Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset jotka NEUVOO koko ajan ihan kaikessa!? Mikä ongelma sellaisella on?

Vierailija
23.07.2021 |

Ihan oikeasti, tulee olo kuin olisi jotenkin ahdisteltu. Henkistä väkivaltaa tuhahtelujen kera jos "ei neuvot kerran kelpaa".

Kommentit (201)

Vierailija
181/201 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle muistutetaan joka päivä hiusten harjaamisesta joskus sanoo hiuksia tukaksi ja neuvoo myös milloin pitää mennä suihkuun jne ja muistuttaa lääkkeistä sekä että vitamiineista .....nämä liika neuvot ärsyttää minua ja muistuttaa joka päivä täällä ryhmä kodissa myös muistuttaa ruoka aika tauluista ja neuvoo sekä että hössöttää minulle joka ikinen päivä minun kodissa ja ole 24 vuotias nuori mies ja nämä asiat jotka kerroin ovat ilmi selvä asioita muutin tai äiti ja isä ovat muutti 2016 vuosi aikoihin olen siitä asti asunut parin veljen  kansa ja siskojen  mutta suuri osa on silloin muuttanut pois ja siitä asti olen tienyt kaikki samat asiat kuin minun nykyisessä kodissa... 

Vierailija
182/201 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vain ovat niin erilaisia. Toiset odottavat koko ajan että heidän ongelmiaan kuunnellaan vuodesta toiseen. Ja toiset kyllästyvät jo muutamassa viikossa.

Ongelma on nimenomaan kiinnostuksen, koulutuksen, hoksaamisen, tekemisen eli eteenpäinmenemisen ja vuorovaikutuksen kohdalla.

Kaksi ihmistä, jotka ovat täysin erilaisia, koulutus poikkeaa hyvin paljon, luonne on toisella analyyttinen, toisella "tunteellinen" ja "itseään ilmaiseva" asiassa kuin asiassa eli tärkeintä on saada "purettua itseään" eikä ratkaista ongelma, päivästä ja kuukaudesta toiseen. Ei ihme, että vuorovaikutukseen syntyy suuria vaikeuksia, etten sanoisi mahdottomuuksia.

Mitenpä tällaisia tilanteita ratkoisi? Kun toista ei kiinnosta kuunnella viikosta toiseen hankaluuksia ja toista ei kiinnosta mikään ratkaisu, vain kertominen hankaluuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/201 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuuntele. Minä en oo vuosiin kuunnellut ketään.

Vierailija
184/201 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan itseni neuvojana yhden ystäväni kohdalla. En vain voinut olla hiljaa, kun hän jäi työttömäksi iässä ja alalla, jolla on vaikeaa saada uutta paikkaa ja osti säästöillään pari lemmikkiä lisää, vaikka entisiäkin oli jo monta. Yritin suoraan estää häntä ottamasta niitä uusia lemmikkejä, tein laskelmia kuluista ja esitin laskelmat hänelle. Hän otti lemmikit silti. Sitten eläimiä sairastui ja hän alkoi ottaa pikavippejä kuluihin. Velkakierre kasvoi, nyt hän on ulosotossa. Kuulin sen yhteiseltä tutultamme, minulle hän ei ole kertonut, kun olen tällainen ilkeä neuvoja. 

Vierailija
185/201 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei vaan osaa keskustella tai tajua mikä sen arvo on. Valitusta seuraa neuvo. Ja sitten pitäski olla hiljaa.

Älä valita vaan keskustele kuten normaali ihminen?

Vierailija
186/201 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoja saattaa myös alkaa hoitamaan asioita toisen puolesta.

"Tiedätkö minä päivänä meille tulee puhtaat työvaatteet?"

"En mä tiedä, mutta hei mä voin soittaa pomolle ja selvittää sen sulle."

"Joo ei tarvii, kiitos. Voin ihan itsekin soittaa, ajattelin vaan kysyä ensin, jos joku täällä tietäisi."

Vierailija
187/201 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan itseni neuvojana yhden ystäväni kohdalla. En vain voinut olla hiljaa, kun hän jäi työttömäksi iässä ja alalla, jolla on vaikeaa saada uutta paikkaa ja osti säästöillään pari lemmikkiä lisää, vaikka entisiäkin oli jo monta. Yritin suoraan estää häntä ottamasta niitä uusia lemmikkejä, tein laskelmia kuluista ja esitin laskelmat hänelle. Hän otti lemmikit silti. Sitten eläimiä sairastui ja hän alkoi ottaa pikavippejä kuluihin. Velkakierre kasvoi, nyt hän on ulosotossa. Kuulin sen yhteiseltä tutultamme, minulle hän ei ole kertonut, kun olen tällainen ilkeä neuvoja. 

Opitko tästä mitään? Jos ihminen on jo päättänyt jotain, niin hän ei siitä kovin helpolla peräänny. Rikoit vaan turhaan teidän välit laskelmillasi.

Vierailija
188/201 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opitko tästä mitään? Jos ihminen on jo päättänyt jotain, niin hän ei siitä kovin helpolla peräänny. Rikoit vaan turhaan teidän välit laskelmillasi.

En rikkonut turhaan. En voi olla tukemassa tällaista toimintaa, joka on täysin vailla arvostelukykyä ja itsehillintää. Nyt ehkä eläimetkin joutuvat kärsimään ja niitä joudutaan antamaan pois ym. En voisi vaieta edelleenkään. 

Vierailija
189/201 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En rikkonut turhaan. En voi olla tukemassa tällaista toimintaa

Eli et oppinut. 

Vierailija
190/201 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, miksi tuo yksi yrittää opettaa tuota yhtä vastaajaa? Jankkaa ettei ole oppinut.  Siinä meillä hyvä esimerkki ketjun aiheesta :D

Vierailija
191/201 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein huvittavin tapaus omalla kohdalla oli kerran kaupassa, kun eräs vanhempi mieshenkilö tuli kädestä pitäen neuvomaan, miten sellaisen pienen muovipussin saa kaikkein kätevimmin auki..."Katsos, tässä on tämä reuna, mistä saa hyvin otteen..." Joo, tiedän kyllä =D

En ymmärrä, mitä huvittavaa tuossa oli. Onko sinulla huono itsetunto?

Vierailija
192/201 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein huvittavin tapaus omalla kohdalla oli kerran kaupassa, kun eräs vanhempi mieshenkilö tuli kädestä pitäen neuvomaan, miten sellaisen pienen muovipussin saa kaikkein kätevimmin auki..."Katsos, tässä on tämä reuna, mistä saa hyvin otteen..." Joo, tiedän kyllä =D

Minusta on huvittava ajatus, että menisi neuvomaan ventovierasta kaupassa. 

Vierailija
193/201 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yksi tuttava, joka tiesi (omasta mielestään) kaikesta kaiken. Joskus tahallani puhuin hänelle aiheesta, josta hän ei tiennyt oikeasti mitään, mutta halusi silti päteä tietämyksellään. Oli toisaalta huvittavaa kuunnella hänen luennointiaan, kun kaikesta kuuli, että hänen tietämyksensä asiasta oli täysi nolla, mutta toisaalta se oli raivostuttavaa. Viilensin välit moiseen häneen vähitellen, koska ajan mittaan kyllästyin hänen besserwisseröintiinsä täysin.

Vierailija
194/201 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tulee kerrottua jollekin tuntemattomalle oivalluksesta, jonka on vasta itse tajunnut tai oppinut. Toinen luulee sitä neuvomiseksi, koska sen kertoo samanlaisessa tilanteessa, jossa sen on itse tajunnut. Haluaa vain jakaa hyvää neuvoa eteenpäin.

Vierailija
195/201 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Oletko ujo?

Vierailija
196/201 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setäselittäjä joka tuntee itsensä tarpeelliseksi kun saa opastaa "tyttösiä" :)

Vierailija
197/201 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan itseni neuvojana. Omalla kohdalla on taustalla ehkä osittain se ettei lapsena minua neuvottu tai opastettu ja joskus sen takia jännitti joku uusi asia ja jos kysyi niin sitä jotenkin väheksyttiin niin kuin asia olisi pitänyt tietää syntymästä asti.

Vierailija
198/201 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No annas kun mä neuvon sua:

Ihmiset on erilaisia! Valitus on ongelmasta raportointia ja me jotkut mielellämme ratkomme ongelmia.

Mut jos kukaan ei kysy sun neuvoa? Vaan osaa itsekin ratkaista pulman? 

joskus voi purnata jostain asiasta ilman et sinunlaiset kaikkitietävät ratkaisukeskeiset pöljät alatte ratkomaan niitä!!

Vierailija
199/201 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan itseni neuvojana. Omalla kohdalla on taustalla ehkä osittain se ettei lapsena minua neuvottu tai opastettu ja joskus sen takia jännitti joku uusi asia ja jos kysyi niin sitä jotenkin väheksyttiin niin kuin asia olisi pitänyt tietää syntymästä asti.

Tähän on helppo ratkaisu: voi kysyä että saako antaa neuvon

Ja jos toinen ei selkeästi sano: KYLLÄ niin jättää sanomata :)

Vierailija
200/201 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No annas kun mä neuvon sua:

Ihmiset on erilaisia! Valitus on ongelmasta raportointia ja me jotkut mielellämme ratkomme ongelmia.

Mut jos kukaan ei kysy sun neuvoa? Vaan osaa itsekin ratkaista pulman? 

joskus voi purnata jostain asiasta ilman et sinunlaiset kaikkitietävät ratkaisukeskeiset pöljät alatte ratkomaan niitä!!

TÄMÄ!