Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On kauheaa olla yli nelikymppinen nainen.

Vierailija
03.08.2014 |

Mistään ei saa töitä vaan työnantajat sanovat päin naamaa palkkaavansa mielummiin nuoremman ja paremman näköisen töihin. Tätä on tapahtunut muutaman kerran. Ja pukeudun asiallisesti,käyn kampaajalla,hoidatan hampaat yms mutta olen vaan vanhan ehkä n 50v näköinen. Olen ollut aina ikäistäni 10v vanhemman näköinen. Tätäkö on loppuelämäni?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan painvastaist kokemukset. Mutta en asukaan Suomessa. Ehka siita syysta. Ei ole ollut ongelmia tyon saannissa. Useampaakin paikkaa on tarjottu.

Myos kohtelu kaupoissa, virastoissa ym paranee mita vanhemmaksi tulee.

En taida muuttaa takaisin Suomeen.

Olen yli 50.

Vierailija
2/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:05"]

Mulla ihan painvastaist kokemukset. Mutta en asukaan Suomessa. Ehka siita syysta. Ei ole ollut ongelmia tyon saannissa. Useampaakin paikkaa on tarjottu.

Olen yli 50.

[/quote]

Joo ei kannata muuttaa. Täällä ihannoidaan kovasti nuoruutta ja ulkonäköä etenkin naisten kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikeaa on. Mutta luulen että joskus 50+ sitä on jo tottunut. Toivon.

Vierailija
4/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:07"]

Aika vaikeaa on. Mutta luulen että joskus 50+ sitä on jo tottunut. Toivon.

[/quote]

Juu taitaa olla loppuelämän kestävä työttömyys edessä.

Vierailija
5/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Teen toimistotöitä kansainvälisessä firmassa. Vientiassistentti tavallaan. Kaikki uudet palkatut ihmiset ovat noin 25v ja naisia suurin osa. Muehet tuskin alentuvat näihin hommiin. Hyvähän nuorille on töitä tarjota. Eivät osaa vaatia niin paljon ja "pahat" ammattiliitotkin ovat utopiaa monelle.

Vierailija
6/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli nelikymppiset naiset ovat työelämän ongelmajätettä

Vierailija
7/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sanovat päin naamaa palkkaavansa mielummiin nuoremman ja paremman näköisen töihin"

No just varmaan joo...

Vierailija
8/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:14"]

"sanovat päin naamaa palkkaavansa mielummiin nuoremman ja paremman näköisen töihin"

No just varmaan joo...

[/quote]

Kyllä näin on jo kolme kertaa käynyt ja kaikki pomot olleet itse alle 60v naisia.

Vierailija
9/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 50.

[/quote]

Missä asut? Olen viiskymppinen ja olisi kiva elää maassa, jossa ikä ei toisi samanlaisia ongelmia kuin Suomessa?

Vierailija
10/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutamia neli-viisikymppisiä alanvaihtajia, voi onnistua hyvällä suunnittelulla.

Vierailija
11/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just käytiin viihteellä akkaporukalla ja mm. nauraa räkätettiin kovaan ääneen ja täytettiin muutenkin näitä nolouden kriteereitä. Hauskaa oli ja jos joku paheksuikin, niin ehkä hän sai tuntea ansiostamme itsensä sentään tyylikkääksi tyypiksi :). 

Vierailija
12/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain töitä 44-vuotiaana, ja muutenkin olen ihan tyytyväinen ikääni. Elämään on mahtunut paljon surua ja kärsimystä, ikä on hyttysen pissi meressä niihin verrattuna. olen kiitollinen, että elän.

t 46 v

Vierailija
13/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh. sori. väärä ketju. t.12

Vierailija
14/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa nyt vittu valittamasta kuin lapsi, vanha ämmä, ja katso vaikka joku "Ei kiitos" vielä kertaalleen... saat voimaa sun elämääs huoooh

Vierailija
15/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 15:16"]

Olen yli 50.

[/quote]

Missä asut? Olen viiskymppinen ja olisi kiva elää maassa, jossa ikä ei toisi samanlaisia ongelmia kuin Suomessa?

[/quote]

Asun Briteissa.

Kerran yksi tyonantaja sanoi etta olemme paattaneet antaa taman tyopaikan sinulle iastasi huolimatta. (Olin silloin 40+.) Samaan aikaan tarjottiin toista, mieluisampaa tyopaikkaa, joten olin tyytyvainen kun voin kieltaytya tarjotusta tyopaikasta. Yrittivat viela houkutella mutta vahingoniloisena kieltaydyin. Sanoin etta tyo ei ollut ihan sita mita olin etsinyt, kuten ei ollutkaan.

Tama on pahinta mita minulle on ikani takia tapahtunut, ja tassakin lopputuloksena mina olin niskan paalla. Joten ei valittamista.

Ihan tyytyvaisena olen taalla Briteissa asunut jo muutaman vuosikymmenen.

Vierailija
16/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 jatkaa. Siis kieltaydyin siita tyopaikasta missa kommentoitiin korkeaa ikaani. Tuli kirjoitettua vahan kompelosti.

Vierailija
17/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 50.

[/quote]

Anteeksi, alapeukutin vaihngossa kun piti yläpeukuttaa.

Vierailija
18/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon antaisin, jos saisin nelikymppisen naisen. Ne ovat seksikkäimpiä.

T. Kolmikymppinen mies

Vierailija
19/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain töitä ja nimenomaan siksi, että olen yli nelikymppinen. Pienet työnantajat haluavat just tämän ikäisiä. 

Vierailija
20/32 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat ei valitettavasti tajua yhtä perusjuttua, joka pitäisi ottaa huomioon jos pitkällä tähtäimellä palkataan uusia työntekijöitä: 40+ nainen ei jää äitiyslomille ja hoitovapaille. Sen pitäisi olla iso plussa. +/- 30 ikäiset naiset on siinä iässä, että kohta ne jää pitkille äitiysvapaille, jolloin joudutaan hakemaan sijaisia ja se maksaa ja aiheuttaa vaivaa. +40 naisten lapset on myös usein jo siinä iässä että pärjäävät ilman vanhempia esim. sairastavat pienet flunssat yksin kotona eikä vsnhempien tarvitse joka nuhakuumeen takia ottaa vapaata. 

Toisaalta +/- 30 naisia ei haluta töihin koska ne on parhaassa lastensaanti-iässä, ja kun lapset on kymmenen vuotta myöhemmin vähemmän sitovia, on nsinen jo liian vanha työmarkkinoille. Eli teit naisena niin tai näin, aina menee väärin päin. 

Veikkanpa kohta joku vela tulee kommentoimaam että mitäs pitää tehdä lapsia... mutta tosi monille perhe-elämä ja lapset on tärkeitä kuten työkin, mutta yhteiskunnassa on vaan tehty tosi vaikeaksi niiden yhdistäminen järkevällä tavalla.