"Jos ikinä petät, jätän sinut välittömästi saman tien"
Otsikon lauseen olen kuullut mieheltäni ties kuinka monta kertaa ja minua ahdistaa se, että vähintään kerran viikossa mies tenttaa minulta sitä, olenko ollut hänelle epärehellinen. Tämä rupeaa olemaan todella ahdistavaa koska huomaan, että esim. aina työhönkin liittyviin viesteihin vastatessani minulle tulee tunne siitä, että mitäköhän miehen päässä liikkuu. Mies on ihan suoraan sanonut minulle ettei luota minuun mutta haluaa luottaa. En ole tehnyt mitään sellaista, minkä olisi miehen luottamukseen näin vaikuttaa. Eikö suhdetta lähdetä viemään eteenpäin siltä pohjalta, että toiseen luottaa? Onko muuta vaihtoehtoa?
Tuli mieleen sekin, että mies on parikin kertaa "testannut" minua sanomalla, että hän tietää minun puuhistani. Että kuulemma hänellä on tietolähde, joka tietää. Ei suostunut vastaamaan kysymykseeni siitä, mitä asia koskee ja mitä mahtaa tietää. Kun en hänen selkänsä takana kerta kaikkiaan ole mitään tehnyt, tuntuu todella hyytävältä joutua tälläisen epäluottamuksen kohteeksi. Miehen taktiikka siis on se, että tunnustukseni toivossa hän pelottelee minua "tiedoillaan". Onko tällainen käytös enää tervettäkään?
Kommentit (54)
Kannattaa tehdä lapsia, niin kaikki muuttuu hyväksi.
No ei tuo ihan tervettä ole, pelkää näemmä tuota pettämistä todella paljon. Ilmeisesti tullut pahasti petetyksi aiemmin? Jos hän itse ei tätä tiedosta millään tasolla-siis että tuo teidän suhteeseenne omia käsittelemättömiä traumojaan eikä ole halukas avoimeen keskusteluun asiasta- et sinä yksin saa tilannetta muuttumaan.
Sano että jätät hänet välittömästi saman tien, jos ei älytön tenttaaminen lopu. Et ole ansainnut tuollaista kohtelua. Mies on epävarma itsestään. Tai sitten pettää itse.
Sano ukollesi, että tässä ei tarvita edes pettämisiä, jätän sinut, mustasukkaisen vainohullun heti.
Ihan sairasta on miehesi suhtautuminen.
Taas kerran olen onnellinen omasta miehestäni.
Tyypillä on päässä vikaa. Tuo mustasukkaisuus muuttuu vaan pahemmaksi. Pian siellä heiluu nyrkit, kun harhainen keksii omia syytöksiään. Lähde heti tuosta myrkyllisestä suhteesta. Et kykene häntä auttaman, ongelmat on syvällä.
Ota jalat allesi ja juokse pakoon, niin lujaa kuin kintuistasi pääset, älä katso taaksesi, vaan eteenpäin!
Ilmoita sama hänelle ja ala tenttaamaan häntä samalla tavalla ja katso miten reagoi.
Ei tuo mies pysty normaaliin parisuhteeseen. En missään hinnasta edes harkitsisi parisuhdetta tuollaisen kanssa.
Kuulostaa ihan eksältäni. Juokse.
Tuollainen mies ryhtyy ennen pitkää kontrolloivaksi ja väkivaltaiseksi. Juokse ennenkuin on myöhäistä.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2564185/mustasukkaisen_kumppanin_sairai…
Lue tuota muutama sivu, niin sun ei ehkä tee mieli katsoa miten tuo suhde jatkuu.
Porvossa täysin normaalia. Hajaantukaa! Täällä ei ole mitään nähtävää!
Vierailija kirjoitti:
Sano että jätät hänet välittömästi saman tien, jos ei älytön tenttaaminen lopu. Et ole ansainnut tuollaista kohtelua. Mies on epävarma itsestään. Tai sitten pettää itse.
Tajuan, että mies on epävarma. Hänen käytöksensä vain tekee minut ihan vainoharhaiseksi kun mietin sitä, mikä kaikki tekemisissäni häntä saattaa epäilyttää. Surullista. Kun en ole häntä aikeissakaan pettää.
Esim. nämä itselleni ihan normaalit asiat ova aiheuttaneet epäilystä:
-nypin kulmakarvojani vessassa puhelimen taskulampun kanssa ja mies haukkana kysyy, miksi olen vessassa puhelimen kanssa.
-olimme tulleet mökiltä ja olin napannut saunasta (viimeisenä rakennuksena matkalla autolle) sheiverin käsilaukkuni sivutaskuun. Kun mies sen seuraavana päivänä huomasi sen olevan laukussani, mies epäili minun ehkä suunnittelevan panoa työkaverin yms. kanssa
-kävin työhaastattelussa ja mies tenttasi edellisenä päivänä minulta motivaatiotani uuteen työhön. Koska en tarpeeksi vakuuttavasti osannut hänelle perustella "motiivejani" työpaikan vaihtoon, hän päätteli minun olevan sittenkin menossa työhaastattelun sijaan treffeille.
Jne.
Ei ole normaalia eikä tervettä. Meillä mies on sanonut suunnilleen saman, että yhdenkin pettämisen jälkeen suhde on ohi. Ollaan oltu naimisissa parisenkymmentä vuotta, mies luottaa minuun, ei kyttää eikä ole tuota koskaan toistanut. Tietää että aiemmassa suhteessani olen ollut uskoton. Asia on selvä, hänen periaate, olen hänelle aina ollut uskollinen ja tulen olemaan, mutta jos alkaisi tuolleen vainota ja kytätä olisi suhde ohi ihan siksi mun puolelta. Kyllä sellainen perusluottamus tarvitaan, että suhde voi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tehdä lapsia, niin kaikki muuttuu hyväksi.
Ja ottaa yhteinen iso asuntolaina
No ei todellakaan ole tervettä. Alkaa olla sianjättöaika.