Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaanko ehdottaa ystävälle että ottaisin vaan hänen toisen koiransa hoitoon:/

Vierailija
22.07.2021 |

Tykätään hänen Kultasennoutajan kanssa toisistamme kun hullut puurosta ja odotan innolla aina kun poika tulee hoitoon. Olen useamman kesän ollut koiran kanssa 3vk kun ystävä perhe ollut reisussa. Nyt ottivat 2020 keväällä toisen koiran jota en ole koronan takia montaa kertaa nähnyt eikä minulla ole mitään tunne sidettä siihen. Tällä viikolla kun nähtiin niin koira on aivan eriluontonen kun toi Kultsi. Hyvin omapäinen ja hirveän villi. Lenkilläkin meinaa vähän vetää ja suoraan sanottuna mä en jaksais. Ystävä olettaa että vanhaan malliin olen innolla koiravahtina mutta tuntuu että kesäloma muuttuu työksi jos otan molemmat? Kehtaanko sanoa että mieluiten ottaisin vaan ton vanhan kaverini?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aina sanoa, mutta älä sitten pety, jos ei suostu erottamaan saman perheen koiria toisistaan.

Ehkä on kuitenkin parempi, ettet ota kumpaakaan koiristaan hoitoosi, ja kerrot sen myös hänelle.

Vierailija
2/29 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi sanoa. Eikä tarvi ottaa yhtään jos ei halua. Koirahoitoloita on kyllä lähes joka kylässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä sanoa, että et jaksa/osaa hoitaa kahta. Toinen on ilmeisesti pentu/juniori ja sen hoitaminen on aina vaativampaa kuim vanhan ja valmiin koiran. Tai sitten hoidat vain lyhyen pätkän molempia?

Mun toinen koira käy lähisukulaisella kaverikoirana hoidossa, mutta kenellekään ystävälle en antaisi kaverikoiraa, vaan olettaisin auttamisen perustuvan muuhun vastavuoroisuuteen, jolloin itse auttaisin myös kaveria, vaikka asia olisikin vähän epämukava joskus.

Vierailija
4/29 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli monta kertaa hoidossa ihana kultainennoutaja, jolla oli paha tapa vetää hihnassa hulluna. Pärjäsin kuitenkin sen kanssa ja sain sen melkein ymmärtämään, että vetäminen on kielletty. Sitten tälle koiralle otettiin kaveri. Minun oli tippa silmässä sanottava, että en pystyisi hallitsemaan kahta isokokoista, väkivahvaa koiraa, jotka eivät osaa kulkea hihnassa kiskomatta. Koirat menivät hoitoon muualle ja sattumoisin kiskoivat sikäläisen hoitajansa kumoon soratiellä.

Pakko se on sanoa, ettei ehkä pärjää kahden kanssa. Parempi se koirillekin on, kun riskit ovat pienemmät jossain muualla.

Vierailija
5/29 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole varaa kalliisiin koirahoitoloihin niin niitä rakkeja ollaan tyrkyttämässä milloin minnekin.

Vierailija
6/29 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ole varaa kalliisiin koirahoitoloihin niin niitä rakkeja ollaan tyrkyttämässä milloin minnekin.

No miksi pitäisi laittaajuuri kalliisiin hoitoloihin, jos on muitakin halukkaita hoitajia?

Vierailija
7/29 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei todellakaan ole siitä! Ovat lomareissujen jälkeen kyllä muistaneet minua niin avokätisillä tuliaisilla että koiran olisi jo melkein niiden hinnalla saanut hoitolaan. Kyse on siitä etten ole niin eläinrakas että automaattisesti rakastaisin kaikkia koiria niin että jaksaisin viikko tolkulla katella riehumista vaan toi Kultsi on mulle spesiaali. Olen pennusta asti nähnyt lähes päivittäin paitsi nyt korona aikaan ja hän on hyvin kiintynyt minuun. Haluaisin todella taas hänet muutamaksi viikokso rapsuttelu ja lenkkikaveriksi mutta valitettavasti en oikeen sitä toista:/ Kultsi on nyt 3v ja niin fiksu että pelkkä puhetaito puuttuu;)

Ap

Vierailija
8/29 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan vaan. Vieköön toisen hoitoon tai molemmat jos niikseen on. Koiranomistajat ovat kyllä hämmästyttäviä k-päitä ja saattavat loukkaantua mistä vain.

Vierailija
9/29 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne. Jos toisen koiran saisi hoitoon muualle , vaikka niin että näkisitte esim päivittäin koirapuistossa. Koirakaverukset saisi tavata toisensa.

Vierailija
10/29 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hän olettaa, että sinä hoidat molemmat koirat? Onko hän näin suoraan sanonut? 

Vierailija
11/29 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua sanoa suoraan niin sano että et voi ottaa kahta koiraa hoitoon. 

Vierailija
12/29 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ystävälle ei voisi tuota sanoa? Kerrot saman asian mitä kirjoitit tänne. 

Vierailija
13/29 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tilanne. Jos toisen koiran saisi hoitoon muualle , vaikka niin että näkisitte esim päivittäin koirapuistossa. Koirakaverukset saisi tavata toisensa.

Miksi koirien pitäisi tavata toisiaan? Päivittäin? Hirveetä säätöö kysyjälle. Koira pärjää kolme viikkoa ihan hyvin ilman tuttuja.

Vierailija
14/29 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse veisin molemmat koirat hoitolaan. En raskisi viedä vain yhtä hoitolaan, koska todennäköisesti ikävöisi siellä kaveriaan. Kaksin nillä olisi toisistaan seuraa. 

Vierailija
15/29 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli monta kertaa hoidossa ihana kultainennoutaja, jolla oli paha tapa vetää hihnassa hulluna. Pärjäsin kuitenkin sen kanssa ja sain sen melkein ymmärtämään, että vetäminen on kielletty. Sitten tälle koiralle otettiin kaveri. Minun oli tippa silmässä sanottava, että en pystyisi hallitsemaan kahta isokokoista, väkivahvaa koiraa, jotka eivät osaa kulkea hihnassa kiskomatta. Koirat menivät hoitoon muualle ja sattumoisin kiskoivat sikäläisen hoitajansa kumoon soratiellä.

Pakko se on sanoa, ettei ehkä pärjää kahden kanssa. Parempi se koirillekin on, kun riskit ovat pienemmät jossain muualla.

Ne on ulkoilutettava erkseen.

Vierailija
16/29 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut kaksi koiraa hoidossa, mutta onneksi ne oli helppo ulkoiluttaa yhdessä. En ikinä olisi ottanut niitä hoitoon, jos erikseen olisi pitänyt ulkoiluttaa. Hieman liikaa olisi mennyt aikaa... 

Vierailija
17/29 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten hyvinvointi ykköseksi, eli koirien keskinäiset välit kannattaa huomioida. Jos ne ovat kiintyneet toisiinsa niin ei kannata laittaa eri hoitopaikkoihin. Aiheuttaa vaan ahdistusta olla erossa tutuista ihmisistä + koirakaverista + olla vieraassa paikassa yksin.

Vierailija
18/29 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut kaksi koiraa hoidossa, mutta onneksi ne oli helppo ulkoiluttaa yhdessä. En ikinä olisi ottanut niitä hoitoon, jos erikseen olisi pitänyt ulkoiluttaa. Hieman liikaa olisi mennyt aikaa... 

Itsellä kanssa ollut monesti tämä kultsi ja äitipuoleni chihuahua yhtä aikaan ja eihän siinä mitään kun molemmat osaa rauhallisesti heittää lenkkiä. Kyllä varmaan pärjäisin ystäväni koirienkin kanssa mutta en kertakaikkiaan viittis kun ei ole pakko. Peruslaiska kun olen.

Ap

Vierailija
19/29 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot suoraan vaan. Vieköön toisen hoitoon tai molemmat jos niikseen on. Koiranomistajat ovat kyllä hämmästyttäviä k-päitä ja saattavat loukkaantua mistä vain.

Sinä se kusipää olet ja kukaan ei keksi että mikä syy sulla nyt oli loukkaantua. Hullu ukko.

Vierailija
20/29 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtasin laittaa viestin ystävälleni. Ymmärsi tilanteen täysin ja isänsä ottaa toisen koiran. Hänkään ei olisi voinut ottaa molempia koska pitää koiria mukana töissä ja kultsi ei suostu autoon juuri millään. Plus että vilkas koira saa mukavasti vaihtelua mukana töissä. Sovittiin että tilanteen mukaan ollaan isän kanssa yhteyksissä ja käydään iltapissoilla yhdessä. Asutaan sen verran lähekkäin ja jos taas alkaa hirveät helteet niin eihän tuolla voi koiran kanssa liikkua kunnolla vasta kun illalla. Tämä meni nyt hyvin:)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi