"Jos ikinä petät, jätän sinut välittömästi saman tien"
Otsikon lauseen olen kuullut mieheltäni ties kuinka monta kertaa ja minua ahdistaa se, että vähintään kerran viikossa mies tenttaa minulta sitä, olenko ollut hänelle epärehellinen. Tämä rupeaa olemaan todella ahdistavaa koska huomaan, että esim. aina työhönkin liittyviin viesteihin vastatessani minulle tulee tunne siitä, että mitäköhän miehen päässä liikkuu. Mies on ihan suoraan sanonut minulle ettei luota minuun mutta haluaa luottaa. En ole tehnyt mitään sellaista, minkä olisi miehen luottamukseen näin vaikuttaa. Eikö suhdetta lähdetä viemään eteenpäin siltä pohjalta, että toiseen luottaa? Onko muuta vaihtoehtoa?
Tuli mieleen sekin, että mies on parikin kertaa "testannut" minua sanomalla, että hän tietää minun puuhistani. Että kuulemma hänellä on tietolähde, joka tietää. Ei suostunut vastaamaan kysymykseeni siitä, mitä asia koskee ja mitä mahtaa tietää. Kun en hänen selkänsä takana kerta kaikkiaan ole mitään tehnyt, tuntuu todella hyytävältä joutua tälläisen epäluottamuksen kohteeksi. Miehen taktiikka siis on se, että tunnustukseni toivossa hän pelottelee minua "tiedoillaan". Onko tällainen käytös enää tervettäkään?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano että jätät hänet välittömästi saman tien, jos ei älytön tenttaaminen lopu. Et ole ansainnut tuollaista kohtelua. Mies on epävarma itsestään. Tai sitten pettää itse.
Tajuan, että mies on epävarma. Hänen käytöksensä vain tekee minut ihan vainoharhaiseksi kun mietin sitä, mikä kaikki tekemisissäni häntä saattaa epäilyttää. Surullista. Kun en ole häntä aikeissakaan pettää.
Esim. nämä itselleni ihan normaalit asiat ova aiheuttaneet epäilystä:
-nypin kulmakarvojani vessassa puhelimen taskulampun kanssa ja mies haukkana kysyy, miksi olen vessassa puhelimen kanssa.
-olimme tulleet mökiltä ja olin napannut saunasta (viimeisenä rakennuksena matkalla autolle) sheiverin käsilaukkuni sivutaskuun. Kun mies sen seuraavana päivänä huomasi sen olevan laukussani, mies epäili minun ehkä suunnittelevan panoa työkaverin yms. kanssa
-kävin työhaastattelussa ja mies tenttasi edellisenä päivänä minulta motivaatiotani uuteen työhön. Koska en tarpeeksi vakuuttavasti osannut hänelle perustella "motiivejani" työpaikan vaihtoon, hän päätteli minun olevan sittenkin menossa työhaastattelun sijaan treffeille.
Jne.
Kyllä se on sianjättöaika. Ei se tuosta ainakaan paremmaksi muutu.
Eipä aikaakaan, kun tulee tunti turpaan ilman mainostaukoja, koska kumminkin petät.
Vierailija kirjoitti:
Voi mitä skeidaa 🤭
Kyllä näitä sairaalloisen mustasukkaisia on yllättävän paljon, usko pois. Eivät ole päästään terveitä millään lailla, joten kannattaa unohtaa suhde saman tien.
Siis… jos tämä on totta niin mitä ihmettä teet tuollaisen kanssa? Vaikka olisi kuinka kyse rakkaudesta niin ei tuo ole normaalia. Jos miehellä ongelmia itsensä kanssa niin ei ole oikein tuoda niitä suhteeseen.
Exäni oli mustasukkainen ja kadun aikaa minkä tuhlasin hänen kanssaan. Minulla oli mm. miespuolinen työkaveri, josta toisinaan kerroin hänelle asioita ja hän mustasukkaisena kerran luki kaikki viestimme puhelimestani kun nukuin (viestejä oli paljon, mutta ei mitään muuta kuin kaverillisia) Ja hän sitten aamulla reteästi kertoi itse lukeneensa ne ja sanoi, että nyt luottaa ettei meillä ole mitään. Harmi, etten jättänyt äijää siihen paikkaan. Luki myös päiväkirjaani ja kielsi tuomasta miespuolisia kavereita kotiimme.
Ei todellakaan muutu paremmaksi tuosta jos nyt jo keksitään ties mitä omassa päässään.
Miehesi pettää ja sinä et saisi? No kokemuksesta voin sanoa, että ei nuo jätä. Ne vuosikausia kuppaa hermojasi syytöksillään ja imee voimasi, mutta kun todellakin tulevat petetyiksi niin ne haluaa jatkaa, mutta sinä et. Tuo on silkkaa kusipäisyyttä ja toisen hyvinvoinnin syömistä ja täysin turhaa länkytystä.
Kaverini kitui tuollaisessa suhteessa vuosia. Täysin hukkaan heitettyä aikaa. Se mustasukkaisuus meni aina vain uusiin sfääreihin.
Ensimmäiset varoitusmerkit ovat lähes aina niitä,
joidenka takia erotaan myöhemmin.
Suhteessa ei kannata edetä silloin, kun siinä ilmenee näitä.
Kiitos kommenteistanne. Aika sairaaltahan tämä kuvio tuntuu. Ja olen itsekin yllättynyt siitä, kuinka tunne syyllisyydestä syö minua vaikken itse pidä itseäni syyllisenä yhtään mihinkään!
Olen ehdottanut pariterapiaa ja yksilöterapiaa miehelle, jopa googlaillut sopivia terapeutteja. Miehen kanta on se, että ehdottomasti hän ei mitään terapiaa tarvitse.
ap
Joko hän itse pettää, tai sitten on oikeasti sairas mielestään.
Suosittelen eroa. Ei tuo tuosta parane, jos ei kerta terapiaankaan aio.
Mä elin parhaat vuoteni tuollaisen miehen kanssa. Mies petti itse ja löi mua monta kertaa. En päässyt millään irti kunnes lähti lopullisesti kun alkoi pettää kostona mulle toisen kanssa kuvittelemastansa mun uskottomuudesta. Nyt hällä jo kolmas Nainen, jota kohtaan tekee kuulemma samaa. Itse löysin onneksi maailman parhaan miehen lopuiäksseni, mutta vuosikausia olin aivan rikki ja luulin kaikkien miesten olevan sellaisia.
vapauta itsesi kirjoitti:
Tyypillä on päässä vikaa. Tuo mustasukkaisuus muuttuu vaan pahemmaksi. Pian siellä heiluu nyrkit, kun harhainen keksii omia syytöksiään. Lähde heti tuosta myrkyllisestä suhteesta. Et kykene häntä auttaman, ongelmat on syvällä.
Ota jalat allesi ja juokse pakoon, niin lujaa kuin kintuistasi pääset, älä katso taaksesi, vaan eteenpäin!
Näin se yleensä menee. Ystävälläni oli tällainen mustasukkainen mies, jolla oli suhteen alussa muutama pikku juttu, jotka saivat kulmakarvoja hitusen kohotuttamaan ja mietityttämään että tarkkana saa olla ettei pahene. Sen verran pieni juttuja kuitenkin ettei välitön suhteen lopettaminen tuntunut mielekkäältä. Niinhän se sitten meni, että hetken päästä vaadittiinkin välien poikki laittoa tuttuihin ja kyttäiltiin auton renkaiden ja jalan jälkiä pihalta "todisteeksi". Mitään aihetta tällaiselle kyttäykselle ja epäilyille ei koskaan ollut aihetta.
Jätä se tai ainakin vähintään kerro, että jos ei asenne muutu niin suhdekin ihan varmasti loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillä on päässä vikaa. Tuo mustasukkaisuus muuttuu vaan pahemmaksi. Pian siellä heiluu nyrkit, kun harhainen keksii omia syytöksiään. Lähde heti tuosta myrkyllisestä suhteesta. Et kykene häntä auttaman, ongelmat on syvällä.
Ota jalat allesi ja juokse pakoon, niin lujaa kuin kintuistasi pääset, älä katso taaksesi, vaan eteenpäin!
Näin se yleensä menee. Ystävälläni oli tällainen mustasukkainen mies, jolla oli suhteen alussa muutama pikku juttu, jotka saivat kulmakarvoja hitusen kohotuttamaan ja mietityttämään että tarkkana saa olla ettei pahene. Sen verran pieni juttuja kuitenkin ettei välitön suhteen lopettaminen tuntunut mielekkäältä. Niinhän se sitten meni, että hetken päästä vaadittiinkin välien poikki laittoa tuttuihin ja kyttäiltiin auton renkaiden ja jalan jälkiä pihalta "todisteeksi". Mitään aihetta tällaiselle kyttäykselle ja epäilyille ei koskaan ollut aihetta.
Jätä se tai ainakin vähintään kerro, että jos ei asenne muutu niin suhdekin ihan varmasti loppuu.
Näillä tyypeillä on jotain rikki itsessään, kun käyttäytyvät noin. Ja niin kauan kun eivät itse ymmärrä tätä ei muutostakaan voi tapahtua.
Hänellä on huono itsetunto ja pelkää että petät ja jätät hänet. Noi ongelmat pitää ihan itse tiedostaa, terapia ois hyvä.
Dracula kirjoitti:
Ensimmäiset varoitusmerkit ovat lähes aina niitä,
joidenka takia erotaan myöhemmin.
Suhteessa ei kannata edetä silloin, kun siinä ilmenee näitä.
Tämä oli yksinkertaisuudessaan jotenkin valaiseva viesti. Näinhän se lähes aina on. Jos näkee jotain sellaisia vaaran merkkejä jo aikaisin, joista tietää sen olevan deal breaker kannattaa ne hälytyskellot ottaa tosissaan.
Mies tarvitsee ammattiapua. Toi vaan pahenee ja tarvitset kohta lähestymiskiellon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä tyypeillä on jotain rikki itsessään, kun käyttäytyvät noin. Ja niin kauan kun eivät itse ymmärrä tätä ei muutostakaan voi tapahtua.
Jotenkin niin surullista. Rakastan miestäni ja jollain tavalla jopa ymmärränkin häntä. Olen monta kertaa sanonutkin hänelle, että haluaisin pystyä näyttämään hänelle toteen ajatusteni sisällön. Eli mitä hänestä oikeasti ajattelen ja ettei hänen tarvitse olla huolissaan siitä, että pettäisin.
Tämä ajatusten lukeminen ei kuitenkaan toistaiseksi ole mahdollista ja siksi olisi pakko pystyä luottamaan toisen sanaan. Olen aika neuvoton, ei tämä suhde näinkään voi jatkua.
ap
Voi voi, näitä on niin paljon. Sairaalloisen mustasukkainen mies ja vaimo, joka pelkää. Pari on kyllä minun kanssa silti pettänyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin niin surullista. Rakastan miestäni ja jollain tavalla jopa ymmärränkin häntä. Olen monta kertaa sanonutkin hänelle, että haluaisin pystyä näyttämään hänelle toteen ajatusteni sisällön. Eli mitä hänestä oikeasti ajattelen ja ettei hänen tarvitse olla huolissaan siitä, että pettäisin.
Tämä ajatusten lukeminen ei kuitenkaan toistaiseksi ole mahdollista ja siksi olisi pakko pystyä luottamaan toisen sanaan. Olen aika neuvoton, ei tämä suhde näinkään voi jatkua.
ap
Älä ala todistelemaan mitään. Sekoat jossain kohtaa sanoissasi ja huonosti käy.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, näitä on niin paljon. Sairaalloisen mustasukkainen mies ja vaimo, joka pelkää. Pari on kyllä minun kanssa silti pettänyt...
Koetko viestisi rakantavana tässä ketjussa? Miksi ihminen valehtelisi anonyymillä keskustelupalstala? Ei ihan aukene minulle viestisi sanoma. Oletko itse jokin luuseri, joka panee suhteessa olevia naisia?
Ja lakata tapaamasta ystäviä ja sukulaisia. Kyl se siit sitte.