Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ruokapihit, mitä syötte töissä?

Vierailija
30.07.2014 |

Te joilla menee ruokaan rahaa tyyliin 7 euroa päivässä, niin mitä ihmettä te tai puolisonne syö töissä?

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen miehelle töihin ruokaa useamman päivän satsin. Esim.

- chili con carne + riisi

- jauhelihakeitto

- nakkikeitto

- kalakeitto

- kanakeitto

- lasagne

- makaronilaatikko

Alle kympillä saa koko viikon työpaikkaruokailut.

Vierailija
82/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies keittää usein isomman satsin kvinoaa ja syö sen kanssa tonnikalaa töissä.

t. 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä maksutta tarjolla puuroa, rahkaa, leipää ja päällisiä, hedelmiä ja marjoja, proteiinipatukoita ja satunnaisesti jotain muutakin. Noista saa ihan hyvän lounaan väkerrettyä.

Vierailija
84/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:23"]

Entäs miehenne?

ap

[/quote]

Nmr 6 vastaa: joskus miehen kuitteja löytyy kotoa ja huomaan, että hänellä on kyllä "hieman" eri tyyliset lounaat kuin minulla. Esim. salaatti tai täytetty leipä n. 5e, snickers-patukka 1e ja cokispullo 2e. Kaikki siis samana päivänä. Joskus hän käy myös Hesburgerissa syömässä mega-aterian (n. 10e) tai työpaikan ravintolassa (n. 8e)

Vierailija
85/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te pärjäätte töissä noilla ruoilla, joista kroppa ja aivot eivät saa mitään energiaa!? Tarkoitan nyt näitä pelkkien leseiden tms. syöjiä. Teettekö työksenne jotain kevyttä, aivotoimintaa niukasti tarvitsevaa työtä, jossa heikotus ei haittaa?

Vierailija
86/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 14 systeemi kuulostaa hyvältä, meillä on vain hedelmiä ja kahvia/teetä.

Minä syön töissä VÄLIPALAKSI purkin rahkaa ja pähkinöitä. Lounaalla on saatava ihan ruokaa.

ap

Vierailija
87/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, toivottavasti en koskaan vajoa noin alas.

Vierailija
88/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:21"]

Tsiisus miten ankean kuuloista.

No, jotkut syö elääkseen ja jotkut elää syödäkseen..

[/quote]

Minä itse asiassa olen melkoinen ruokaherkuttelijakin. TEen sen herkutteluni vaan päivällisellä tai viikonloppuisin ravintolassa, en työlounaalla. Muutenkaan minun ei tee päivällä mieli mitään lämmintä ruokaa, eikä mitään isoa. Siksi minulle toimii hyvin tuollainen yksinkertainen lounas.

t. 4

Vierailija
89/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä luuranko jos söisin noin vähän ja yksipuolisen ankeasti :(

Vierailija
90/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaatte ottaa hernekeittopurkista sisälmyksen pois yhtenä "pötkönä" (tai ostatte hernekeiton samanlaisessa paketissa kuin maksamakkara), niin sen voi paloitella ja paistaa pihveiksi. Maistuvat hyviltä myös kylminä, joten ei tarvitse alkaa työpaikan keittiössä paistamaan! Lisäksi voi ottaa pari aamulla (tai jo edellisenä iltana) keitettyä kananmunaa. Täyttävä, proteiinipitoinen lounas ja hinta jää alle euron. (Lisäksi esim. salaattia, kurkkua ja tomaattia).

Vierailija
91/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun ei kuuluisi kommentoida tähän ketjuun, mutta kommentoin nyt kuitenkin :)

Minä syön vain sitä, mikä maistuu hyvältä. Jos ei maistu, en syö. En siis syö vain syömisen ja mahan täyttämisen vuoksi. Syön siis hyviä ruokia, mutta vähemmän, etten paisu muodottomaksi :D

Vierailija
92/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina säälinyt lapsuudenkotini nuukailua, mutta meillähän elettiin melkein herroiksi näihin juttuihin verrattuna. Kai kaikkeen tottuu, itse olen iltapäivästä huonovointinen, jos en ole syönyt työpaikkaruokalassa. Kaipaan salaattia ja kunnon proteiininlähteen ja jos kuljettaisin saman annoksen kotoa ei se tulisi juurikaan halvemmaksi. Salaattiainekset ovat kalliita ja syön niitä aina kunnon keon, kotona ei sitten tarvitse enää panostaa. Asun yksin, mutta eläisin samaan tapaan todennäköisesti myös perheellisenä, sitten tosin ottaisin varmaan joskus eväät mukaan kun ruokaa olisi pakko tehdä.

Vierailija
93/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:38"]

[/quote]

Mitä sinä pelkästä lounassyömisestä voit päätellä? Ei se ole läheskään kaikilla päivän pääateria. Esim. minä syön kyllä lounaalla hyvin vähän, mutta päivällisellä klo 20-21 sitten menee kolmen ruokalajin ateria (alkusalaatti tai ruoka, lämmin pääruoka, jälkkäri) ja viinilasillinen joka päivä. En ole luuranko, mutta en onneksi lihavakaan, ja voin hyvin.

Vierailija
94/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eihän kyseessä olekaan päivän ainoa ateria. Minun kroppani on ainakin tottunut siihen, että syön aamupalan, pienen lounaan töissä ja välipalan kotona ennenkuin alan valmistamaan sitä PÄÄRUOKAA. Lisäksi on vielä iltapala.

Vierailija
95/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajuomaksi kannattaa työpaikalle ostaa piimää (ei rasvatonta). Se pitää nälkää paremmin kuin maito.

Vierailija
96/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ootko niin huonopalkkasessa duunissa ettei rahat riitä kuin kerran päivässä ruokailuun. ei mikään ihme, että suomessa on niin paljon läskejä, kun lounaallakin pitää vetää ruokaa kaksoisleuka väpättäen

Vierailija
97/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:22"]

On muuten totta että töissä syömisen vois lopettaa tyystin. Söisi sitten kunnolla neljältä kun tulee.

[/quote]

Mun mieheni alkoi tehdä niin ja on lihonut aika lailla parissa vuodessa. Ei aamupalaa ja töissä vain kahvia (ja hitosti sokeria). Syö sitten kotona joskus kun tulee eli aika myöhään. Aion nyt pakottaa aamupalalle ja teen eväät töihin, edes leivän. Tietää itsekin, että pitää muuttaa tyyliä.

Vierailija
98/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään molemmat ihan kotiruokaa. On siis töissä mahdollisuus mikrossa ruokaa lämmittää. Tänään oli lounaana kanan täytettyjä rintafileitä ja riisiä. Eilen oli Citymarketin tarjouslaatikoita, maanantaina salaattia ja lihapullia. Tuleepa joskus sitä hernekeittoakin tehtyä. Lounaskustannukset ovat siis halvimmillaan noin 50 senttiä/hlö/päivä, joskus saattaa kustannus nousta jopa 3 euroon/hlö/päivä.

Eikä nyt sinänsä olla ruokapihejä. Lounasetukin olisi käytössä, mutta se on yhteenlaskettuna jo reilu 12 euroa päivässä, jos siis sitä käytettäisiin. Tai no kyllä aina välillä on kiva käydä "ulkona" syömässä, mutta aika harvoin tulee käytyä.

Vierailija
99/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:22"]

On muuten totta että töissä syömisen vois lopettaa tyystin. Söisi sitten kunnolla neljältä kun tulee.

[/quote]

Mun mieheni alkoi tehdä niin ja on lihonut aika lailla parissa vuodessa. Ei aamupalaa ja töissä vain kahvia (ja hitosti sokeria). Syö sitten kotona joskus kun tulee eli aika myöhään. Aion nyt pakottaa aamupalalle ja teen eväät töihin, edes leivän. Tietää itsekin, että pitää muuttaa tyyliä.

[/quote]

Syökö se mies sitten kotona paljon sen takia kun on niin kova nälkä? Meinaan on kyllä tutkimuksissa todettu ettei sinänsä iltasyöminen lihota sen enempää kuin muukaan, jos ei syö kaloreita kokonaisuudessaan päivässä sen enempää kuin yleensä. Mutta toki, jos on päivän syömättä ja sitten sudennälkäänsä napostelee kaapit tyhjäksi niin taatusti lihoo.

Vierailija
100/125 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta, että aineenvaihdunta hidastuu jos on pitkiä aikoja syömättä mitään. Mutta ei se sitä tarkoita, että pitäisi joka lounaalla vetää pihvi ja ranskalaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi