Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Jos ikinä petät, jätän sinut välittömästi saman tien"

Vierailija
23.07.2021 |

Otsikon lauseen olen kuullut mieheltäni ties kuinka monta kertaa ja minua ahdistaa se, että vähintään kerran viikossa mies tenttaa minulta sitä, olenko ollut hänelle epärehellinen. Tämä rupeaa olemaan todella ahdistavaa koska huomaan, että esim. aina työhönkin liittyviin viesteihin vastatessani minulle tulee tunne siitä, että mitäköhän miehen päässä liikkuu. Mies on ihan suoraan sanonut minulle ettei luota minuun mutta haluaa luottaa. En ole tehnyt mitään sellaista, minkä olisi miehen luottamukseen näin vaikuttaa. Eikö suhdetta lähdetä viemään eteenpäin siltä pohjalta, että toiseen luottaa? Onko muuta vaihtoehtoa?

Tuli mieleen sekin, että mies on parikin kertaa "testannut" minua sanomalla, että hän tietää minun puuhistani. Että kuulemma hänellä on tietolähde, joka tietää. Ei suostunut vastaamaan kysymykseeni siitä, mitä asia koskee ja mitä mahtaa tietää. Kun en hänen selkänsä takana kerta kaikkiaan ole mitään tehnyt, tuntuu todella hyytävältä joutua tälläisen epäluottamuksen kohteeksi. Miehen taktiikka siis on se, että tunnustukseni toivossa hän pelottelee minua "tiedoillaan". Onko tällainen käytös enää tervettäkään?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vapauta itsesi kirjoitti:

Tyypillä on päässä vikaa. Tuo mustasukkaisuus muuttuu vaan pahemmaksi. Pian siellä heiluu nyrkit, kun harhainen keksii omia syytöksiään. Lähde heti tuosta myrkyllisestä suhteesta. Et kykene häntä auttaman, ongelmat on syvällä.

Ota jalat allesi ja juokse  pakoon, niin lujaa kuin kintuistasi pääset, älä katso taaksesi, vaan eteenpäin!

Näin se yleensä menee. Ystävälläni oli tällainen mustasukkainen mies, jolla oli suhteen alussa muutama pikku juttu, jotka saivat kulmakarvoja hitusen kohotuttamaan ja mietityttämään että tarkkana saa olla ettei pahene. Sen verran pieni juttuja kuitenkin ettei välitön suhteen lopettaminen tuntunut mielekkäältä. Niinhän se sitten meni, että hetken päästä vaadittiinkin välien poikki laittoa tuttuihin ja kyttäiltiin auton renkaiden ja jalan jälkiä pihalta "todisteeksi". Mitään aihetta tällaiselle kyttäykselle ja epäilyille ei koskaan ollut aihetta.

Jätä se tai ainakin vähintään kerro, että jos ei asenne muutu niin suhdekin ihan varmasti loppuu.

Näillä tyypeillä on jotain rikki itsessään, kun käyttäytyvät noin. Ja niin kauan kun eivät itse ymmärrä tätä ei muutostakaan voi tapahtua.

Jotenkin niin surullista. Rakastan miestäni ja jollain tavalla jopa ymmärränkin häntä. Olen monta kertaa sanonutkin hänelle, että haluaisin pystyä näyttämään hänelle toteen ajatusteni sisällön. Eli mitä hänestä oikeasti ajattelen ja ettei hänen tarvitse olla huolissaan siitä, että pettäisin.

Tämä ajatusten lukeminen ei kuitenkaan toistaiseksi ole mahdollista ja siksi olisi pakko pystyä luottamaan toisen sanaan. Olen aika neuvoton, ei tämä suhde näinkään voi jatkua.

ap

Jos hän pystyisi lukemaan ajatuksesi hän väittäisi että valehtelet nekin. Hän ei luota sinuun koska hän ei ole luotettava itse Toisekseen tuo käytös voi olla myös pelkkää vallankäyttöä ja hän hyvinkin tietää ettet petä mutta nauttii siitä kun saa sinut sellaiselle mutkalle kuin haluaa. Olet luonnevikaisen kanssa joten hyvinkin olet vain pelkkä lelu jota on kiva rääkätä

Vierailija
42/54 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mun exäkin aina sanoi, tuomitsi jyrkädti, kunnian mies kun oli.

Erosimme sitten muista syistä ja muutamaa kuukautta myöhemmin selviisi että oli pettänyt minua ties kuinka pitkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki vitonen: Pettäjät ovat hysteerisiä toisen osapuolen mahdollisesta pettämisestä. Eli miehesi 99% todennäköisyydellä pettää. Jos ei vielä, niin "petän ennen kuin tulen petetyksi".

Vierailija
44/54 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei sinua voi auttaa. Tuollaisen älyttömyyden ymmärtää joko katkaista heti ja vetää ne rajat tai sitten ei. Todennäköisesti suunnittelet siellä tosiaan jo häitä ja lapsia että jospa se siitä sitten. Mies tarvitsee terapiaa, sinä et ole se terapeutti.

Vierailija
45/54 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki vitonen: Pettäjät ovat hysteerisiä toisen osapuolen mahdollisesta pettämisestä. Eli miehesi 99% todennäköisyydellä pettää. Jos ei vielä, niin "petän ennen kuin tulen petetyksi".

Tuohan se logiikka on niillä ja vamasti pettääkin. Kuten sanottua luonnevikainen eikä ap voi oikeasti rakastaa tuollaista hullua. Hänellä on riippuvuus mieheen ja on sairastunut tuosta sekopäästä, mutta rakkautta se ei ole. Senkin huomaa vasta kun jättää kyseisen hyypiön ja viettää aikaa terveiden ihmisten kanssa.

Vierailija
46/54 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes itse pettää sinua ja syytökset pahenee vaan. Tuo ei lopu kuin lähtemällä.

Vierailija
47/54 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies avikuttaa vainoharhaiselta ja seopäiseltä.

Vierailija
48/54 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen liittoni päättyi miehen toistuvaan uskottomuuteen. En kuulu avoimen liiton kannattajiin, joten olen tehnyt selväksi sen, että en enää tee sitä virhettä, että katselisin pettämistä läpi sormien. En kuitenkaan kyylää tai uhkaile miestä, vaan välillämme on luottamus. Tilaisuuksia varmasti olisi puolin ja toisin, sillä mies on välillä matkatöissä.

Ap:n mies on joku hullu, joka on onnistunut jo pääsemään pään sisälle. Miehen ei tarvitse olla edes paikalla, kun ap jo miettii, että mitä mies mistäkin ajattelee. Kannattaisi tuossa vaiheessa juosta ja lujaa sittenkin. Ei ole tervettä.

Vierailija
49/54 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon lisää vaan alkoholin ja lapset, niin on suomalainen unelma saavutettu. Ap hoitaa ja mahdollistaa, ap:n mies epäilee, pahoinpitelee ja juo. Ap ymmärtää. Ap:n mies käy vieraissa. Ap ei usko moista, ja haluaa pelastaa. Ap:n mies ei oikeasti tarvitse pelastajaa, mutta tykkää leikkiä olosuhteiden uhria. Olosuhteet on luonut ap.

Ja kappas, se on ap:n syy, että mies epäilee, pettää, juo ja lyö.

Ap kestää kaiken, lasten takia.

Vierailija
50/54 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vapauta itsesi kirjoitti:

Tyypillä on päässä vikaa. Tuo mustasukkaisuus muuttuu vaan pahemmaksi. Pian siellä heiluu nyrkit, kun harhainen keksii omia syytöksiään. Lähde heti tuosta myrkyllisestä suhteesta. Et kykene häntä auttaman, ongelmat on syvällä.

Ota jalat allesi ja juokse  pakoon, niin lujaa kuin kintuistasi pääset, älä katso taaksesi, vaan eteenpäin!

Näin se yleensä menee. Ystävälläni oli tällainen mustasukkainen mies, jolla oli suhteen alussa muutama pikku juttu, jotka saivat kulmakarvoja hitusen kohotuttamaan ja mietityttämään että tarkkana saa olla ettei pahene. Sen verran pieni juttuja kuitenkin ettei välitön suhteen lopettaminen tuntunut mielekkäältä. Niinhän se sitten meni, että hetken päästä vaadittiinkin välien poikki laittoa tuttuihin ja kyttäiltiin auton renkaiden ja jalan jälkiä pihalta "todisteeksi". Mitään aihetta tällaiselle kyttäykselle ja epäilyille ei koskaan ollut aihetta.

Jätä se tai ainakin vähintään kerro, että jos ei asenne muutu niin suhdekin ihan varmasti loppuu.

Näillä tyypeillä on jotain rikki itsessään, kun käyttäytyvät noin. Ja niin kauan kun eivät itse ymmärrä tätä ei muutostakaan voi tapahtua.

Jotenkin niin surullista. Rakastan miestäni ja jollain tavalla jopa ymmärränkin häntä. Olen monta kertaa sanonutkin hänelle, että haluaisin pystyä näyttämään hänelle toteen ajatusteni sisällön. Eli mitä hänestä oikeasti ajattelen ja ettei hänen tarvitse olla huolissaan siitä, että pettäisin.

Tämä ajatusten lukeminen ei kuitenkaan toistaiseksi ole mahdollista ja siksi olisi pakko pystyä luottamaan toisen sanaan. Olen aika neuvoton, ei tämä suhde näinkään voi jatkua.

ap

Onhan se tavallaan surullista. Jokin raja tuossa säälissäkin vaan on oltava. Kuten sanottu, jos eivät ymmärrä itse että mitään ongelmaa edes on silloin ollaan huonolla ja jopa vaarallisella tiellä. Jos kerran ehdotuksistasi huolimatta ei suostu edes mitään apua ottamaan vastaan et oikeastaan voi tehdä muuta, kuin lähteä kävelemään.

Vierailija
51/54 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano että jätät hänet välittömästi saman tien, jos ei älytön tenttaaminen lopu. Et ole ansainnut tuollaista kohtelua. Mies on epävarma itsestään. Tai sitten pettää itse.

Tajuan, että mies on epävarma. Hänen käytöksensä vain tekee minut ihan vainoharhaiseksi kun mietin sitä, mikä kaikki tekemisissäni häntä saattaa epäilyttää. Surullista. Kun en ole häntä aikeissakaan pettää.

Esim. nämä itselleni ihan normaalit asiat ova aiheuttaneet epäilystä:

-nypin kulmakarvojani vessassa puhelimen taskulampun kanssa ja mies haukkana kysyy, miksi olen vessassa puhelimen kanssa.

-olimme tulleet mökiltä ja olin napannut saunasta (viimeisenä rakennuksena matkalla autolle) sheiverin käsilaukkuni sivutaskuun. Kun mies sen seuraavana päivänä huomasi sen olevan laukussani, mies epäili minun ehkä suunnittelevan panoa työkaverin yms. kanssa

-kävin työhaastattelussa ja mies tenttasi edellisenä päivänä minulta motivaatiotani uuteen työhön. Koska en tarpeeksi vakuuttavasti osannut hänelle perustella "motiivejani" työpaikan vaihtoon, hän päätteli minun olevan sittenkin menossa työhaastattelun sijaan treffeille.

Jne.

Sinä ilmeisesti haluat olla kontrolloitavana ja tykkäät tuollaisesta kissahiirileikistä?

Jos tykkäät, niin jatka vaan siinä.

Toivon kuitenkin, että et hanki lapsia tuossa suhteessa. Se tulee olemaan lapsille kamalaa, kun vanhemmilla on tuo peli. Lapset joutuvat pelkäämään.

Että, mieti mitä sinä haluat?

Ota vastuu.

Nyt et sitä ota.

Vierailija
52/54 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaan mies.

Ja sinä myös. Ihme pelaamista.

Vierailija
53/54 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapiaan mies.

Ja sinä myös. Ihme pelaamista.

Ihme pelaamista? Minun puoleltani millä tavalla?

ap

Vierailija
54/54 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei vielä ole valjennut sinulle, niin miehesi kärsii mielisairaudesta tai persoonallisuushäiriöstä tai molemmista.