Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirvein työ jota olet elämäsi aikana tehnyt?

Vierailija
03.08.2014 |

Missä elämäntilanteessa siihen jouduit (esim. opiskeluaikojen lisätienesti, kesätyö...), kauanko työskentelit ko. paikassa ja mikä teki työstä hirveää? Suostuisitko uudelleen?

Kommentit (608)

Vierailija
601/608 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt omasta mielestäni vain mielekkäitä hommia, ei kai kukaan mene paikkaan, jota pitää hirveänä.

Vierailija
602/608 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tykännyt lähes kaikesta jollain tapaa paitsi ihan eka kesätyö mansikkapellolla nuorena. Se oli hirveetä.

Sitten oli tilanne firmassa jossa olin tykännyt olla (iso valtakunnallisesti toimiva firma), työ oli unelmatyöni johon olin pyrkinyt koko aiemman työurani ajan, olin työnarkomaani koska nautin työstä, hyvä palkka ja etuudet. Sitten tuli edihenkilöksi lty johtaja, ihan sairaspersoonainen (n) ilkeä ja autoritäärinen tyranni joka teetätti meillä lähes kaiken valveillaoloajan töitä vähintään 6 pv/vko. Mikään ei riitä, projektia projektin päälle, vastuualueet kasvoi ihan sietämättömän suuriksi ja teeppäs yksikin virhe niin hän hyökkäsinkimppuun kuin hyeena nujertaen meitä kokeneita konkareita koulutettuja osaajia, pala palalta. 

Hän harrasti ihan oppikirjamaista voimakkaan narsistipersoonan johtamiskulttuuria; hajoita, hallitse, uhkaile, pelottele, julkinolaa, vaienna, alista, arvioi ja vähättele ammatillista osaamista. Lisäksi kerää hovi ympärille joita nostat julkisesti ja röyhkeästi muiden yläpuolelle, jos et jostain pidä, näytä se julkisesti ja nujerra hänet aina sopivan tilaisuuden tullen, tarvittaessa jaa rangaistuksia = lisää pelkoa. 

Tämä 2 v saalistavan hyeenan kanssa työskentelyä oli elämäni hirveimmät ja uuvuttavimmat. Yhtäkkiä unelmatyöstäni oli tullut painajaista. 

Oli pakko lähteä pois jotta terveys ja järki säilyy ... niin teki 6/12 muistakin kollegoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/608 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajantyö. Ei ole minkään rahan arvoista.

Vierailija
604/608 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkkitarhalla minkkien tappaminen ja nylkeminen.

Vierailija
605/608 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hiton rappukäytäväsiivous.

Ihan mitään järkeä ja ajattelua vaatimaton työ.

Onneksi ei kestänyt kuin yhden kesän.

Vierailija
606/608 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko koskaan miettineet kuka puhdistaa junien keulat ja alustat kun juna törmää eläimeen tai ihmiseen? No minä tein sitä. Tyhjensin myös junien paskasäiliöitä.

Rahallisesti ei ollut kannattavaa työtä joten siirryin ihan täysin muihin hommiin. Siistiin sisätyöhön.

Vierailija
607/608 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa että jotkut kokee ihan perus fyysisen työn noin kauheaksi, itselleni tuonkaltainen työ oli todella hyvää vastapainoa kun ei tarvinnut niin paljon keskittyä itse työhön.

Vierailija
608/608 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa että jotkut kokee ihan perus fyysisen työn noin kauheaksi, itselleni tuonkaltainen työ oli todella hyvää vastapainoa kun ei tarvinnut niin paljon keskittyä itse työhön.

Mä tekisin mielelläni rappukäytävien siivousta jos palkka olisi riittävä. Mulla ei ole edes ajokorttia...