Asiakaspalvelutyössä olevat: Oletteko lähteneet asiakkaan "matkaan"?
Treffipyyntöjä varmasti satelee. Oletko lähtenyt asiakkaan aknssa treffeille? Miten asiat etenivät?
Tai:
Oletko itse joskus yrittänyt iskeä sinua palvellutta asiakaspalvelijaa? Miten ja onnistuitko?
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 00:57"]
Työskentelin nuorena baaritarjoilijana ja meille kyllä ohjeistettiin, että asiakkaan treffipyyntöihin ei saisi suostua. Onko käytäntö sitten muuttunut...?
[/quote]
Ei meillä tuollaista ohjetta ole. Tietty ei työajalla saa kuherrella, mutta omalla ajalla kyllä saa. Enhän minä siellä baarissa (työpaikalla) silloin ole.
Muutenkin Suomi on sellainen kyttäysyhteiskunta, jossa on vaan kieltoa kiellon perään.
No en helvetissä. Normiasiakkaita en edes tapaa, muuta porukkaa ihan riittävästi. Ei tulisi mieleenkään.
En vielä, mutta houkutus on suuri. On yksi niin älyttömän seksikäs asiakas... Aina silmäpeliä, ja mies on antanut mulle käyntikorttinsa. Nytkin tekis mieli laittaa viestiä...
Olen vaan niin v*tun nössö. Pitäisi heittäytyä enemmän. Ehkä huomenna.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 00:30"]
Treffipyyntöjä varmasti satelee. Oletko lähtenyt asiakkaan aknssa treffeille? Miten asiat etenivät?
Tai:
Oletko itse joskus yrittänyt iskeä sinua palvellutta asiakaspalvelijaa? Miten ja onnistuitko?
[/quote]
Olen lukuisia kertoja. Toiset olleet yhdenillan juttuja, toiset taas jääneet pyörimään kuvioihin hieman pidemmäksi aikaa. Nämä vähän pidemmäksi aikaa kuvioihin jääneet tosin aiheutti ongelmia, kun saattoivat pölähtää paikalle juuri kun oli joku uusi pirkko kierroksessa. Itse en siis aloitteita tehnyt, vaan aloitteet tuli aina asiakkailta, eli minun tapauksessani naisilta, olen siis mies. Toki minä ensi kontaktin jälkeen saatoin olla aktiivisesti touhussa mukana, jos poka oli normaalia kiinnostavampi.
Varsinaisesti asiakaspalvelijan kanssa en ole koskaan ollut muuta kuin kolleegoiden kanssa, mutta parin artistin kanssa olen kyllä touhuillut, mutta silloinkin aloitteentekijä on ollut vastapuoli.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 01:14"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 00:57"]
Työskentelin nuorena baaritarjoilijana ja meille kyllä ohjeistettiin, että asiakkaan treffipyyntöihin ei saisi suostua. Onko käytäntö sitten muuttunut...?
[/quote]
Ei meillä tuollaista ohjetta ole. Tietty ei työajalla saa kuherrella, mutta omalla ajalla kyllä saa. Enhän minä siellä baarissa (työpaikalla) silloin ole.
Muutenkin Suomi on sellainen kyttäysyhteiskunta, jossa on vaan kieltoa kiellon perään.
[/quote]Mä tein eri alojen (ml. ravintola) aspahommia 10 vuotta liki yhtä monella työnantajalla, eikä ikinä missään paikassa sanottu sanaakaan suhteista asiakkaisiin. Ainoastaan yksi pomo kerran kyseli yrittikö asiakkaat saada mua treffeille paljonkin, kun paria muuta työntekijää ne oli kuulemma jatkuvasti kinuamassa...
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 01:20"]
Tai:
[/quote]
Olen lukuisia kertoja. Toiset olleet yhdenillan juttuja, toiset taas jääneet pyörimään kuvioihin hieman pidemmäksi aikaa. Nämä vähän pidemmäksi aikaa kuvioihin jääneet tosin aiheutti ongelmia, kun saattoivat pölähtää paikalle juuri kun oli joku uusi pirkko kierroksessa. Itse en siis aloitteita tehnyt, vaan aloitteet tuli aina asiakkailta, eli minun tapauksessani naisilta, olen siis mies. Toki minä ensi kontaktin jälkeen saatoin olla aktiivisesti touhussa mukana, jos poka oli normaalia kiinnostavampi.
Varsinaisesti asiakaspalvelijan kanssa en ole koskaan ollut muuta kuin kolleegoiden kanssa, mutta parin artistin kanssa olen kyllä touhuillut, mutta silloinkin aloitteentekijä on ollut vastapuoli.
[/quote]
Haha tää on oma kokemukseni naisena ja baarimikon pokana. Hänellä oli aina uusi mimmi kierroksessa. Oletko kenties baarimikko tai dj?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 01:23"]
Tai:
[/quote]
[/quote]
Haha tää on oma kokemukseni naisena ja baarimikon pokana. Hänellä oli aina uusi mimmi kierroksessa. Oletko kenties baarimikko tai dj?
[/quote]
Molempia :D Siis olin. En enää vuosiin ole ollut niissä hommissa ja noista villeistä ajoista on jäljellä enää vain mukavat muistot ;)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 01:30"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 01:23"]
Tai:
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Molempia :D Siis olin. En enää vuosiin ole ollut niissä hommissa ja noista villeistä ajoista on jäljellä enää vain mukavat muistot ;)
[/quote]
Hehehe arvasin! Aina teikäläisillä samat kuviot :D
En. Työskennellessäni olin mukava, ystävällinen ja kohtelias. Oikeasti olen niuho ja riitelevä moralisti. :D
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 01:04"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 01:01"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 00:55"]
Pokasin portsarin. Ison ja mustan, Lontoossa. Nuorena sitä uskalsi elää... *huoh*
[/quote]
Miten?
[/quote]
Odotas kun muistelen... Juttelin aina hänen kanssaan jonossa ja kysyin nimeäkin kerran. Hän aina tervehti minua "hello gorgeous!" Sitten yksi ilta kun lähdin valomerkin jälkeen yöbussille, niin Michael (se portsari) kysyi voisiko antaa mulle kyydin. Ja kyydin hän tosiaan antoikin :D siis ajoi myös kotiin asti. Olin nuorena kova flirttailemaan. Pilkettä aina silmäkulmassa. Voi kun olis yhä... mutta ei vanha jaksa eikä kehtaa.
[/quote]
Näin nainen "pokaa" miehen. Suostumalla lähtemään mukaan, kun mies pyytää.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 09:56"]
Kummasti tuntuu osaa porukasta ahdistavan muitten elämänvalinnat. Miten se on sulta pois? On totta, ettei kaikki työnantajat katso hyvällä asiakkaiden kanssa suhteeseen ryhtymistä, mutta miksi kertoa pomolle? Eikä se mikään irtisanomisperuste ole.
Uskoisin, että nämä moralistit ja nipot täällä on just niitä, jotka kantelee pomolle millon mistäkin kollegan "virheestä". Yleensä kyseessä keski-ikäinen, perheellinen nainen. Varsinkin opetus- ja hoitoalalalla näitä löytyy. Eli varovainen kannattaa olla, mutta muuten antakaa palaa!
t. asiakkaan kanssa yhdessä jo viisi vuotta <3
[/quote]
Juuri sinunkaltaisten takia tämä maa ei toimi. Töissä pitäisi ajatella vain ja ainoastaan työtä
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 09:49"]
Ihana ketju! Itsekin lähdin asiakkaan matkaan enkä ole hetkeäkään katunut. Nyt meillä on yhteinen lapsikin. :)
Sitä vaan ihmettelen, miksi tiukkapipomoralistien pitää tulla pilaamaan jokainen kiva ketju AV:lla? Pistäkää pystyyn oma jeesusteluketju ja pysykää täältä pois. Toisten elämä ja valinnat ei teille kuulu. :)
[/quote]
Kuuluu jos esimerkiksi opettajalla on suhde oppilaaseen. Tai työntekijällä suhde asiakkaaseen meidän firmassa.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 11:59"]
Entäs sitten, jos esimerkiksi oma mies opiskelee opettamallasi kurssilla, käy jatkuvasti syömässä ravintolassasi, tekee ostokset kaupassasi? Onko sekin kiellettyä? Ei mun mielestä juuri eroa siitä, että sattuu rakastumaan asiakkaaseen.
[/quote]
Jos mies opiskelee opettamallasi kurssilla niin joudut joko vaihtamaan kurssia missä opetat tai miehesi joutuu lopettamaan opiskelun.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 11:59"]
Entäs sitten, jos esimerkiksi oma mies opiskelee opettamallasi kurssilla, käy jatkuvasti syömässä ravintolassasi, tekee ostokset kaupassasi? Onko sekin kiellettyä? Ei mun mielestä juuri eroa siitä, että sattuu rakastumaan asiakkaaseen.
[/quote]
Nimenomaan. Suomessa vaan on tämä kieltomentaliteetti ja kaikkea pitää niin helvetisti paheksua. Kielletään kaikki!
[/quote]
Asioihin on syy. Jos mies opiskelee sinun kurssillasi niin sinä et mitenkään voi olla objektiivinen ja tasapuolinen opettaja. Se on vain täysin mahdotonta
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 20:01"]
Pokasin portsarin. Ison ja mustan, Lontoossa. Nuorena sitä uskalsi elää... *huoh*
[/quote]
Miten?
[/quote]
Odotas kun muistelen... Juttelin aina hänen kanssaan jonossa ja kysyin nimeäkin kerran. Hän aina tervehti minua "hello gorgeous!" Sitten yksi ilta kun lähdin valomerkin jälkeen yöbussille, niin Michael (se portsari) kysyi voisiko antaa mulle kyydin. Ja kyydin hän tosiaan antoikin :D siis ajoi myös kotiin asti. Olin nuorena kova flirttailemaan. Pilkettä aina silmäkulmassa. Voi kun olis yhä... mutta ei vanha jaksa eikä kehtaa.
[/quote]
[/quote]
Ei tuo ole mitään pokaamista. Eihän nainen tehnyt mitään.
[/quote]
Miten?
[/quote]
[/quote]
HIENOA!!
Kokemus oli varmasti niin ikimuistoinen, että voit kertoa minä vuonna tämä onnenpotku tapahtui, London on iso paikka, palamme halusta kuulla kaupunginosan nimen ja kadun (numeroa ei tarvitse) sekä ravintolan nimen.
Varmaan tämän mustan tambuurimajurin sukunimikin jäi mieleesi.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 08:48"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 20:01"]
[/quote]
Miten?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei tuo ole mitään pokaamista. Eihän nainen tehnyt mitään.
[/quote]
eikös se tavatessa jutteleminen ole sitä flirttaamista. Oko muissakaan kertomuksissa tehty yhtään sen enempää kuin katseltu silmiin ja flirtattu ja vihdoin suostuttu mukaan. Tämän kertojan kuvio ei eroa mitenkään näistä ketjun muista.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 08:53"]
[/quote]
Miten?
[/quote]
[/quote]
HIENOA!!
Kokemus oli varmasti niin ikimuistoinen, että voit kertoa minä vuonna tämä onnenpotku tapahtui, London on iso paikka, palamme halusta kuulla kaupunginosan nimen ja kadun (numeroa ei tarvitse) sekä ravintolan nimen.
Varmaan tämän mustan tambuurimajurin sukunimikin jäi mieleesi.
[/quote]
mitenkäs tämä herättää niin paljon närkästystä, onko iso ja musta syyypää...
Kyllä olen aikoinaan:). Olin respassa duunissa nuorena ja nättinä. Tämä tapahtui Baselissa Sveitsissä vuonna 1993-1995. Illallisia, lounaita, piknikkejä, leffareissuja jne., nyt vähän harmittaa, että olin niin hemmetin kiltti ja pihtari. Ainoastaan yhden kanssa menin pidemmälle ja seurustelinkin vuoden verran. Sitten lähdin opiskelemaan merten taakse ja tämä "rakkaus jäi". Vastaus siis kyllä.