Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtivauvat 2015

31.07.2014 |

Noniin, aloitellaan oma keskustelu meille jo plussanneille. ;) tervetuloa kaikki mukaan ja tarrasukkia paljon pikkuisille! ;)

Kommentit (106)

21/106 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, Synttärilahja15.. :(( Vuotohan voi toki olla muutakin, toivotaan että kaikki on hyvin!<3

Kävin tänään esikoisen kanssa neuvolassa, missä tehtiin samalla sitten mulle tuo "eka käynti". Pääsen varhaisultraan, että saadaan viikot selville. Ei millääään malttaisi odottaa!

Tein uudelleen digitestin ja nyt se näytti jo 3+.. :)

22/106 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy seurata tilannetta... Vuotoa tulee kyllä melko reilusti... :-/ Mitään kipuja ei kyllä ole ollut, ennen kierukkaa mulla oli aina melkoset menkkakivut! 

Kävin hakemassa testin ja testaan vielä huomen aamulla, mut tuntuu kyllä että kesken tää meni... :(

Toki pienenpieni toivonkipinä vielä elää... <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/106 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille! :)

Hitsi synttärilahja15, Toivotaan, ettei se vuoto ole sitä, mitä luulet!

Täällä on menossa rv 5+4 ja oireita alkaa olla ihan riittävästi. Oksettava ja etova olo on ollut jo toista viikkoa, joka tympii, mutta josta olen kuitenkin ihan hyvilläni. Viimeksi, keskenmenneessä raskaudessa ei ollut kovin voimakkaita raskausoireita ja olinkin silloin tosi huolissaan koko ajan. Muita oireita on myös pikkuhiljaa ilmaantunut. Olen tosi väsynyt ja välillä huimaa. Välillä aika haastavaa olla töissä oksennus kurkussa. Rinnat ovat alkaneet kipuilla varsinkin nänneistä. Mitä raskaus oireita teillä muilla on tähän mennessä ilmaantunut?

Tänään se ihmeellinen reisikipu piti ainakin taukopäivän! Ensi tiistaina olis sitten se kontrolli ultra Naistentaudeilla, joka jännittää ihan hirveästi. En oikein ennen sykkeiden toteamista uskalla kunnolla edes ajatella vauvan tuloa. Siitä syystä en hirveästi ole kertonut raskaudesta paljon kellekään. Muutamat ystävistä tietävät ja yksi työkaveri, mutta siinä kaikki.  Ihan pikkuisen salaa olen ihan vaan vilkaissut vauvan vaatetarjontaa netissä, mutta saahan sitä haaveilla ;)

24/106 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä sen verran oireista, että semmonen höntti olo on kans vaivannut. Hyvänä esimerkkinä tuo, kun kaikki ovat kirjottaneet raskausoireista, niin kysynpä sitten vielä uudestaan, että mitä oireita teillä on.  :D

25/106 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille ja onnittelut plussanneille!

Täällä 27-vuotias toista lasta odottava. Yrityskerta 9 ja nyt näyttäisi tärpänneen :) En uskalla vielä hihkua kauheasti, tänään kp 39/35 ja eilen aamulla aika selvä plussa. Huomen aamulla ajattelin tehdä uuden testin. Oireina tähän mennessä turvotus ja rintojen arkuus, eipä oikeastaan muuta :) Esikoista odottaessa selvisin pienellä selkäkivulla, ei muuta, joten tästä raskaudesta on varmaan tulossa haastavampi ;)

Netin laskurin mukaan LA 12.4.

Jokohan sitä vois soitella äitiysneuvolaan....? Uskaltaisiko vai pitäisikö vielä hetki odottaa.... Ei vaan millään malttaisi :)

26/106 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto runsasta ja testi negatiivinen.

Poistun siis ryhmästä...

Onnea kaikille teille odotukseen! <3

27/106 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Hyppään nyt tuolta vaivakuumeilijoiden puolelta tälle puolelle vaikka testi edelleen on apteekissa ja voi olla että menee vielä hetki ennenkuin sen sieltä ehdin hakemaan. menkat nyt n4 päivää myöhässä, rinnat varsinkin nännit on arat, alavatsassa painetta ja repäisykipuja, väsymys painaa.

Itse olen 32-v ja mies 33-v poikia on kaksi 11/09 ja 9/11. Tämä kolmas oli "suunniteltu" jo aemmin mutta kuopuksen vauva ja taapero aika oli refluksin vuoksi erittäin rankka, joten vahvasti olin sitämieltä että en kyllä kolmanteen enää pysty. Mutta nyt vihdoin pojan lääkityksessä on saatu hyvä kombo ja yöt ovat vihdoin rauhoittuneet joten vauvakuume pääsi yllättämään. itse teen tässä henkistä työtä sen suhteen että on täysin mahdollista että tämä sueraava seuraa isoveljensä jalanjäkiä, ja että itse tietoisesti olen ehkä ajamassa itseäni totaali romahduksen partaalle. onneksi tukiverkko on laaja ja tukeva <3.

kaaoksen kuningatar ja biikkoja jotain 4+

28/106 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea FEVER! Ja tietenkin Kaaoksen kuningatar! Täytyy tuohon Kaaoksen kuningattaren viestiin kompata, että itseänikin mietityttää, mihin tässä ollaan ryhtymässä. Esikoinen on vauvana ollut todella helppo, mutta raskausaika kamalaa. Nyt kun kombona on omakotitalon täysremontti, vastuullinen ja hektinen työ (palasin töihin tammikuussa), esikoinen 1,5 vee ja nyt tämä raskaus, niin en tiedä voiko jonkin asteista romahdusta edes välttää...

Oireista ollut puhetta. Mulla on edellisestäkin raskaudesta tutut: maailmanlopun väsymys, totaalinen ummetus, rintojen arkuus, huimaus ja ylenpalttinen höperöityminen. Tietysti tämä kuumuuskin ajaa aivot narikan puolelle, mutta töistä ei ole meinannut tulla mitään! Kuumuus, huimaus ja etova olo ne vasta parantavatkin työtyytyväisyyttä! ;) Ihan ei kehtaa vielä saikuttaa, vaikka välillä pyörtyminen ei ole ollut kaukana!

29/106 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Siirryin haaveilijoista plussanneisiin, sillä tänään testi näytti vihdoin plussaa! :) <3 kp28/30 tein ekan testin j silloin näytti puhdasta negaa, mut nyt kp 33/30 tuli plussa testiin :) Koko ajan oli se tunne, että olen raskaana, kun oireena oli samat kuin esikoista odottaessa!

Oireina on älytön väsymys (se että pystyn nukahtamaan milloin vain), välillä vihlaisevaa kipua alavatsalla sekä turvotus! Vaikea peittää raskautta, kun näyttää kuin olisin puolessa välissä jo menossa :D Laskurin mukaan 12.4 olisi laskettu aika, että samoilla mennään Fever87 kanssa! :)

30/106 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös plussattu. Toinen yritys, ensimmäinen meni kesken 6-7viikolla, mutta huomattiin vasta viikolla 10. Ja siitä sitten kaavintaan matka, koska epäilivät että lääkkeillä ei saada ulos. Nyt tässä tokassa on selkeämmät oireetkin, nännit kipeät ja alavatsaa välillä juilii. Ei sinänsä kipua, vain sellaista, että tiedän kohdun olevan siinä kohtaa ja välillä huonoa oloa :).

Minunki tekis mieli vain huutaa kaikille onnesta, että taas on tärpänny, mutta ekasta opin sen, että sen suru-uutisen kertominen, muille oli vaikeeta. Tottakai kerroin silloin parhaille ystäville ja vanhemmille, sillä ne osaavat elää kanssamme ilo- ja surun aikana. Niin osasivatkin, heidän tukensa oli ihanaa ja auttoi jaksamaa.

Olen 26-vuotias naimisissa ja lapsen yritystä on ollut 1,5vuotta. Ja nyt viikot 5+4.

Ja onnea kaikille plussanneille, luen mielellään täällä kokemuksia teidän raskautenne etenemisestä!

31/106 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIRKKUU kiva kuulla, että samoilla päivillä mennään :) Ja onnea myös muille! Saadaan vauvojen täyteinen huhtikuu ;)

Selän jomotusta ollut tässä eilen ja tänään aamusta. Kävellessä helpottaa onneksi. Aamulla hiukan säikähdin kun illalla nukkumaan mentäessä rinnat olivat todella arat ja nyt arkuus hävinnyt melkein kokonaan. Testi ainakin positiivinen vieläkin. 18.8. ensimmäinen käynti neuvolassa. Tässä joutuu vielä odottelemaan viikkoja ennen kuin voin kailottaa koko maailmalle! Taidetaan lähteä mökille viettämään vkloppua, kun vielä sitä hellettä luvattu. Mukavaa vkloppua kaikille ja pidetään peukkuja :)

32/106 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin eilen säikähdin, että oireet on kaikki kadonnu! Välillä alavatsaa juilii ja rintaa sattuu, mutta hyvin pienesti. Ja pahoinvointia ei enää ole! Toivottavasti ei oo mitää vakavaa ja saan jatkaa tällä onnen tiellä. Neuvolakäynti ja sen yhteyteen varattu varhaisultra on vasta 25.5. Pitää vaan joten kuten yrittää rauhassa odottaa sinne ja nauttia vaikka kesästä. 

Onkos muilla vointi samanlaista, huonontunut vai parantunut?

Kivaa torjantaita kaikille!

33/106 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet plussanneet! Ihanaa että ihmisiä tulee lisää :) mulla alkoi viime yönä alaselän kivut. Ihan tuskaa. :( esikoistakin odottaessa alaselkäkivut oli pahemmat ihan alkuraskaudessa :/ huonot olot tuntuu tulevanja menevän. Usein tyyntä myrskyn edellä..  Väsymys on kovaa. En silti osaa nukkua silloin kun se olisi mahdollista :/ nää kesähelteet on vähän hankalia. :(

34/106 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin menin jo tyhmänä huutelemaan (haamu)plussastani plussahaaveilijoihin.. :/ Eilen (kp 26) tein siis apteekin omalla testillä plussan, tosin viiva oli melko haalea. Kierto siis 29 päivää, eli tein jo ennen kuin olisi periaatteessa saanut testata.. Tein toisen samanlaisen, taas haalea viiva! Tänään (kp 27) aamupissasta taas samanlainen! Ostin vielä hätäpäissäni Elivon raskaustestin, sillä myös kontrolliviivaa hieman vaaleampi viiva! Voihan kyseessä olla kemiallinen raskaus tai voi vielä mennä kesken, ihan vielä ei uskalla iloita.. Nyt vaan peukut pystyssä, että menkat ei ala! Jos nyt kyseessä todella raskaus, niin laskettuaika olisi 18.4.15 :) <3

35/106 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MaijaMehilainen :Peukut pystyssä sinulle! Toivotaan parasta! :)

36/106 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Tein tuonne ryhmäpuolelle oman ryhmän huhtivauvoille, niin saadaan omassa rauhassa jutustella! :) Ryhmään pääsy siis vaatii minun hyväksynnän. Koitan mahdollisimman usein käydä hyväksymässä uusia ihmisiä, mutta näin kesällä täytyy aikatauluja hieman pyydellä anteeksi jo etukäteen. ;) En lisäksi tiedä minne pyynnöt ilmestyvät, toivottavasti semmoiseen paikkaan että huomaan ne! :) Tervetuloa! <3

37/106 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos saanae. Kiva kun jaksat olla aktiivinen.

Tänään tuli selvät kaksi viivaa joten ei enää kp 33/28 vaan rv 4+5 ja La netin mukaan 12.4.15

38/106 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan, vieläkö mahtuisi? :) Täällä on plussailtu jo muutamana päivänä peräkkäin ja viivan vahvistuessa on kai hiljalleen pitänyt alkaa uskoa, että no nyt se taisi sitten tärpätä :D Aika tasan puoli vuotta yritystä takana nyt ja olo on epäuskoinen. Kierrot on heitelleet aika railakkaasti ja jollain laskurilla sain suuntaa antavaksi lasketuksi ajaksi 13.4.15 eli rv 4+4. En tosin ihan usko tuohon, koska omat kiertoni on tosiaan heitelleet 33-80 päivän välillä... 

39/106 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki, 

Varovasti voisin minäkin liittyä mukaan (tänään 5+1). Ensimäinen plussa digitestillä tehty viikko sitten ja toinen tänään aamulla. Epäilytti, kun oireet ovat niin minimaaliset, mutta kaitpa sitä testiä saa nyt jo uskoa. Testi näytti tänään 2-3 viikkoa, mikä on ihan paikkaansapitävä. Ensimäinen raskaus kyseessä, joten en edes tiedä mitä odottaa.

Oireina tähän mennessä: viime viikolla järkyttävä väsymys, joka on tällä hetkellä vaihtunut aamuyöunettomuuteen; vatsassa paineen tunnetta ja nippailua; rinnat kosketusarat, mutta tämä menee vähän päivän mukaan (aamusta ei juurikaan tunnu, mutta pahenee iltaa kohti); verensokeri tippuu todella äkkiä, jos en syö puolentoista tunnin välein jotakin pientä alkaa huimaus ja järkyttävä kiukuttelu. 

Eniten ihmettelen pahoinvoinnin täydellistä puuttumista. Kun joka paikassa on jotenkin toitotettu, että raskaana olevat oksentaa. Niin olenko edes raskaana näin minimaalisilla oireilla?! Kahden viikon päähän on varattu ensimmäinen ulta. Ihan järkyttävän pitkä aika odottaa, onko mahassa elämää.

40/106 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Shoda ja muille taas plussanneille! Tiedän Shoda tunteen, minullakaan ei ole kovin voimakkaita oireita. Sillöin tällöin nippailee ja "jomottaa" alavatsalla ja nännit on arat. Ei muuta. Pahoinvointi hävisi lähes kokonaan 2päivää sitten ja ei auta muuta kuin odottaa sinne Nla ja varhaisultraa, mitkä molemmat on vasta reilun kahden viikon päästä (tai runsaita kuukautisia). Huoh. Olen siis viikoilla 5+6. 

Mutta pitää yrittää keksiä jotain kivaa puuhaa, koska aika menee niin hitaasti vain odotellessa! 

Saanaelle kiitos aktiivisuudesta, ihanaa kun joku perusti oman ryhmän. Yritän kovasti päästä suljettuun ryhmäänne sisää. Eilen siellä oli 4 osallistujaa ja tänää 9, huikea kasvu! Nyt minä vain odotan intopiukeena pääsyä myös :)

Ihanaa viikonloppua kaikille <3