Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirvein työ jota olet elämäsi aikana tehnyt?

Vierailija
03.08.2014 |

Missä elämäntilanteessa siihen jouduit (esim. opiskeluaikojen lisätienesti, kesätyö...), kauanko työskentelit ko. paikassa ja mikä teki työstä hirveää? Suostuisitko uudelleen?

Kommentit (601)

Vierailija
461/601 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan hoitolaitoksessa dementikko-osastolla. Pelkkä työympäristö kuin vankila, pukukoppeja myöten, hyi. Heti tuli ahdistus, kun avasi työpaikan oven. Paskan kaivamista perseestä, kusivaippojen vaihtelua, elämäänsä kyllästyneitä hoitajia, joilta ei voinut paljon kysellä työhön liittyvää, kun asiallisiin kysymyksiin ei näköjään energia riittänyt, mutta juoruiluun, työnantajan, poissaolevien työkamujen, asiakkaiden omaisten, asiakkaiden jne. Asioiden tyhjänpäiväiseen ruotimiseen kyllä energiavaroja löytyi. Kuntouttava työote, hahhah, asiakkaat saa kyllä istua hiljaa vaikka puolipäivää ja pyöritellä peukaloitaan, pääasia, että hoitsuille jää luppoaikaa.Pahansuopaan ruotimiseen kyllä energiaa ja puhetta riitti. Juuri sellainen pikkupaikkakunnan tyypillinen juorupesä, jossa yritetään väkisin udella hlökohtaisia asioita, että voitaisiin saada enemmän tietoa, yhdistää uudet ihmiset johonkin tuttuun ja sitten alkaa se saatananmoinen, moottoriturpien juorukerhoilu nurkkien takana. Mikähän se saa ihmiset elämään noin pientä elämää, että se ainoa suola omassa elämässä tuntuu olevan muista ihmisistä pahan puhuminen, negatiivisten asioiden kaivelu...pelkuruus varmaan, ei uskalleta sen OK-talon,kesämökin, uuden auton, ulospäin ”hyvin menee” kulissin takia repäistä ja lähteä uusia tuulia päin, ei kun jäpitetään vain samalla paikkakunnalla homehtumassa ja toisten elämää pilaamassa.

Vierailija
462/601 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidettavan ripulikakan siivoaminen, hänellä pääsi karkaamaan housuihin.

Se haju oli jotain käsittämätöntä, oksennus oli tulla.

Omahoitsu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/601 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukkien myynti öisin baarista toiseen kulkemalla, jälleen teini-iän kesätyö. Joka ilta oli keski-ikäisiä känniääliöitä vilauttelemassa sukuelimiään tai käymässä 16-kesäisen tisseihin ja takamukseen kiinni. EI.

Miten tuo voi olla laillista pyörittää teiniä yötöissä ja vieläpä baariympäristössä? :O

Moi, oon tuo ex-kukkatyttö. :) Näin jälkeenpäin ajatellen, eihän tuossa mitään laillista ollutkaan. Tämä siis noin 15 vuotta sitten kun olin lukiossa eikä opintotuki tahtonut riittää... Netistä löysin ilmoituksen kukkamyyjän hommista, bisnestä pyöritti suomalainen nainen. Meitä alaikäisiä/nippa nappa täysi-ikäisiä tyttöjä oli remmissä noin puoli tusinaa. Mitään sopimuksia ei koskaan kirjoitettu, palkka tuli suoraan käteen provikkana, eli jos myit esim. 5€ maksavan ruusun, sait siitä itsellesi 1,5€ ja loput piti emäntä. Pelkästään nättejä nuoria tyttöjä palkkasi, meillä oli ihan univormutkin--pitkät liehuvat punaiset hameet, korsetti ja valkoiset puserot. :D Naisella oli jonkinlaiset sopimukset monen opiskelukaupungin ravintolan ja baarin kanssa, että kukkatytöt saa tulla asiakkaille kaupustelemaan. Hienommat raflat oli parhaita paikkoja, mutta nuo mestat, joiden nimi alkaa sanalla "ale"... ei jessus. Jokailtainen käärmenäyttely alkoi korpeamaan tosi, tosi nopeasti. Urologikaan ei välttämättä yhden päivän sisään joudu tuijottelemaan yhtä montaa elintä. Kiitos, miehet...

Vierailija
464/601 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalialalla. Toissapäivänä olin ihan valmis irtisanoutumaan koko alalta. Introvertille, herkälle ihmiselle tämä on välillä kuin pahin painajainen.

Tv:t ja radiot pauhaavat päällekkäin. Koko ajan jossakin piippaa känny tai hälytys. Työntekijät juoruavat ja kälättävät. Taukotilat ovat pienet ja ahtaat. Siellä sitten 10 ihmistä pitää keskenään raporttia/ruokataukoa, osa tekee kirjauksia ja tietysti jonkun omaisia laukkaa myös paikalle. Joku asiakkaista pitää jatkuvaa huutoa ja toinen paukuttaa jatkuvalla syötöllä ovea.

Osa työntekijöistä on nurjia ihmisiä. Antavat tylyjä vastauksia, käyttävät valtaa asiakkaisiin ja työntekijöihin, ovat epäempaattisia ja kylmiä.

Jatkuva ärsykekuorma, tyly ilmapiiri, vuorotyö, jatkuvasti muuttuvat sos.tilanteet ja vaatimukset ovat tehdä hulluksi.

Vierailija
465/601 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen köyhä työtön, joka saa asua ilmaiseksi sukulaisensa luona. Tätä vastaan joudun kuitenkin tekemään kaikki kotityöt, joihin kuluu paljon aikaa. Suurin osa kotitöistä on kyllä sietokykyni rajoissa, vaikka kotitöiden tekemistä todellisuudessa inhoankin, mutta se tiskaus on aivan kamalaa. En tiedä, mitä käsilleni on tapahtunut, mutta ne eivät enää oikein kestä kuumaa tiskauksen vaatimaa kuumaa vettä. Koska tiskaus haalealla vedellä ei kuitenkaan onnistu, siis astiat eivät puhdistu kunnolla, polttaa kuuma vesi käsiäni joka kerta entistä paremmin ja joudun irvistelemään tuskasta ja valuttamaan kylmää vettä käsilleni. Viimeksi kun tiskasin oli kaiken lisäksi kuuman päivän päivän kuumimmat hetket ja kuukautiseni olivat alkaneet pari tuntia aikaisemmin ja kärsin tähän liittyvistä kivuista. Oloni oli todella huono. Jouduinkin jättämään tiskauksen kesken, sillä todellakin huimasi ja ajattelin, että kohta varmaan pyörryn ja oksennan ja menemään lepäämään, vaikka huudot siitä tulikin. Lepäsin 40 minuuttia ja join  0,5 litran jääkylmän vissypullon niin olo oli taas normaali. Kaiken lisäksi olen hidas ja huono tiskaaja, mutta silti minun pitää tuota vain tehdä. Näen aina välillä jo painajaisiakin tiskaamisesta ja sukulaiselle tuo tiskaus se suurin valittamisen aihe lisäksi on.

Tiskaaminen rasittaa???

Ootko v.ajokki kuullut tiskihanskoista?

Vierailija
466/601 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

introvertti sos.alalla kirjoitti:

Olen sosiaalialalla. Toissapäivänä olin ihan valmis irtisanoutumaan koko alalta. Introvertille, herkälle ihmiselle tämä on välillä kuin pahin painajainen.

Tv:t ja radiot pauhaavat päällekkäin. Koko ajan jossakin piippaa känny tai hälytys. Työntekijät juoruavat ja kälättävät. Taukotilat ovat pienet ja ahtaat. Siellä sitten 10 ihmistä pitää keskenään raporttia/ruokataukoa, osa tekee kirjauksia ja tietysti jonkun omaisia laukkaa myös paikalle. Joku asiakkaista pitää jatkuvaa huutoa ja toinen paukuttaa jatkuvalla syötöllä ovea.

Osa työntekijöistä on nurjia ihmisiä. Antavat tylyjä vastauksia, käyttävät valtaa asiakkaisiin ja työntekijöihin, ovat epäempaattisia ja kylmiä.

Jatkuva ärsykekuorma, tyly ilmapiiri, vuorotyö, jatkuvasti muuttuvat sos.tilanteet ja vaatimukset ovat tehdä hulluksi.

Sosiaalialalla on niin monenlaista työpaikkaa. Minulla oli jokaisen työpäivän jälkeen samanlainen olo kuin sinulla, kunnes sattumalta päädyin keikalle kotihoitoon. Sopii introvertille minulle täydellisesti.

Vierailija
467/601 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyö kaupungin puistojenhoidossa, melkein unelmaduunia. Roskien keruuta, rikkaruohojen kitkemistä ja tienvarsien puiden siistimistä samalla kun pojat tekivät raskaimmat työt (ruohon leikkuu, roskiksien tyhjennys yms). Hoidettava kaupunginosa oli hyväosaista, "kauhein" asia mikä löytyi oli kondomi. Hyvin rentoa tekemistä eikä silloin vielä ollut helteitä.

Mutta ne muut kesätyöntekijät. Työnjohtajana oli elämäänsä kyllästynyt nainen, joka oli kumminkin mukava jos hoiti hommansa kunnolla. Nämä muut sitten toilailivat minkä ehtivät, milloin unohtui heijastinliivien käyttö, milloin tavarat unohtuivat kokonaan, milloin istuttiin nurmikolla ottamassa aurinkoa jne. Ja tauoilla jatkuva valitus kuinka tämä on epäoikeudenmukainen, valittaa aivan kaikesta vaikkei unohdukset niin pahoja olleet, jne. Tämä ainainen valittaminen oli ainoa syy miksi en kyseisestä työstä pitänyt.

Vierailija
468/601 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein Sairaalassa laitoshuoltajan töitä mutta rupesi kyllästyttämään koska lähes kaikki päivät olivat samanlaisia.

Aina piti siivota määrätyt huoneen tietyssä järjestyksessä.

Mutta kunnioitan silti heitä jotka jaksavat siivota työkseen useamman vuoden ajan.

Vierailija
469/601 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskon varastolla puhdistin homeisia appelsiineja homeesta hengityssuojain päässä, jotta ne pystyi laittamaan myyntiin. Aikaa tästä on noin 25 vuotta, en usko että enää noin toimitaan.

Vierailija
470/601 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen köyhä työtön, joka saa asua ilmaiseksi sukulaisensa luona. Tätä vastaan joudun kuitenkin tekemään kaikki kotityöt, joihin kuluu paljon aikaa. Suurin osa kotitöistä on kyllä sietokykyni rajoissa, vaikka kotitöiden tekemistä todellisuudessa inhoankin, mutta se tiskaus on aivan kamalaa. En tiedä, mitä käsilleni on tapahtunut, mutta ne eivät enää oikein kestä kuumaa tiskauksen vaatimaa kuumaa vettä. Koska tiskaus haalealla vedellä ei kuitenkaan onnistu, siis astiat eivät puhdistu kunnolla, polttaa kuuma vesi käsiäni joka kerta entistä paremmin ja joudun irvistelemään tuskasta ja valuttamaan kylmää vettä käsilleni. Viimeksi kun tiskasin oli kaiken lisäksi kuuman päivän päivän kuumimmat hetket ja kuukautiseni olivat alkaneet pari tuntia aikaisemmin ja kärsin tähän liittyvistä kivuista. Oloni oli todella huono. Jouduinkin jättämään tiskauksen kesken, sillä todellakin huimasi ja ajattelin, että kohta varmaan pyörryn ja oksennan ja menemään lepäämään, vaikka huudot siitä tulikin. Lepäsin 40 minuuttia ja join  0,5 litran jääkylmän vissypullon niin olo oli taas normaali. Kaiken lisäksi olen hidas ja huono tiskaaja, mutta silti minun pitää tuota vain tehdä. Näen aina välillä jo painajaisiakin tiskaamisesta ja sukulaiselle tuo tiskaus se suurin valittamisen aihe lisäksi on.

Oletko nyt ihan tosissaan? Oken hoitovapaalla ja lapsenhoidon lisäksi teen tällä hetkellä 99% kotitöistä (mies joskus laittaa ruoan ja täyttää pesukoneen).

Helpompaa tämä on kuin työelämä, eikä niitä kotitöitä edes ole niin paljoa, että niska limassa tulisi jatkuvasti raataa. Ja hanki tiskihanskat.

Vierailija
471/601 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin patoligisella osastolla siivoamassa. Kestin yhden työvuoron, oksensin 6 kertaa.

Vierailija
472/601 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-tukipalvelu

Vierailija
473/601 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin patoligisella osastolla siivoamassa. Kestin yhden työvuoron, oksensin 6 kertaa.

Sama, en kestänyt hajun takia edes yhtä työvuoroa täyteen.

Vierailija
474/601 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin enstolla porvoossa kesätöissä tuotannossa. Silloinen tuotantopäällikkö kiusasi ja pelotteli kaikkia uusia jos ei ollut porvoolainen. Itkin usein ja mietin että saan rahaa ja sillä kestän kesän yli. En itse joutunut, mutta kuulemma paljon oli seksuaalista häirintää joita todistinkin.

Vierailija
475/601 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen yhteiskoulun keittiössä (SYK); silloin Sodexho toimi siellä. Työntekijät varsinaisia marttyyrejä, uusia pompoteltiin. Tiskikoneeseen laitettiin ensin lattiarätit ja mopit , jonka jälkeen opettajien kahvikupit pestiin, samassa vedessä. Taisi olla joku paikan tapa olla v- mainen optettajillekin. Lopetin mokomassa läävässä. Q

Vierailija
476/601 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nigerialaisen hiusten leikkaaminen.

Vierailija
477/601 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistosiivous sellaisessa paikassa, missä työntekijät jököttää kokoajan työpisteillään. Ahdistava paikka. En tykännyt häiritä työntekijöitä työssään, joten toimitot sai siivottua kunnolla ainoastaan silloin harvoin kun kaikki työntekijät oli toimistosta pois.

Ja tässä työpaikassa oli neljä toimistoa, missä jokaisessa 6-9 työntekijää. Juosta sai tukka putkella.

Sama kokemus minulla. Kaikki muu siivoominen menetteli mutta minulle ahdistavia oli sellaset kohteet missä oli kamalasti ihmisiä paikalla. 

Vierailija
478/601 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku puhui että 12 €/h on paska palkka iltapäiväkerhon ohjaajan työstä. Vastaan serkun puolesta tähän ketjuun:

Hän loi maatilalla paskaa 9 €/h ja päivät kesti jotain 10 h. 

Ja tavallisilla rivisiivoojilla harvemmin yltää tuntipalkka edes 10-11 €uroon.

Vierailija
479/601 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten "hoiva"koti. Ankea, surullinen paikka. Laitosmainen, kolkko. Huono työilmapiiri, työntekijät vihasivat työtänsä sekä hoidettaviaan. Vihaisina tehtiin pakolliset työt, haukuttiin kaikkia selän takana ja mielisteltiin esimiestä. Työntekijöitä liian vähän, nekin kielitaidottomia ja kouluttamattomia. Attendon paikka Vantaalla.

Vierailija
480/601 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut se ihminen, joka satamassa koputtaa viikkarin hytin oveen ja kehottaa lähtemään/ heräämään/ lopettamaan ryyppämisen/ tai sänkyyn oksentamisen /pukemaan edes alusvaatteet / valitse vapaasti.

Ei varmaan tarvi kertoa miksi ei ollut unelmien duuni. Sillä kuitenkin kustansin lukio-opintoni.

Ja jep, olin siis alaikäinen nätti tyttö vielä silloin. Nyt kun kuvitteleekin niitä tilanteita . Huh.

Miksi on pakko tulla koputtamaan kun ovessa roikkuu lappu no cleaning?

Koska on saavuttu jo satamaan ja hytti pitää ssaada kuntoon seuraavia asukkaita varten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi