Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni nimeksi tulee Tyyne.

Vierailija
31.07.2014 |

Olen aivan ihastunut tähän nimeen. Pohdintojen jälkeen nimi kuulostaa aina vain paremmalta. Eikä ihme, onhan kyseessä entinen hittinimi. Nimenomaan entinen. :)

Särähtääkö muiden korvaan kovin mummomaiselta ja epäkelvolta tämänpäivän lapselle?

Ilmaiskaa ihmeessä mielipiteenne.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yessicoiden ja Luca-Nicojen mielipiteet tuskin Tyynen rauhallista suomineitoa haittaa. ;)

Vierailija
42/65 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee Aadasta, Sofiasta, Wilhelminasta, Idasta yms. heti kusen ja paskan haju nenään ja mielikuvat ruotsinkielisen kunnan terveyskeskuksen vuodeosastosta, jossa keltaiset ja harmaat tuonnimiset mummot korisee saattohoidossa. Mun suomenkielisillä ystävillä on noita tyttöjensä niminä, koska heille taas nuo on uusia nimiä, uusvanhoja ja heidän mielestään hienoja. Meillä on kaikilla nämä omat kokemuksemme. Lapsiimme ne eivät onneksi vaikuta, saattavat monet heistä vielä vaihtaakin nimeä moneen kertaan ja ylipäätään suhtautua siihen muuna kuin kohtalona tai ennustuksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyne Puustisen aave...

Vierailija
44/65 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:49"]

Mitenkäs ne YY:t menee ulkomailla? TYYne

[/quote]

Pitääkö lapsen nimi päättää sen mukaan miten joku vinkuintialainen sen osaa ääntää?

Vierailija
45/65 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä nimihän se on:-) itse tiedän sisarukset Tuuli ja Tyyne. Ihan ovat alakoulu ikäisiä

Vierailija
46/65 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin Aava kuin Tyyne.

Vierailija
47/65 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi mitään, tulee mieleen tämä tyyne http://fi.wikipedia.org/wiki/Tyyne_%28hahmo%29

Vierailija
48/65 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi, koska on mummoni nimi. En silti oikein ymmärrä, miksi joku haluaisi laittaa niin mummomaisen nimen lapselleen. 

Vierailija
49/65 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen nimi! ♡

Vierailija
50/65 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni se on kiva nimi :)

Vierailija
51/65 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyne on ihana nimi! Tunnen jopa kolme tänä vuonna nimen saanutta Tyyneä. Taitaa olla nousussa. Ja hyvä niin :) 

Vierailija
52/65 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lostavaa. Parempi kuin islataavaataadatjadessa. Tosin Tyynessä kaksi yyyytä tekevät nimen teräväksi. Tosin tyyny on peheä. Hmm. Hyvä nimivalinta enivei

Vierailija
53/65 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin hyvä nimi ja paaljon parempi kuin Jessicat ja Jadet yms.  Olen huomannut että korkeastikoulutetut fiksut ihmiset suosii yleensä Suomessa noita vanhoja suomalaisia nimiä. Eli lapsen nimestä voi aika hyvin päätellä millaiset vanhemmat sillä on.

Vierailija
54/65 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa kun makustelee niin nättihän se on. Kyllä se "mummomaisuus" katoaa sitä myötä kun vanha sukupolvi kuolee.

Vierailija
55/65 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 23:16"]

Minustakin hyvä nimi ja paaljon parempi kuin Jessicat ja Jadet yms.  Olen huomannut että korkeastikoulutetut fiksut ihmiset suosii yleensä Suomessa noita vanhoja suomalaisia nimiä. Eli lapsen nimestä voi aika hyvin päätellä millaiset vanhemmat sillä on.

[/quote]

Tällainen uskomus on palstalla näkyvissä. Aiheesta on kuitenkin tehty Suomessakin pari väitöskirjaa, joissa lopputulema on, että Suomessa lapsen nimenantamiseen ei vaikuta vanhempien koulutustaso. Erilaisen tulotason ja koulutustason omaavat antavat samoja nimiä ristikkäin. 

Vierailija
56/65 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana nimi!!!!! sitäpaitsi Tyyne on tosiaan tulossa taas "muotiin":)

Vierailija
57/65 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 23:16"]

[/quote]

Pakko vielä sanoa, että aika paljon nimiä jää Jessican ja Tyynen väliin. Kaikki korkeakoulutetut eivät pidä perinteisistä "mummonimistä", kuten esim. minä. Omalle lapselleni halusin antaa raikkaan, suomalaiseen suuhun sopivan, mutta perin naisellisen pitkän nimen. 

Vierailija
58/65 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä nimi, mutta mitäs jos Tyynestä tulee villikko? Haitanneeko tuo mitään?

Vierailija
59/65 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyne on mielestäni ihan nätti nimi. En yhdistä sitä mummoihin, enkä kyllä ihmisiin ylipäätään, koska ainoat tuntemani Tyynet ovat molemmat koiria.

Mutta jos itsellä ei tuollaista yhtymää nimeen olisi, voisin nimen lapselle ihan hyvin antaa. Ennenkään kiinnostanut muiden ajatukset...

Vierailija
60/65 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen tyyni ja rauhallinen ihminen. Tiedän erään noin 10v tytön jonka nimi on Tyyne. Sopii hänelle todella hyvin vaikka luonnettakin löytyy. Mukava nimi. Tulee mieleen eräs nyt jo edesmennyt Tyyne-täti (isäni harvoja sukulaisia) jonka luona käytiin kylässä pienenä. Oli mukava rouva.