Huhtivauvat 2015
Noniin, aloitellaan oma keskustelu meille jo plussanneille. ;) tervetuloa kaikki mukaan ja tarrasukkia paljon pikkuisille! ;)
Kommentit (106)
Heippa,
Mäkin hyppään remmiin tuolta kuumeilijoiden puolelta :)
Eli mies ja minä 23 v kummatkin ja esikoista odotetaan yk 2. Nyt menossa rv 4+1. Vahvan haamun sain jo kp 24/28 liuskatestillä ja kp 27/28 tein cb digitaalisen tuloksella Raskaana 1-2.
Ikinä en olis uskonut että ite tulisi raskaaksi näin nopeesti ! hui :)
Tänään oli vihdoin aikaa rauhassa tehdä se viimeinen tarkistus: haamujen jatkoksi sain siis tänään vahvan plussan. :) On kai hyvä päivä kertoa miehellekin uutiset!
Eli pikkusisarusta odotellaan saapuvaksi. Miehen kanssa molemmat ollaan alle kolmekymppisiä ja esikoinen nyt 1,5 v. Ite olen jo kovasti odotellut vauva-arkea, mutta mies on ollut maltillisempi keskeneräisen remontin takia. Nyt kun "lähtölupa" yrittämiselle myönnettiin, pamahdin laakista raskaaksi. Tuntuu kovin absurdilta ja jotain ikävää odottelen tapahtuvaksi, sillä niin kova "liian hyvää ollakseen totta" -fiilis mulla on. Ensimmäistämme odottelimme kuitenkin vajaan vuoden verran...
Hei!
Minäkin ilmottaudun mukaan kuumeilijoiden kirjotuksia taustalla seuranneena.
Meidän perheeseen kuuluu ennestään kaksi lasta ja kolmas olisi nyt ihan aluillaan tulossa. Hieman varovaisesti tästä raskaudesta toivotaan vauvaa, koska viime toukokuussa tuli keskenmeno rv 9. Minun onnekseni raskaaksi tuleminen on ollut aina meille helppoa, joten plussa tärppäsikin heti ekojen menkkojen jälkeen keskenmenosta.
Laskettu aika olisi kuukautisten mukaan 3.4. Olen jo käynyt ihmeellisen reisikivun vuoksi naistentautien polilla pois sulkemassa kohdun ulkoista raskautta. Onneksi kohdun sisältä löytyi raskauspussi, joka vastasi viikkoja. reisi/jalkakipu ilmeisesti johtuu vaan ihan raskaudesta. Sain kontrolliajan Naikkareille reilun viikon päähän, jolloin jo hyvät mahdollisuudet nähdä syke.
On tää stressaavaa aikaa! Nyt siis rv 5+0.
Hipheijaa!
Vuosien odotus palkittiin minun kohdallani toissapäivänä kun tein digitaalisen raskaustestin tuloksella raskaana 1-2. (Kp 27 silloin) Tämä on täysin uskomatonta. Edellisen mieheni kanssa yritimme yli vuoden lasta tuloksetta, ja nykyisen kanssa emme ole noin 7kk käyttäneet ehkäisyä. Olin jo luopunut toivosta saada laisinkaan lapsia ilman apukeinoja, mutta näköjään turhaan. Olen polttanut lähes 10-vuotta tupakkaa, ja olen nyt ollut kolme viikkoa ilman, uskookin vahvasti että asioilla on tekemistä keskenään. Pelkään kokoajan että tämä menee kesken, ja olen lukenut ihan liikaa kauhutarinoita keskenmenoista sieltä sun täältä. Mikäli kaikki menee hyvin, lasketun ajan pitäisi olla 12.4.2015 <3
Kiva kun perustit tämän ryhmän Saanae. :) Itsekään en tiennyt ettei ole soveliasta kertoa raskaudesta tuolla vauvakuume osiossa. :D No on täällä mukavampi jakaa oireita ja tuntemuksia kun kaikki on raskaana.
Taustaa minusta: Olemme miehen kanssa yrittäneet vauvaa virallisesti 4 kiertoa ja keskeytyksellä olemme menneet viime kesästä lähtien kun jätin pillerit pois. Sain keväällä terolutit käyttöön kun kierto heitteli ja välillä venyi jopa 45 päivän mittaiseksi. Toukokuussa sain sitten clomifenit käyttöön kun kävin yksityisellä ja todettiin pcos ja en kuulma todennäköisesti ovuloinut ollenkaan. Noh clomeja ehdin syödä kaksi kiertoa ja raskaaksi tulin tästä kierrosta eli 5+2 menossa nyt. :) Varasin varhaisultran yksityiselle ja se on 11.8 silloin rv 6+4 ja neuvola 21.8 ja silloin 8+0. :) Jännittää toi ultra kyllä älyttömästi että toivottavasti siellä joku asustelee eikä ole tuulimuna tai väärässä paikassa. Oireita minulla on tällä hetkellä rintojen arkuus, välillä kuvottaa ja mielialat heittelevät miten sattuu. Mies saa kyllä kärsiä kun saan välillä kauheita raivokohtauksia. :/
Hyppään pois keskustelusta.
Eilen rv 4+1 todennäköisesti kesken. Menkat tuli 2 päivää myöhässä eli todennäiköisesti kemiallinen kyseessä, tänään aamulla tuli tosi hailakka haamu enää testiin. :'(
Olin eilen todella murtunut, onneksi on ihana mies joka lohdutti ja on täysillä mukana uuden yrittämisessä.
Vajaan viikon kerkesi plussasta ilmoimaan ja juuri kun alkoi sisäistämään että meille tulee vauva niin poishan se vietiin 3
Maanantaina perumaan neuvola ja varhaisulta 3 :'(
En tee enää KOSKAAN testiä ennen kun menkat on vähintään 3-4 päivää myöhässä, ei siitä turhaan varoitella.
3
Tarrasukkia kaikille muille kuitenkin :)
Voi ei kuumeilija91. :( Oon kyl niin pahoillaan siun puolesta. :( Voimia ja uutta yritystä perään. ♡
Ikävää kuumeilija91! tosiaan uutta yritystä vaan perään. Mieluummin kemiallinen, kuin keskenmeno, kuitenkin! <3
Niimpä, mielummin meni nyt kun viikkojen päästä. Tuntuu silti niin pahalta :(
Hips hei! Eilen plussattiin =D Toinen lapsi siis tulossa meille <3 Kyselisin onko jo joku perustanut FB-ryhmää?
Kuumeilija91: Olen tosi pahoillani teidän puolesta. Pettymys on varmasti suuri. Olen kylläkin varma, että se Herra Haikara vielä teilläkin kyläilee.
Toukkavimma: tosi hienoa, että olet lopettanut tupakoimisen! Valitettavasti liian moni tupakoi raskausaikana, vaikka haitat vauvalle onkin tiedossa. Todella paljon tsemppiä päätöksessä pysymiseen! Muistat vain tiukassa paikassa, että vauva hengittää (siis saa happea) tällä hetkellä vain ja ainoastaan sinun keuhkojesi kautta.
Meillä vietettiin tänään leppoista remonttipäivää, kun esikko oli isovanhemmilla hoidossa. Kahden kesken oli vihdoin hyvä aika kertoa miehelle uudesta masuasukista. Loppupäivänä hän ei olisikaan antanut mun mitään enää tehdä, "etten vain rasitu"... :D On noi miehet huoliensa kanssa niin liikkiksiä.
Nyt muutaman päivän on ollut maailmanlopun väsymys. Muistan saman ensimmäisestä raskaudesta ja jos ennusmerkit pitää paikkansa, tämä väsymys ei hellitä moneen viikkoon!
Heips :)
Ilmoon itseni mukaan tähän keskusteluun. Plussa tuli eilen ja kolmatta lasta odotetaan nyt tähän uusioperheeseen <3
Molemmat vanhemmat ollaan jo yli 30v ja tämä lapsi on miehelle ensimmäinen :)
LA on vielä vähän hakusessa, hormonikierukka poistettiin juhannuksen tienoilla ja yksiäkään menkkoja ei näkynyt...? CB:n testi näytti eilen raskaana 1-2...? No eiköhän se tarkempi ajankohta selviä sitten joskus ultrassa...
Nyt vain nautin tästä raskaudesta ja sen tuomasta onnesta <3 Näihin asioihin kun ei voi oikein muuten itse vaikuttaa... Onnea kaikille plussanneille odotukseen <3 :)
Onnea kaikille uusille plussaneille! Minulla viikon päästä varhaisultra, jännittää kauheasti jo nyt että onko vauva siellä missä pitääkin. :/ En varmasti uskalla katsoa ruutua, pelottaa niin kovasti että kuulee lääkärin suusta sanat että kaikki ei ole niin kuin pitäisi. Eilen tein taas clearblue digital testin kun halusin saada vielä sen raskaana 3+ siihen ruutuun ja sieltähän se tuli, että ainakin hcg on noussut kun viime viikolla tuli raskaana 2-3. Tein tuossa myös yksi päivä semmoisen halpis liuskatestin kun niitä tuonne kaapin perukoille on tullu hankittua vino pino niin heti kun se virtsa meni siitä testialueen "yli" niin piirtyi testiviiva ennen kontrolliviivaa, hymy nousi väkisin kasvoille. :D Pakko tehdä noita varmistustestauksia, ettei raskaus vain ole "hävinnyt" minnekään. :DD
Oletteko te ostelleet vielä mitään vauvalle? Minulla olisi hirveä hinku ostaa jotain peintä, mutta odotan että käydään siellä ultrassa.
Milloin ja miten olette ajatelleet kertoa kavereille/vanhemmille raskaudesta? Minulla järki sanoo että pitäisi odottaa sinne vk 12, mutta haluaisin niin kovasti kertoa vanhemmille kun tämä on heille ensimmäinen lapsenlapsi ja jos tämä menisikin kesken niin pitäisi minun silti kertoa heille keskenmenosta koska en pystyisi pitämään sitä "salassa" että olenkin ollut raskaana ja saanut keskenmenon. Kavereille aion kertoa vasta myöhemmin, samoin työpaikalla kun en siellä halua kaikille alkaa selittämään jos meneekin kesken.
Synttärilahja15: mulla on vähän sama tilanne, LA pahasti hakusessa. Lopetin minipillerit hiukan ennen juhannusta, mutta jotain häikkää kierrossa oli, sillä plussasin vasta kp 45. Eli ultraa odotellessa... Eiköhän tuo huhtikuu kuitenkin ole hyvä arvaus! :D
Tuosta raskaudesta kertomisesta taidan olla samoilla linjoilla kuin ensimmäisenkin kanssa. Kerroin isovanhemmille ja läheisille kavereille np-ultran jälkeen ja töissä rakenneultran jälkeen. Voipi vaan olla, ettei vatsanseutu tällä kertaa mahdollista "salailua" niin pitkälle... Tän hetkistä turvotusta (mitä siis on yllättävän paljon, varsinkin iltaisin!) olen kuittaillut kesälomakiloilla... :D Onneksi syksyisin aina tilataan uusi satsi työvaatteita, voin siinä samassa ihan huomaamatta tilata yhtä kokoa suurempaa. :)
Onnea kaikille plussanneille ja paljon tarrasukkia pikkuisille, jotta mukana pysyvät. <3
kuumeilija91 : voi kamalaa... :( tuota ei kyllä haluaisi kenellekään tapahtuvan :((
Toivottavasti pian tärppää uudelleen <3
voisin itsekin kertoa itsestäni hieman. Eli olen 26vuotias, toista lasta odottava. Esikoinen on vasta niinkin nuori kuin 5kk. Kunnon menkkoja ei tässä välissä ehtinyt tulemaan, joten laskettua aikaa en oikein pysty vielä sanomaan, mutta digitestistä päätellen maalis-huhtikuun vaihteeseen menee. Luultavasti huhtikuulle. :)
oireina mulla jäätävä närästys ja tietyt ruoka-aineet ällöttää. Aikalailla samallalailla kuin esikoisestakin. Sillon oksentelu alkoi vk 7 joten sitä tässä vähän kauhulla odottelen kun pitäisi tuo pikkuinenkin hoitaa siinä samalla.
Me joudutaan kertomaan ainakin miehen suvulle tämän kuun lopussa sillä miehen sisko, tuleva kummitäti, lähtee loppuvuodeksi ulkomaille ja on kiva kertoa kasvotusten. Muut saa sitten tietää ajallaan. Nyt kun kotona olen, niin luultavasti melko myöhään. :)
huomenna esikoisella on neuvola, jolloin kerron samalla neuvolatädille ja kuselen mahdollisuudesta varhaisultraan sillä pitäisihän nuo raskausviikot selvittää.. :) jännää!! :)
Liityn seuraan! Olen 24-vuotias, odotan esikoistamme viikoin 4+6. Meillä nappasi heti toisella kierrolla :) Ensimmäinen neuvola muutaman viikon päästä, juuri mitään oireita ei ole ja vanhemmat tietää. Aika jännää tämä <3
"Nuku pikkuinen, nuku tähtihelmassa päivänpaisteen
Nuku pikkuinen, nuku lehtihelmassa laakson varjojen
Nuku pikkuinen, nuku virtahelmassa meren tyrskyjen
Nuku pikkuinen, nuku talvihelmassa kesän kukkien..."
Meidän raskausilo ei kestänyt kahta päivää kauempaa... ='(
Tänään aamulla alkoi vuoto, joten eiköhän tämä kesken mennyt...
Kiva, kun perustit. Itse en ainakaan ollut tietoinen, että kuumeilijoihin ei ole soveliasta kirjoitella jo plussanneena... Noh, kaipa nämä vau.fi-sivujen kirjoittamattomat säännöt tulevat tässä pikku hiljaa tutuiksi! ;)
Uskaltaudun tänne siis kirjoitella, vaikka vasta haamuja näkynyt. En ole ehtinyt apteekin testiä tekemään (ehkä huomenna?), mutta eipä ole punaiset päivätkään alkaneet. Kp:hän oli jo 45 ja risat, mutta rv veikkaisin olevan 4 koossa, jos oviksesta laskeskelee... Tarkentunee vasta ekassa ultrassa.
Oiskos mukava pienet esittäytymiset alkuun, kun tänne eksynee muitakin, kun ex-kuumeilijoita?