Asiakaspalvelutyössä olevat: Oletteko lähteneet asiakkaan "matkaan"?
Treffipyyntöjä varmasti satelee. Oletko lähtenyt asiakkaan aknssa treffeille? Miten asiat etenivät?
Tai:
Oletko itse joskus yrittänyt iskeä sinua palvellutta asiakaspalvelijaa? Miten ja onnistuitko?
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 08:13"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 00:42"]
Olen tarjoilija, ja olen lähtenyt. Mies oli kanta-asiakas, aina hurmaava ja kohtelias, ja todella seksikäs. Sitten yhtenä päivänä hän kirjoitti puhelinnumeronsa lautasliinaan ja jätti sen pöydälle lähtiessään, katsoi minua syvälle silmiin ja hymyili. Heitin lautasliinan pois, varsinkin kun olin varattu. Mies kuitenkin palasi aina ravintolaan lounaalle, ja sitten eräs kaunis päivä kysyi lähtisinkö hänen kanssaan joku ilta lasilliselle. Hämmennyin ja kieltäydyin nopeasti. Asia kuitenkin jäi mieleeni.
Miestä ei pitkään aikaan näkynyt ravintolassa ja täytyy myöntää, että ikävöin hänen hymyään. Sitten kuukausien kuluttua hän palasi, ja kysyi olinko muuttanut mieltäni. Olinhan minä.
Se oli aivan upea yö, parasta seksiä ikinä. Asia johti toiseen, ja puolen vuoden kuluttua muutimme yhteen. Olemme yhä yhdessä. Harmittaa, etten säästänyt sitä lautasliinaa. Siitä olisi tullut ihana romanttinen muisto.
[/quote]
Ei sulla kyllä moraalia ole. Seurustelit ja sitten vehtaat jonkun kanssa selän takana. Sitten vielä ylpeilet sillä.
[/quote]
Oletpa tiukkapipo. Et sinä minun moraalistani tiedä, ja olemme yhä yhdessä. En ylpeile, mutta se asiakkaan mukaan lähteminen oli elämäni paras päätös. <3 Rakastamme toisiamme.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 08:28"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 08:20"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 08:18"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 01:11"]
Minäkin kokkina kerran lähdin kanta-asiakkaan matkaan. Suljin ravintolan ja istuimme siellä viiniä nauttien kahdestaan. Oli se rakkauden kesä.
Kyllä näitä sattuu vaikka kuinka paljon, mutta ymmärrettävästi asiasta ei paljon huudella. Tietenkään työnantaja ei katso sitä hyvällä, mutta jos olet varovainen etkä kerro asiasta kellekään, ei kukaan saa tietää. Ja työajan ulkopuolella se paljon kuuluu kellekään mitä teet ja kenen kanssa. Kyllä asiakaspalvelijallakin on oikeus yksityiselämään, vaikka sitten asiakkaan kanssa. Asiakas voi tosiaan vaihtaa kantista, jos siltä tuntuu, ja sittenhän siinä ei ole enää MITÄÄN ongelmaa.
[/quote]
Potkut saisit heti jos työskentelisit minun paikassani. Missä nykyihmisten moraali on?
[/quote]Miten siitä voisi antaa potkut?
[/quote]
Asiakkaan kanssa seurustelu on kiellettyä. Jos työntekijän toimien takia yritys menettää asiakkaan niin siitä tulee potkut.
Tämä ei ole mikään uusi juttu. Aina on ollut samat säännöt. Työkavereiden eikä asiakkaiden kanssa treffailla tai seurustella.
[/quote]
Ehkä sinun työpaikallasi. Minun duunissani on useakin kollega löytänyt toisensa, ja onpa yksi myös avioitunut asiakkaan kanssa. :) Onneksi kaikkialla ei ole samanlaista kyttäys- ja kieltokulttuuria, niin kieltojen ja tekopyhyyden luvattu maa kuin Suomi onkin.
Lisäksi: tarvitseeko pomolle kertoa? Nämä jutut ovat hyvin yleisiä kaikkialla. :) Harmittaako, kun suhun ei yksikään kollega tai asiakas ihastu? Kuivakas kääkkä.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 08:26"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 08:19"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 08:13"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 00:42"]
Olen tarjoilija, ja olen lähtenyt. Mies oli kanta-asiakas, aina hurmaava ja kohtelias, ja todella seksikäs. Sitten yhtenä päivänä hän kirjoitti puhelinnumeronsa lautasliinaan ja jätti sen pöydälle lähtiessään, katsoi minua syvälle silmiin ja hymyili. Heitin lautasliinan pois, varsinkin kun olin varattu. Mies kuitenkin palasi aina ravintolaan lounaalle, ja sitten eräs kaunis päivä kysyi lähtisinkö hänen kanssaan joku ilta lasilliselle. Hämmennyin ja kieltäydyin nopeasti. Asia kuitenkin jäi mieleeni.
Miestä ei pitkään aikaan näkynyt ravintolassa ja täytyy myöntää, että ikävöin hänen hymyään. Sitten kuukausien kuluttua hän palasi, ja kysyi olinko muuttanut mieltäni. Olinhan minä.
Se oli aivan upea yö, parasta seksiä ikinä. Asia johti toiseen, ja puolen vuoden kuluttua muutimme yhteen. Olemme yhä yhdessä. Harmittaa, etten säästänyt sitä lautasliinaa. Siitä olisi tullut ihana romanttinen muisto.
[/quote]
Ei sulla kyllä moraalia ole. Seurustelit ja sitten vehtaat jonkun kanssa selän takana. Sitten vielä ylpeilet sillä.
[/quote]Tuo oli vain sinun päätelmäsi. Vanha suhde oli tainnu kolhtaa kiville, ennen kuin kirjoittajan mieli muuttui.
[/quote]
Jos se että pitää jotain toisen numeroa taskussa jonka on saanut ihmiseltä joka on yrittänyt iskeä on pettämistä. Jos kirjoittajalla olisi moraali niin hän olisi läväyttänyt sen päin miehen naamaa ja sanonut että olen varattu ja painu hemmettiin.
[/quote]
Kiva kun Päivi pääsit taas palstailemaan. Hurskastelijat pois tästä ketjusta!
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 08:24"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 08:16"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 00:45"]
Saako potkut jos paljastuu
[/quote]Ei kun siitä saa palkankorotuksen...
No voihan se haitata työntekoa, jos iskee asiakkaita, mutta siitä ei voi ketään rangaista potkuilla, jos vapaa-ajalla tapaa asiakkaita.
[/quote]
Itseasiassa voi.
[/quote]Ei voi, kuin jossain poikkeustapauksissa (alaikäiset jne.)
Ihana ketju! Itsekin lähdin asiakkaan matkaan enkä ole hetkeäkään katunut. Nyt meillä on yhteinen lapsikin. :)
Sitä vaan ihmettelen, miksi tiukkapipomoralistien pitää tulla pilaamaan jokainen kiva ketju AV:lla? Pistäkää pystyyn oma jeesusteluketju ja pysykää täältä pois. Toisten elämä ja valinnat ei teille kuulu. :)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 08:28"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 08:20"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 08:18"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 01:11"]
Minäkin kokkina kerran lähdin kanta-asiakkaan matkaan. Suljin ravintolan ja istuimme siellä viiniä nauttien kahdestaan. Oli se rakkauden kesä.
Kyllä näitä sattuu vaikka kuinka paljon, mutta ymmärrettävästi asiasta ei paljon huudella. Tietenkään työnantaja ei katso sitä hyvällä, mutta jos olet varovainen etkä kerro asiasta kellekään, ei kukaan saa tietää. Ja työajan ulkopuolella se paljon kuuluu kellekään mitä teet ja kenen kanssa. Kyllä asiakaspalvelijallakin on oikeus yksityiselämään, vaikka sitten asiakkaan kanssa. Asiakas voi tosiaan vaihtaa kantista, jos siltä tuntuu, ja sittenhän siinä ei ole enää MITÄÄN ongelmaa.
[/quote]
Potkut saisit heti jos työskentelisit minun paikassani. Missä nykyihmisten moraali on?
[/quote]Miten siitä voisi antaa potkut?
[/quote]
Asiakkaan kanssa seurustelu on kiellettyä. Jos työntekijän toimien takia yritys menettää asiakkaan niin siitä tulee potkut.
Tämä ei ole mikään uusi juttu. Aina on ollut samat säännöt. Työkavereiden eikä asiakkaiden kanssa treffailla tai seurustella.
[/quote]Jos ja jos ja jos. ja höpö höpö. Todistustaakka olisi työnantajalla.
Mitä jos flirttailu ja asiakkaiden kanssa touhuaminen lisää asiakasmäärää ja myyntiä? Onko se silloin sallittua+
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 08:16"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 01:00"]
Kyllä. Opetan aikuislukiossa. Eräs opiskelija katsoi minua aina kauan silmiin tunnilla ja jäi tunnin jälkeenkin kyselemään ja juttelemaan. En tietenkään ryhtynyt hänen kanssaan mihinkään niin kauan kuin hän oli opiskelijani, mutta valmistuttuaan hän lähestyi minua punaisen ruusun kanssa ja kysyi illalliselle. Yhdessä ollaan yhä. :)
Tiedän myös, että yliopistolla moni romanssi on alkanut opiskelijan ja proffan välillä. Joskus johtavat avioliittoon. Jos molemmat ovat aikuisia, en näe ongelmaa asiassa. Ihmisiähän me olemme ja joskus sitä rakastuu asiakkaaseen ja päinvastoin.
[/quote]
Itseasiassa ei ole normaalia. Koska tuossa tulee heti korruption vaara esille. Jos opettajalla on tunteita oppilasta kohtaan niin hän ei pysty olemaan tasapuolinen eikä objektiivinen. Juuri siksi suhteet onkin kiellettyjä
[/quote]
Sisälukutaito? Mehän ryhdyimme suhteeseen vasta kun mies oli valmistunut. Tunteilleen taas ei ihminen voi mitään, tai sinä ehkä voit. Jos olet pystyynkuollut vanha tiukkis. Olen aina työssäni tasapuolinen. '
Menehän siitä jakamaan niitä Jeesus-lehtisiä kadunkulmaan ja anna ihmisten kertoa kokemuksistaan ilman nipotusta ja tuomitsemista.
Kummasti tuntuu osaa porukasta ahdistavan muitten elämänvalinnat. Miten se on sulta pois? On totta, ettei kaikki työnantajat katso hyvällä asiakkaiden kanssa suhteeseen ryhtymistä, mutta miksi kertoa pomolle? Eikä se mikään irtisanomisperuste ole.
Uskoisin, että nämä moralistit ja nipot täällä on just niitä, jotka kantelee pomolle millon mistäkin kollegan "virheestä". Yleensä kyseessä keski-ikäinen, perheellinen nainen. Varsinkin opetus- ja hoitoalalalla näitä löytyy. Eli varovainen kannattaa olla, mutta muuten antakaa palaa!
t. asiakkaan kanssa yhdessä jo viisi vuotta <3
Mielenterveystyössä olen saanut asukkaalta treffipyynnön. Asukkaat olivat yhdessä päättäneet parittaa minut ja tämän asukkaan. Skitsofreenikko oli kyseessä. Tuli kyllä vaivaantunut olo, kun pyyteli koko ajan treffeille..
Olen itse pokannut baarimikon. Oli mukaha ja söpö. Sain hänestä päänvaivan, kun muutin heti treffien jälkeen pois maasta ja puolen vuoden päästä palattuani, hän suuttui, kun en kertonut heti, että olen suomessa. Vannoi myös rakkauttaan, vaikka oltiin nähty kerran..
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 09:59"]
Olen itse pokannut baarimikon. Oli mukaha ja söpö. Sain hänestä päänvaivan, kun muutin heti treffien jälkeen pois maasta ja puolen vuoden päästä palattuani, hän suuttui, kun en kertonut heti, että olen suomessa. Vannoi myös rakkauttaan, vaikka oltiin nähty kerran..
[/quote]
Aika epätyypillinen baarimikko. Niillä on yleensä mimmi joka sormelle.
t. kokemusta on
Olen lähtenyt, ja vielä kolmen vuoden jälkeen ollaan yhdessä.
Lähellä oli ennen tätä nykyistä että olisin lähtenyt erään toisen asiakkaan mukaan, mutta siinä tuli esiin pari muttaa ja se olisi ollutkin vain yhden yön juttu. Vaikka ei nykyisenkään kanssa muuta pitänyt kuin käydä ajelulla :D
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 09:59"]
[/quote]
Aika epätyypillinen baarimikko. Niillä on yleensä mimmi joka sormelle.
t. kokemusta on
[/quote]
nii mäki ajattelin ja ihmetyttää edelleen hänen käytös. Oli kyllä hyvännäkönen. T. Se johon baarimikko vannoi rakkauttaan
Olen. Vietimme kiihkeän yön yhdessä.
Lähdin minäkin aikoinaan baarimikon matkaan. Oli todella söpö ja TOSI LYHYT. Lyhin mies, jonka kanssa olen ikinä ollut. Mutta niin sexy! Valitettavasti hänellä tosiaan oli vähän muutakin vientiä. Taitaa olla ammattietu noilla baarimikoilla ja dj:llä. Varmasti niille myös ehdotellaan eniten, mutta toisaalat ehdotukset ei ehkä ole niin vakavia. Ihmiset humalassa ja hilpeinä.
Lähdin. Rakastuin asiakaspalvelijaan täysin tarkoittamatta (tai niin kai se yleensä on). Hän oli niin ihana mies. Pikkuhiljaa minusta alkoi tuntua, että tunteisiini vastattiin. Oli pitkiä katseita ja hän tuli todella lähelle. Ei tietenkään sanonut mitään, enkä minäkään ujona ihmisenä. Sitten eräänä iltana tapasin hänet sattumalta baarissa, ja sanaa sanomatta hän halasi ja suuteli minua hitaasti ja pitkään. Tiesin, että kuuluimme yhteen.
Viikon päästä olimme muuttaneet yhteen. :) Nyt odotan ekaa lastamme. Kai minäkin estoisena naisena päästin hänet virkaroolissaan lähelle, ja sitten syttyi se molemminpuolinen rakkaus.
(Kerromme muuten aina että tapasimme baarissa jos joku kysyy miten tutustuimme. Koska joku tiukkapipo voisi siitäkin mielensä pahoittaa, jos kertoisimme alan ja miten se alkoi. Ihanaa oli, sen voin sanoa.)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 10:16"]Lähdin minäkin aikoinaan baarimikon matkaan. Oli todella söpö ja TOSI LYHYT. Lyhin mies, jonka kanssa olen ikinä ollut. Mutta niin sexy! Valitettavasti hänellä tosiaan oli vähän muutakin vientiä. Taitaa olla
ammattietu noilla baarimikoilla ja dj:llä. .Varmasti niille myös ehdotellaan eniten, mutta toisaalat ehdotukset ei ehkä ole niin vakavia. Ihmiset humalassa ja hilpeinä.
[/quote]
haha, tää munki oli lyhyt! Mutta ah, niin täydelliset ruskeet nappisilmät ja ihana pörrötukka. Edelleen harmi, että oli niin takertuvainen ja minä ihan liian nuori takertumaan keheenkään.
T. Edelleen se johon baarimikko "rakastui"
Juu, olen kännissä iskenyt baarimikon ja seuraavalla viikolla lähtenyt hänen kanssaan treffeille. Harmi vain, baarimikko ei ollutkaan niin hurmaava tapaus, kuin mitä yön viimeisimpinä tunteina olin kuvitellut. Juttu kesti ne yhdet treffit.
Entäs sitten, jos esimerkiksi oma mies opiskelee opettamallasi kurssilla, käy jatkuvasti syömässä ravintolassasi, tekee ostokset kaupassasi? Onko sekin kiellettyä? Ei mun mielestä juuri eroa siitä, että sattuu rakastumaan asiakkaaseen.
En ole.
Vanhustenhoitaja :)