ruokapihit, mitä syötte töissä?
Te joilla menee ruokaan rahaa tyyliin 7 euroa päivässä, niin mitä ihmettä te tai puolisonne syö töissä?
Kommentit (125)
Tosin sekin on varmaan mielestäsi ärsyttävää, nöyrää näpertämistä, etten suostu maksamaan kaljasta baarissa yli 3 euroa?
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:28"]
Huomenna: espanjalaista perunamunakasta tarjousperunoista ja tarjousmunista. Lisäksi siinä oli öljyä ja sipulia sekä pippuria ja ripaus suolaa. Laskin, että yhdelle isolle annokselle tuli näin hintaa 40cent. Pieniruokaisemmille olisi tuosta riittänyt kuudelle, joten olisi ollut vieläkin edulisempi.
Lisäkkeenä on tomaattia, kurkkua, vihersalaattia (erilaisia) ja herneenversoja. Kurkku ja tomaatti stettu eri kaupoista ja molemmat olivat 1€/ kg. Ja parvekkeella kasvatettu salaattia ja herneenversoja (multa vanhempien pihasta ja kompostista, siemenet kaupasta yhden annoksen hinta on noin 1cent. Tänä kesänä noita annoksia on syöty jo noin 100 kpl)) , Kurkkua ja tomaattia minulla on mukana yhteensä 300g, joten sen hinta on 30 centtiä. Lisäksi maitoa tai tuoremehua 1 lasillinen, joka on hieman alle 20cent.
Yhteensä ruoka siis huomiselle maksaa 1 euron.
[/quote]
Nyt tuli kirjoitettua hieman lööperiä. Koko munakkaan hinta on siis 1,60. Itse teen siitä 4 annosta, mutta pieniruokaisemmille tuosta riittäisi kuudelle. Heillä siis tortillapalan hinta olisi 27cent ja näin siis koko annoksen hinta 87cent.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:38"]
Tosin sekin on varmaan mielestäsi ärsyttävää, nöyrää näpertämistä, etten suostu maksamaan kaljasta baarissa yli 3 euroa?
[/quote]
No kieltämättä :) Mä en käy paikoissa, joissa kalja maksaa enintään kolme euroa, koska sen tietää minkälaista porukkaa siellä sillon on. Tosin en olutta humaltumiseen itse edes juo, ruuan kanssa lähinnä.
En syö mitään. Tai no jos työpaikka pullat tarjoaa, niin sellaisen puperran. Muuten menen kahvin voimalla ja syön vasta illalla kotona.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:17"]
Aamulla en syö mitään, en kotona enkä töissä. Kupin mustaa kahvia otan työpaikan automaatista. Lounas sama jo vuosia: bulgarian jogurtti, leipäviipale ja hedelmä. Pääruoan syön sitten illlalla kotona.
[/quote]
Monesti näiden aamulla mitään syömättömien henki haisee pahalle. Kannattaa vaivihkaa jotenkin tarkistaa. Ihan vaan vink vink. Näin työkaverina ei oikein kehtaa sanoa asiasta. Useampia tullut vastaan ja kaikilla yhteistä se, etteivät oikein syö mitään ennen iltapäivää.
Te tuhlaatte ne säästämänne lounasrahat johonkin mitättömään, laittakaa mieluummin säästöön joka kuukausi se 22x4 euroa. Itse asiassa voisin laittaa sen kanssa säästöön, kun en käy töissä.
Sittarin euron laatikoita jääkaappi täynnä.
Mies syö yleensä töissä ihan kunnon työpaikkaravintola-annoksen. Itse syön useimmiten edellisillan päivällisen tähteitä, sillä aina jää jotain ja minä pärjään sillä hyvin. Pakkasessa on hätävarana pakastesosekeittoja (kaupan altaasta, hinta keitosta riippuen 1-1,5 €). Sellaisen kanssa hedelmä ja pärjään loistavasti kotiin asti. Aamuisin syön joko puuroa tai rahkaa/raejuustoa ja kiisseliä. En kuitenkaan ole koskaan pitänyt itseäni minään ruokapihinä. Illalla laitellaan ihan kunnon ruoka ja meillä syödään hyvälaatuista ja terveellistä ruokaa. En vain näe tarpeellisena maksaa lounaasta 6-10 euroa, kun kotona kaapeissa on aina jotain syötävää. Jos en söisi näitä tähteitä töissä, ne todennäköisesti heitettäisiin jossain vaiheessa roskiin ja se se vasta typerää olisi. Kaiken lisäksi meillä töissä syödään samoissa pöydissä, olipa annos sitten eväsrasiasta tai ravintolan tiskiltä, joten en myöskään jää paitsi lounaan sosiaalisesta ulottuvuudesta.
Aamupalaksi, jonka syön töissä, otan kauraleseitä pikkupussiin ja kahvikoneesta kuumaa vettä päälle. Lounaaksi rahkaa ja omenan. Pärjää juuri ja juuri päivälliseen saakka. Olisi kiva tietää muidenkin vinkkejä edulliseen lounasteluun.
2, olisin tullut kirjoittamaan täsmälleen samat asiat, tämä hämmentää! Töissä on ilmainen kahvipiste, kahviin mulla muuten menisin työpäivän aikana eniten "ruokarahaa".
Aamulla en syö mitään, en kotona enkä töissä. Kupin mustaa kahvia otan työpaikan automaatista. Lounas sama jo vuosia: bulgarian jogurtti, leipäviipale ja hedelmä. Pääruoan syön sitten illlalla kotona.
Rahkaa ja banaani/omena. Duunissa on yleensä myös joku pähkinäpussi, jos oikein meinaa heikottaa. Tällä kertaa hasselpähkinöitä näemmä.
Vaihtoehtoja on vaikka kuinka. Yleensä teen töiden jälkeen esim. kasviskeiton, jonka ainekset maksavat 2-4e. Jos kotona tehtyä ruokaa riittää mukaan töihin, niin otan sitä. Jollei, niin syön jotakin seuraavista:
- Esim. kurkkua, porkkanaa, selleriä, paprikaa ja hedelmiä paloiteltuna eväsrasiaan: Hinta jää alle parin euron.
- Roiskeläppä: Lidlistä ostettuna 80 senttiä
- Purkkihernekeitto: Puolet purkista lautaselle, vettä päälle ja mikroon. Riittää 2 päiväksi eli Lidlistä ostettuna maksaa alle 40 senttiä / päivä.
Suoraan sanoen "välimerellinen" syömistyyli tulee halvemmaksi. Pieni aamiainen kotona, pieniä HALPOJA ruokia töissä ja vasta kotona syö "kunnolla".
Tsiisus miten ankean kuuloista.
No, jotkut syö elääkseen ja jotkut elää syödäkseen..
On muuten totta että töissä syömisen vois lopettaa tyystin. Söisi sitten kunnolla neljältä kun tulee.
Mulla on turkkilaista jugurttia ja ananasmurskaa. Jugurtti maksaa Lidlissä 2,60 1kg, siitä syö 4-5 päivää. Ananasmurska maksaa 0,70 euroa/prk. 1,35 päivä.. Ei paha ;)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:23"]Entäs miehenne?
ap
[/quote]
Mulla ei ole miestä. T. 10
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:29"]
Tokihan sinä saat säästää "vähän". Kunhan et ihan holtittomasti säästä, kyllä kaikessa pitää olla varovainen ettei perse repeä.
Sori. Mä oon vaan niin kyllästynyt jo Suomeen ja nöyrään näpertämiseen.
[/quote]
Ja kyllä minuakin kyllästyttää Suomen kallis ruoka, kallis kalja ja kalliit tupakat. Pakko vähän pihtailla, että rahat riittäisi näihin harrastuksiin.