ruokapihit, mitä syötte töissä?
Te joilla menee ruokaan rahaa tyyliin 7 euroa päivässä, niin mitä ihmettä te tai puolisonne syö töissä?
Kommentit (125)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 17:30"]Kylläpä kuulostaa ankealta elämänne. Lounaaksi pelkkiä puurohiutaleita ja vettä? Onko tämä pihistely siis taloudellisista vaikeuksista vai jostain painonhalluntahaasteista peräisin?
Meidän työpaikkaruokalassa tehdään ihania lounassalaatteja oman toiveen mukaisilla täytteillä ja itse jo odotan töihinpaluuta pelkästään tuosta syystä!
[/quote]
Kiireen takia meillä moni syö vaan hiutaleita, kotoa tuodun leivän, jugurttia tms pientä. Syö joku isompaakin, mutta aikaa noin 10 min niin voi tulla huono olo jos joutuu ahmimaan.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 17:30"]Kylläpä kuulostaa ankealta elämänne. Lounaaksi pelkkiä puurohiutaleita ja vettä? Onko tämä pihistely siis taloudellisista vaikeuksista vai jostain painonhalluntahaasteista peräisin?
Meidän työpaikkaruokalassa tehdään ihania lounassalaatteja oman toiveen mukaisilla täytteillä ja itse jo odotan töihinpaluuta pelkästään tuosta syystä!
[/quote]
Kiireen takia meillä moni syö vaan hiutaleita, kotoa tuodun leivän, jugurttia tms pientä. Syö joku isompaakin, mutta aikaa noin 10 min niin voi tulla huono olo jos joutuu ahmimaan.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:30"]
Meillä on töissä maksutta tarjolla puuroa, rahkaa, leipää ja päällisiä, hedelmiä ja marjoja, proteiinipatukoita ja satunnaisesti jotain muutakin. Noista saa ihan hyvän lounaan väkerrettyä.
[/quote]
Voi vitsi, missä on noin ihana työnantaja? Olen ihan kade. Meillä on töissä ilmainen kahviautomaatti ja jo se on minusta hieno juttu. Itse pärjäisin noilla eväillä hienosti päivän. Minä otan evääksi pikakaurapuuroryynejä, joista teen puuron, lisäksi on viili ja joku hedelmä. Kahvitauolla otan automaatista kahvin tai kaakaota, lisäksi töissä on hätävarana pähkinäpussi. Työpaikalla ei ole ruokalaa, lähin paikka on melkein 10 minuutin kävelymatkan päässä. Matkoihin sinne menee liikaa aikaa enkä raski maksaa yli 6 euroa lounaasta. Mies ostaa ruokikselle itselleen evästä kaupasta tai käy kotona lämmittämässä edellispäivän jämiä.
Erittäin harvoin ostan varta vasten evästä töihin. Aina kotoa löytyy jotain mitä ottaa mukaan.
Mitään jukurttia ja leipää tai eineksiä (en syö niitä kotonakaan, ei löydy kaapista) en harrasta vaan teen esim. salaatin valmiiksi, johon sitten jotain proteiinia; kalaa, juustoa, kinkkua, kananmunaa. Hedelmä, pähkinöitä.
Tai sitten otan ruoanjämiä, mitä lämmitän.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 17:03"]
Minäkin kuulun näihin euron lounaiden harrastajiin. Vinkki: kannattaa ottaa iltalenkille mukaan muovipussi ja kerätä siihen tyhjiä pulloja/tölkkejä. Asun itse Helsingissä ja suuntaan iltalenkilläni usein keskustaan. Yleensä tienaan juurikin n. euron / lenkki. Tavallaan syön töissä siis ilmaiseksi ja saan lisäksi iltaisin hyvää liikuntaa.
[/quote]
Jätä ny herrajumala oikeasti köyhille ne pullot ja tölkit kerättäviksi, jos ite kerran oot palkkatyössä!