Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On kauheaa olla yli nelikymppinen nainen.

Vierailija
03.08.2014 |

Mistään ei saa töitä vaan työnantajat sanovat päin naamaa palkkaavansa mielummiin nuoremman ja paremman näköisen töihin. Tätä on tapahtunut muutaman kerran. Ja pukeudun asiallisesti,käyn kampaajalla,hoidatan hampaat yms mutta olen vaan vanhan ehkä n 50v näköinen. Olen ollut aina ikäistäni 10v vanhemman näköinen. Tätäkö on loppuelämäni?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21: Mulla on työpaikka nimenomaan siksi, että työnantajani tajuaa tuon. Olin 45 ja nuorin lapseni 17, kun työn sain. 

Vierailija
22/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:54"]

Työnantajat ei valitettavasti tajua yhtä perusjuttua, joka pitäisi ottaa huomioon jos pitkällä tähtäimellä palkataan uusia työntekijöitä: 40+ nainen ei jää äitiyslomille ja hoitovapaille. Sen pitäisi olla iso plussa. +/- 30 ikäiset naiset on siinä iässä, että kohta ne jää pitkille äitiysvapaille, jolloin joudutaan hakemaan sijaisia ja se maksaa ja aiheuttaa vaivaa. +40 naisten lapset on myös usein jo siinä iässä että pärjäävät ilman vanhempia esim. sairastavat pienet flunssat yksin kotona eikä vsnhempien tarvitse joka nuhakuumeen takia ottaa vapaata. 

Toisaalta +/- 30 naisia ei haluta töihin koska ne on parhaassa lastensaanti-iässä, ja kun lapset on kymmenen vuotta myöhemmin vähemmän sitovia, on nsinen jo liian vanha työmarkkinoille. Eli teit naisena niin tai näin, aina menee väärin päin. 

Veikkanpa kohta joku vela tulee kommentoimaam että mitäs pitää tehdä lapsia... mutta tosi monille perhe-elämä ja lapset on tärkeitä kuten työkin, mutta yhteiskunnassa on vaan tehty tosi vaikeaksi niiden yhdistäminen järkevällä tavalla.

[/quote]

Mun lapseni vasta 5v eli kyllä joutuisin jäämään kotiin jos hän sairastuisi. aloittaja siis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen katsellut työmarkkinoita ja kylläpä siellä näkyy töitä olevan. Taitaa kyse olla sinun omasta valmiudeatasi hyväksyä työ. Oletko ylikoulutwttu vai etkö omaa ojoneuvoa vai haetko vääriä töitä mihin sinulla ei vain riitä pätevyys. Minä olen 40 + eikä minun kohdalleni ole koskaan osunut tällaista käytöstä. Jos sulle sanotan että haluavat nuoremman ja kauniimman niin täytyyhän sun olla yrittänyt hankkia töitä joissa on vaatimuksina olleetkin nämä seikat. 

Vierailija
24/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 16:00"]

Itse olen katsellut työmarkkinoita ja kylläpä siellä näkyy töitä olevan. Taitaa kyse olla sinun omasta valmiudeatasi hyväksyä työ. Oletko ylikoulutwttu vai etkö omaa ojoneuvoa vai haetko vääriä töitä mihin sinulla ei vain riitä pätevyys. Minä olen 40 + eikä minun kohdalleni ole koskaan osunut tällaista käytöstä. Jos sulle sanotan että haluavat nuoremman ja kauniimman niin täytyyhän sun olla yrittänyt hankkia töitä joissa on vaatimuksina olleetkin nämä seikat. 

[/quote]

Ei ole olleet nuo vaatimukset esillä vaan olen hakenut ihan sisustus ja vaateliikkeen myyjän töihin ja nimenomaan sellaisiin paikkoihin jossa asiakaskunta on 40+ ikäistä mutta silti sellaisiinkin halutaan nuoria ja nättiä myyjiä.

Vierailija
25/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mukavaa olla 4kymppinen. Varsinkaan kun en ole rupsahtanut kuten lihaasyövät kanssasisareni. Itse olen vegaani ja siksi olen aina näyttänyt paljon nuoremmalta. Esim. joudun kiertämään kouluja, sekä ylä-että ala-asteita ja  minua joskus luullaan oppilaaksi(joo joo tiedetään että sinä arvoisa lihansyöjä et haluaisi moista loukkausta kohdistuvan itseesi, joo joo) Mieleltäni ja fysiikaltani olen myös vireämpi kuin happamat liharouvat. Töitäkin piisaa.

Vierailija
26/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä saa paremmin nelikymppisenä oman kokemukseni mukaan! Kun lapset ovat jo 10+ ikäisiä, on työllistyminen helpompaa kuin pienten lasten äitinä.

Vierailija
27/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpö höpö. Aika harvaan paikkaan pääsee ulkonäöllä

Vierailija
28/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flirttiä ilmaan ja nännit näkyviin paidan läpi niin johan alkaa tapahtumaan. Tietysti jos on ihan kuollut ja kuivunut sisältä niin parempi vaan luovuttaa....

Työnantaja

Vierailija
29/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 17:54"]No höpö höpö. Aika harvaan paikkaan pääsee ulkonäöllä

[/quote]paitsi Hollisterille.

Vierailija
30/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 17:01"]

Minusta on mukavaa olla 4kymppinen. Varsinkaan kun en ole rupsahtanut kuten lihaasyövät kanssasisareni. Itse olen vegaani ja siksi olen aina näyttänyt paljon nuoremmalta. Esim. joudun kiertämään kouluja, sekä ylä-että ala-asteita ja  minua joskus luullaan oppilaaksi(joo joo tiedetään että sinä arvoisa lihansyöjä et haluaisi moista loukkausta kohdistuvan itseesi, joo joo) Mieleltäni ja fysiikaltani olen myös vireämpi kuin happamat liharouvat. Töitäkin piisaa.

[/quote]

Kyllä, ihan käsi sydämellä, voin sanoa, etten tahtoisi minua luultavan ala- tai yläasteikäiseksi. 

Vierailija
31/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti vaatekauppaan tai jäätelöbaariin tms. otetaan mieluummin nuori ja söpö myyjä, kuin joku 40+ mamma. Turha väittää muuta.

Vierailija
32/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti ei vaatekauppa tai jääteläbaari ole mun työpaikka, palkkani on 3600 ja olen oman alani ammattilainen. Ikää 45 vuotta.