Huhtivauvat 2015
Noniin, aloitellaan oma keskustelu meille jo plussanneille. ;) tervetuloa kaikki mukaan ja tarrasukkia paljon pikkuisille! ;)
Kommentit (106)
Hei,
minäkin liittyisin mukaan. Sunnuntaina tein testin ja tiistaina varmuuden vuoksi uuden :) Nyt olisi 5+4. Oireita ei ole muita kuin viikko sitten parina iltana kova palelu ja sitten en ole jaksanut enää lenkillä juosta. Heti nousee syke korkealle ja tuntuu kuin olisi tiiliskivi rinnassa. Pitänee siirtyä vähäksi aikaa kävelylenkkeihin. Esikoista odottaessa ei myöskään ollut paljon oireita. Esim. pahoinvointia en kokenut lainkaan. Onkohan se perinnöllistä? Muistan äitini kertoneen, ettei hänelläkään koskaan ollut raskausaikana pahoinvointia. Eikä mielialanvaihtelujakaan onneksi esikoista odottaessa ollut. Nyt mielenkiintoista seurata meneekö tämä raskaus samalla kaavalla :)
Mulla samoja oireita kuin muillakin, vatsan nippailua ja rintojen arkuutta, mutta ei mitään erityisen silmiinpistävää. Päätä särkee ja kummallisia vilunväreitä toisinaan, mutta en olisi näiden oireiden perusteella ymmärtänyt raskaustestiä tehdä vaan ihan rutiininomaisesti testailin taas tämänkin kierron lopulla :D Aikaisemmissa kierroissa sitä on mukamas kärsinyt ties mistä oireista ja sitten ollutkin ihan negoja kaikki testit.
SAANAE, täällä ainakin äksyillään miehelle aika urakalla. Äsken kiukkusin aivan randomisti kymmenisen minuuttia asiasta, joka on minulle oikeasti aika yhdentekevä.. Voi hävetys. Nakitin myös miehen hakemaan apteekista vielä ClearBluen digin, koska en itse enää kehtaa ostaa yhtäkään raskaustestiä tuosta apteekista, se farmaseutti siellä tuntee mut jo liian hyvin. Ja digitestistä oon vaan saanut pakkomielteen, että siihen on saatava se raskaana-teksti näkyviin, että voin uskoa tämän :D
Huomenta kaikille ja onnitteluja plussanneille! :)
Kävinkin täällä jo kertomassa haamustani :D Nyt kuukautisten alkamuspäivä viimein koitti ja olen 6 tai 7 raskaustestiä köyhempi, mutta vihdoinkin se apteekin testin viiva alkoi vahvistua!! Nyt melkein yhtä tumma kuin kontrolliviiva, iik! Jokohan sitä uskaltaisi pikkuhiljaa iloita, ei kai tuo viiva vahvistu jos olisi kyseessä kemiallinen raskaus :D Raskausviikkoja en ole laskenut mut todella alkumetreillä mennään!
Minulla sama homma kyin sinulla ANNAE, joka kierron lopulla pakko tehdä se testi, jos toinenkin! Ja oireita tosiaan ollut, vaikka menkathan sieltä oli ihan normaalisti alkamassa.. Niin ihanaa vihdoinkin saada se testiviivakin näkyviin!! <3
Hep! Täällä myös yksi (toivottavasti) tulevan huhtivauvan äiti. Meistä sen verran että ollaan reiluvuosi aktiivisesti yritetty raskautua. Lapsettomuustutkimuksetkin käyty jo läpi (diagnoosina selittämätön lapsettomuus). Ikää meillä molemmilla 30v ja reilu vuosi esikoista ollaan toivottu. 5 vuotta yhteiseloa takana, naimisissa reilu vuosi. Nyt raskausviikkoja 4+2, la. n. 16.4. Varhaisultraan päästään onneksi kunnalliselle lapsettomuustaustan vuoksi :) Tämä alkio sai tosin alkunsa ilman hoitoja...
Tänään aion kuitenkin vielä tehdä cb digin, nähdäkseni konkreettisemmin olevani raskaana, aamulla selkeät kaksi viivaa liuskatestiin :)
Moikka :) Täällä toista lastaan odottava 9-vuotiaan tytön äiti. RV 6+2 ja laskettu aika n. 1.4. Lopetin minipillerit toukokuussa :) Oon kyllä ihan yltiöonnellinen, mutta toisaalta pelottaa, että muistaako sitä enää mitään vauvoista, kun esikoinenkin on jo noin vanha :D
Hei! Täälläkin tuli tänään raskaana teksti cb digitaliin ja samalla haalea viiva rfsu:n testiin :) viikot samat kun Cosmikkilla eli 4+2. Nyt kun luin muiden oireita ja selkeitä viivoja niin rupesi jännittämään, että onko siellä oikeesti ketään. Itsellä oireena lähinnä kipeät ja turvonneet rinnat.
Sitten vähän taustaa. Tulin ensimmäisen kerran raskaaksi heti pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta varhainen keskenmenohan siitä tuli. Kierrot alkoi keskenmenon jälkeen olemaan todella pitkiä ja vuosi keskenmenon jälkeen meninkin lääkäriin. Lääkäri oli sitä mieltä etten ovuloinut ja kirjoitti reseptin clomifeneihin. En kuitenkaan ollut henkisesti valmis hyväksymään etten voisi saada lapsia luonnollisesti, joten en käynyt hakemassa clomifenejä. Samalla päätin lopettaa pakkomielteen lapsen saamisesta ja nyt puoli vuotta myöhemmin sainkin yllätysplussan testiin! Eli 1,5 vuotta meni ja nyt toivotaan kyytiläinen pysyy matkassa :)
Pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä, ei meinaa tabletilla kirjoittaminen sujua.
Heippa vaan! Täällä myös tehty positiivinen keskiviikkona. Itse 22v. ja mies 21v. ja vauva todella toivottu :) Oireita ollut jo heti elokuun alusta ja olin jo aika varma tuloksesta ennen testiä. Vauvakuumetta on ollut jo pitkään ja ehkäisy jätettiin loppukeväästä, että tulee sitten kun tulee sitä enempää yrittämättä. Hieman yllätyin, että nappasi näinkin nopeasti :) Laskettu aika näin alustavasti laskettuna olisi 13.4.2015 eli viikko 5 menossa, mutta tarkentuu sitten ultrassa.
Oireina on ollut hirveä väsymys, että ei oikeesti jaksa tehdä yhtään mitään muuta kuin maata sohvalla. Yöunet kellon ympäri ja päivällä jaksaa vielä päikkäritkin ottaa. Onneksi on vielä 2 viikkoa töistä lomaa jäljellä :D lisäksi etovaa oloa eikä mikään ruoka oikeen maistu, rinnat turvonneet ja nännit kipeät, vatsa on myös ollut enemmän tai vähemmän löysällä.
Raskaus pyörii kokoajan mielessä ja kova keskustelunaihe täällä kotona. Hirveästi olen jo katsellut kaikkia tarvikkeita yms. mutta vielä pitää malttaa :). Tarkoituksena on pitää raskaus vielä salaisuutena muilta viikolle 12 asti ainakin.
Onnea kaikille odotukseen! :)
Moiks, voisin varovasti hypätä mukaan...
Tausta pikakelauksella: pitkä lapsettomuushistoria (tutkimuksia 2003-2004 - ei syytä löydetty, ei ehkäisyä ollenkaan käytössä vuodesta 2001.), nykyisen kanssa ya 3/13, kkm/tm 8/13 ja nyt saatiin todella yllätyksenä plussa kp27/30 (rv3+5).. tänä aamuna oli kp28 ja cb:n digi sanoi Raskaana 2-3. Yllätys siksi, että meillä on tulossa ensimmäinen hormonipoli aika lapsettomuustutkimukseen muutaman viikon päästä.. nyt toivotaan, että kaveri pysys kyydissä..
En tuntenut ovulaatiota tässä kierrossa edes.. ainoa mikä sai oikeasti epäilemään raskautta oli kp26 illalla näkynyt pyyhintä tuhru. Mulla ei koskaan ole ollut sellaista.. eikä noin aikasessa vaiheessa kiertoa.. Muitakin oireita on, mutta olen ajatellut et ne johtuu kesästä, pmstä tms... huonoa oloa, pyörryttää ja hajut etoo.. ja rinnat on alkaneet herkistymään enemmän ja enemmän.. ja mä vollotan.. kaikelle ja koko ajan :P
Mikä oli erona tässä kierrossa kaikkiin aiempiin viime elokuun jälkeen oli Gelee royalet.. mä en uskonut hetkeekään et niistä muka vois olla mitään apua, mut nyt en ole enää ihan varma, että voisko sittenkin.....? :D
Onnea kaikille plussanneille ja pahoittelut keskenmenon takia tipahtaneille :(((
Weebee rv3+6, LA 19.4.15
Heiii uutukaiset, tulkaapas tuonne Huhtikuisten ryhmään juttelemaan! :)
Hei ! Täällä vahva plussa 9.8. (: Lapsi on minulle toinen (tyttö on 1v9kk), mutta miehelleni ensimmäinen. Lopetin pillerit kuukausi sitten ja tulinkin heti raskaaksi, luulin että siinä menisi pitemmän aikaa. Mutta ei haittaa, kyllä tätä on odotettukkin ! <3
Oireina on ollut väsymys, rintojen arkuus, jatkuva pissa hätä ja heikko olo.
Itse meinasin vasta 20.8. soitella äippäneuvolaan.
[quote author="äiti93" time="10.08.2014 klo 13:27"]
Hei ! Täällä vahva plussa 9.8. (: Lapsi on minulle toinen (tyttö on 1v9kk), mutta miehelleni ensimmäinen. Lopetin pillerit kuukausi sitten ja tulinkin heti raskaaksi, luulin että siinä menisi pitemmän aikaa. Mutta ei haittaa, kyllä tätä on odotettukkin ! <3
Oireina on ollut väsymys, rintojen arkuus, jatkuva pissa hätä ja heikko olo.
Itse meinasin vasta 20.8. soitella äippäneuvolaan. Nettitestin mukaan l.a pitäisi olla 12.4.2015
Heips,
nyt jo muutaman päivän asiaa sulatelleena uskallan minäkin ilmoitella itsestäni tänne palstoille.. :) Eli menossa on rv 5+1, jos oikein osasin laskuria käyttää.
Tämä pikkuinen tulee olemaan meidän ensimmäinen, ollaan siis 28v ja 29v pariskunta, jonka suunnitelmissa ei ollut vielä vauvan teko vaikka minulla haaveissa ollut jo teinistä saakka. Isäkin yllätti ilahtumalla hirveästi, vaikkei luonteeseen kuulukaan ilon pyrskähdykset. :)
Neuvolaan ajattelin soitella tällä viikolla ja katsotaan mitä siitä sitten seuraa. :) Lopetin hormonaalisen ehkäisyn huhtikuussa ja siitä lähtien on menty kumeilla (enemmän tai vähemmän).
Oireina.. Viime perjantaina alkanut järkyttävä pahoinvointi (on syötävä koko ajan jotain), nyt jo ohi menneet alavatsajuilit sekä alaselkäkivut. Väsymys tulee ja menee välillä voi nukkua koko päivän ja välillä ihan normaalin unirytmin mukaan. Ja laskettu aika on laskurilla 12.4. :)
Kuinka sitä voi olla näin onnellinen pienen elämän alusta!!
Minäkin siirryn tänne tuolta huhtivauvojen kuumeilijoista. Tänään plussasin, yk4 tärppäsi! :)) Laskureiden mukaan tänään rv 3+6 ja LA 21.4.
Meille tämä on toinen vauva, esikoinen on päälle kaksivuotias. Olo on onnellinen!! :)
No nyt taisin onnistuin saamaan nimimerkin. Ilmoittauden mukaan viikkoja on kasassa 6+4 ehkä laskettuaika 2.4 jos kaikki menee hyvin loppuunasti. Kolmas olisi tulossa ja ryhmään lähti liittymispyyntö. Oireita tulee ja menee mutta väsymys pysyy ja tuskaa pysyä hereillä aamupäivä lasten kanssa. Varhaisultra varattu tälle viikolle sitä odotellessa.
Minäkinpä ilmoittaudun mukaan. Viikkoja kasassa n. 5+1 ja kolmatta lasta odotan. Esikoistyttö aloitti maanantaina koulun ja hänen lisäkseen meillä on reilut 4,5 vuotias poika. Kolmannesta ollaan jo melkein kaksi vuotta puhuttu... Kauhea väsymys on meikäläisellä melkeinpä ainoa oire, mitä nyt eilen tuli mukaan kuvioihin etovaolo. Ekaneuvola varattu ja pähkäilen täällä miten sinne pääsen ilman tuota poikaa jos isä haluaa mukaan. Lapsille kun ei ihan heti haluta kertoa asiasta. Ehkäpä menen yksin ja poika saa jäädä isin kanssa kotiin.
Tuntuu jotenkin hassulle olla raskaana taas. Tällä kertaa olen ainakin tämän alkuraskauden töissä ja vapaapäivät menee varmaan hurjan nopeesti kotona touhuillessa, kun omakotitalon pihalla pyörii hommissa, lämmittelee pirtinuunia, leipoo ja siivoilee. Ja toki touhuaa lasten ja koiran kanssa. Syyskuun eka viikonloppuna päästään miehen kanssa kahdestaan mökille viettämään minun 30 vuotissynttäreitä. Eipä sitten juodakkaan kuohuvaa juhlan kunniaksi, mutta ei haittaa :)
Nyt täytyy lähteä koiraa taluttelemaan, sitten valmisteleen koululaista koulupäivään ja kiiruhtaa töihin. Toivottavasti huolitte minut mukaan joukkoonne. Ja onnea kaikille muillekin plussanneille!!!
Minäkin liityn mukaan. :) Clearblue Digital näytti tänä aamuna 2-3 viikkoa raskaana. Vielä vähän ihmeissään, mutta onnellinen. :) Ja toinen lapsi on kyseessä. Laitan ryhmään liittymispyynnön ja kertoilen sitten lisää.
Ilmottaudun mukaan, plussa tuli testiin. Aijemmin meillä on 1,5v lapsi <3. Oletteko perustamassa esimerkiksi Facebookkiin jotain odotusryhmää? Siellä tulee käytyä useammin.
t. Innostunut 4+3 :)
JA ANTEEKSI VAUVELI2, painoin vahingossa jotain peukkua tossa sun kirjoituksen perässä, mitä lie meinaakaan. ei ollut tarkoitus. :)
Tervetuloa kaikki uudet plussanneet! Ihanaa kun joukkomme kasvaa :)
shoda esikoisesta pahoinvointini alko vasta vk 7. Samassa ryhmässä oli myös jonkunverran porukkaa ketkä eivät kärsineet yhtään pahoinvoinnista :) omakin olotila heitteli tosi paljon päivän mukaan :) muista, ettei pahoinvointi ole raskauden mittari ;) nyt vaan koitat levätä ja olla stressaamatta asiaa :) tiedän, vaikeaa. Itsekin esikoisesta itkin miehelle pari päivää et nyt se menee kesken kun en ole oksentanut :D hormonit <3
mites teidän muiden mieliala? Musta on alkanut tuntua että olen hieman kohtuuttoman ilkeä tuolle miehelle. :D olen kylläkin esikoisen kanssa kotona, ni keheen muuhunkaan sitä nyt voisi purkaa, mutta kyllä itsekin säikähdän ja pitää anteeksi pyydellä. Esikoisesta oli ihan samanlaista.. :/