi tai vitsiksi tarkoitettu ei ole mikään puolustus sitä vastaan jos se toista loukkasi. Milloinkohan nämä "vitsi vitsi, läppä läppä" ihmiset tajuaa tämän. Jos onnistut vitsilläsi loukkaamaan toista, niin se on ihan sun oma moka, että kerroit niin paskan jutun.

Huumorintajuun kuuluu myös se, että osaa sovittaa sen seurueen ja yleisön mukaan. Ja huumorin olisi tarkoitus ilahduttaa niitä paikallaolijoita, ei se ole huumoria, että nauraa itse toisen henkilön kustannuksella. Ja aika paska on myös mies (tai vaimo) joka ei tunne puolisoaan sen vertaa, että osaisi tietää mikä häntä mahdollisesti loukkaa. Tuplapaska jos silti laskee moisista asioista "leikkiä".

Tottakai pitkässä parisuhteessa voi joskus sattua arviointivirheitä. Joskus toista loukkaa vahingossa, vaikka olisi sen leikillään tarkoittanut. Mutta tiedätkö mitä normaali ihminen tekee silloin? Pyytää anteeksi. 

Vierailija
32/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te jotka olette sitä mieltä että ap on liian herkkänahkainen:

Oletteko nyt oikeasti sitä mieltä että parisuhteessa ei miehen tarvitse välittää siitä jos omalla vitsailullaan pahoittaa naisen mielen?

Oletteko sitä mieltä että tunteita voi hallita siinä määrin että ennakolta voi päättää että "nytpä en enää pahastu jos sydämeni valittu laukoo ilkeämielisiä letkautuksia"?

Ap:lle: Entisessä suhteessani tuo oli lopun alkua. Mies mitätöi tunteeni täysin, ei puhunut eikä toiminut kunnioittavasti minua kohtaan. En alkanut vastaletkauttelijaksi koska minusta niin ei vain käyttäydytä, ketään kohtaan! Seurasi hirveitä riitoja ja lopulta suhde päättyi kun lapsemme oli yksivuotias.

Moinen toiminta saa sinut lopulta vihaamaan tuota letkauttelijaa, eikä se tiedä mitään hyvää suhteellenne. Ehkä kannattaisi kysyä mieheltäsi että haluaako hän uhrata perheensä puhetyylilleen, vai mistä nyt tuulee?

Vierailija
33/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta näyttää että tuossa on taustalla jotain, mitä mies ei kerro. Pelkääkö hän menettävänsä jotain jos vaikka onnistuisit laihduttamaan? Olisit paremman näköinen ja saisit ehkä lisää itseluottamusta, jolloin voisit olla muidenkin miesten mieleen ja hän menettäisi otteensa sinuun määäräilevänä osapuolena. Ehkä hän nauttii alistamisestasi ja kokee laihdutuksen vaarana. Ei muuta kun jatkat laihduttamista ja hanki itsellesi apua, jos miehesi ei kannusta. Ulkopuolinen apu voi olla vaikka joku kuntoileva ystävä joka tsemppaa tai kuntosaleilta löytyy PT:n apua. Myös netissä on kaikenlaisia nettivalmennuksia joita tehdään yhdessä muiden kannsa. Monia tapoja löytyy, mutta yksin on vaikeampi onnistua. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
34/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 10:47"]Tarviiko sen miehen oikeasti kuulla sun yrityksistäsi? Aika harvinainen mies on jos suostuu edes keskustelemaan sun laihiksesta sen kummemmin.

Sanon minäkin miesystävälle monia asioita aivan suoraan, jos uskon tietäväni paremmin kuin hän itsekään.

Tyyliin jos aikoo lopettaa ryyppäämisen tai tupakoinnin, ettei tule onnistumaan. Ja jos onnistuu niin sittenhän hän on näyttänyt, joten tarviiko tuosta nyt sen kummemmin herneitä nenään vetää.

Siis sä odotat että sun mies on vaan joo joo ja kuuntelee sun juttujas että joo, tee niin ja se on hyvä, ja kyllä sä tällä kertaa onnistut ja bla bla. Jospa mies on vain niitä ihmisiä jotka eivät tykkää hehkuttaa etukäteen ettei sitten tulekin pettymys. On muuten aika raivostuttava sellainen ihmistyyppi joka selostaa just jotain "tänään (tai huomenna tai ens maanantaina) mä aloitan sen ja sen dieetin ja nyt mä laihdun" kun tietää ettei siitä suurimmalla osalla tosiaan tule mitään. Hehkutetaan sitten kun tuloksia näkyy.

Eli turhan herkkis nyt tän esimerkin perusteella mielestäni olet. Mitä muuta se laukoo?

[/quote]

ihan törkee ämmä oot!

Toivottavasti miehes tajuaa et sä oot esteenä sen kaikille yrityksille ja onnistumisille ja jättää sut!

pitäs pikkusen tukee toista eikä pelätä et toisesta tulee parempi. Juuri noin huono itsetuntonen toimii. Nujertaa toisen ku ei kestä toisen saavutuksia ja onnistumisia

[/quote]Haha, mille yrityksille? Se vaan yksinään ryyppää ja ryyppää, ja hokee ettei tähän taloon tuoda enää yhtään kaljaa, vaan kun käy seuraavan kerran kaupassa parin päivän päästä, niin taas kohta huomaa että lamppaa autossa istumassa (juomassa salaa). Tupakkalakkoakaan ei ole tehnyt kertaakaan, edes tuntia yrittänyt olla ilman, puhuu aina vaan lopettavansa sitten ja sitten.

Mikäs siinä jos onnistuu, mutta kun tiedän ettei niin käy. Satun tuntemaan hänet paremmin kuin hän itsekään, sen näkee jo ruokaa laittaessa. Saattaa valittaa mulle että tuossako on kaikki ruoka, tuollako pitäis muka selvitä, ja lopputulos on se ettei jaksa lopulta syödä, minkä minä jo tiesinkin monen vuoden kokemuksella.

Minäkin toivon että jättää minut, niin pääsisin itsekin eroon tästä suhteesta, itse asiassa. Tietysti voishan tuollaisesta sanomisesta olla jopa enemmän hyötyä ja tulla näyttämisen halu, kun hymähdän että katotaanpas kun sulla tupakat loppuu että kuinka kiire onkaan kylille. Tähän asti ei kyllä ikinä ole niin vähiin päässyt että vain yksi toppa olisi kotona.

Vierailija
35/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti, mitään ei saa hyväntahtoisestikaan letkautella jos joku hoilaa ammuvainaan nuotilla pitkin päivää? Minä heitän jotain välillä teinillekin, kun saattaa ynistä tuntikausia kuulokkeet korvillaan, pitäisikö olla jotenkin kannustava ja kehua kun oikeasti ei ole syytä? Ei varmaan voi sanoa että ole jo hiljaa, ettei vaan loukkaa?

Vierailija
36/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mielestäni et ole herkkänahkainen ja kyllä, miehesi oli asiaton. Ilkeileekö se mies muissakin asioissa? Onko hänen vanhempansa samanlaisia lyttääjiä, koska ne virheelliset keskustelumallit voi lapsuudenkodista saada loppuelämän riesaksi.

Vierailija
37/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 12:13"]

minusta näyttää että tuossa on taustalla jotain, mitä mies ei kerro. Pelkääkö hän menettävänsä jotain jos vaikka onnistuisit laihduttamaan? Olisit paremman näköinen ja saisit ehkä lisää itseluottamusta, jolloin voisit olla muidenkin miesten mieleen ja hän menettäisi otteensa sinuun määäräilevänä osapuolena. Ehkä hän nauttii alistamisestasi ja kokee laihdutuksen vaarana. Ei muuta kun jatkat laihduttamista ja hanki itsellesi apua, jos miehesi ei kannusta. Ulkopuolinen apu voi olla vaikka joku kuntoileva ystävä joka tsemppaa tai kuntosaleilta löytyy PT:n apua. Myös netissä on kaikenlaisia nettivalmennuksia joita tehdään yhdessä muiden kannsa. Monia tapoja löytyy, mutta yksin on vaikeampi onnistua. Tsemppiä sinulle!

[/quote]Tällaisiakinhan tyyppejä kyllä on, mutta mielestäni ap nyt ei erityisesti onnistunut antamaan esimerkkejä että miehensä olisi juuri tällainen. Nuo kerrotut vaan mielestäni saattoivat olla aivan asiallisia huomautuksia. Se että jos ei tykkää kun toinen vetelee lasten mustikat (tai vanukkaat) ei ole narsismia vielä, ja huomio siitä että kuukaudessa väsyy kuitenkin johonkin ihmedieettiin on vaan useimpien ihmisten kohdalla totta.

Minä voin toki muuttaa mielipidettäni jos ap kertoo tarpeeksi huolestuttavia juttuja, en kuitenkaan lyö kovin vähästä lukkoon narsismidiagnoosia.

10

Vierailija
38/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
39/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on teillä murheet. mielensäpahoittaja ei ymmärrä normaalia naljailua.

osta suklaata ja nessuja ja istu nurkkaan itkemään.

Vierailija
40/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 12:37"]

on teillä murheet. mielensäpahoittaja ei ymmärrä normaalia naljailua.

osta suklaata ja nessuja ja istu nurkkaan itkemään.

[/quote]Huoh, onko raskasta käyttää niitä isoja alkukirjaimia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi