Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin muutettua itseäni vähemmän pinnalliseksi kumppaninhaun suhteen?

Vierailija
22.07.2021 |

Olen n. 35-vuotias nainen ja kärsinyt oikeastaan koko elämäni siitä, että hyvin harva vastapuolen edustaja sytyttää. Olen käynyt elämäni aikana treffeillä niin paljon, etten kehtaa todellista määrää edes anonyyminä paljastaa. Vastaan on tullut paljon sympaattisia ja mukavia miehiä mutta myönnän etsiväni sitä neulaa heinäsuovasta eli mm. miehekästä, hyvätuloista sekä älykästä miestä. Eli olen juuri niitä parjattuja naisia, jolle pituus 180 cm on ihan minimivaatimus ja jolle miehen palkkatasolla ja jopa miehen riittävän matalalla äänellä on merkitystä.

Olen yrittänyt tutustua "vaatimattomampiinkin" miehiin ajatuksenani se, että tutustumisen myötä syttyisin. Näin ei kuitenkaan ole käynyt ja olen kokenut itseni tavallaan huijariksikin siksi, etten ole ihan jo alussa tuonut ilmi epäluulojani suhteen muodostumisen kannalta. Toinen on saattanut ehtiä jo ihan kunnolla ihastua siinä vaiheessa, kun minä olen päättänyt tapailun.

Olen analysoinut itseäni ja selvää on se, että mitätöiminen vanhempieni taholta on saanut aikaan korostetun halun pärjätä ja myös näyttää pärjäämiseni. Olen esimerkiksi todella joutunut taistelemaan saavuttaakseni nykyisen elintasoni. Tukiverkkoja ei oikeastaan koskaan ole ollut ja olen nuorempana ollut suhteissa, joissa olen toistanut samaa näkymättömyyden kaavaa kuin lapsuudenkodissanikin. Eli en ole ollut vaativa, en ole loukkaantunut synttäreitteni toistuvasta unohtelusta, en ole olettanut opiskelijanakaan paremmin tienaavan kumppanini tarjoavan minulle edes pitsaa jne. Olen ollut itse avulias ja pyrkinyt ostamaan hyväksyntää helppoudellani. Olen ollut kynnysmatto suuren osan elämästäni ja yksinkertaisesti todennut, ettei sellainen enää riitä minulle. Olen kyllästynyt olemaan se, jolta kumppanini lainaa rahaa (jota siis ei itsellänikään ole paljoa ollut), joka peittelee olohuoneen matolle sammuneen kumppanin yöksi, joka kiinnittää lamput muutossa, joka et tee rikosilmoitusta pahoinpitelystään ja joka selvittelee kaikki kotiin liittyvät käytännön asiat.

Olen tehnyt hurjasti töitä saavuttaakseni nykyisen elämäntilanteen, jossa minun ei enää tarvitse pelätä rahallisesti. Enemmän pelkään sitä, että löydän taas itseni treffailemasta miestä, jolla on taloudellisia ongelmia/elämänhallintaongelmia/huono itseluottamus/mielenterveydellisiä ongelmia/vihanhallintaongelma. Minulla on monipuolista tietotaitoa sekä lisäksi uteliaisuutta oppia lisää. Haluaisin kovasti vielä joskus elämässäni tuntea kumppanini tuovan minulle jotakin, jota minulla itselläni ei vielä ole. Se voi olla uusia kokemuksia, uutta tietoa, uusia näkökulmia tai taitoja. Ilahtuisin kovasti myös siitä, että joku haluaisi ostaa jotakin kaunista syntymäpäivänäni. Haluaisin lisäksi kumppanin, josta olla aidosti ylpeä. Olenko ihan hakoteillä ajatusteni suhteen? Tälläkin palstalla törmää ihan hirveän usein yleistyksiin, joissa "nirsot" naiset eivät ymmärrä omaa tasoaan jne. Ulkonäköni puolesta olen sinut ja uskoisin, ettei se ole asiassa kynnyskysymys.

Miten sitten toimia maailmassa, jossa kovinkaan montaa miestä ei koe voivansa katsovansa samalta tasolta saati ylöspäin? Ideaalitilanne olisi varmasti se, että pariskunta kokisi tervettä ylpeyttä toisiaan katsoessaan? Vai eikö ole? Haluaisin kovasti rakkaudellisen parisuhteen. Voisinko tehdä jotakin alentaakseni rimaani?

Kommentit (191)

Vierailija
41/191 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset kokeilisi sairaanhoitajaa, palomiestä tai nuorisotyöntekijää? Sellaista tyyppiä, joka pitää huolta muista.

Jostain syystä en ole koskaan mainitsemiesi ammattiryhmien edustajien kanssa kokenut kauheasti mitään yhteyttä. Tykkään pohtia ja analysoida kun taas mainitsemiisi ammatteihin käsittääkseni hakautuvat enemmän konkretiasta pitävät ihmiset. Ihmettelen, jos syntyjä syviä nuoresta saakka pohtinut on halunnut palomieheksi tai sairaanhoitajaksi. En millään tavalla väheksy mainitsemiasi ammattilaisia, he tekevät korvaamatonta ja hienoa työtä.

ap

Sinulla tuntuu olevan aika paljon ennakkoluuloja. Tunnen yhden todella syvällisen bussikuskin, kävi myös yliopiston, mutta haluaa ajaa bussia. Bussikuski muuten sitten tienaa ihan ok.

"Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Linja-autonkuljettaja on 2 742 euroa kuukaudessa. Palkka oli yksityisellä sektorilla 2 742 € (300 yksittäistä palkkaa). Keskipalkka perustuu koko maan palkkatietoihin vuodelta 2018. Keskipalkka kasvoi 96 € (3,6 %) vuodesta 2017 vuoteen 2018."

Lähteenä duunitorin palkkavertailu. En ota kantaa siihen, onko kyseessä hyvä vai huono palkka.

Vierailija
42/191 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin nuoremman ja koulutetun naisen.

-lyhyt hyvätuloinen mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/191 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haluaisin kovasti vielä joskus elämässäni tuntea kumppanini tuovan minulle jotakin, jota minulla itselläni ei vielä ole."

Mitä sinä hyödyt jollain, mitä sinulla ei vielä ole? Elämäsihän on kunnossa, miksi haluat siihen jotain muuta kuin ihmisen, jonka kanssa pelaa hyvin yhteen?

Outoa, että etsit jotain huippumiestä, mutta kuten myöhemmin kävi ilmi viestissä, niin tosiasiassa tapailet vaan 180cm+ matalaäänisiä ongelmatapauksia.

Vierailija
44/191 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavahdan aina naista, jonka kriteereissä on varakkuus. Luulen täyttäväni kaikki nuo ehdot, mutta olen ehkä liian vanha ap:lle. Minulle riittäisi omillaan toimeentuleva (omilla ehdoillani tukisin kyllä taloudellisesti) liikunnallinen nainen. Naisilla vaan tuntuu vaatimustaso kasvavan päivä päivältä.

Vierailija
45/191 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset kokeilisi sairaanhoitajaa, palomiestä tai nuorisotyöntekijää? Sellaista tyyppiä, joka pitää huolta muista.

Jostain syystä en ole koskaan mainitsemiesi ammattiryhmien edustajien kanssa kokenut kauheasti mitään yhteyttä. Tykkään pohtia ja analysoida kun taas mainitsemiisi ammatteihin käsittääkseni hakautuvat enemmän konkretiasta pitävät ihmiset. Ihmettelen, jos syntyjä syviä nuoresta saakka pohtinut on halunnut palomieheksi tai sairaanhoitajaksi. En millään tavalla väheksy mainitsemiasi ammattilaisia, he tekevät korvaamatonta ja hienoa työtä.

ap

Sinulla tuntuu olevan aika paljon ennakkoluuloja. Tunnen yhden todella syvällisen bussikuskin, kävi myös yliopiston, mutta haluaa ajaa bussia. Bussikuski muuten sitten tienaa ihan ok.

"Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Linja-autonkuljettaja on 2 742 euroa kuukaudessa. Palkka oli yksityisellä sektorilla 2 742 € (300 yksittäistä palkkaa). Keskipalkka perustuu koko maan palkkatietoihin vuodelta 2018. Keskipalkka kasvoi 96 € (3,6 %) vuodesta 2017 vuoteen 2018."

Lähteenä duunitorin palkkavertailu. En ota kantaa siihen, onko kyseessä hyvä vai huono palkka.

Lisineen noin 3000, keskituloinen, saa sillä jo asuntolainan ja ihan ok volvon.

Vierailija
46/191 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kavahdan aina naista, jonka kriteereissä on varakkuus. Luulen täyttäväni kaikki nuo ehdot, mutta olen ehkä liian vanha ap:lle. Minulle riittäisi omillaan toimeentuleva (omilla ehdoillani tukisin kyllä taloudellisesti) liikunnallinen nainen. Naisilla vaan tuntuu vaatimustaso kasvavan päivä päivältä.

Jäin nyt miettimään, mitä boldattu lauseesi tarkoitti ja erityisesti kursivoitu kohta. En varmaankaan uskaltaisi tarttua tarjoukseen.

ap

Vierailija
47/191 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Lisineen noin 3000, keskituloinen, saa sillä jo asuntolainan ja ihan ok volvon.

Pääkaupunkiseudulta tuolla palkalla kaksi keskituloista saavat n. 70-neliöisen asunnon kerrostalosta hyvin vaatimattomalta paikalta. Ei kuulosta korvaani elämältä, jonka eteen aloittaja on halunnut tehdä hurjasti töitä edetäkseen elämässään.

Vierailija
48/191 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luin ap:n kirjoitusta varakkuudesta tuloksena hänen aiemmista kokemuksistaan. Eli hän on päätynyt tuollaiseen vaatimukseen, koska aiemmat kumppanit ovat ilmeisesti käyttäneet häntä taloudellisesti hyväkseen ainakin jossain määrin. 

Ap:n on hyvä huomata sekin, että varakkuus ei kerro yhtään mitään miehen elämäntyylistä ja luonteesta. Jälkimmäinen lienee selvää, mutta jotkut varakkaat miehet (yleensä tausta on silloin vaatimaton) ovat erittäin pihejä ja voivat jopa maksattaa jälleen sinulla omia kulujaan, jos huonosti käy. 

Varakkuutta kannattaa katsoa salaa eli liittyykö se muihin hyviin ominaisuuksiin vai eikö liity. Jotkut rikkaat ihmiset ovat inhottavia tyyppejä, varallisuus ei sikäli kerro yhtään mitään paitsi sen, että on mahdollisuus tiettyihin asioihin. Se ei kuitenkaan tarkoita, että noita asioita tekisi tai haluaisi.

Vierailija
49/191 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on paljon tosi hyviä kommentteja. Minullekin tuli mieleen mitä ap:lla on tarjota sille hänen mielestään täydelliselle miehelle. Vastavuoroistahan sen pitää olla, jotta suhteella on onnistumisen mahdollisuuksia.

Sain kuvan vastauksistasi ap, että et osaa tunnistaa sinulle sopivaa henkilöä. Johtuuko se ennakkoasenteistasi vai siitä ettei sinulla ole tunneälyä. Olet jo aika hyvin osannut analysoida käytöstäsi, mutta et ole vielä niin pitkällä että olisit oppinut vapauttamaan itsesi niistä ahtaista rajoista, joihin olet ihannekumppasi si asettanut.

Vierailija
50/191 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin nyt miettimään, mitä boldattu lauseesi tarkoitti ja erityisesti kursivoitu kohta. En varmaankaan uskaltaisi tarttua tarjoukseen.

ap

Niinpä. Kun mies on varakkaampi on aina riski se, että sitä käytetään vipuvartena johonkin. Varallisuuden vaatiminen on vähän kaksipiippuinen juttu. 

Vierailija
51/191 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on paljon tosi hyviä kommentteja. Minullekin tuli mieleen mitä ap:lla on tarjota sille hänen mielestään täydelliselle miehelle. Vastavuoroistahan sen pitää olla, jotta suhteella on onnistumisen mahdollisuuksia.

Sain kuvan vastauksistasi ap, että et osaa tunnistaa sinulle sopivaa henkilöä. Johtuuko se ennakkoasenteistasi vai siitä ettei sinulla ole tunneälyä. Olet jo aika hyvin osannut analysoida käytöstäsi, mutta et ole vielä niin pitkällä että olisit oppinut vapauttamaan itsesi niistä ahtaista rajoista, joihin olet ihannekumppasi si asettanut.

Toivoisin ihan ensimmäiseksi miehen nauttivan seurastani. Toisena varmaan se, että toiveet tulevaisuuden suhteen menisivät yksiin tai olisivat ainakin sovitettavissa. Yksinkertaistettuna haluaisin tarjota vastavuoroisesti miehelle samaa, mitä hän tarjoaa minulle. Toivoisin voivani tarjota fiksulle ja uteliaalle miehelle fiksua ja uteliasta seuraa.

Yllättävän moni on kysynyt sitä, mitä minä voisin tarjota miehelle. Mitä kummallisen erityistä minun pitäisi pystyä tarjoamaan miehelle muuta, kuin itseni? Ensin tietysti täytyisi löytää minulle erityinen mies, joka pitäisi minua erityisenä. Tämänkin ymmärrän hyvin.

ap

Vierailija
52/191 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehen tulee olla joko täydellinen supermenestyjä ja geenivoittaja joka pysyy vahvana kuin vuori joka tilanteessa. Tai k*sipää renttu joka ryyppää sinun rahasi ja vetää sinua pataan jos urputat asiasta.

Ei kuulosta siltä että olisit käsitellyt traumojasi ollenkaan. Yrität vain peittää niitä menestyskulissilla.

Vierailija
53/191 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuosta varallisuuden vaatimuksesta se, että vaikken olekaan deittipalstoilla ja tindereissä ollut, niin sellainen vaikutelma on, että yleensä ottaen varallisuuttaan korostavat ne, joilla on vaatimaton tausta. Pätee myös ap:hen. 

Ne jotka ovat varakkaita ja varakkaasta taustasta eivät koskaan korosta sitä. Silti on itsestäänselvää, että kumppanilta odotetaan samantyyppistä taustaa. Sitä ei ole missään tapauksessa sopivaa vaatia tai korostaa. Se on junttia, simply.

Vierailija
54/191 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin ihan ensimmäiseksi miehen nauttivan seurastani. Toisena varmaan se, että toiveet tulevaisuuden suhteen menisivät yksiin tai olisivat ainakin sovitettavissa. Yksinkertaistettuna haluaisin tarjota vastavuoroisesti miehelle samaa, mitä hän tarjoaa minulle. Toivoisin voivani tarjota fiksulle ja uteliaalle miehelle fiksua ja uteliasta seuraa.

Yllättävän moni on kysynyt sitä, mitä minä voisin tarjota miehelle. Mitä kummallisen erityistä minun pitäisi pystyä tarjoamaan miehelle muuta, kuin itseni? Ensin tietysti täytyisi löytää minulle erityinen mies, joka pitäisi minua erityisenä. Tämänkin ymmärrän hyvin.

ap

Tätä kysytään siksi koska eri sukupuolilla on tyypillisesti eri asioita joita halutaan kumppanilta.

Sinä tarjoat asioita joita naiset tyypillisesti toivovat mieheltä, ja perustelet tätä samankaltaisuudella. Mutta kun ne pehmeät ja feminiiniset naiset haluavat saman komean, menestyneen ja vaikeudet selvittävän itsevarman ja määrätietoisen miehen.

Vain perustelu on eri (samankaltaisuus vs vastakohdat vetoavat toisiinsa).

Sama kuin jos minä toivoisin samankaltaista naista eli siroa, hoikkaa, sporttista naista joka rakastaa seksiä eikä välitä rahasta tai luksuksesta. Nuo imonaisuudet ovat ikävä kyllä halutumpia naisessa kuin miehessä.

Sillä vahvamiehellä on jo rahaa ja turvaa. Ehkä naiselta halutaan jotain mitä ei itsellä jo ole.

Vierailija
55/191 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olet oikeilla jäljillä. Jos olet erilaisempi kuin kukaan nainen ja joka tavalla miehen mielestä parempi, niin silloin mies rakastuu sinuun. Se on tietysti joka miehen kohdalla vähän eri asia, mutta muuta et voi tehdä kuin olemalla oma itsesi, pitämällä itsestäsi hyvää huolta niin henkisesti kuin fyysisestikin. Vain silloin sinulla on jotain annettavaa miehelle, jos olet sitä mitä olet ihan oikeasti. Jopa se missä asioissa olet vähän hullu saa miehen rakastumaan entistä enemmän, jos hän oikeasti rakastaa sinua.

Vierailija
56/191 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh...

Vierailija
57/191 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaimo kertoi suoraan että haluaa itselleen 10 vuotta vanhemman miehen, joka ei juo, polta ja juokse muiden naisten perässä, on vakavarainen ja haluaa lapsia. Täytin kaikki kriteerit ja sain aviomiehen paikan.

Vierailija
58/191 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sinun pitäisikin alkaa etsiä fiksua ja uteliasta miestä, joka on viehättynyt luonteestasi, ulkonäöstäsi, tavastasi rakastaa, arvoistasi. Unohda pituus, tulot ja matala ääni.

Vierailija
59/191 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vaimo kertoi suoraan että haluaa itselleen 10 vuotta vanhemman miehen, joka ei juo, polta ja juokse muiden naisten perässä, on vakavarainen ja haluaa lapsia. Täytin kaikki kriteerit ja sain aviomiehen paikan.

Ihana vastaus!

Vierailija
60/191 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli miehen tulee olla joko täydellinen supermenestyjä ja geenivoittaja joka pysyy vahvana kuin vuori joka tilanteessa. Tai k*sipää renttu joka ryyppää sinun rahasi ja vetää sinua pataan jos urputat asiasta.

Ei kuulosta siltä että olisit käsitellyt traumojasi ollenkaan. Yrität vain peittää niitä menestyskulissilla.

Luitko aloitustani? K***pää-renttujen toivon olevan lopullisesti menneisyyttä. Vähänkään renttuun vivahtavan ihmisen kierrän kaukaa ja valitettavasti kunnianhimoton uravalinta on minulle yksi osoitus miehestä, jonka kanssa en halua olla läheisessä suhteessa.

Menneisyydestäni löytyy mm. opettaja, joka täysin häikäilemättä maksatti minulla kulujaan. Ei mikään ns. "kunnon ammatti" ole todistus kunnollisesta ihmisestä. Samasta syystä ihmetytti ehdotus tapailla erityisesti palomiehiä, sairaanhoitajia ja nuoriso-ohjaajia.

Joku varmasti närkästyy nyt siitä, että puhuin kunnianhimottomasta uravalinnasta. Ymmärrän yskän mutta tämä on silti minun elämäni ja olen törmännyt niin moneen kunnianhimottomaan hyväksikäyttäjään, että mittani on täynnä. Palomiehellä saattaa vapaavuoroinaan olla kehittävämpääkin tekemistä kuin söhlyn pelaaminen työkavereitten kanssa. Ammatin perusteella en ketään tietenkään sulje pois.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi