Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka NEUVOO koko ajan ihan kaikessa!? Mikä ongelma sellaisella on?

Vierailija
23.07.2021 |

Ihan oikeasti, tulee olo kuin olisi jotenkin ahdisteltu. Henkistä väkivaltaa tuhahtelujen kera jos "ei neuvot kerran kelpaa".

Kommentit (201)

Vierailija
1/201 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali keskustelu:

"oon lihonut kesällä ja on tosi ällö olo"

"joo kesäsin menee aina kaikki rutiinit niin vinksalleen."

"Joo huhhuh"

"Onneks kun työt alkaa niin kävelee työmatkat eikä istu niin paljoa"

"Joo. Mä voisinkin alkaa pyöräillä ton koko työmatkan"

"Siit tulee kyllä niin hyvä fiilis"

"joo pitää kyllä ostaa vähän vaatteita jotka sopii pyöräilyyn. Mennäänkö yhessä?"

"Mennään!"

Epänormaali keskustelu:

"Aijaa mitä sä oot syöny?"

"no siis... emmä tiiä. varmaan liikaa grillimakkaraa..ja sit..."

"Etkö tiedä että makkara on tosi epäterveellistä ja lihottavaa? Jos vaihdat sen kanaan niin alat laihtua varmasti"

"niinno siis joo varmaan"

"Eiku nyt otetaan hei vihko ja kirjataan kaikki sun syömiset ja sitten lähetään kattomaan missä sä voit vähentää kaloreita tehokkaasti"

"No osaan kyllä ihan hyvin itekin tehdä sel..."

"MITÄ SÄ SIT VALITAT JOS NEUVOT EI KELPAA"

"Tota mun pitää tästä lähteä *lähtee normaalin keskustelijan kanssa viettämään kivaa aikaa"

Vierailija
2/201 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali keskustelu:

"Joo huhhuh"

"joo pitää kyllä ostaa vähän vaatteita jotka sopii pyöräilyyn. Mennäänkö yhessä?"

"Mennään!"

Epänormaali keskustelu:

"Etkö tiedä että makkara on tosi epäterveellistä ja lihottavaa? Jos vaihdat sen kanaan niin alat laihtua varmasti"

"Eiku nyt otetaan hei vihko ja kirjataan kaikki sun syömiset ja sitten lähetään kattomaan missä sä voit vähentää kaloreita tehokkaasti"

"Tota mun pitää tästä lähteä *lähtee normaalin keskustelijan kanssa viettämään kivaa aikaa"

Me ollaan kaikki koettu tää :D mitä tollaselle voi sanoa? Niin itsekeskeinen että suuttuu jos sanoo et hei, kaikki varmaan osaa etsiä tollasta apua ja neuvoja jos haluu, en tainnut kysyä nyt et voitko olla mun PT. HUOH

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/201 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei vaan osaa keskustella tai tajua mikä sen arvo on. Valitusta seuraa neuvo. Ja sitten pitäski olla hiljaa.

Vierailija
4/201 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä on just tällainen. Oltiin viisi vuotta yhdessä ja sen jälkeen pysytty ystävinä. Neuvoo esimerkiksi työasioissani, uraa takana 15 vuotta ja aivan eri alalla mitä hän itse.

Jännä että en tätä edes tajunnut kuin vasta eron jälkeen. Kai sitä kumppaniltaan sietää tiedostamattaan asioita tai ei edes huomaa niitä mitkä muissa ihmisissä ärsyttää. Tai sitten hän aloitti sen vasta myöhemmin. Mene ja tiedä, mut uskomattoman ärsyttävää 😁

Vierailija
5/201 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eksä on just tällainen. Oltiin viisi vuotta yhdessä ja sen jälkeen pysytty ystävinä. Neuvoo esimerkiksi työasioissani, uraa takana 15 vuotta ja aivan eri alalla mitä hän itse.

Jännä että en tätä edes tajunnut kuin vasta eron jälkeen. Kai sitä kumppaniltaan sietää tiedostamattaan asioita tai ei edes huomaa niitä mitkä muissa ihmisissä ärsyttää. Tai sitten hän aloitti sen vasta myöhemmin. Mene ja tiedä, mut uskomattoman ärsyttävää 😁

Mies? Onko se neuvomista vain manspleinaamista?

Mulla on kaveri joka neuvoo heti eikä koskaan ikinä kysy, et mitä sattumoisin itse tiedän asiasta. Ihan saatanan ärsyttävää.

Vierailija
6/201 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on huomattu.

Laihduttajat valittaa tälläkin palstalla mutta ootas kun joku HOIKKA antaa ohjeita, ne ei kelpaa.

Naiset ei halua neuvoja, naiset haluaa VELLOA ongelmissaan.

Vierailija
7/201 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo on huomattu.

Laihduttajat valittaa tälläkin palstalla mutta ootas kun joku HOIKKA antaa ohjeita, ne ei kelpaa.

Naiset ei halua neuvoja, naiset haluaa VELLOA ongelmissaan.

Olen ollut sekä ylipainoinen, että hoikka. Minun piti olla vuosia hoikka, ennen kuin minulta katosi aivan maaninen tarve syödä. Ei ikänsä hoikka ihminen ole koskaan kokenut sitä hormonimylläkkää, mitä ylimääräinen rasva aiheuttaa ja muokkaa aivoja himoamaan ruokaa.

Nykyään on tosi helppoa syödä normaalisti. En silti ole ylimielinen ja kuvittele, etteikö lihava tiedä, miten normaalisti syödään. Se pitkä matka on vaikea, ei keinot. Jokainen lihava tietää tasan tarkkaan miten laihduttaa. Jos se olisi tiedosta kiinni, kaikki me olisimme laihoja.

Vierailija
8/201 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä samoja jotka täällä leikkii kielipoliiseja ja huomauttelee yhdyssanoista sun muista typoista. Rasittavia ihmisiä.

Vierailija
9/201 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali keskustelu:

"Joo huhhuh"

"Mennään!"

Epänormaali keskustelu:

Tunnen ihmisen jolle kasvais kupla päähän ja se suurenis ja suurenis ja posahtais jos se ei pääsis tälläisessä keskustelussa neuvomaan ja pätemään ja orkesteroimaan sen toisen elämää.

Vierailija
10/201 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No annas kun mä neuvon sua:

Ihmiset on erilaisia! Valitus on ongelmasta raportointia ja me jotkut mielellämme ratkomme ongelmia.

Vierailija
11/201 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hänellä omasta näkökulmastaan ole mitään ongelmaa. Hänhän on tyytyväinen, kun tietää kaikesta kaiken ja voi valistaa muitakin. 

Vierailija
12/201 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muinaisen kansakoulunopettajan syndrooma. Nehän tiesivät kaikesta kaiken ja osasivat kaiken - ainakin omasta mielestään ja kovin kärkkäästi olivat osoittamassa tietämystään ja neuvomassa muita.

Vierailija
13/201 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on erilaisia! Valitus on ongelmasta raportointia ja me jotkut mielellämme ratkomme ongelmia.

Normaalit ihmiset neuvoo kun kysytään. Kysymättäneuvojilla on usein mielessään että miksi kukaan ei enää käy kylässä tai kerro mulle enää mitään. Ei silti osaa itselleen tätä ongelmaa ratkaistuksi neuvoa.

Vierailija
14/201 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumatisoituneet parat tunareista jotka ei osaa tehdä mitään oikein.

Vierailija
15/201 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tykkään, jos neuvotaan vaikken edes kysyisi. Usein en viitsi itse kysyä, mutta jos joku alkaa auttaa niin helpottaa. Osaan kyllä sitten  sanoa, jos neuvominen riittää. Hyväähän sillä useimmiten vain tarkoitetaan.

Vierailija
16/201 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajattomuus, kontrollifriikkeys... mitä epänormaalia nyt onkaan sitten lapsena ollut että sellaiseksi kasvaa. 

Vierailija
17/201 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita alistamaan, holhoamaan ja kontrolloimaan pyrkivä pikkusieluinen besser-wisser joka leijuu aina ainakin kilometrin muiden ihmisten yläpuolella, niin täydellisen hyvä ja kaikkivoipa-ja osaava-ja tietävä ihminen hän itse on. Raivoaa ja tuhahtelee just marttyyrimaisen loukkaantuneena jos ei "neuvot", joita et todellakaan pyytänyt ja kaivannut, kelpaa!

Vierailija
18/201 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uh. Mulla oli kymmenisen vuotta ystävä, joka oli aina kokenut kaiken ennen minua. Ei ollut sellaista asiaa, jota hän ei olisi tehnyt/kokenut/sairastanut/tiennyt/käynyt läpi/tuntenut jne jo vuosia sitten. Asiayhteydet olivat huvittavia ja tyyli ikävä. En koskaan kuullut hänen sanovan minulle tai yhteisille ystävilleni mitään tällaista lauseita: ”tuopa mielenkiintoista, täytyypä kokeilla”, ”hyvä kun kerroit, en tiennytkään tuota” tms. Nyt onkin jo entinen ystävä,

Vierailija
19/201 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein huvittavin tapaus omalla kohdalla oli kerran kaupassa, kun eräs vanhempi mieshenkilö tuli kädestä pitäen neuvomaan, miten sellaisen pienen muovipussin saa kaikkein kätevimmin auki..."Katsos, tässä on tämä reuna, mistä saa hyvin otteen..." Joo, tiedän kyllä =D

Vierailija
20/201 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä neuvoisin luonnostaan, koska PIDÄN siitä, että toisetkin neuvovat minua kysymättä. Rakastan oppimista!

Olennaista on, että toinen neuvoo, koska haluaa opettaa ja jakaa tietoa. En tietenkään pidä siitä, jos toinen ivallisella äänellä alkaa selittämään jotain (sen tulkitsen, että toinen pyrkii nolaamaan minut ja osoittamaan minun olevan ”tyhmä”, kun en tiennyt.) Enkä pidä siitäkään, jos toinen VAATII minua toimimaan hänen neuvojensa mukaan.

Tiedostan sen, että kaikki eivät pidä neuvomisesta ja koitan usein välttää sitä. Mutta on harmi, jos toinen ei neuvo minua vain siksi, että luulee etten pidä siitä. Ja on pari kertaa tullut ikävä tilanne, kun olisin neuvomalla voinut auttaa toista säästämään merkittävästi rahaa, mutta en kehdannut mennä ”sotkeentumaan” heidän suunnitelmiin, kun vaikuttivat niin herkästi loukkantuvilta, ja ajattelin että ehkä tietävät itsekin.

Kun neuvon, toivoisin toki, ettei neuvojani otettaisi liian vakavasti, vaan että ottaa sen ehdotuksena ja miettii itse, miten tahtoo asiat tehdä. Jotkut vain tulkitsevat puheitani hassusti, niin kuin pyrkisin kontrolloimaan, vaikka se ei missään nimessä ole tarkoitukseni.

Enkä aina ymmärrä, miksi selkeä ehdotus ”asian x VOISI tehdä tälläkin tavalla, jos haluaa saada myös asian y”, tulkitaan joskus törkeänä.

Ja yksi ihmistyyppi on hankala: esittää kysymyksiä, jotka ovat ilmeisesti tarkoitettu retorisiksi, kun loukkaantuvat jos niihin vastaa. Retorista kysymystä on joskus hankala erottaa aidosta kysymyksestä.

Olisiko mahdollista, että neuvoihin joista ei pidä, toteaisi vain iloisesti: ”Ai sinä tekisit noin! :) Minä taas teen näin, koska ...”

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi